Jak jeździć na zamek

Data: 2016-06-07 13:08:27
Autor: garus.krzysztof
Jak jeździć na zamek
....jeśli brak zwężenia, tylko znikający pas przechodzi w lewo/prawoskręt?

Przykład: Łódź, ul Zgierska przed Okulickiego:

https://goo.gl/maps/5cYfxrDPT442

Napisałem tego posta po artykule:
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,35153,20203078,akcja-lodzkiej-drogowki-efekt-17-mandatow-po-250-zl.html

--
bajcik

Data: 2016-06-07 23:56:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak jeździć na zamek
-- https://goo.gl/maps/5cYfxrDPT442

w tym konkretnym przypadku po dostrzezeniu oznakowania i jezdzie na wprost wrzucasz prawy kierunek i czekasz az bedziesz mogl zmienic pas ...
moze sie oczywiscie zdarzyc ze nawet kiedy zrobisz to odpowiednio wczesnie dobrzy parafianie Cie nie wpuszcza ale kultura jazdy w narodzie powoli lecz nieublaganie rosnie :-)

P.

Data: 2016-06-08 11:04:31
Autor: SW3
Jak jeździć na zamek
W dniu 08.06.2016 o 08:56 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:

wrzucasz prawy kierunek i czekasz az bedziesz mogl zmienic pas

Ale czekasz stojąc? Jeśli tak to w którym miejscu? Przy pierwszym znaku  poziomym czy przed początkiem linii ciągłej (tu jest ryzyko, że ktoś cię  może wpuścić tak, że najedziesz na linię ciągłą)? Bo z kolei w ramach  akcji promowania jazdy na zamek policja straszy mandatami za stawanie.

--
SW3
-- --

Data: 2016-06-08 04:21:26
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak jeździć na zamek
-- Ale czekasz stojąc?

zalezy od ruchu,jesli widze ze prawy stoi to po co mam dalej jechac ? zeby na koncu pasa Jakis pajac usilowal wreczyc mi mandat ?

-- Jeśli tak to w którym miejscu? Przy pierwszym znaku poziomym czy przed początkiem linii ciągłej (tu jest ryzyko, że ktoś cię może wpuścić tak, że najedziesz na linię ciągłą)?

niezwlocznie po dostrzezeniu oznakowania -- Bo z kolei w ramach akcji promowania jazdy na zamek policja straszy mandatami za stawanie.

rejestrator i mozemy sie palowac przed sadem :-) zreszta widze ze conajmniej 2 osoby tak zrobily

PS to nie jest klasyczny zamek gdzie powinnismy dojechac do konca i zmienic pas wiec zasadniczo policja ma racje i pilka jest po stronie organizacji ruchu

Data: 2016-06-08 13:49:32
Autor: SW3
Jak jeździć na zamek
W dniu 08.06.2016 o 13:21 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:

niezwlocznie po dostrzezeniu oznakowania

No to się robi problem bo jeden dostrzeże wcześniej, inny później i się  zaczyna mieszanie zamiast czegoś na kształt zamka. Jak jest w miarę płynny  ruch to nie ma większego problemu ze zmiana pasa ale jeśli jest korek  stojący i co gorsza zaczynający się przed oznakowaniem, to nie da się  płynnie zmienić pasa i bez blokowania.

PS to nie jest klasyczny zamek

No i stąd właśnie problem.

--
SW3
-- --

Data: 2016-06-08 05:36:06
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak jeździć na zamek
-- No to się robi problem bo jeden dostrzeże wcześniej, inny później i się zaczyna mieszanie zamiast czegoś na kształt zamka.

takie zycie ... ci co sie zagapia w nagrode na koncu pasa dostana mandat

-- Jak jest w miarę płynny ruch to nie ma większego problemu ze zmiana pasa ale jeśli jest korek stojący i co gorsza zaczynający się przed oznakowaniem, to nie da się płynnie zmienić pasa i bez blokowania.

jak jest korek to stoja wszyscy wiec w czym problem zeby kogos wpuscic ?

 -- No i stąd właśnie problem.

policja juz pracuje nad jego rozwiazaniem :-)

P.

Data: 2016-06-08 14:52:07
Autor: J.F.
Jak jeździć na zamek
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:953ab4aa-8aef-40dd-b123-f5ab3ee5dfe5@googlegroups.com...
[...]

No bo korek stoi od kilometra, a tu sie jakis cwaniak chce wcisnac :-)

J.

Data: 2016-06-08 14:01:56
Autor: J.F.
Jak jeździć na zamek
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yiqlsu2actg864@hopeit.linksys...
[...]

Jesli to jest sytuacja do klasycznego zamka, czyli jeden pas zanika,
to Niemcy kaza jechac do jego konca.
Nie calkiem sie z tym zgadzam, ale fakt, ze zbyt wczesna zmiana powoduje znane u nas problemy.
Jeden zmieni, drugi nie zauwazy, trzeci zacwaniakuje i sie wcisnie.
No i Niemcy maja calosciowe uregulowanie tematu - nie takie jak my.
(tez zreszta nie bez wad).

Ale tu sytuacja jest inna - zmienic pas niewatpliwe trzeba przed rozpoczeciem linii ciaglej zakazujacej zmiany pasa.
A ile wczesniej - nie okreslono.

PS to nie jest klasyczny zamek
No i stąd właśnie problem.

No i nawet nie wiadomo jak na tym jezdzic - namawiac do zmiany szybkiej, czy w ostatniej chwili ?

J.

Data: 2016-06-08 03:51:45
Autor: sczygiel
Jak jeździć na zamek
W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 22:08:28 UTC+2 użytkownik garus.k...@gmail.com napisał:
[...]

O!
Widze ze w łodzi więcej takich baboli:
https://www.google.com/maps/@51.7506797,19.4895355,3a,75y,11.39h,79.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRKNYs-U1i4CJZi5erGGTXA!2e0!7i13312!8i6656

Bardzo wkurzająca idea kiedy prawy pas nagle staje się pułapką.

Data: 2016-06-08 03:54:35
Autor: sczygiel
Jak jeździć na zamek
W dniu środa, 8 czerwca 2016 12:51:47 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
> [...]

Bardzo wkurzająca idea kiedy prawy pas nagle staje się pułapką.

Miałem na mysli lewy pas :)

Data: 2016-06-08 17:31:26
Autor: J.F.
Jak jeździć na zamek
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości
[...]

Hm, to chyba normalne, ze lewy pas sluzy do skretu w lewo ?

J.

Data: 2016-06-08 09:04:16
Autor: sczygiel
Jak jeździć na zamek
W dniu środa, 8 czerwca 2016 17:31:34 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

>Miałem na mysli lewy pas :)

Hm, to chyba normalne, ze lewy pas sluzy do skretu w lewo ?

No nie w pełni :)
Często lewy pas prowadzi na wprost a po lewej pojawia się dodatkowy do skrętu.
I to nie powoduje problemów z płynnością ruchu i nagłą potrzebą zmiany pasa.

Data: 2016-06-08 14:00:34
Autor: SW3
Jak jeździć na zamek
W dniu 08.06.2016 o 12:51 <sczygiel@gmail.com> pisze:

Bardzo wkurzająca idea kiedy prawy pas nagle staje się pułapką..

No ale co zrobić w takich sytuacjach (czyli gdy pas do skrętu nie jest  dodatkowym, pojawiającym się przed skrzyżowaniem pasem)? Jedyne  rozwiązanie to wysepka i zwężenie aby potem pas do skrętu mógł mieć  wyraźny początek. Ale to też złe rozwiązanie (przydatne do uporządkowania  ruchu gdy jest korek ale w innych przypadkach utrudniające ruch). Niestety  takie też się stosuje. Czasami nawet w idiotycznej formie wtłaczania  wszystkich na pas do skrętu, np: https://goo.gl/maps/kazCmcYBpt62https://goo.gl/maps/GxaPbcpV2Jq ).

--
SW3
-- --

Data: 2016-06-08 06:40:01
Autor: sczygiel
Jak jeździć na zamek
W dniu środa, 8 czerwca 2016 14:00:36 UTC+2 użytkownik SW3 napisał:
> [...]

No ale co zrobić w takich sytuacjach (czyli gdy pas do skrętu nie jest  dodatkowym, pojawiającym się przed skrzyżowaniem pasem)? Jedyne  rozwiązanie to wysepka i zwężenie aby potem pas do skrętu mógł mieć  wyraźny początek. Ale to też złe rozwiązanie (przydatne do uporządkowania  ruchu gdy jest korek ale w innych przypadkach utrudniające ruch). Niestety  takie też się stosuje. Czasami nawet w idiotycznej formie wtłaczania  wszystkich na pas do skrętu, np: https://goo.gl/maps/kazCmcYBpt62https://goo.gl/maps/GxaPbcpV2Jq ).

No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem dodatkowym.
Feler jest taki ze nie zawsze miejsce na to jest.

To rozwiązanie jakie pokazałeś nadaje sie na drogi gdzie ruch nie jest wielki. Tam daje sie zazwyczaj płynnie zmienić pas. A zabranie pewnej częsci drogi nie jest bolesne.
Do tego jak ktoś chce skręcić w lewo to moze przez wysepke przejechać jak jest korek.

W miescie zajęcie bezproduktywnie miejsca jest bolesne i w sumie nie zmienia zbytnio sytuacji.

To miejsce w łodzi jakie wskazałem można poprawić malując wcześniej znaki na jezdni sugerujące ze to pas do skrętu i pozwalając mieć więcej czasu na zmiane pasa.

Data: 2016-06-08 15:15:31
Autor: garus.krzysztof
Jak jeździć na zamek
W dniu środa, 8 czerwca 2016 15:40:03 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com
No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem dodatkowym.
Feler jest taki ze nie zawsze miejsce na to jest.

A gdyby tak tam (sytuacja z początku wątku) lewy pas był prosto+lewo zamiast tylko lewoskręt? Plus przestawienie świateł.. Dalej za światłami obydwa schodzą się w jeden.

--
bajcik

Data: 2016-06-08 23:38:04
Autor: sczygiel
Jak jeździć na zamek
W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 00:15:33 UTC+2 użytkownik garus.k...@gmail.com napisał:
W dniu środa, 8 czerwca 2016 15:40:03 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com > No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem dodatkowym.
> [...]

A gdyby tak tam (sytuacja z początku wątku) lewy pas był prosto+lewo zamiast tylko lewoskręt? Plus przestawienie świateł. Dalej za światłami obydwa schodzą się w jeden.

Nie wiem czy by to pomogło.
Może wtedy tam na końcu by się działy cyrki z zmianą pasa. W przypadku szczytu ruchu to skrzyżowanie mogło by sie dodatkowo korkować.
Niestety akurat to miejsce gdzie dwupasmówka zmienia się w zwykłą droge. Jak nie taki problem to inny...

Data: 2016-06-08 17:40:16
Autor: J.F.
Jak jeździć na zamek
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
No najlepiej jest po prostu prowadzić pas prosto a skręt robić pasem dodatkowym.
Feler jest taki ze nie zawsze miejsce na to jest.

Nawet jak jest, to pozostaje kwestia dlugosci.
Krotki pas moze powodowac blokowanie roznych kierunkow, dlugi pas ... powoduje, ze problem wraca :-)

Problem rozwiazuje dobry inzynier ruchu - ustawiajac swiatla tak, aby korki na wszystkich pasach byly podobnej dlugosci :-)

To miejsce w łodzi jakie wskazałem można poprawić malując wcześniej znaki na jezdni sugerujące ze to pas do skrętu i pozwalając mieć więcej czasu na zmiane pasa.

Na oko, to jest tam calkiem sporo tego miejsca.

J.

Data: 2016-06-08 09:08:44
Autor: sczygiel
Jak jeździć na zamek
W dniu środa, 8 czerwca 2016 17:40:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Na oko, to jest tam calkiem sporo tego miejsca.

Niby tak. Tyle że jak się nie zna tego odcinka to człowiek nagle wpada na pas do skrętu i ma 100-200m na zmiane pasa na środkowy.
Jak ruch jest gęsty (a niestety wcześniejsze światła dosyć dobrze forują paczkę pojazdów) to nie ma zbytnio mozliwości sie sprawnie wepchać.
Szczególnie jak człowiek przyzwyczajony jest do konfiguracji jak np. tu:
https://www.google.com/maps/@51.7738295,19.4826557,3a,75y,336.49h,73.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1sivzXYDMRXFHv-- VWY0ztaw!2e0!7i13312!8i6656

Jak jeździć na zamek