Jak kupić dwie nieruchomości od różnych osób naraz?

Data: 2011-06-07 18:19:20
Autor: Samotnik
Jak kupić dwie nieruchomości od różnych osób naraz?
Są dwie działki - a i b, różnych właścicieli. Właściciele chcą je sprzedać razem, ja chce je razem kupić. Jednak jeśli coś miałoby pójść nie tak, to ja za wszelką cenę nie chcę kupić działki a bez b, a sprzedający za wszelką cenę nie chcą mi sprzedać działki b bez a ;-) Wzajemnie się obawiamy, że po podpisaniu jednego aktu któraś ze
stron się od drugiego wymiga. Zależy tylko, od której działki zaczniemy. :)

Czy da się nabyć dwie nieruchomości od dwóch właścicieli jednym aktem?
Niejako 'trójstronnym'? Wtedy sprawa czysta - podpisuje jeden, drugi, a
potem ja. Ewentualnie inny pomysł?
--
Samotnik

Data: 2011-06-07 20:36:22
Autor: Johnson
Samotnik pisze:

Czy da się nabyć dwie nieruchomości od dwóch właścicieli jednym aktem?

Da się. W jednym akcie notarialnym mogą być dwie umowy.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-07 18:43:17
Autor: Samotnik
Dnia 07.06.2011 Johnson <johnson@nospam.pl> napisał/a:
Czy da się nabyć dwie nieruchomości od dwóch właścicieli jednym aktem?

Da się. W jednym akcie notarialnym mogą być dwie umowy.

Kapitalnie. Tak myślałem, nigdzie nie widziałem ograniczenia w tej kwestii.

Czyli jest to rozwiązanie mojego problemu - podpisujemy trójstronną
umowę przedwstępną, a potem jeden akt notarialny dla obydwu działek i
będzie on 'niepodzielny', tak? Jakieś potencjalne haczyki?

Sytuacja nieco nietypowa, a jutro rano muszę tę umowę przedwstępną podpisać
i mogę coś jeszcze do niej dorzucić...
--
Samotnik

Data: 2011-06-07 20:50:13
Autor: Johnson
Samotnik pisze:

Czyli jest to rozwiązanie mojego problemu - podpisujemy trójstronną

Nie umowę trójstronną - tylko dwie umowy dwustronne zawarte w jednym akcie notarialnym

umowę przedwstępną, a potem jeden akt notarialny dla obydwu działek i
będzie on 'niepodzielny', tak? Jakieś potencjalne haczyki?

To będą dwie odrębne umowy tylko w jednym dokumencie

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-07 20:51:41
Autor: ąćęłń
Jak kupić dwie nieruchomości od różnych osób naraz?
Ciekawe będzie wycofanie się tylko jednej strony.

-- -- -

Data: 2011-06-08 12:45:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 7 Jun 2011,  ąćęłń wrote:

Ciekawe będzie wycofanie się tylko jednej strony.

  Od notarialnej umowy przyrzeczenia sprzedaży, wpisanej do KW,
chyba dość trudno się uchylić.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-08 11:03:39
Autor: Samotnik
Dnia 08.06.2011 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał/a:
On Tue, 7 Jun 2011,  ąćęłń wrote:

Ciekawe będzie wycofanie się tylko jednej strony.

  Od notarialnej umowy przyrzeczenia sprzedaży, wpisanej do KW,
chyba dość trudno się uchylić.

Oczywiście, ale co zrobisz, jeśli podpiszesz notarialną umowę sprzedaży na
tę działkę, której nie chcesz kupić, a włąściciel tej drugiej wyjdzie z
kancelarii notariusza i nie wróci? :)

Ale ok, na 100% nie ma przeciwskazań do notarialnej formy umowy
przedwstępnej między trzema stronami. Tyle że skoro do finalnego aktu też
nie ma przeciwskazań, to chyba tak najłatwiej.
--
Samotnik

Data: 2011-06-08 15:55:46
Autor: Gotfryd Smolik news

On Tue, 7 Jun 2011,  ąćęłń wrote:

[...]

  To notariusz umowy też nie podpisze, nie będzie więc to umowa
zobowiązująca.
  Przecież mowa była o tym, że notariusz podpisuje *jeden* akt,
zawierający dwie umowy. W opisywanym przypadku akt musi
poczekać na podpis trzeciej strony, bo takie były ustalenia
co do aktu.
  Gdzieś się mylę?

  To mniej więcej tak, jak zawarcie w jednym akcie umowy o sprzedaż
nieruchomości *i* obciążenia jej hipoteką.

Ale ok, na 100% nie ma przeciwskazań do notarialnej formy umowy
przedwstępnej między trzema stronami. Tyle że skoro do finalnego aktu też
nie ma przeciwskazań, to chyba tak najłatwiej.

  A jak o to chodziło, to się nie sprzeciwiam :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-07 23:15:54
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Johnson napisał:
Samotnik pisze:

[...]

Tylko umowa sprzedaży nieruchomości musi mieć postać aktu notarialnego. Nie ma podpisu którejkolwiek ze stron - nie ma aktu - nie ma umowy. Żadnej umowy, nie nastąpiło przeniesienie własności.
A sprzedający mogą między sobą zawrzeć osobną umowę, choćby i w formie aktu notarialnego - np. spółki cywilnej celowej - z jednym celem, wspólną sprzedażą działek które razem pójdą za lepszą cenę. I niech tam się nawzajem wiążą.

--
Darek

Data: 2011-06-08 06:05:56
Autor: Samotnik
Dnia 07.06.2011 Dariusz K. Ładziak <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał/a:
[...]

Tak jakby o to mi chodzi...
--
Samotnik

Data: 2011-06-08 14:19:41
Autor: qaz

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrniusu5d.eve.samotniklocalhost.localdomain...
Są dwie działki - a i b, różnych właścicieli. Właściciele chcą je sprzedać
razem, ja chce je razem kupić.
Czy da się nabyć dwie nieruchomości od dwóch właścicieli jednym aktem?

Ja tak kupiłem, bez problemów

--
pzdr
    qaz

Jak kupić dwie nieruchomości od różnych osób naraz?