Jak kiedys proszono o Mercedesa...

Data: 2018-01-01 13:24:33
Autor: Robert Wańkowski
Jak kiedys proszono o Mercedesa...
W dniu 2018-01-01 o 12:58, Marek pisze:
Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:
https://youtu.be/yQtjq5W51U8

Firma Mercedes zadenuncjowała naszych?

Robert

Data: 2018-01-01 22:46:50
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-01 o 22:05, Poldek pisze:
W dniu 2018-01-01 o 12:58, Marek pisze:
Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:
https://youtu.be/yQtjq5W51U8

Firma Mercedes zadenuncjowała naszych?

W sensie?

Ujawnienia personaliów ludzi żalących się na beznadziejność systemu w którym przyszło i żyć.

Robert

Data: 2018-01-01 23:42:48
Autor: J.F.
Dnia Mon, 1 Jan 2018 22:46:50 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
[...]

Moze jej sie znudzilo odpowiadac, tyle tych listow bylo ... a moze
wcale nie zadenuncjowala, tylko cenzura list przechwycila.
Albo w ogole TV szopke zrobila ... tzn ze takie listy byly to wierze.

J.

Data: 2018-01-02 10:29:47
Autor: Liwiusz
[...]

W 1986 to już nie miało znaczenia. W tym czasie komuna już strugała swoich Bolków i innych Wałęsów, aby pod pretekstem zmiany systemu zachować swój majątek. No i masowo wyprowadzała pieniądze państwowe dla siebie za pomocą różnorakich Pewexów, czy gospodarstw pomocniczych.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 11:06:09
Autor: T.
W dniu 2018-01-02 o 10:29, Liwiusz pisze:
[...]

Dodam tzw. firmy polonijne kontrolowane przez SB.
T.

Data: 2018-01-02 17:14:15
Autor: Poldek
[...]

Ja tam nie widzę personaliów.

Data: 2018-01-02 17:20:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 17:14, Poldek pisze:
[...]

To nie znaczy, że nie zostały ujawnione.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 17:25:31
Autor: Robert Wańkowski
[...]

Jeżeli faktycznie przekazali, to można założyć, że ówczesne władze dostały z danymi personalnymi i adresowymi.
Musiał napisać, bo gdzie by mieli tego Mercedesa dostarczyć. :-)

Robert

Data: 2018-01-03 20:16:02
Autor: Poldek
[...]

Przypuszczam, że firma Mercedes (czy jak ona tam się nazywa) miała już dosyć takich durnych listów i uznali, że jak przyślą władzom kraju, z którego pochodzą, to temat się uspokoi. Poniekąd słusznie.

Data: 2018-01-03 00:20:58
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 13:24:36 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
W dniu 2018-01-01 o 12:58, Marek pisze:
> Obiekt pożądania, bez względu na epokę czy ustrój:
> https://youtu.be/yQtjq5W51U8
> Firma Mercedes zadenuncjowała naszych?

Robert

Mi sie bardziej wydaje ze to taki ówczesny fejk. W sensie takim ze tego listu nikt normalny nie napisal tylko zostal stworzony na uzytek tego programu. I stoi za tym pewnie jakaś pokretna logika bo naszej władzy nie na reke bylo by tak wprost przyznawac sie ze 40h sie stoi za miesem...

Data: 2018-01-03 09:50:17
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-03 o 09:20, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Ale trzeba założyć, że takowego przedstawicielstwa nie było w Polsce (Mercedesa). A jeżeli było i faktycznie przekazali jak to w DT powiedzieli, to tamte osoby powinny teraz wystąpić do M o odszkodowanie. ;-)

Robert

Data: 2018-01-03 20:19:27
Autor: Poldek
[...]

Zdziwiłbym się, gdyby nie było przedstawiciela firmy na Polskę. Dlaczego miałoby nie być? Kupa zachodnich firm miała przedstawicielstwa i robiła interesy w Polsce. Czemu nie mieli by zarobić?

Data: 2018-01-04 10:09:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-03 o 20:19, Poldek pisze:

[...]

To jakie interesy robił Mercedes w Polsce?
Napisz nie krepuj się.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-01-04 10:49:40
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-04 o 10:09, RadoslawF pisze:
[...]

Ja wczoraj napisałem do Mercedesa. Zdając pytanie czy w latach `80 działał w Polsce.
Jak na razie nie odpowiedzieli.

Obawiam się, że mogą postąpić tak samo jak z tamtymi listami, tyle że papierowymi. :-)

Robert

Data: 2018-01-05 17:07:14
Autor: Robert Wańkowski
[...]

No i się doczekałem. Nawet nie mail, ale osobiście zadzwonili. Pani się przygotowała, że trochę mi szczęka opadła.
To co zdążyłem zanotować i dopytać:
W latach '80 nie było przedstawicielstwa w Polsce.
W 1996 powstał Mercedes Benz Sp. z o.o.
W 1990 Sobiesław Zasada otwiera salon.
W latach międzywojennych gdzieś w Małopolsce była montownia, ale pani przeprasza, nie udało się jej ustalić dokładnie gdzie.
Podała mi tytuły książek traktujące o tym zagadnieniu.
Np. "Mercedes a sprawa polska" chciała mi nawet przysłać, ale nakład się wyczerpał.
Coś wspomniała o domu bez kantów, pewnie w kontekście tego neonu.

Dziwne, że dzwoniła z Holandii.

Skoro książki nie miała to mogłem o jakiś niski model Mercedesa poprosić. :-)

Robert

Data: 2018-01-05 17:42:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a4fa2ae$0$658$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To telewizja klamie, co nie od dzis wiadomo ... albo pani byla kiepsko poinformowana :-)

Tu pisza, ze przedstawicielem Mercedesa byl PHZ Timex
http://mech-i-patyna.blog.pl/2015/01/31/mercedes-benz-w110-w111-1962/

Przy czym skrot "PHZ" to mi nasuwa raczej lata 80-te ... ale nie, panstwowe
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,54420,15038112,Neon_Mercedesa_na_Krakowskim_Przedmiesciu_idzie_do.html

http://klassikauto.pl/jak-kupowano-mercedesa-w-prlu/

No i zaczyna byc prawdopodobne, ze takowe prosby Mercedes odeslal do polskiego dealera, a ten do TVP.

J.

Data: 2018-01-04 11:45:55
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2kr06$4sd$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Rzad jezdzil Wołgami ... ale tak sie zastanawiam, czy troche ciezarowek Mercedesa nie jezdzilo w PKS.

O, i jeden autobus jezdzil
https://www.wykop.pl/link/3540713/pekaesem-w-swiat-prl-1975/

Wiec moze i bylo przedstawicielstwo.

J.

Data: 2018-01-04 12:17:09
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-04 o 11:45, J.F. pisze:
[...]

A może jednak nie było?
To był jednorazowy zakup, podobnie jak kilkanaście ciężarowych
obsługujących w PKSie towarowym zagraniczne trasy.
Przedstawicielstwo się otwiera jak masz ciągłą sprzedaż lub
inne interesy.

Kosmici też "może i mają" u nas przedstawicielstwo.
Wszak doniesienia że ktoś ich widział pojawiają się stale.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-04 12:37:06
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2l2fr$cer$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Stara ksiazka telofoniczna Warszawy by szybko odpowiedziala. Taka z 1985.

To był jednorazowy zakup, podobnie jak kilkanaście ciężarowych
obsługujących w PKSie towarowym zagraniczne trasy.
Przedstawicielstwo się otwiera jak masz ciągłą sprzedaż lub
inne interesy.

Serwis, czesci, nadzieje na sprzedaz kolejnych - byl powod.
Ale czy wystarczajacy ...

J.

Data: 2018-01-04 16:33:06
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-04 o 12:37, J.F. pisze:
[...]

Albo i nie.
Zacytujesz?

[...]

Widać nie był wystarczający.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-04 15:14:08
Autor: T.
[...]

Wszyscy faceci jadący na tę wycieczkę byli w garniturach i krawatach :-) Na plaże też w nich chodzili?
T.

Data: 2018-01-04 18:05:43
Autor: J.F.
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a4e36b5$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-01-04 o 11:45, J.F. pisze:
O, i jeden autobus jezdzil
https://www.wykop.pl/link/3540713/pekaesem-w-swiat-prl-1975/

spojrzcie na 4:00 ... co to za logo - wilk ? Agip ?
No prosze, to bywaly jakies przedstawicielstwa :-)

Wszyscy faceci jadący na tę wycieczkę byli w garniturach i krawatach :-)

Tych bez krawatow nie wpuszczac, pasazer w krawacie mniej awanturujacy sie jest :-)

Poza tym przesadzasz - nie wszyscy.
Czasy i zwyczaje tez byly troche inne.

Na plaże też w nich chodzili?

https://youtu.be/EDrX-YWPjdo?t=80

J.

Data: 2018-01-03 10:22:21
Autor: J.F.
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
> [...]

W sensie takim ze tego listu nikt normalny nie napisal tylko zostal stworzony na uzytek tego programu.

List akurat mogl byc napisany. Na rozne pomysly wpadali rodacy.
Moze zreszta nie calkiem rodacy, jesli to opolski/slaski autochton.

Czy pokazali autentyczny w programie, czy napisali sami na wzor to juz nie dam glowy.

Troche zas watpie, aby Mercedes przekazal go naszym wladzom. Predzej cenzura zatrzymala.
No chyba, ze tych listow bylo tak duzo, ze Mercedes postanowil cos z tym zrobic.

Tak nawiasem mowiac ... wiadomo ile kosztuje 10 letnie auto, a jak nie ma zbytu za Odrą i Łabą, to jeszcze mniej.
Taki stary rupiec to mogl byc dla Mercedesa znikomy wydatek - tylko trzeba sie z dealerami dogadac, ze rupiecie chetnie odbiora.

A potem clo na granicy :-)

I stoi za tym pewnie jakaś pokretna logika bo naszej władzy nie na reke bylo by tak wprost przyznawac sie ze 40h sie stoi za miesem...

Jesli listow bylo duzo, to jedna czesc tej logiki byla jasna - pokazac rodakom ze tak nie nalezy, bo wstyd.

Ale kto wie, co sie jej jeszcze marzylo - oburzyc narod na gornikow ?

Gornikom zylo sie chyba dosc dobrze - i wieksze kartki, i dobre zarobki, i talon na poloneza za dobra prace byl chyba osiagalny ...

J.

Data: 2018-01-03 10:53:33
Autor: Liwiusz
[...]

Bo się nie stało. Ówczesny człowiek sobie mówił: "co za kłamstwa, przecież każdy wie, że po mięso stoi się tylko 6 godzin".

Dziś jest bardzo podobnie - "może i nie jest najlepiej, ale to, co te kodziarstwo odjaniepawla, to ja nie wiem".

--
Liwiusz

Data: 2018-01-03 11:15:31
Autor: Robert Wańkowski
Jak kiedys proszono o Mercedesa...
W dniu 2018-01-03 o 10:53, Liwiusz pisze:
odjaniepawla
Musiałem sprawdzić co to oznacza. :-)
Zaczynam odstawać od współczesnego słowotwórstwa.

Robert

Jak kiedys proszono o Mercedesa...