Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?

Data: 2014-02-03 16:55:07
Autor: Andrzej Lawa
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
W dniu 03.02.2014 09:47, Tomasz Stiller pisze:
Wg. danych z zeszłego roku, w Polsce jeĽdzi ponad 250000 samochodów bez
ważnej polisy OC. Kara za brak OC to nawet 3200 zł. Jak łatwo policzyć,
można zgarn±ć w najlepszym wypadku 800mln. PLN Tylko jak?

Dlaczego ludzie jeżdż± bez OC?

Statystyka jest fajna - można j± dowolnie wypaczyć.

Sk±d wiesz, że jeżdż±? Może to po prostu upchnięte gdzie¶ po k±tach złomy "kupione" przez jakiego¶ słupa (lub osobę fikcyjn±), których kto¶ nie chciał oficjalnie złomować.

[ciach]

Sprawmy, żeby info o posiadaniu OC było wiedz± powszechn±!
Zamieńmy ¶wistek z informacj± o zawarciu polisy w nalepkę któr± kierowca
obowi±zkowo ma nakleić na prawy górny róg przedniej szyby - Pomysł z

Na czoło sobie naklej.

Jest baza ubezpieczeń, jest ewidencja pojazdów - dodatkowe naklejki to tylko możliwo¶ć biznesu dla jakiego¶ krewnego lub znajomego Królika z fabryk± naklejek.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2014-02-03 18:39:54
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 16:55:07 +0100, Andrzej Lawa wrote:

W dniu 03.02.2014 09:47, Tomasz Stiller pisze:
Wg. danych z zeszłego roku, w Polsce jeździ ponad 250000 samochodów bez
ważnej polisy OC. Kara za brak OC to nawet 3200 zł. Jak łatwo policzyć,
można zgarnąć w najlepszym wypadku 800mln. PLN Tylko jak?

Dlaczego ludzie jeĹĽdĹĽÄ… bez OC?

Statystyka jest fajna - można ją dowolnie wypaczyć.

Owszem, niemniej takie dane sÄ… podawane publicznie. Widzisz tutaj jakieĹ› wypaczenie?

Skąd wiesz, że jeżdżą? Może to po prostu upchnięte gdzieś po kątach
złomy "kupione" przez jakiegoś słupa (lub osobę fikcyjną), których ktoś
nie chciał oficjalnie złomować.

Bez znaczenia. Obowiązek posiadania OC jest nawet wtedy, gdy z samochodu dawno ukradli koła.

Tomek

Data: 2014-02-03 20:27:40
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowaÄ? kierowc??w na 800mln PLN?
Bez znaczenia. ObowiÄ…zek posiadania OC jest nawet wtedy, gdy z samochodu
dawno ukradli koła.
I to też jest bzdura do kwadratu. Mam pojazd, którym nie mogę lub nie chcę się poruszać i nie mogę nie płacić za niego podatku OC!
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 19:29:37
Autor: AZ
On 2014-02-03, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
[...]

A jak obok bedzie stal przechodzien i ten samochod z kolkow spadnie mu na
noge, to kto za to zaplaci?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-03 20:41:42
Autor: sqlwiel
On 2014-02-03, WOJO<sorry@address.unknown.hehe>  wrote:
Bez znaczenia. ObowiÄ…zek posiadania OC jest nawet wtedy, gdy z samochodu
dawno ukradli koła.
I to teĹĽ jest bzdura do kwadratu. Mam pojazd, ktĂłrym nie mogÄ™ lub nie chcÄ™
się poruszać i nie mogę nie płacić za niego podatku OC!

A jak obok bedzie stal przechodzien i ten samochod z kolkow spadnie mu na
noge, to kto za to zaplaci?

Ten, kto to auto szturchnÄ…Ĺ‚.

A jak spadnie Ci na głowę dachówka, którą zwiało nie-wiadomo-skąd (huragan był, dużo dachówek latało), to kto zapłaci?

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-03 20:00:22
Autor: AZ
On 2014-02-03, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

A jak spadnie Ci na głowę dachówka, którą zwiało nie-wiadomo-skąd (huragan był, dużo dachówek latało), to kto zapłaci?

Jak to kto? Wlasciciel dachowki a pozniej niech idzie z regresem do wlasciciela huraganu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-03 20:17:19
Autor: masti

On 2014-02-03, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

[...]

KK niech płaci. W końcu twierdzą, że to ich Bóg wszystkim rządzi

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 21:19:42
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowaÄ? kierowc??w na 800mln PLN?
KK niech płaci. W końcu twierdzą, że to ich Bóg wszystkim rządzi
Jak to mówią, "...nie rychliwy ale sprawiedliwy". Mam tylko nadzieję, że także miłosierny...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 21:02:53
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowaÄ? kierowc??w na 800mln PLN?
Jak to kto? Wlasciciel dachowki a pozniej niech idzie z regresem do
wlasciciela huraganu.
Prawie się popłakałem...ze śmiechu.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 20:45:04
Autor: WOJO
Jak ??atwo skasowaÄ? kierowc??w na 800mln PLN?
A jak obok bedzie stal przechodzien i ten samochod z kolkow spadnie mu na
noge, to kto za to zaplaci?
Żartujesz, prawda?
Jak "przechodzień" lezie gdzie nie trzeba, to jest sobie sam winien. :)
WOJO

Data: 2014-02-03 20:01:55
Autor: AZ
On 2014-02-03, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
A jak obok bedzie stal przechodzien i ten samochod z kolkow spadnie mu na
noge, to kto za to zaplaci?
Żartujesz, prawda?
Jak "przechodzień" lezie gdzie nie trzeba, to jest sobie sam winien. :)

Tak, zartowalem :-) Dla mnie ten przepis to jeden z najbardziej kretynskich
przepisow w tym kraju. Stoi motocykl od 2 miesiecy w garazu, drugi samochod
pol roku ale OC trzeba placic, a i taki kretynski przepis jak widac ma poparcie niektorych...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 03:41:31
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Użytkownik AZ artur.zabronski@gmail.com ...

Bez znaczenia. Obowi±zek posiadania OC jest nawet wtedy, gdy z

Rozumiem, ze to ironia była?

Data: 2014-02-04 09:05:55
Autor: AZ
On 2014-02-04, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

A jak obok bedzie stal przechodzien i ten samochod z kolkow spadnie mu
na noge, to kto za to zaplaci?

Rozumiem, ze to ironia była?

Tak. Bo byli juz tu tacy co mowili, ze pojazd musi byc ubezpieczony nawet
jak stoi bo moze sie stoczyc np itd.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 10:35:49
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 09:05:55 +0000, AZ wrote:

Tak. Bo byli juz tu tacy co mowili, ze pojazd musi byc ubezpieczony
nawet jak stoi bo moze sie stoczyc np itd.

Musi bo tak stanowi prawo. Jak Ci to nie pasuje, to na prawdę Twój problem. Masz psi obowiązek płacić.

Tomek

Data: 2014-02-04 10:47:31
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Tak. Bo byli juz tu tacy co mowili, ze pojazd musi byc ubezpieczony
nawet jak stoi bo moze sie stoczyc np itd.

Musi bo tak stanowi prawo. Jak Ci to nie pasuje, to na prawdę Twój problem. Masz psi obowiązek płacić.

Malo, ze kretyn to jeszcze pozbawiony samodzielnego i racjonalnego myslenia. Tak, wladza potrzebuje takich ktorzy zbyt wiele nie mysla tylko robia co im sie kaze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 11:47:08
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 10:47:31 +0000, AZ wrote:

Malo, ze kretyn to jeszcze pozbawiony samodzielnego i racjonalnego
myslenia. Tak, wladza potrzebuje takich ktorzy zbyt wiele nie mysla
tylko robia co im sie kaze.

Chłopie ja 30x tyle co na OC wydaję rocznie na paliwo. Wisi mi to jaki z Ciebie kozak, który będzie się stawiał tam, gdzie to akurat jest nie potrzebne. Może powinieneś się realizować w nieco inny sposób, bo tutaj wystawiasz sobie kiepskie świadectwo.

Tomek

Data: 2014-02-04 22:00:17
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Użytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

Tak. Bo byli juz tu tacy co mowili, ze pojazd musi byc ubezpieczony
nawet jak stoi bo moze sie stoczyc np itd.

Musi bo tak stanowi prawo. Jak Ci to nie pasuje, to na prawdę Twój problem. Masz psi obowi±zek płacić.

Parafrazuj - naklejek nie bedzie bo tak stanowi prawo.
I masz psi obowiazek sie z tym pogodzic ;-)

Data: 2014-02-04 22:21:03
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 22:00:17 +0000, Budzik wrote:

UĹĽytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

Tak. Bo byli juz tu tacy co mowili, ze pojazd musi byc ubezpieczony
nawet jak stoi bo moze sie stoczyc np itd.

Musi bo tak stanowi prawo. Jak Ci to nie pasuje, to na prawdÄ™ TwĂłj
problem. Masz psi obowiązek płacić.

Parafrazuj - naklejek nie bedzie bo tak stanowi prawo.
I masz psi obowiazek sie z tym pogodzic ;-)

Tia, ja oczywiście pamiętam, że my tu tylko pitu-pity z nudy ;)

Tomek

Data: 2014-02-05 13:00:24
Autor: Budzik
[...]

Tia, ja oczywi¶cie pamiętam, że my tu tylko pitu-pity z nudy ;)

Ale jednak fajnie byłoby merytorycznie wiec argument ze takie mamy prawo jest słaby. bo własnie o zmianach rozmawiamy.

Data: 2014-02-03 19:40:33
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 20:27:40 +0100, WOJO wrote:

[...]

Taka już idea podatków, trzeba je płacić. Czas przenieść się do Monaco. No, ale skoro już ustaliliśmy fakty, to co to wnosi do dyskusji o _ściągalności_ wpłat za OC?

Tomek

Data: 2014-02-04 03:41:32
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Użytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

Taka już idea podatków, trzeba je płacić. Czas przenie¶ć się do Monaco.

bo tam jest taniej...? :)

Data: 2014-02-03 19:44:17
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 20:41:42 +0100, sqlwiel wrote:

A jak spadnie Ci na głowę dachówka, którą zwiało nie-wiadomo-skąd
(huragan był, dużo dachówek latało), to kto zapłaci?

Ubezpieczalnia, w której wykupiłeś dobrowolne ubezpieczenie w życiu prywatnym ;)

Tomek

Data: 2014-02-03 19:47:56
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 19:44:17 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

[...]

ale tylko OC. Bo jak wykupiłeś AC to nie :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-03 19:52:23
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 19:47:56 +0000, masti wrote:

ale tylko OC. Bo jak wykupiłeś AC to nie

Tutaj to raczej NNW ;)

Tomek

Data: 2014-02-03 22:32:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

[...]

Dobrowolne ubezpieczenie ze słowami „w życiu prywatnym” jest
ubezpieczeniem OC. Odszkodowanie w związku ze spadającą dachówką
możesz uzyskać z ubezpieczenia NNW. Minimum obycia…

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 21:39:23
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 22:32:11 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Dobrowolne ubezpieczenie ze słowami „w życiu prywatnym” jest
ubezpieczeniem OC. Odszkodowanie w zwiÄ…zku ze spadajÄ…cÄ… dachĂłwkÄ… moĹĽesz
uzyskać z ubezpieczenia NNW. Minimum obycia…

Doczytaj wątek do końca, zanim zaczniesz odpowiadać, może wtedy nie będziesz z siebie robił takiego idioty. Patrz mój post z 20:52.

Tomek

Data: 2014-02-03 22:12:06
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Mon, 03 Feb 2014 23:01:55 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

I kto tu z siebie idiotę znowu zrobił?

To Ty sobie ubzdurałeś, jakie ubezpieczenie miałem na myśli jedynie po zwrocie "w życiu prywatnym". Dalej w tej gałęzi wątku dyskusja trwała i ostatecznie skwitowałem to stwierdzeniem, że chodzi najpewniej o NNW. Chcesz cytat? Proszę bardzo:

On Mon, 03 Feb 2014 19:52:23 +0000, Tomasz Stiller wrote:

ale tylko OC. Bo jak wykupiłeś AC to nie

Tutaj to raczej NNW ;)

Tomek

Oczywiście tego nie doczytałeś, zamiast tego dwie i pół godziny później zarzucasz mi brak obycia. Ty się dobrze czujesz? Najwyraźniej brak obycia występuje u Ciebie, brak obycia z komputerem. Albo brak obycia ze swoim gniewem. Weź ty sobie chłopie odpuść, w Twoim wieku szkoda zdrowia. Jeszcze Ci żyłka strzeli na tych próbach przywalenia mi z każdej strony. Tomek

Data: 2014-02-03 22:30:48
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 23:22:08 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Jeszcze Ci żyłka strzeli na tych próbach przywalenia mi z każdej
strony.

Dziecko, ja ci nic nie muszę przywalać. Sam sobie to robisz. Jaki temat
byś nie ruszył - głupka z siebie robisz. I nie potrafisz tego wziąć na
klatÄ™.

Jakże malutki i mało znaczący musi być RoMan, że przez całe życie nauczył się tylko w niewybredny sposób atakować innych. Smutno Ci z oczu patrzy, wąs spuszczony. Coś musi być na rzeczy...

Tomek

Data: 2014-02-03 23:22:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

[...]

Jeszcze Ci żyłka strzeli na tych próbach przywalenia mi z każdej
strony.

Dziecko, ja ci nic nie muszę przywalać. Sam sobie to robisz. Jaki
temat by¶ nie ruszył - głupka z siebie robisz. I nie potrafisz tego
wzi±ć na klatę.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 23:01:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

Robisz znowu sieczkę z postów, żeby udowodnić jakąś chorą rację.
Poprzednia kwestia brzmiała:
===8<===
A jak spadnie Ci na głowę dachówka, którą zwiało nie-wiadomo-skąd
                                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Data: 2014-02-04 09:06:04
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-02-03 20:44, Tomasz Stiller pisze:
[...]

No to zastosujmy powyższe do samochodowych OC. Jest 21 wiek, dużo blaszanych skrzyń po ulicach lata (sorry, taką mamy cywilizację), niektóre nawet podpisane i analogia jest pełna.
Więc wynocha z obowiązkowym OC!

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-04 08:13:17
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 09:06:04 +0100, sqlwiel wrote:
Więc wynocha z obowiązkowym OC!

Tak, tak. A potem będą lamenty. Bo trafił mnie na skrzyżowaniu taki bez obowiązkowego OC, który pomimo że jeździ ferrari nie ma majątku z którego można by ściągnąć odszkodowanie na naprawę Twojego samochodu.

Ja kolego nie chce się składać na fundusz, który zagwarantuje Ci wtedy naprawę auta.

Tomek

Data: 2014-02-04 09:24:17
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-02-04 09:13, Tomasz Stiller pisze:
On Tue, 04 Feb 2014 09:06:04 +0100, sqlwiel wrote:
Więc wynocha z obowiązkowym OC!

Tak, tak. A potem będą lamenty. Bo trafił mnie na skrzyżowaniu taki bez
obowiÄ…zkowego OC, ktĂłry pomimo ĹĽe jeĹşdzi ferrari nie ma majÄ…tku z ktĂłrego
można by ściągnąć odszkodowanie na naprawę Twojego samochodu.

A kto Ci każe przejmować się moimi lamentami? (Z części z jego Ferrari spokojnie starczy na kilka moich autek)

Ja kolego nie chce się składać na fundusz, który zagwarantuje Ci wtedy
naprawÄ™ auta.

A kto Ci każe składać się? (Na razie każą, fakt... Niestety)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-04 11:13:00
Autor: AL
On 2014-02-03 20:27, WOJO wrote:
[...]

brak możliwości czasowego wyłączenia pojazdu z ruchu jest bezsensowne - i jestem za tym by to zmienić (motocykle, auta retro, kabriolety).

Pewnie ustawodawca obawia się, że wyłączając auto czasowo z ruchu i tak będziesz się nim przemieszczał (okazjonalnie).
Więc jeśli wprowadziliby winiety - zobacz jak łatwo byłoby zweryfikować również te osoby, które nie wykupują OC na cały rok, a jedynie na pewien okres (wystarczyłoby jakiś szczegół by takie winiety wyróżnić i zapobiec w/w oszustwom).

Data: 2014-02-04 10:30:29
Autor: masti
Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 11:13:00 +0100 osobnik zwany AL napisał:

On 2014-02-03 20:27, WOJO wrote:
[...]

auta retro czyli zabytkowe mogą być czasowo wyrejestrowane

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-04 11:43:20
Autor: AL

On 2014-02-03 20:27, WOJO wrote:
[...]

co jeszcze bardziej pokazuje bezsensowność i niejeznoznaczność przepisów w PL.

Bo jeśli ktoś się zasłania (ustawodawca), że nie można wyrejestrować pojazdu bo on może komuś zrobić 'kuku' to to przecież dotyczy również aut o statusie 'zabytkowy'.
W PL bezsens goni bezsens, co chwila jakieĹ› wyjÄ…tki (jak nie w podatkach to jeszcze w rejestracjach ;) .

Data: 2014-02-04 14:07:56
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-02-04 11:43, Użytkownik AL napisał:

[...]

brak możliwo¶ci czasowego wył±czenia pojazdu z ruchu jest bezsensowne -
i jestem za tym by to zmienić (motocykle, auta retro, kabriolety).

auta retro czyli zabytkowe mog± być czasowo wyrejestrowane

co jeszcze bardziej pokazuje bezsensowno¶ć i niejeznoznaczno¶ć przepisów w PL.

Bo je¶li kto¶ się zasłania (ustawodawca), że nie można wyrejestrować pojazdu bo on może komu¶ zrobić 'kuku' to to przecież dotyczy również aut o statusie 'zabytkowy'.
W PL bezsens goni bezsens, co chwila jakie¶ wyj±tki (jak nie w podatkach to jeszcze w rejestracjach ;) .

Nie do końca masz jednak rację.
Wszystkie auta na żółtych tablicach jakie znam stały w garażach
wła¶cicieli faktycznie nie maj±c szans stwarzać zagrożenia.
Stary przerdzewiały golf stoj±cy pod blokiem takie zagrożenie
jednak stwarza.
Co więcej parkingi pod blokiem nie powinny być przechowalni±
pojazdów sezonowo dopuszczonych do ruchu pojazdów.

Pozdrawia

Data: 2014-02-04 13:15:43
Autor: AZ
On 2014-02-04, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

Nie do końca masz jednak rację.
Wszystkie auta na żółtych tablicach jakie znam stały w garażach
właścicieli faktycznie nie mając szans stwarzać zagrożenia.
Stary przerdzewiały golf stojący pod blokiem takie zagrożenie
jednak stwarza.

Jakie to zagrozenie stwarza?

Co więcej parkingi pod blokiem nie powinny być przechowalnią
pojazdĂłw sezonowo dopuszczonych do ruchu pojazdĂłw.

Bo?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 23:52:21
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-02-04 14:15, Użytkownik AZ napisał:

[...]

Może się zapalić i podpalić s±siednie, może nie trzymaj±
mu hamulce i się stoczy na jaki¶ inny. Możliwo¶ci jest
sporo. W cywilizowanych krajach do parkowania na publicznych
parkingach czy otwartych garażach potrzeba mieć ubezpieczenie.
Jak trzymasz na własnej posesji lub własnym garażu już
niekoniecznie.

Co więcej parkingi pod blokiem nie powinny być przechowalni±
pojazdów sezonowo dopuszczonych do ruchu pojazdów.

Bo?

Bo parkingi s± dla pojazdów jeżdż±cych a nie sezonuj±cych się.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-05 16:00:25
Autor: Budzik
[...]

Bo i tak juz nie ma gdzie parkować...

Data: 2014-02-04 14:44:51
Autor: AL
On 2014-02-04 14:07, RadoslawF wrote:
[...]

to niech wprowadza zapis: "samochod czasowo wyrejestrowany z ruchu powinien byc zabezpieczony. Jako zabezpieczenie uwaza sie np. garaz, prywatna posesje, etc.

Przeciez ludzie nie trzymaja motorow zima pod blokiem :)
a wyrejestrowac im ich nie wolno jednak, bo nie.

Data: 2014-02-04 23:54:54
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-02-04 14:44, Użytkownik AL napisał:

[...]

Przy aktualnej dziurze budżetowej nie liczył bym na to.

Przeciez ludzie nie trzymaja motorow zima pod blokiem :)
a wyrejestrowac im ich nie wolno jednak, bo nie.

Motorów faktycznie nie (przynajmniej u mnie) bo motory
to zabawka (często warta tyle co samochód) dla zamożnych,
skutery trzymaj±.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-05 16:00:25
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?

Co więcej parkingi pod blokiem nie powinny być przechowalni±
pojazdów sezonowo dopuszczonych do ruchu pojazdów.

A to jest inna inszo¶c.
Wystarczy taki zakaz.

Data: 2014-02-03 23:03:23
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 3 Feb 2014 18:39:54 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

[...]

Owszem, niemniej takie dane s± podawane publicznie. Widzisz tutaj jakie¶ wypaczenie?

Tak - s± to nieistniej±ce samochody.
Byty znajduj±ce się w bazach danych wył±cznie z powodu urzędniczego bajzlu,
spowodowanego z kolei tym, że do niedawna mało kto zadawał sobie trud
wyrejestrowania pojazdu.

W rzeczywisto¶ci dawno zezłomowane tudzież zgniłe i nawet je¶li wła¶ciciel
nie dopełnił kiedy¶ tam procedury wyrejestrowania go, to obowi±zkiem
posiadania OC objęte s± wył±cznie POJAZDY, a nie dowody rejestracyjne tych
pojazdów. A więc co¶ co rzeczywi¶cie przestało być pojazdem, obowi±zkiem
ubezpieczania nie jest już objęte i w UFG dobrze o tym wiedz±.
Dlatego też kar za brak OC kierowane s± tam gdzie dany pojazd ma dziurę w
ubezpieczeniu, a potem pojawił się jaki¶ ruch w CEPiK - kto¶ kupił nowe
ubezpieczenie albo sprzedał/kupił pojazd.

P.S. Wiesz że najwięcej w Polsce zarejestrowanych jest Fiatów 126p? To s±
dane z tej samej statystyki z której kto¶ wymy¶lił te 250000 samochodów bez
OC.

Data: 2014-02-03 22:20:26
Autor: AZ
On 2014-02-03, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

P.S. Wiesz że najwięcej w Polsce zarejestrowanych jest Fiatów 126p? To są
dane z tej samej statystyki z której ktoś wymyślił te 250000 samochodów bez
OC.

Ale jaka to satysfakcja podjebac sasiada co gnije samochod(y) na podworku :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-03 22:26:09
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 23:03:23 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Owszem, niemniej takie dane sÄ… podawane publicznie. Widzisz tutaj
jakieĹ› wypaczenie?

Tak - sÄ… to nieistniejÄ…ce samochody.
Byty znajdujące się w bazach danych wyłącznie z powodu urzędniczego
bajzlu, spowodowanego z kolei tym, że do niedawna mało kto zadawał sobie
trud wyrejestrowania pojazdu.

Ale masz jakiekolwiek dane na podparcie tej teorii? Gdyby było tak jak mówisz, że faktycznie do niedawna mało kto wyrejestrowywał pojazd to nie rozmawiali byśmy o 250 tysiącach, tylko milionach takich bytów.
P.S. Wiesz że najwięcej w Polsce zarejestrowanych jest Fiatów 126p? To
są dane z tej samej statystyki z której ktoś wymyślił te 250000
samochodĂłw bez OC.

Nie wiedziałem. Tomek

Data: 2014-02-04 00:12:44
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 3 Feb 2014 22:26:09 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

[...]

Ale masz jakiekolwiek dane na podparcie tej teorii? Gdyby było tak jak mówisz, że faktycznie do niedawna mało kto wyrejestrowywał pojazd to nie rozmawiali by¶my o 250 tysi±cach, tylko milionach takich bytów.

No to może faktycznie nie "mało kto", ale wielu tej formalno¶ci nie
dopełniało. Było też mniej samochodów.

Różnie wygl±dały te formalno¶ci kiedy¶ - bywało i tak że chc±c złomować
samochód trzeba było za to zapłacić (i to wcale nie mało - kilkaset
złotych). Nic dziwnego że ludzie to olewali, zwłaszcza że nie było za to
żadnych konsekwencji, bo za brak OC można było bekn±ć wył±cznie w razie
kontroli drogowej.

Dzi¶ jest baza danych i proste zapytanie zwraca pewnie 250tys rekordów bez
OC, ale za tymi rekordami nie stoj± żadne fizycznie istniej±ce pojazdy i
tyle.

P.S. Wiesz że najwięcej w Polsce zarejestrowanych jest Fiatów 126p? To
s± dane z tej samej statystyki z której kto¶ wymy¶lił te 250000
samochodów bez OC.

Nie wiedziałem.

No tak jest - i też nie bardzo można zrobić jaki¶ porz±dek w tej bazie, bo
znowu nie wiadomo czy za jaki¶ czas te auta nagle nie wypłyn± gdy kto¶ je
kupi.

Zreszt± jest to obecnie wielki problem ludzie którzy restauruj± samochody -
znajdzie co¶ w opłakanym stanie, chciałby kupić, wyremontować i legalnie
zarejestrować. Natomiast w obecnej sytuacji jest to ryzykowne.

Data: 2014-02-03 23:32:15
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Tue, 04 Feb 2014 00:12:44 +0100, Tomasz Pyra wrote:
DziĹ› jest baza danych i proste zapytanie zwraca pewnie 250tys rekordĂłw
bez OC, ale za tymi rekordami nie stojÄ… ĹĽadne fizycznie istniejÄ…ce
pojazdy i tyle.

Tego nie wiemy tak na prawdę. Jednak nie chce mi się wierzyć, że jednak jakiejś tam weryfikacji tych danych się nie prowadzi. To by było kompletnie bez sensu.

Tomek

Data: 2014-02-03 23:45:33
Autor: AZ
On 2014-02-03, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
[...]

A w jaki sposob? Panie z WK lataja po stodolach szukac pojazdow? Sam mam
motocykl ktory jest zarejestrowany, jest na niego dowod i od conajmniej
20 lat nieplacone OC. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 01:13:06
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 3 Feb 2014 23:32:15 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

[...]

Tego nie wiemy tak na prawdę. Jednak nie chce mi się wierzyć, że jednak jakiej¶ tam weryfikacji tych danych się nie prowadzi. To by było kompletnie bez sensu.

Kompletnie bez sensu byłoby tworzyć teraz kolejny aparat urzędniczy do
spraw weryfikacji i aktualno¶ci danych w CEPiK.

Prawdę mówi±c obecny system jest aż nadto wystarczaj±cy.

Przydałaby się tylko jeszcze jasno zdefiniowana procedura zrobienia tak,
żeby dało się mieć niejeżdż±cy pojazd bez OC (kupić/sprzedać/mieć), a
obowi±zek opłacenia OC powinien pojawiać się w chwili pojawienia się auta
na drogach publicznych.

Data: 2014-02-04 03:41:32
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

Prawdę mówi±c obecny system jest aż nadto wystarczaj±cy.

Tez mam takie wrażenie.

Otóż to!

Data: 2014-02-04 03:41:32
Autor: Budzik
[...]

No co ty? Bez sensu w urzędzie? :)
Ale spójrz na to inaczej - jeżeli urzędnicy wiedza ze tak jest i jest to efekt powolnej informatyzacji i wielu błędów zwiazanych z integracj± rożnych baz to rzecywi¶cie prostowanie tego byłoby absurdalne.

P.S. "Naprawde" naprawdę piszemy ł±cznie...

Data: 2014-02-04 07:37:46
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 01:13:06 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Kompletnie bez sensu byłoby tworzyć teraz kolejny aparat urzędniczy do
spraw weryfikacji i aktualności danych w CEPiK.

Zgadzam się, ale ja pisałem o zupełnie czymś innym.

Przydałaby się tylko jeszcze jasno zdefiniowana procedura zrobienia tak,
żeby dało się mieć niejeżdżący pojazd bez OC (kupić/sprzedać/mieć), a
obowiązek opłacenia OC powinien pojawiać się w chwili pojawienia się
auta na drogach publicznych.

Czy taki pojazd zaparkowany na drodze publicznej spełnia już definicję "pojawienia" się na drodze?

Tomek

Data: 2014-02-04 23:04:59
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 23:49:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Czy taki pojazd zaparkowany na drodze publicznej spełnia już definicję
"pojawienia" siÄ™ na drodze?

Na drodze juĹĽ tak - chodzi o trzymanie auta w warsztacie, na podwĂłrku,
gdzie może czekać na lepsze czasy przewrócenia mu sprawności.

Tylko, że w ten sposób można wałkować w nieskończoność. Co jeśli zrobi komuś kuku na tym podwórku? No niech się faktycznie stoczy na samochód znajomego, który Cię odwiedził swoim bentleyem. Rozumiem, że z własnej kieszeni wydajesz 100000pln na lakierowanie jego samochodu? Jak wiem, że przykład jest absurdalny, ale chyba rozumiesz o co mi chodzi.

Tomek

Data: 2014-02-04 23:23:03
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 23:04:59 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

[...]

komuĹ› kuku na tym podwĂłrku? No niech siÄ™ faktycznie stoczy na samochĂłd
znajomego, który Cię odwiedził swoim bentleyem. Rozumiem, że z własnej
kieszeni wydajesz 100000pln na lakierowanie jego samochodu? Jak wiem, ĹĽe
przykład jest absurdalny, ale chyba rozumiesz o co mi chodzi.

na Twoim podwórku to IMHO może być dobrowolność ubezpieczenia. Ale jesli Twój pojazd stoi na ulicy to wolałbym, żeby się nieubezpieczony gruchot nie stoczył na mojego Bentleya.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-04 23:36:13
Autor: Tomasz Stiller

Stiller napisał:

On Tue, 04 Feb 2014 23:49:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Czy taki pojazd zaparkowany na drodze publicznej spełnia już
definicjÄ™ "pojawienia" siÄ™ na drodze?

[...]

A nie wolałbyś, żeby nawet na tym prywatnym podwórku chroniła Cie polisa staczającego się? Nawet najlepszy kumpel może nie mieć kasy na naprawę Bentleya

Tomek

Data: 2014-02-04 22:57:46
Autor: WS
W dniu ¶roda, 5 lutego 2014 00:36:13 UTC+1 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
On Tue, 04 Feb 2014 23:23:03 +0000, masti wrote:

A nie wolałby¶, żeby nawet na tym prywatnym podwórku chroniła Cie polisa staczaj±cego się? Nawet najlepszy kumpel może nie mieć kasy na naprawę Bentleya

Wolalbym, + np. ubezp. od jego dzieci grajacych w pilke tez... ;)

Tylko jaki w tym sens? Wg mnie samochod to najzwyklejsze narzedzie do przemieszczania sie, nalezy kupowac takie, na ktore kupujacego stac, czyli nie bedzie plakal jak sie zepsuje, ktos zadrapie itp...
Wiadomo, ze najprosciej z polisy spracy naprawic, ale jak sie nie da, to nie, trzeba naprawic samemu...

Trudno kazdemu nakazac kupno ubezpieczen "od wszystkiego"

WS

Data: 2014-02-04 23:39:30
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?

Stiller napisał:

On Tue, 04 Feb 2014 23:49:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Czy taki pojazd zaparkowany na drodze publicznej spełnia już
definicjÄ™ "pojawienia" siÄ™ na drodze?

Na drodze juĹĽ tak - chodzi o trzymanie auta w warsztacie, na
podwórku, gdzie może czekać na lepsze czasy przewrócenia mu
[...]

akurat ja jestem zwolennikiem obowiązkowego OC ale na własnym podwórku to mój roblem. Oczywiście gruchotem może być np. transporter opancerzony, który staczając się staranuje płot i przypadkowego Bentleya :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 01:01:08
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 4 Feb 2014 23:04:59 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

On Tue, 04 Feb 2014 23:49:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Czy taki pojazd zaparkowany na drodze publicznej spełnia już definicję
"pojawienia" się na drodze?

Na drodze już tak - chodzi o trzymanie auta w warsztacie, na podwórku,
gdzie może czekać na lepsze czasy przewrócenia mu sprawno¶ci.

Tylko, że w ten sposób można wałkować w nieskończono¶ć. Co je¶li zrobi komu¶ kuku na tym podwórku?

Na tym podwórku jest jeszcze 1000 innych rzeczy które mog± komu¶ zrobić
kuku. Wszystkie trzeba ubezpieczyć na 3mln zł (czy ile tam wynosi suma
gwarancyjna OC)?

No niech się faktycznie stoczy na samochód znajomego, który Cię odwiedził swoim bentleyem. Rozumiem, że z własnej kieszeni wydajesz 100000pln na lakierowanie jego samochodu?

Na Bentleya będzie czychać wiele różnych rzeczy - od spadaj±cych dachówek,
po wal±ce się mury, płoty, lataj±ce kawałki niewiadomo czego.
To że jaki¶ niedziałaj±cy samochód sam się złoży do kupy, wyjedzie z garażu
i uszkodzi Bentleya jest jedn± z mniej prawdopodobnych rzeczy spo¶ród
wszystkich groż±cych temu Bentleyowi.

Jak wiem, że przykład jest absurdalny, ale chyba rozumiesz o co mi chodzi.

Ja niezbyt rozumiem w ogóle obowi±zkowe OC.
Więc tego dlaczego rozebrany w garażu samochód musi mieć OC, a jeżdż±cy po
ulicach tramwaj nie musi (jak i inni uprzywilejowani pod tym względem -
piesi, rowerzy¶ci itp.), to nie rozumiem tym bardziej.

Data: 2014-02-05 13:00:24
Autor: Budzik
[...]

Tylko, że w ten sposób można wałkować w nieskończono¶ć. Co je¶li zrobi komu¶ kuku na tym podwórku? No niech się faktycznie stoczy na samochód znajomego, który Cię odwiedził swoim bentleyem. Rozumiem, że z własnej kieszeni wydajesz 100000pln na lakierowanie jego samochodu? Jak wiem, że przykład jest absurdalny, ale chyba rozumiesz o co mi chodzi.

I od ironi doszlismy do argumentów na serio - nieĽle.
Dziwie sie, ze tylko samochód chcesz ubezpieczac na tym podwórku.
A dom? A siekierę?
A drzewo? itd.

Data: 2014-02-04 23:49:22
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 4 Feb 2014 07:37:46 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

On Tue, 04 Feb 2014 01:13:06 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Kompletnie bez sensu byłoby tworzyć teraz kolejny aparat urzędniczy do
spraw weryfikacji i aktualno¶ci danych w CEPiK.

Zgadzam się, ale ja pisałem o zupełnie czym¶ innym.

Data: 2014-02-04 03:41:31
Autor: Budzik
[...]

Dlaczego problem?
Dla kupujacego? Przeciez rejestruje i odpowiada za OC dopiero po dacie zakupu.
Chyba ze masz na mysli sprzedajacego?

Data: 2014-02-04 03:41:32
Autor: Budzik
[...]

Czepiasz sie słówka "mało kto" a odpowiedz na swoje pytanie masz w wypowiedzi poniżej.

Data: 2014-02-04 03:41:31
Autor: Budzik
[...]

Bez znaczenia. Obowi±zek posiadania OC jest nawet wtedy, gdy z samochodu dawno ukradli koła.

Ale jeżeli zezłomowany, to już obowi±zku nie ma.
A w bazie może sobie nadal figurować.

Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?