Jak kiedys proszono o Mercedesa...

Data: 2018-01-01 12:58:13
Autor: Marek
Jak kiedys proszono o Mercedesa...
Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:
https://youtu.be/yQtjq5W51U8

--
Marek

Data: 2018-01-01 13:24:33
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-01 o 12:58, Marek pisze:
Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:
https://youtu.be/yQtjq5W51U8

Firma Mercedes zadenuncjowała naszych?

Robert

Data: 2018-01-01 22:46:50
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-01 o 22:05, Poldek pisze:
W dniu 2018-01-01 o 12:58, Marek pisze:
Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:
https://youtu.be/yQtjq5W51U8

Firma Mercedes zadenuncjowała naszych?

W sensie?

Ujawnienia personaliów ludzi żalących się na beznadziejność systemu w którym przyszło i żyć.

Robert

Data: 2018-01-01 23:42:48
Autor: J.F.
Dnia Mon, 1 Jan 2018 22:46:50 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
[...]

Moze jej sie znudzilo odpowiadac, tyle tych listow bylo ... a moze
wcale nie zadenuncjowala, tylko cenzura list przechwycila.
Albo w ogole TV szopke zrobila ... tzn ze takie listy byly to wierze.

J.

Data: 2018-01-02 10:29:47
Autor: Liwiusz
[...]

W 1986 to już nie miało znaczenia. W tym czasie komuna już strugała swoich Bolków i innych Wałęsów, aby pod pretekstem zmiany systemu zachować swój majątek. No i masowo wyprowadzała pieniądze państwowe dla siebie za pomocą różnorakich Pewexów, czy gospodarstw pomocniczych.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 11:06:09
Autor: T.
W dniu 2018-01-02 o 10:29, Liwiusz pisze:
[...]

Dodam tzw. firmy polonijne kontrolowane przez SB.
T.

Data: 2018-01-02 17:14:15
Autor: Poldek
[...]

Ja tam nie widzę personaliów.

Data: 2018-01-02 17:20:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 17:14, Poldek pisze:
[...]

To nie znaczy, że nie zostały ujawnione.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 17:25:31
Autor: Robert Wańkowski
[...]

Jeżeli faktycznie przekazali, to można założyć, że ówczesne władze dostały z danymi personalnymi i adresowymi.
Musiał napisać, bo gdzie by mieli tego Mercedesa dostarczyć. :-)

Robert

Data: 2018-01-03 20:16:02
Autor: Poldek
[...]

Przypuszczam, że firma Mercedes (czy jak ona tam się nazywa) miała już dosyć takich durnych listów i uznali, że jak przyślą władzom kraju, z którego pochodzą, to temat się uspokoi. Poniekąd słusznie.

Data: 2018-01-03 00:20:58
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 13:24:36 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
W dniu 2018-01-01 o 12:58, Marek pisze:
> Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:
> https://youtu.be/yQtjq5W51U8
> Firma Mercedes zadenuncjowała naszych?

Robert

Mi sie bardziej wydaje ze to taki ówczesny fejk. W sensie takim ze tego listu nikt normalny nie napisal tylko zostal stworzony na uzytek tego programu. I stoi za tym pewnie jakaś pokretna logika bo naszej władzy nie na reke bylo by tak wprost przyznawac sie ze 40h sie stoi za miesem...

Data: 2018-01-03 09:50:17
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-03 o 09:20, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Ale trzeba założyć, że takowego przedstawicielstwa nie było w Polsce (Mercedesa). A jeżeli było i faktycznie przekazali jak to w DT powiedzieli, to tamte osoby powinny teraz wystąpić do M o odszkodowanie. ;-)

Robert

Data: 2018-01-03 20:19:27
Autor: Poldek
[...]

Zdziwiłbym się, gdyby nie było przedstawiciela firmy na Polskę. Dlaczego miałoby nie być? Kupa zachodnich firm miała przedstawicielstwa i robiła interesy w Polsce. Czemu nie mieli by zarobić?

Data: 2018-01-04 10:09:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-03 o 20:19, Poldek pisze:

[...]

To jakie interesy robił Mercedes w Polsce?
Napisz nie krepuj się.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-01-04 10:49:40
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-04 o 10:09, RadoslawF pisze:
[...]

Ja wczoraj napisałem do Mercedesa. Zdając pytanie czy w latach `80 działał w Polsce.
Jak na razie nie odpowiedzieli.

Obawiam się, że mogą postąpić tak samo jak z tamtymi listami, tyle że papierowymi. :-)

Robert

Data: 2018-01-05 17:07:14
Autor: Robert Wańkowski
[...]

No i się doczekałem. Nawet nie mail, ale osobiście zadzwonili. Pani się przygotowała, że trochę mi szczęka opadła.
To co zdążyłem zanotować i dopytać:
W latach '80 nie było przedstawicielstwa w Polsce.
W 1996 powstał Mercedes Benz Sp. z o.o.
W 1990 Sobiesław Zasada otwiera salon.
W latach międzywojennych gdzieś w Małopolsce była montownia, ale pani przeprasza, nie udało się jej ustalić dokładnie gdzie.
Podała mi tytuły książek traktujące o tym zagadnieniu.
Np. "Mercedes a sprawa polska" chciała mi nawet przysłać, ale nakład się wyczerpał.
Coś wspomniała o domu bez kantów, pewnie w kontekście tego neonu.

Dziwne, że dzwoniła z Holandii.

Skoro książki nie miała to mogłem o jakiś niski model Mercedesa poprosić. :-)

Robert

Data: 2018-01-05 17:42:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a4fa2ae$0$658$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To telewizja klamie, co nie od dzis wiadomo ... albo pani byla kiepsko poinformowana :-)

Tu pisza, ze przedstawicielem Mercedesa byl PHZ Timex
http://mech-i-patyna.blog.pl/2015/01/31/mercedes-benz-w110-w111-1962/

Przy czym skrot "PHZ" to mi nasuwa raczej lata 80-te ... ale nie, panstwowe
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,54420,15038112,Neon_Mercedesa_na_Krakowskim_Przedmiesciu_idzie_do.html

http://klassikauto.pl/jak-kupowano-mercedesa-w-prlu/

No i zaczyna byc prawdopodobne, ze takowe prosby Mercedes odeslal do polskiego dealera, a ten do TVP.

J.

Data: 2018-01-04 11:45:55
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2kr06$4sd$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Rzad jezdzil Wołgami ... ale tak sie zastanawiam, czy troche ciezarowek Mercedesa nie jezdzilo w PKS.

O, i jeden autobus jezdzil
https://www.wykop.pl/link/3540713/pekaesem-w-swiat-prl-1975/

Wiec moze i bylo przedstawicielstwo.

J.

Data: 2018-01-04 12:17:09
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-04 o 11:45, J.F. pisze:
[...]

A może jednak nie było?
To był jednorazowy zakup, podobnie jak kilkanaście ciężarowych
obsługujących w PKSie towarowym zagraniczne trasy.
Przedstawicielstwo się otwiera jak masz ciągłą sprzedaż lub
inne interesy.

Kosmici też "może i mają" u nas przedstawicielstwo.
Wszak doniesienia że ktoś ich widział pojawiają się stale.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-04 12:37:06
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2l2fr$cer$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Stara ksiazka telofoniczna Warszawy by szybko odpowiedziala. Taka z 1985.

To był jednorazowy zakup, podobnie jak kilkanaście ciężarowych
obsługujących w PKSie towarowym zagraniczne trasy.
Przedstawicielstwo się otwiera jak masz ciągłą sprzedaż lub
inne interesy.

Serwis, czesci, nadzieje na sprzedaz kolejnych - byl powod.
Ale czy wystarczajacy ...

J.

Data: 2018-01-04 16:33:06
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-04 o 12:37, J.F. pisze:
[...]

Albo i nie.
Zacytujesz?

[...]

Widać nie był wystarczający.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-04 15:14:08
Autor: T.
[...]

Wszyscy faceci jadący na tę wycieczkę byli w garniturach i krawatach :-) Na plaże też w nich chodzili?
T.

Data: 2018-01-04 18:05:43
Autor: J.F.
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a4e36b5$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-01-04 o 11:45, J.F. pisze:
O, i jeden autobus jezdzil
https://www.wykop.pl/link/3540713/pekaesem-w-swiat-prl-1975/

spojrzcie na 4:00 ... co to za logo - wilk ? Agip ?
No prosze, to bywaly jakies przedstawicielstwa :-)

Wszyscy faceci jadący na tę wycieczkę byli w garniturach i krawatach :-)

Tych bez krawatow nie wpuszczac, pasazer w krawacie mniej awanturujacy sie jest :-)

Poza tym przesadzasz - nie wszyscy.
Czasy i zwyczaje tez byly troche inne.

Na plaże też w nich chodzili?

https://youtu.be/EDrX-YWPjdo?t=80

J.

Data: 2018-01-03 10:22:21
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
> [...]

W sensie takim ze tego listu nikt normalny nie napisal tylko zostal stworzony na uzytek tego programu.

List akurat mogl byc napisany. Na rozne pomysly wpadali rodacy.
Moze zreszta nie calkiem rodacy, jesli to opolski/slaski autochton.

Czy pokazali autentyczny w programie, czy napisali sami na wzor to juz nie dam glowy.

Troche zas watpie, aby Mercedes przekazal go naszym wladzom. Predzej cenzura zatrzymala.
No chyba, ze tych listow bylo tak duzo, ze Mercedes postanowil cos z tym zrobic.

Tak nawiasem mowiac ... wiadomo ile kosztuje 10 letnie auto, a jak nie ma zbytu za Odrą i Łabą, to jeszcze mniej.
Taki stary rupiec to mogl byc dla Mercedesa znikomy wydatek - tylko trzeba sie z dealerami dogadac, ze rupiecie chetnie odbiora.

A potem clo na granicy :-)

I stoi za tym pewnie jakaś pokretna logika bo naszej władzy nie na reke bylo by tak wprost przyznawac sie ze 40h sie stoi za miesem...

Jesli listow bylo duzo, to jedna czesc tej logiki byla jasna - pokazac rodakom ze tak nie nalezy, bo wstyd.

Ale kto wie, co sie jej jeszcze marzylo - oburzyc narod na gornikow ?

Gornikom zylo sie chyba dosc dobrze - i wieksze kartki, i dobre zarobki, i talon na poloneza za dobra prace byl chyba osiagalny ...

J.

Data: 2018-01-03 10:53:33
Autor: Liwiusz
[...]

Bo się nie stało. Ówczesny człowiek sobie mówił: "co za kłamstwa, przecież każdy wie, że po mięso stoi się tylko 6 godzin".

Dziś jest bardzo podobnie - "może i nie jest najlepiej, ale to, co te kodziarstwo odjaniepawla, to ja nie wiem".

--
Liwiusz

Data: 2018-01-03 11:15:31
Autor: Robert Wańkowski
Jak kiedys proszono o Mercedesa...
W dniu 2018-01-03 o 10:53, Liwiusz pisze:
odjaniepawla
Musiałem sprawdzić co to oznacza. :-)
Zaczynam odstawać od współczesnego słowotwórstwa.

Robert

Data: 2018-01-01 14:21:32
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Marek pisze tak:

Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:

Bieda ludziom rozum odbierała.
Rok 1986 a dziś 10 tys zl i jest ;) Górnika na pewno stać.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2018-01-02 02:30:14
Autor: Pszemol
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:
https://youtu.be/yQtjq5W51U8

Niezle byli ludzie zdesperowani aby na takie pomysły wpaść...

Data: 2018-01-02 08:33:35
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-02 o 03:30, Pszemol pisze:

Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:
https://youtu.be/yQtjq5W51U8

Niezle byli ludzie zdesperowani aby na takie pomysły wpaść...

Trzeba być niezłym naiwniakiem aby uwierzyć w brednie jakie podawał
dziennik telewizyjny za komuny.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-02 08:41:48
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-02 o 08:33, RadoslawF pisze:
[...]

Tylko mnie zastanowiło, że podali źródło wiadomości. Przedstawicielstwo Mercedesa w Polsce.

Robert

Data: 2018-01-02 10:37:12
Autor: J.F.
Dnia Tue, 2 Jan 2018 08:41:48 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
[...]

Bylo jakies w tamtych czasach ?
W sumie duza firma ze swiatowymi ambicjami, ale w Polsce tych
mercedesow to sie sprzedawalo ... tyle co nic ?

J.

Data: 2018-01-02 10:43:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 10:37, J.F. pisze:

Bylo jakies w tamtych czasach ?
W sumie duza firma ze swiatowymi ambicjami, ale w Polsce tych
mercedesow to sie sprzedawalo ... tyle co nic ?

No patrz, a w całym Kerfurze tylko ocet był. Ach, ci Francuzi...

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 11:11:45
Autor: J.F.
Dnia Tue, 2 Jan 2018 10:43:03 +0100, Liwiusz napisał(a):
[...]

Ale jesli bylo, to pod jakim adresem ?

Peugeot, Citroen i Renault tez mialy przedstawicielstwa ?

J.

Data: 2018-01-02 11:15:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 11:11, J.F. pisze:
[...]

Pytasz się, gdzie za komuny można było przyjść do sklepu, aby kupić sobie mercedesa? Z ciekawości - ile masz lat?

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 11:26:05
Autor: J.F.
Dnia Tue, 2 Jan 2018 11:15:01 +0100, Liwiusz napisał(a):
[...]

Kupic zagraniczny samochod w sklepie mozna bylo, ale za dolary lub
bony. Tylko czy pewex mial mercedesy w ofercie .. raczej nie.

Ale przedstawicielstwo to co innego.
Poza tym chyba troche/kilka tych mercedesow jezdzilo na tasowkach, to
czesci musialy byc.

J.

Data: 2018-01-02 14:07:14
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-02 o 11:26, J.F. pisze:

[...]

Nie, nie można było kupić w sklepie.
Aczkolwiek takie jedno czerwone księżątko miało firmę sprzedającą
zachodnie pojazdy. Tyle że sklepem to bym tego nie nazwał.
A pewex miał w ofercie nasze wynalazki.

Ale przedstawicielstwo to co innego.
Poza tym chyba troche/kilka tych mercedesow jezdzilo na tasowkach, to
czesci musialy byc.

W tamtych czasach się dorabiało, silniki (używane) importowali
np. marynarze.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-02 14:55:20
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-02 o 14:07, RadoslawF pisze:
A pewex miał w ofercie nasze wynalazki.
Toyota też była.

Robert

Data: 2018-01-02 16:47:22
Autor: RadoslawF
Jak kiedys proszono o Mercedesa...

A pewex miał w ofercie nasze wynalazki.
Toyota też była.

W pewexie?
Bo Toyoty to Jaroszewicz sprzedawał.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-02 16:57:12
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-02 o 16:47, RadoslawF pisze:

A pewex miał w ofercie nasze wynalazki.
Toyota też była.

W pewexie?
Bo Toyoty to Jaroszewicz sprzedawał.

Aaaaa! Faktycznie, jakiś ówczesny salon to był. Ale gdzie on był to nie pamiętam. Gdzieś w Wielkopolsce. Połowa lat `80.

Robert

Data: 2018-01-02 15:45:32
Autor: J.F.
Dnia Tue, 2 Jan 2018 14:07:14 +0100, RadoslawF napisał(a):
[...]

Pewex mial nasze wynalazki, oraz np Daihatsu Charade.
Kojarzy mi sie, ze Honde i Opla sprzedawali, ale moze zle pamietam.

https://www.wykop.pl/wpis/23112537/ceny-nowych-samochodow-w-pewexie-w-1-kwartale-1981/

Toyota, VW, Fiat bez P

http://mech-i-patyna.blog.pl/2014/02/26/pewexowy-luksus-toyota-carina-ii-1985-czyli-duza-toyota/
http://mech-i-patyna.blog.pl/2014/08/11/pewexowy-nissan-sunny-b11-1985/

nissan
[...]

Ale nie tylko silniki sie w samochodach psuja.

J.

Data: 2018-01-02 16:49:26
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-02 o 15:45, J.F. pisze:

[...]

Czyli nie byłem na bieżąco w ofercie pewexu.

[...]

Nie. Ale dla dzisiejszych pokoleń jak widać jest nie do uwierzenia
że sporo części można dorobić lub przerobić od innego modelu.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-02 18:01:22
Autor: J.F.
Dnia Tue, 2 Jan 2018 16:49:26 +0100, RadoslawF napisał(a):
[...]

No ba - miales w kieszeni 5000 zbednych zielonych papierkow?
Bagatela - srednie krajowe zarobki z 20 lat :-)

To co sie bylo interesowac ta czescia oferty.

J.

Data: 2018-01-03 21:03:19
Autor: Poldek
Jak kiedys proszono o Mercedesa...
W dniu 2018-01-02 o 15:45, J.F. pisze:

http://mech-i-patyna.blog.pl/2014/08/11/pewexowy-nissan-sunny-b11-1985/

nissan

Takiego właśnie Nissana Sunny, tylko w kolorze wiśniowym metalic kupił w Pewexie sąsiad, gdy wrócił ze stypendium ze Stanów.

Data: 2018-01-02 17:17:16
Autor: Poldek
[...]

Sąsiad kupił w 1986 roku Nissana w Pewexie.
W Pewexie można było kupić normalnie, tyle że za dolary lub bony samochody z importu.

Data: 2018-01-02 11:09:16
Autor: T.
[...]

To, że podano takie źródło nie oznacza wcale, że to mercedes puścił farbę. W interesie komuchów było skłócanie wszystkich ze wszystkimi. Mogła to być prowokacja, żeby ludzie sądzili, że to firma upubliczniła te listy. Mocna w to wątpię - raczej podejrzewam cenzurę na poczcie.
Ps. Mój kuzyn wysyłał prośby o foldery z samochodami. Pisał na adresy firm na Zachodzie - co ciekawe - zwykle mu przysyłali. Przedstawicielstw oficjalnych u nas nie było. Handlem takim zamowały cie wszelkiego rodzaju "Centrale zaopatrzenia" oraz Ministerstwa.
T.

Data: 2018-01-02 11:47:22
Autor: J.F.
Dnia Tue, 2 Jan 2018 11:09:16 +0100, T. napisał(a):
W dniu 2018-01-02 o 10:37, J.F. pisze:
[...]
[...]

Mogla.
Mocna w to wątpię - raczej podejrzewam cenzurę na poczcie.

Wysoce prawdopodobne.

Ps. Mój kuzyn wysyłał prośby o foldery z samochodami. Pisał na adresy firm na Zachodzie - co ciekawe - zwykle mu przysyłali.

Przysylali.
Ale internetu nie bylo - wiec ten adres byl pewnym problemem.

J.

Data: 2018-01-02 13:41:49
Autor: Yakhub
Dnia Tue, 2 Jan 2018 11:47:22 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Podpowiem, że problemem był nie tylko adres, ale także treść listu w obcym,
zachodnim języku.

Zarówno jedno, jak i drugie (adresy i treści "próśb") krążyło, wielokrotnie
przepisywane z błędami, pocztą pantoflową pomiędzy dzieciakami w
szkołach...

--
Yakhub

Data: 2018-01-02 13:46:14
Autor: J.F.
Dnia Tue, 2 Jan 2018 13:41:49 +0100, Yakhub napisał(a):
[...]

Pamietam, sam dostalem jakies naklejki :-)

Jak sobie przypomne co tam bylo napisane ... ale moze w Meredesie tez
niezbyt dobrze angielski znali :-)

Kolega dostal jakies zdjecia i bajerki z NASA, mimo, ze oni normalnie
to je sprzedawali.

J.

Data: 2018-01-02 14:08:37
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-02 o 11:09, T. pisze:
Mój kuzyn wysyłał prośby o foldery z samochodami.
Albo chodziło się na targi (MTP). :-)

Robert

Data: 2018-01-02 09:50:56
Autor: tck

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:p2fcki$o07$2node1.news.atman.pl...
[...]

a mnie ton i styl wypowiedzi baardzo przypomina aktualne wiadomości....

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-01-02 10:17:43
Autor: J.F.
Dnia Tue, 2 Jan 2018 09:50:56 +0100, tck napisał(a):
[...]

Mnie tak samo - ten sam sam "demaskatorski" styl :-)

J.

Data: 2018-01-02 10:25:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 10:17, J.F. pisze:
[...]

Propagandowe wykorzystanie nie zmienia jednak faktu, że same listy były pisane raczej przez osoby o niezbyt lotnym umyśle.

"Proszę mi dać jeden, przy takiej liczbie, jakie pan produkuje, nie zrobi to panu różnicy, a ja sprzedam/postawię na taksówkę, jak pan przyjedzie, to się odwdzięczę".

Komuny to nie usprawiedliwia, ale beka z takich listów jest uzasadniona w każdym systemie.

Mnie to z kolei trochę przypomina dzisiejsze kodziarstwo - nawet jak gdzieś mają rację, to i tak forma, w jakiej protestują, jest tak samo żałosna jak biedalisty do Mercedesa.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 10:30:30
Autor: Shrek
W dniu 02.01.2018 o 10:25, Liwiusz pisze:

Mnie to z kolei trochę przypomina dzisiejsze kodziarstwo - nawet jak gdzieś mają rację, to i tak forma, w jakiej protestują, jest tak samo żałosna jak biedalisty do Mercedesa.

Z ciekawości - jaka twoim zdaniem jest właściwa forma protestu przeciw władzy, która ma ustawę zasadniczą (a więc i całość prawa) w D4? Bo jak dla mnie to właśnie pokojowe demonstracje... albo palenie komitetów.

Shrek

Data: 2018-01-02 10:42:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 10:30, Shrek pisze:
[...]

Przede wszystkim należy pomyśleć nad alternatywą. Wolne sądy nie były wolne i 5 lat temu, więc samo krzyczenie "chcemy, aby było tak jak było" nic nie da i dowodzi po prostu fałszywych intencji. Można już tylko myśleć w przyszłość, czyli trzeba dać swoją receptę na funkcjonowanie państwa, łącznie ze zmianą tej bardzo złej konstytucji, której paradoksalnie tak bronią.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 10:52:04
Autor: Shrek
W dniu 02.01.2018 o 10:42, Liwiusz pisze:

Przede wszystkim należy pomyśleć nad alternatywą.

Ale przepraszam jaką konkretnie alternatywą?

czyli trzeba dać swoją receptę na funkcjonowanie państwa, łącznie ze zmianą tej bardzo złej konstytucji, której paradoksalnie tak bronią.

Nie - najpierw to trzeba wywalić okupanta, bo równie dobrze mogłeś partytzantom za okupacji mówić, że zamiast napierdalać szwabów, powinni rozmyślać nad przyszłym kształtem państwa i konstytucją.

Shrek

Data: 2018-01-02 11:09:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 10:52, Shrek pisze:
W dniu 02.01.2018 o 10:42, Liwiusz pisze:

Przede wszystkim należy pomyśleć nad alternatywą.

Ale przepraszam jaką konkretnie alternatywą?

Dla zasad funkcjonowania państwa proponowanych przez PiS.

czyli trzeba dać swoją receptę na funkcjonowanie państwa, łącznie ze zmianą tej bardzo złej konstytucji, której paradoksalnie tak bronią.

Nie - najpierw to trzeba wywalić okupanta,

I wprowadzić innego? To sztuka dla sztuki. Jak na razie ten okupant ma 45% twardego poparcia wyborców, dwa razy więcej niż kolejny aspirujący do bycia okupantem.

 bo równie dobrze mogłeś partytzantom za okupacji mówić, że zamiast napierdalać szwabów, powinni rozmyślać nad przyszłym kształtem państwa i konstytucją.

Istnieje jednak różnica pomiędzy zdobyciem władzy zbrojną napaścią, a wygraniem w demokratycznych wyborach, gdzie po 2 latach sondaże potwierdzają dalej to poparcie.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 12:22:08
Autor: Shrek
W dniu 02.01.2018 o 11:09, Liwiusz pisze:

Ale przepraszam jaką konkretnie alternatywą?

Dla zasad funkcjonowania państwa proponowanych przez PiS.

A co za różnica, skoro to pis ma władzę i _wszelkie_ zasady ma w dupie?

Nie - najpierw to trzeba wywalić okupanta,

I wprowadzić innego? To sztuka dla sztuki. Jak na razie ten okupant ma 45% twardego poparcia wyborców,

Raczej koło 40. Do zmiany konstytucji potrzeba większości konstytucyjnej, więc póki tyle nie ma, to ma zasrany obowiązek przestrzegać obecnej. Tyle że ma w dupie co mu wolno a co nie, bo uważa że wolno mu wszystko. Więc dyskusja z nim ma tyle sensu co rozmowa o kodeksie karnym z dresem z bejzbolem.

dwa razy więcej niż kolejny aspirujący do bycia okupantem.

Gwoli ścisłości, to raczej należy liczyć do dwóch następnych.

[...]

Istnieje, niemniej to co robi obecnie okupant jest bezprawiem i nie ma co do tego przykładać cywilizowanych metod dyskusji.

wygraniem w demokratycznych wyborach,

I demokratyczne reguły mówią co im w związku z tym wolno, a czego nie. Obchodzić konstytucji im nie wolno, więc skoro to robią to jest to jak "ale" w zdaniu - kasuje wszysko co było poprzenio. I stawia ich w kolejce do trybunału stanu a prezesa do w kolejce do sądu powszechnego. Dlatego tak bardzo walczyli o przejęcie sądownictwa

gdzie po 2 latach sondaże potwierdzają dalej to poparcie.

Jakby byli tacy tych sondażów pewni, to by zrobili wybory i sobie konstytucję "na legalu" zmienili. A skoro kombinują obchodząc konstytucjię i gdzebiąc przy ordynacji, to zanczy że w te swoje sondaże to nie bardzo sami wierzą.

Shrek

Data: 2018-01-02 13:25:08
Autor: J.F.
Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:22:08 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 02.01.2018 o 11:09, Liwiusz pisze:
Nie - najpierw to trzeba wywalić okupanta,

I wprowadzić innego? To sztuka dla sztuki. Jak na razie ten okupant ma 45% twardego poparcia wyborców,

Raczej koło 40.

Tak w ogole, to 18%.
Wyniki ze strony PKW cos tajemniczo zniknely, ale o ile pamietam, to
na PiS glosowalo niecale 6mln osob z 30 mln uprawnionych.

Do zmiany konstytucji potrzeba większości konstytucyjnej, więc póki tyle nie ma, to ma zasrany obowiązek przestrzegać obecnej.

Dokladnie - konstytucja ma chronic przed tymi, co maja 51% i mysla, ze
im wszystko wolno.

Data: 2018-01-02 17:07:39
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 02.01.2018 o 13:25, J.F. pisze:
Tak w ogole, to 18%.
Wyniki ze strony PKW cos tajemniczo zniknely, ale o ile pamietam, to
na PiS glosowalo niecale 6mln osob z 30 mln uprawnionych.

Reszta najwyraźniej opowiedziała się za opcją - "wszystko mi jedno".

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-01-02 13:56:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 12:22, Shrek pisze:
W dniu 02.01.2018 o 11:09, Liwiusz pisze:

Ale przepraszam jaką konkretnie alternatywą?

Dla zasad funkcjonowania państwa proponowanych przez PiS.

A co za różnica, skoro to pis ma władzę i _wszelkie_ zasady ma w dupie?

Jak już narzekasz, to narzekaj z głową. Co to znaczy "wszelkie" zasady? Bardzo łatwo zanegować takie marudzenie.

A że ma w dupie stary system - no ma. W końcu na tym polegają przewroty, że się stary system wyrzuca do kosza i wprowadza nowy. I tak jest lepiej, bo kiedyś trzeba było użyć do tego gilotyn i wojska, a PiSowi udało się to w sposób pokojowy.

[...]

Trzeba powiedzieć wprost - PiS wprowadził bezkrwawy przewrót. I nie jest prawdą, że w takich przypadkach należy bezwzględnie przestrzegać zastanych przepisów, bo co jeśli te przepisy stanowią "zabrania się robienia jakichkolwiek zmian"? Ty piszesz, że to niemożliwe, ale dlatego, że nie podobają się ci zmiany. To jeszcze za mało, aby obrażać się na historię.

Istnieje jednak różnica pomiędzy zdobyciem władzy zbrojną napaścią,

Istnieje, niemniej to co robi obecnie okupant jest bezprawiem i nie ma co do tego przykładać cywilizowanych metod dyskusji.

A co dokładnie robi, co ci się nie podoba?

wygraniem w demokratycznych wyborach,

I demokratyczne reguły mówią co im w związku z tym wolno, a czego nie.

To nie są demokratyczne reguły, tylko nomokrayczne reguły (rządy prawa). Nie myl pojęć. Tylko że w historii niezbędne jest, aby raz na jakiś czas wywalić stare na śmietnik, jeśli się nie sprawdza, i taka jest wola ludu. Nazywa się to rewolucja i jest silniejsza od starego prawa.

Obchodzić konstytucji im nie wolno, więc skoro to robią to jest to jak

Obecna konstytucja jest takim bublem, że narzekania na jej "obchodzenie" ani mnie nie przekonują, ani nie rażą.

[...]

Nie szafuj tak brakiem konstytucyjności. Na podstawie artykułu 2 można wykazać wszystko, również to, że konstytucja nie jest łamana.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 11:16:57
Autor: T.
[...]

Pierwszym wałkiem w tym temacie było ustanowienie sędziów za pół roku z góry. I tak nie poszli po bandzie, bo czemu nie np. na 5 lat do przodu? Co ciekawe - żadne prawo (w tym Konstytucja) nie przewiduje takich zachowań, bo normalnemu człowiekowi nie przyszło by to do głowy. Ale skoro poruszono kamyczek, to lawina ruszyła - Duda nie podpisał nominacji no i mówiąc tekstem z Misia - "co mi zrobicie?". A przecież w Konstytucji nie jest napisane, że musi podpisać :-)
Swoją drogą zapewne po następnych wyborach PiS będzie miał większość konstytucyjną i usunie się te zapisy, które sięgają jeszcze komuny. Literalne trzymanie się jakichś zapisów, nawet jeśli jest to Konstytucja, nie prowadzi do niczego dobrego. Hitlerowcy też mordowali zgodnie z prawem - takie mieli wtedy prawo, którego początkiem były Ustawy Norymberskie. I co - też nie można tego zmienić, bo mieli to już przegłosowane? Albo nie sądzić ludzi za ich czyny?
T.

Ps. Wciąż nie mogę się doprosić kogokolwiek, zeby mi kolokwialnie wytłumaczył, na czym polegają niezgodności z Konstytucją nowych ustaw. To nie jest żadna podpucha - po prostu nie będę się przekopywał przez pismo prawników, a jakoś poza krzykiem o "łamaniu Konstytucji" nikt nie chce wypunktować tych spraw. Ale jeśli Konstytucja pozwalała na takie wałki, jak skazanie Kaczmarka a uwolnienie Sawickiej, to jestem jak najbardziej za zmianą...

Data: 2018-01-02 12:26:02
Autor: Shrek
W dniu 02.01.2018 o 11:16, T. pisze:

Ps. Wciąż nie mogę się doprosić kogokolwiek, zeby mi kolokwialnie wytłumaczył, na czym polegają niezgodności z Konstytucją nowych ustaw.

Sądy i trybunały są władzą odzielną i niezależna.

Można dyskutować czy wcześniej było ok, ale sytuacja gdzie prezesów sądów wybiera prokuratort generalny i minister w jednym na pewno nie spełnia tego warunku w sposób oczywisty.

Ponadto jak kadencja ma mieć 5 lat, to znaczy pięć lat a nie pięć lat lub aż prezes "wygasi".

PS - konczę - nie zauważyłem, że to pms nie pręgierz;)

Shrek

Data: 2018-01-02 13:58:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 12:26, Shrek pisze:
[...]

Czyli potwierdzasz, że nie mieliśmy trójpodziału władzy opartego na zasadzie check&ballance? To bardzo źle. Nie widzę powodu, aby bronić takiej konstytucji.

Można dyskutować czy wcześniej było ok, ale sytuacja gdzie prezesów sądów wybiera prokuratort generalny i minister w jednym na pewno nie spełnia tego warunku w sposób oczywisty.

Dlatego pisałem o uciekaniu w przyszłość - opozycja ma pokazywać "chcemy aby było lepiej, czyli tak-i-tak", a nie "niech będzie tak jak było".

--
Liwiusz

Jak kiedys proszono o Mercedesa...