Jak komuniści zagrabili majątek Kościoła

Data: 2010-12-30 15:07:57
Autor: Barbarella
Jak komuniści zagrabili majątek Kościoła

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d1c8d33$0$2456$65785112news.neostrada.pl...
Co to są dobra martwej ręki można przeczytać tu
http://portalwiedzy.onet.pl/2785,,,,dobra_martwej_reki,haslo.html

Co to jest Fundusz Kościelny powołany na mocy art. 8 ustawy z dnia 20 marca
1950 r. o przejęciu przez Państwo dóbr martwej ręki można przeczytać tu
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/92/221/Fundusz_koscielny.html

Jednocześnie państwo zajmowało szkoły, internaty, sierocińce, przedszkola,
żłobki, ośrodki pomocy, które były własnością instytucji kościelnych. Tylko
zakony w 1948 r. prowadziły 153 szkoły. Z dokumentów wynika, że do 1956 r.
państwo przejęło 65 takich przedszkoli, 31 zakładów wychowawczych oraz 11
internatów dla studentów.

W styczniu 1950 r. komuniści przejęli Caritas z jego wszystkimi placówkami -
przytułkami, kuchniami dla ubogich, domami noclegowymi, ambulatoriami.
Majątek ruchomy Caritasu wyceniano w tym czasie na 20 mln zł.

W 1989 r. rozpoczęto zwracanie Kościołowi nieruchomości zabranych mu w 1950
r.  Szacunkowo we władaniu Kościoła aktualnie znajduje się ok. 160 tys. ha
ziemi, a przed wojną - 400 tyś. ha ziemi.

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Skoro było tak jak mówisz to powiedz mi dobry człowieku dlaczego odzyskane majątki kler sprzedaje na pniu swojej rodzinie?

BB

Data: 2010-12-30 17:11:21
Autor: Marek Czaplicki
Barbarella pisze w czwartek, 30 grudnia 2010 15:07, na grupie pl.soc.polityka:
Skoro było tak jak mówisz to powiedz mi dobry człowieku dlaczego odzyskane
majątki kler sprzedaje na pniu swojej rodzinie?

najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że majatek nie jest traktowany jako dobro
parafi a więc i parafian, ludzi świeckich, ale dobro Kościoła reprezentowanego tylko
i wyłącznie przez księzy, zakonników i zakonnice. :-)
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2011-01-01 14:42:29
Autor: Jaksa

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifiav8$m5p$1inews.gazeta.pl...
> [...]

parafi a więc i parafian, ludzi świeckich, ale dobro Kościoła reprezentowanego tylko
i wyłącznie przez księzy, zakonników i zakonnice. :-)

Najfaniejsze jest to Czaplicki, że jesteście skończonym jełopem,
z czego pewno sobie nawet sprawy nie zdajecie.

Jak ja przekaże swój majątek Kościołowi, co może się zdarzyć,
to zapewniam was Czaplicki, że nie was będę miał na myśli
a właśnie Kościół.

Jaksa

Jak komuniści zagrabili majątek Kościoła