Jak jeździć z benzynową turbiną ?

Data: 2009-05-06 08:36:02
Autor: Usrobo
Jak jeździć z benzynową turbiną ?
Mozecie doradzić ?
z tego co wiem na razie to po szybkiej jezdzie trzeba chwilkę postać na wolnich obrotach zeby turbina się wychłodziła.

coś wiecej?

michal

Data: 2009-05-06 08:42:43
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Usrobo" <> napisał w wiadomości news:pl...
Mozecie doradzić ?
z tego co wiem na razie to po szybkiej jezdzie trzeba chwilkę postać na wolnich obrotach zeby turbina się wychłodziła.

coś wiecej?

tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę

Tadeusz

Data: 2009-05-06 02:17:44
Autor: olleo
Jak jeździć z benzynową turbiną ?
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę

Z uwzglednieniem, ze odpowiednia temperatura plynu chlodniczego nie
oznacza koniecznie odpowiedniej temperatury oleju - pare km jeszcze
trzeba przejechac delikatnie, co zreszta tez ma wplyw na zuzycie
napedu (olej w skrzyni tez musi sie rozgrzac, a to sie dzieje zdaje
sie jako ostatnie).
--
Olleo

Data: 2009-05-06 09:37:40
Autor: JG
Tadeusz pisze:
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
Żaden silnik tego nie lubi :)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-06 09:44:00
Autor: Tadeusz

Użytkownik "JG" <> napisał w wiadomości newl...
Tadeusz pisze:
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
Żaden silnik tego nie lubi :)

ale zaturbione nie lubią wyjątkowo bardzo :)

Data: 2009-05-06 17:36:02
Autor: Piter

Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:gtreo4$48e$1inews.gazeta.pl...
Tadeusz pisze:
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
Żaden silnik tego nie lubi :)

elektrycznym to nie przeszkadza :P

Data: 2009-05-07 15:33:55
Autor: kamil

Tadeusz pisze:
tak: nie pałować na zimnym, bo turbina nie jest wtedy smarowana
i strasznie dostaje w dupę
Żaden silnik tego nie lubi :)

elektrycznym to nie przeszkadza :P

Turbina zapewne szybciej elektrony pompuje ;-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-06 08:46:45
Autor: .Peeter
Użytkownik "Usrobo" napisał:
Mozecie doradzić ?
z tego co wiem na razie to po szybkiej jezdzie trzeba chwilkę postać na wolnich obrotach zeby turbina się wychłodziła.

Dokładnie tak. I już wspomniane - nie pałować na zimnym. Czyli dokładnie
tak samo jak turbo bocianem. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-05-06 08:48:00
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik Usrobo napisał:
Mozecie doradzić ?
z tego co wiem na razie to po szybkiej jezdzie trzeba chwilkę postać na wolnich obrotach zeby turbina się wychłodziła.
Nie musisz stac, wystarczy ostatni odcinek do parkingu/domu/sklepu/pracy jechac bez palowania auta i tak jak pisal kolega nie deptac na zimnym po gazie.

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-05-06 00:55:20
Autor: grzegorz.gorko
Jak jeździć z benzynową turbiną ?
On 6 Maj, 08:48, Gabriel'Varius'
<gg...@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> wolnich obrotach zeby turbina się wychłodziła.

Nie musisz stac, wystarczy ostatni odcinek do parkingu/domu/sklepu/pracy
jechac bez palowania auta i <ciach>

Dokładnie. bo zaraz ktos tu napisze, ze trzeba stac na parkingu 5
minut na jałowym :/

GG

Data: 2009-05-06 10:00:07
Autor: JG
grzegorz.gorko@gmail.com pisze:
Dokładnie. bo zaraz ktos tu napisze, ze trzeba stac na parkingu 5
minut na jałowym :/
Po naprawdę ostrej jeździe to nie jest taki głupi pomysł.
Ja zwykle czekam, aż temp. oleju spadnie mi poniżej 90 st. - zwykle zabiera to ok. 2 minuty, jeśli do końca dość mocno obciążałem silnik. Po jeździe na torze może i 5 minut być odpowiednie ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-06 10:28:33
Autor: xs
JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał(a):
Po jeździe na torze może i 5 minut być odpowiednie ;)

Porzadnie przegoniony na trasie seryjny 1.9 TDI potrzebowal 15 minut zeby temp oleju spadla ze 120*C do ~95*C, za to przy normalnej jezdzie w miescie temp nie przekracza 90*.

Data: 2009-05-06 12:39:43
Autor: JG
xs pisze:
Porzadnie przegoniony na trasie seryjny 1.9 TDI potrzebowal 15 minut zeby temp oleju spadla ze 120*C do ~95*C,
Ciekawostka, ale widocznie duży wpływ ma chłodnica oleju.
Mi na trasie powyżej 100 st. nigdy nie udaje się nagrzewać, bo powietrze jednak bardzo intensywnie chłodzi. Przy 250 km/h mam 94-95 stopni.
Za to powyżej 100 daje się ponoć uzyskać w moim aucie na torze - przy niższych prędkościach i wysokich obciążeniach, ale sam nigdy nie musiałem czekać dłużej, niż 5 minut.

za to przy normalnej jezdzie w miescie temp nie przekracza 90*.
U mnie podobnie.

pozdrawiam,
JG

Jak jeździć z benzynową turbiną ?