Data: 2009-08-13 09:43:57 | |
Autor: karol | |
Jak kupowac DSG? | |
Na co zwrocic uwage?
Jak sprawdzić ta skrzynię? Czy olej w niej musi byc wymieniany? Przebieg ponoc 133.000 Ile kosztuje naprawa generalna takiej skrzyni? |
|
Data: 2009-08-13 10:23:57 | |
Autor: jarry | |
Jak kupowac DSG? | |
Kiedyś VW nie zalecał wymiany. Aktualnie pierwsza wymiana 120 tkm, kolejne co 60tkm. Olej niestety nie do dostania poza sieciunią, ale polecam skorzystać z ASO Skody, sporo taniej.
Naprawa poważna prawdopodobnie nieopłacalna. Skrzynię po regeneracji są oferowane po kilka tysięcy (bodajże 3,5-4) i to jest opcja sensowna. Na allegro znalazłem gościa co sterownik skrzyni naprawia za 1000zł, poszukaj jakie objawy może naprawić. Opinie co do trwałości są pozytywne, naprawy DSG to wielka rzadkość. Co do sprawdzenia to chyba jak każdą skrzynię typu automat: 1. Czy na postoju można swobodnie (bez oporów) przełączać się pomiędzy trybami (czasem z przyciskiem trzeba) 2. Czy przy przełączaniu nie występują szarpnięcia autem. 3. Podczas jazdy czy biegi wchodzą "gładko", czy wszystkie i na wszystkich trybach. 4. Jak na "D" przesuniesz gałkę w prawo to masz sekwencję, też się pobaw czy podczas jazdy. Ja ze swojej strony bardzo polecam, miałem kiedyś Voyagera z automatem i szczerze się męczyłem, tutaj za każdym razem skrzynia działa błyskawicznie i dokładnie wtedy zmienia bieg kiedy bym chciał, jakąś AI chyba zamontowali ;) j. Użytkownik "karol" <karol@kot.pl> napisał w wiadomości news:h60g1o$8ta$1node2.news.atman.pl... Na co zwrocic uwage? |
|
Data: 2009-08-13 13:53:50 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Jak kupowac DSG? | |
"jarry" h60j96$75b$1@mx1.internetia.pl 2. Czy przy przełączaniu nie występują szarpnięcia autem. Ło matko [Jerzego] Buzka!!! Ja mam nowy samochód (stary, bo już ma pół roku i kilka dni) z taką skrzynią -- łomocze przy przełączaniu na postoju tak mocno, że trzęsie autkiem. :) A można na postoju przełączyć nie tylko R <-> D z N pomiędzy, ale także 1 <-> 2 w trybie ręcznym. :) O DSG krążą mity. :) W czasie jazdy też można wyczuć i usłyszeć łomotnięcia, o ile nie jedzie się po nierównej drodze, na której słycahć tylko łomot opon czy tak szybko z otwartym szyberdachem, gdy słycahć jedynie pęd powietrza. :) (; ciekawe, dlaczego słychać pęd, a nie słychać energii ;) 3. Podczas jazdy czy biegi wchodzą "gładko", czy wszystkie i na wszystkich trybach. Co to znaczy gładko? :) 4. Jak na "D" przesuniesz gałkę w prawo to masz sekwencję, też się pobaw czy podczas jazdy. Koniecznie!!! Na tryb ręczny/sekwencyjny i szpula!!!! :) (jak nie rozpadnie się, to może pojeździ -- moja nie rozpada się na razie) I tak automat nie pozwala na przekraczanie dozwolonych obrotów. :) A w razie potrzeby nie trzeba wcale sięgać do dźwigni -- kickdown zrzuca z 6 na 3, a i bez kickdowna biegi spadają bez trudu. :) Ja ze swojej strony bardzo polecam, miałem kiedyś Voyagera z automatem i szczerze się męczyłem, tutaj za każdym razem skrzynia działa błyskawicznie i dokładnie wtedy zmienia bieg kiedy bym chciał, jakąś AI chyba zamontowali ;) I ja miałem automat z prawdziwego zdarzenia. DSG to prymitywna skrzynia. :) Ale gdy mam do dyspozycji 6 biegów (zamiast de facto 3) ta prymitywność nie martwi. :) -=- Ogólnie to skrzynia taka, jak ręczna, ale samoczynnie zmieniająca biegi. :) -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-08-13 11:35:05 | |
Autor: glang | |
Jak kupowac DSG? | |
Jak sprawdzić ta skrzynię? nie wiem czy jest sens naprawiania skoro na allegro skrzynia kosztuje około 3-4 tys jak miałem Altee z DSG nie wymianieałem oleju. ASO nie zalecało. teram mam TOurana i w ASO wspomnieli że wymiana na 60 tys. co do sprawdzania to nie wiem czy cokolwiek wyczujesz. pzdr GL |