[spam anty-abc] Jak kościół kat. zwalczał demokrację?

Data: 2009-04-16 20:27:23
Autor: Grzegorz Z.
[spam anty-abc] Jak kościół kat. zwalczał demokrację?
(...) Pius X, autor obowiązującej do Vaticanum II tzw. przysięgi
antymodernistycznej, był radykalnym przeciwnikiem wszelkiego liberalizmu. W
1906 r. w demokratycznej Francji parlament uchwalił rozdział Kościoła od
państwa. Spotkało się to z zarzutami o bluźnierstwo. Już 11 lutego 1906 r.,
w encyklice Vehementer nos, pisał, że jest to "poważna obraza Boga,
założyciela ludzkich społeczności i stwórcy wszystkich ludzi, któremu na
skutek tego należy oddawać kult nie tylko prywatny, lecz także i
publiczny". Występował przeciw teorii suwerenności narodu, która po
pierwsze przeczy Objawieniu, a po drugie osłabia niezwykle istotnego ducha
dyscypliny oraz wartości hierarchiczne. (...)

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,3242

Data: 2009-04-16 21:37:49
Autor: matusm

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:18im5ww5vhi32.1f5m6fr4509kj.dlg40tude.net...
[...]

Kazek spod budki z piwem tez opowiada rożne rzeczy ,a gdyby tak doszedł do władzy w jakiejś Samooborze zarządzanej przez SB to by dopiero sobie porządził ,co jednak nijak sie ma do prawdy czy faktowi zaistniałych a taki Wlodek Iliicz ten to opowiadali aż go zmunifikowalo gdy tymczasem w Polsce nadal,,,,,,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-04-17 00:38:22
Autor: Grzegorz Z.
Jak kościół kat. zwalczał demokrację?
Dnia Thu, 16 Apr 2009 11:56:58 -0700 (PDT), mrdevilyn@gmail.com napisał(a):

Albowiem kazdy myślący człowiek jest antydemokratą, gregorzu
dyndało ;)

A dzień bez skomentowania cudzej sygnaturki jest dniem straconym.

Data: 2009-04-17 09:03:26
Autor: CYC
Jak kościół kat. zwalczał demokrację?

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości

I nie zmieniajcie tematów nie swoich wątków.

On juz tak ma !! . Uwaza , ze zmiana tytulu cudzego watku to nie chamstwo , tylko .......demokracja , taka demokracja ala Merta .
Cieszy sie tym swoim chamstwem tak , jakby zlapal Pana Boga za nogi !.
Nareszcie moze robic cos co pozwala mu zademonstrowac swiatu swoja niezaleznosc . Innych mozliwosci aby to zrobic nie ma bo to typ zniewolonego do cna koscielnego !

cyc

Data: 2009-04-17 20:05:36
Autor: jadrys
panie cyc, chamstwem z mojej strony jest to ze w ogole odwazam sie polemizowac z prawda objawiona przez cyca i grzesia
Mariusz Merta pisze:
jestem zniewolony przez Jezusa i dobrze mi ztym...choc latwo nie
jest...
wystarczyloby doniesc...albo zapisac sie do pzpr...czy zwyczajnie
sympatyzowac z GW***nem
a ze zmiana tematu watku, jak ktos nie umie sobie skonfigurowac
przegladarki to juz nie moj problem, ze sie gubi
Mariusz Merta

Jesteś wyjątkowym zarozumialcem Mariusz, Wszyscy ci mówią żebyś nie zmieniał tytułów nie swoich wątków ty pieprzysz coś o konfiguracjach..

--
Linuks to system dla myślących uĹźytkownikĂłw..    Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu...   RĂłwnieĹź ja

Linux के एक प्रतिभाशाली है

मैं भीी

Data: 2009-04-18 09:26:57
Autor: CYC
Merta jest glupszy niz myslalem !

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości news:35366cd7-4391-4780-807d-69178a8d4dbch28g2000yqd.googlegroups.com...
wypraszam sobie pufalosc z panskiej strony, tymbardziej, ze
reprezentuje pan to co dla mnie jest po prostu wstretne...
to jak, leci pan na ta kube czy nie ?

Jesteś wyjątkowym zarozumialcem Mariusz, Wszyscy ci mówią żebyś nie
zmieniał tytułów nie swoich wątków ty pieprzysz coś o konfiguracjach..
wszyscy tzn. cyc, grzesiu i... wlasnie kto jeszcze ?

Jak nie potrafia skonfigurowac sobie przegladarki to juz nie moj
problem...
poza tym, mam w nosie co mowia wszyscy i co robia wszyscy...

wyjasniam dlaczego, w 1933 wszyscy (prawie) niemcy glosowali na adolfa
h.
czy mieli wszyscy (prawie) racje ?

wszyscy to nie cyc i grzesio na niniejszej liscie
jeszcze raz powtarzam, niech sobie wynajma fachowca od konfiguracji i
szkolenia... to nie beda sie gubic
proste jak swinski ogon
albo knstukcja cepa
Mariusz Merta

Co ma konfiguracja przegladarki z notoryczna zmiana przez Ciebie  tytulu watku ? .
To po pierwsze !.
Po drugie nie tylko dobry zwyczaj i kultura ale rowniez prawo zabrania zmieniac bez zgody tworcy , cokolwiek w dziele w tym tytulu .
Oczywiscie nikt nie pozwie Cie do sadu bo trudno to co sie tu pisze nazwac tworczoscia ale smialo mozna traktowac nasze pisanie jak publicznie udostepniane artykuly a te sa prawem chronione tak , jak kazde dzielo !.
My ograniczymy jednak problem do kultury i panujacych zwyczajow bo  co Merta np. powiedzalby gdybym  ja podobnie jak Merta , odzucil konwenanse i naplul Mercie w twarz przy kazdym naszym spotkaniu a spotykalibysmy sie codziennie i twierdzil , ze .......taki juz jestem  a pozatym panuje demokracja i wolno mi robic to co mi sie podoba ? .

cyc

Data: 2009-04-19 12:28:45
Autor: jadrys
nie jestesmy na ty prosze szanownego pana...
Mariusz Merta pisze:
[...]

Czyli normalny zarozumialec z Ciebie.. Trochę kultury na pewno by ci nie zaszkodziło..

Data: 2009-04-22 09:20:12
Autor: Vic
Mariusz Merta wrote:
jestem zniewolony przez Jezusa i dobrze mi ztym...choc latwo nie
jest...
wystarczyloby doniesc...albo zapisac sie do pzpr...czy zwyczajnie
sympatyzowac z GW***nem

I po co do tego Jezusa mieszac?

Megalomania, panie Mariuszu, megalomania...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-04-22 09:51:35
Autor: CYC
Merta to glupiec i cham !.

cyc

Data: 2009-04-17 12:02:55
Autor: Vic
[spam anty-abc] Jak kościół kat. zwalczał demokrację?
Grzegorz Z. wrote:
(...) Pius X, [...]
> Występował przeciw teorii suwerenności narodu, która po
pierwsze przeczy Objawieniu, a po drugie osłabia niezwykle istotnego ducha
dyscypliny oraz wartości hierarchiczne. (...)

I slusznie.
Nie bede rozstrzygal czy istotnie teoria suwerennosci narodu przeczy Objawieniu, ale pewne (dla mnie) jest, ze ww. teoria jest do dupy. Zwlaszcza w czesci mowiacej o nieograniczonej wladzy narodu.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

[spam anty-abc] Jak kościół kat. zwalczał demokrację?