Jak komuni?ci okradli Ko?ció? w Polsce

Data: 2011-02-24 19:35:12
Autor: abc
Jak komuni?ci okradli Ko?ció? w Polsce
Co to są dobra martwej ręki można przeczytać tu
http://portalwiedzy.onet.pl/2785,,,,dobra_martwej_reki,haslo.html

Co to jest Fundusz Kościelny powołany na mocy art. 8 ustawy z dnia 20 marca
1950 r. o przejęciu przez Państwo dóbr martwej ręki można przeczytać tu
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/92/221/Fundusz_koscielny.html

Jednocześnie państwo zajmowało szkoły, internaty, sierocińce, przedszkola,
żłobki, ośrodki pomocy, które były własnością instytucji kościelnych. Tylko
zakony w 1948 r. prowadziły 153 szkoły. Z dokumentów wynika, że do 1956 r.
państwo przejęło 65 takich przedszkoli, 31 zakładów wychowawczych oraz 11
internatów dla studentów.

W styczniu 1950 r. komuniści przejęli Caritas z jego wszystkimi placówkami -
przytułkami, kuchniami dla ubogich, domami noclegowymi, ambulatoriami.
Majątek ruchomy Caritasu wyceniano w tym czasie na 20 mln zł.

W 1989 r. rozpoczęto zwracanie Kościołowi nieruchomości zabranych mu w 1950
r.  Szacunkowo we władaniu Kościoła aktualnie znajduje się ok. 160 tys. ha
ziemi, a przed wojną - 400 tyś. ha ziemi.

Data: 2011-02-24 11:17:51
Autor: Antenka
Jak komuni?ci okradli Ko?ció? w Polsce
On 24 Lut, 19:35, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Co to s dobra martwej r ki mo na przeczyta tuhttp://portalwiedzy.onet.pl/2785,,,,dobra_martwej_reki,haslo.html

Co to jest Fundusz Ko cielny powo any na mocy art. 8 ustawy z dnia 20 marca
1950 r. o przej ciu przez Pa stwo d br martwej r ki mo na przeczyta tuhttp://www.mswia.gov.pl/portal/pl/92/221/Fundusz_koscielny.html

Jednocze nie pa stwo zajmowa o szko y, internaty, sieroci ce, przedszkola,
obki, o rodki pomocy, kt re by y w asno ci instytucji ko cielnych. Tylko
zakony w 1948 r. prowadzi y 153 szko y. Z dokument w wynika, e do 1956 r.
pa stwo przej o 65 takich przedszkoli, 31 zak ad w wychowawczych oraz 11
internat w dla student w.

W styczniu 1950 r. komuni ci przej li Caritas z jego wszystkimi plac wkami -
przytu kami, kuchniami dla ubogich, domami noclegowymi, ambulatoriami.
Maj tek ruchomy Caritasu wyceniano w tym czasie na 20 mln z .

W 1989 r. rozpocz to zwracanie Ko cio owi nieruchomo ci zabranych mu w 1950
r.  Szacunkowo we w adaniu Ko cio a aktualnie znajduje si ok. 160 tys. ha
ziemi, a przed wojn - 400 ty . ha ziemi.
cio a jest sztuczny.

Parszywcy przyniesieni na sowieckich bagnetach...Wara od majątku KK!
Trzeba wszystko odebrać, co ta swołocz ukradła! Co do joty!

Antenka

Data: 2011-02-25 06:23:33
Autor: Wiesiaczek
On Thu, 24 Feb 2011 11:17:51 -0800, Antenka wrote:

[...]

Nie popuściłaś w majty a podniecenia? :D

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2011-02-25 10:36:00
Autor: sofu

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:ik7ht5$fvh$2news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -

W majty? Nimoliwe!
Zwiędła róża od lat używa pampersów dla dorosłych..........

Data: 2011-02-25 12:23:54
Autor: jadrys
W dniu 2011-02-24 20:17, Antenka pisze:

Parszywcy przyniesieni na sowieckich bagnetach...Wara od majątku KK!
Trzeba wszystko odebrać, co ta swołocz ukradła! Co do joty!

Antenka

A tak swoją droga to ciekawiłby mnie taki wariant - że Hitler nie napadłby by na ZSRR i to nie oni by nas wyzwolili. Po prostu jego wojska opuściłyby po 5cio letniej okupacji nasz kraj. Ciekawe czy w uczciwym głosowaniu, bez ingerencji zewnętrznej utrzymaliby się kapitaliści, ci zdrajcy co pouciekali z polski podczas inwazji Hitlera i różni obszarnicy przy korytach,k czy jednak wygraliby komuchy?

Data: 2011-02-25 12:38:00
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ik83gs$it0$1news.onet.pl...
[...]

Komuchy to gołodupcy. Wygraliby ci, którzy mieliby najwięcej pieniędzy.
Jesli nie wierzysz, to przypomnij sobie ostatnie uzupelniające wybory do Senatu. Według zasad JOW wygrał określany kryminalistą były senator z Piły. Ma pieniądze, daje pracę ludziom. To, że w Śmiłowie jest bomba ekologiczna, grożąca wybuchem jest nieważne. Ważne jest koryto i to, kto zapewnia to koryto. Wskaż mi kraj, gdzie komuchy zapewniły dobrobyt jego obywatelom.

Data: 2011-02-25 18:38:19
Autor: jadrys
[...]

Pozornie masz rację, ale tylko pozornie. Wtedy były inne czasy. I ja mówię że te wybory miałyby się odbyć bez ingerencji zewnątrz. Polska nie różniła się aż tak bardzo od Francji, gdzie komuchy zwyciężyli by bez problemu gdyby nie jankeska dywersja. Posuwali się nawet do wykolejania pociągów z pasażerami żeby oskarżać o to komunistów.. To samo we Włoszech, gdzie jedną z metod nakazywali i wynagradzali  pisanie listów włoskim emigrantom w USA do rodzin we Włoszech żeby nie głosowali na komuchów. W Grecji wywołali rewoltę antykomunistyczną z tysiącami ofiar.. itd itp. Gdyby nie ich interwencja to w bardzo niewielu krajach Europy byłby jeszcze kapitalizm.

Data: 2011-02-25 19:16:40
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ik8pe5$7ab$1news.onet.pl...

[...]

No i nie zwycięzyli.
Było jeszcze pytanie:
Wskaż mi kraj, gdzie komuchy zapewniły dobrobyt jego obywatelom.

Data: 2011-02-26 10:25:19
Autor: jadrys
[...]

Zbyt łatwo ci przyszło podsumowanie sq**stwa jakim po wojnie posługiwali się jankesi w stosunku do ludności tych krajów.
Sorry, - tak się rozpisałem że przeoczyłem twoje pytanie.  W praktycznie każdym kraju z komunizmem został zrobiony milowy krok w postępie cywilizacyjnym w stosunku do tego co było przed nim. Wiesz że już w latach 30tych w Mongolii wszyscy umieli już czytać i pisać? Natomiast nie bardzo rozumię pojęcie "dobrobyt".. Każdy widzi to inaczej. Gdybyś mi podał na to pojęcie wzorzec to bym się do niego odniósł precyzyjnie.

Data: 2011-02-26 11:00:59
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ikagti$3vp$3news.onet.pl...

[...]

Bardzo łatwo. Masz Koreę Północną - to jest ten dobrobyt?
Nie ma takiego kraju, w którym komunizm przyniósł ludziom dobrobyt. Wiesz o tym, nie chcesz tego przyznać i kluczysz. Robi tak każdy komuszek.

Data: 2011-02-24 12:42:16
Autor: J-23
[...]

Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

w koncu okradl zlodziej zlodzieja, nie ma co rozdzierac szat

Data: 2011-02-24 19:37:19
Autor: abc
50 lat pó?niej sobie przypomnieli ?e ich "okradziono" ?
Zupełnie jak ci 40-to letni ministranci gwałceni w dzieciństwie przez
klechów hehehe

--
"Tylko nie wołajcie Miśka!"
http://www.youtube.com/watch?v=kpGKZE4TBa0

Data: 2011-02-24 19:48:05
Autor: boukun
Jak komuni?ci okradli Ko?ció? w Polsce

I dobrze, kościół jest bezproduktywny, tylko marnotrawi zagarnięte przez wieki dobra i zniewala naród. Teraz zespół wespół z reżimem łupią naród Polski bezlitośnie...

boukun

Data: 2011-02-24 19:56:10
Autor: u2
W dniu 2011-02-24 19:48, boukun pisze:
I dobrze, kościół jest bezproduktywny, tylko marnotrawi zagarnięte przez
wieki dobra i zniewala naród. Teraz zespół wespół z reżimem łupią naród
Polski bezlitośnie...

Kościół zaspakaja potrzeby duchowe wiernych. Masz wolny wybór, możesz z
niego nie korzystać, jeśli nie zaspokaja twoich potrzeb.

Data: 2011-02-24 19:57:09
Autor: Grzegorz Z.
u2 napisał:

[...]

Moich nie zaspokaja :) Ale mimo to płacić muszę, choć owi panowie nie są zupełnie w moim typie.

Data: 2011-02-24 11:20:31
Autor: Antenka
Jak komuni?ci okradli Ko?ció? w Polsce
On 24 Lut, 19:57, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Moich nie zaspokaja :) <

Ale mimo to p aci musz , cho owi panowie nie s zupe nie w moim typie<.

No wreszcie przyznałeś się do swojego pedalstwa.

Antenka

Data: 2011-02-24 20:33:21
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

[...]

Chcesz przez to powiedzieć trans, że twoich potrzeb kościół ped. też nie
zaspokaja?

Data: 2011-02-24 21:46:26
Autor: u2
W dniu 2011-02-24 20:20, Antenka pisze:
No wreszcie przyznałeś się do swojego pedalstwa.

Nawet płaci im za ich usługi :)

Data: 2011-02-24 20:08:57
Autor: boukun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d66a9ca$0$2505$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To mi zwisa, niechy zaspakają komu co chce, ale dlaczego przy tym pasożytuje na całym polskim narodzie? Dlaczego to tak wiele ten biedny naród kosztuje? Gdzyby policzyć, ile te wszystkie świątynie opatrzności bożej, kościoły żelbetowe z miedzianymi dachami pobudowane i wyżebrane tylko w ostatnich latach od 1989 roku, te przekazane zakonom i siostrom za darmo budynki, to byśmy mieli za to metro w każdym większym mieście w Polsce...

boukun

Data: 2011-02-24 19:50:39
Autor: PAP2t
W dniu 2011-02-24 19:35, abc pisze:
[...]

A na chuj kosciolowi ziemia ?

Data: 2011-02-24 20:05:22
Autor: jadrys
[...]

I słusznie postępowały pseudokomuchy. - nie kradli dla siebie, - ziemia dla chłopów ew. PGRów, szkoły dla nauczycieli i uczniów itd. a świątynie dla kapłanów.

Jak komuni?ci okradli Ko?ció? w Polsce