Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?

Data: 2014-02-03 18:36:37
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Mon, 03 Feb 2014 11:00:30 +0000, Budzik wrote:
A jezdza? Jestes pewien, ze te auta ktore sa bez OC to nie sa juz
zezłomowane wraki?

A nie jeżdżą?, powołuje się na publicznie dostępne dane - a te mówią o 250000 samochodach bez aktualnej polisy OC.
Zreszta - jaki problem wyjasnic kwestię niezapłaconego OC? Jest baza
UFG, niech wyjasnia.

Sprawmy, żeby info o posiadaniu OC było wiedzą powszechną!

Niepotrzebna dodatkowa komplikacja.
Po to stworzono baze UFG, dano jej odpowiednie narzędzia zeby sie takimi
sprawami zajmowała.

I zajmuje się, ale nie dość skutecznie, w takim przypadku mogli by pomóc "uczynni" obywatele ;)

A skÄ…d te naklejki?

Z tego samego miejsca, z którego dostajesz potwierdzenie zawarcia umowy.

Zreszta, kto jezdzi pjany to widac a jednak ludzie masowo nie denuncjujÄ…
sąsiadów, krewnych etc...

Tylko i wyłącznie dlatego, że nic z tego nie mają. Jeśli za "wykrycie" braku polisy była by "nagroda" to nagle może się okazać, że jest bardzo wielu chętnych do jej odbioru.

Tomek

Data: 2014-02-03 20:00:33
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

A jezdza? Jestes pewien, ze te auta ktore sa bez OC to nie sa juz
zez³omowane wraki?

A nie je¿d¿±?, powo³uje siê na publicznie dostêpne dane - a te mówi± o 250000 samochodach bez aktualnej polisy OC.
Czy mog³bys odniesc sie do drugiej czesci tego pytania ktor± sobie rado¶nie wyci±³es?

Zreszta - jaki problem wyjasnic kwestiê niezap³aconego OC? Jest baza
UFG, niech wyjasnia.

Sprawmy, ¿eby info o posiadaniu OC by³o wiedz± powszechn±!

Niepotrzebna dodatkowa komplikacja.
Po to stworzono baze UFG, dano jej odpowiednie narzêdzia zeby sie takimi
sprawami zajmowa³a.

I zajmuje siê, ale nie do¶æ skutecznie, w takim przypadku mogli by pomóc "uczynni" obywatele ;)

To nalezy poprawiæ dzia³anie tego co juz jest czy wprowadzac cos zupe³nie nowego?

A sk±d te naklejki?

Z tego samego miejsca, z którego dostajesz potwierdzenie zawarcia umowy.

Ale potwierdzenie dostaje np. 2 tygodnie po zawarciu umowy.
Co przez te dwa tygodnie? Nie mogê je¿dzic?

Zreszta, kto jezdzi pjany to widac a jednak ludzie masowo nie denuncjuj±
s±siadów, krewnych etc...

Tylko i wy³±cznie dlatego, ¿e nic z tego nie maj±. Je¶li za "wykrycie" braku polisy by³a by "nagroda" to nagle mo¿e siê okazaæ, ¿e jest bardzo wielu chêtnych do jej odbioru.

Coraz lepiej...
A kto ma te nagrody p³acic?

Data: 2014-02-03 20:16:38
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 03 Feb 2014 20:00:33 +0000, Budzik wrote:

Użytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

A jezdza? Jestes pewien, ze te auta ktore sa bez OC to nie sa juz
zezłomowane wraki?

A nie jeżdżą?, powołuje się na publicznie dostępne dane - a te mówią o
250000 samochodach bez aktualnej polisy OC.

Czy mogłbys odniesc sie do drugiej czesci tego pytania ktorą sobie
radośnie wyciąłes?

Tam nie ma się do czego odnosić. Pisałem, że stosunkowo trudno wykryć brak polisy. Z tego co mi wiadomo UFG wykrywa brak dopiero w momencie, gdy pojawi się nieciągłość. Nie ma tam natomiast wpisów osób, które nigdy polisy nie miały. Kupił samochód, nie przerejestrował, nie wykupił OC.
To nalezy poprawić działanie tego co juz jest czy wprowadzac cos
zupełnie nowego?

Przecież ja nie pisałem o wprowadzaniu czegoś zupełnie nowego. Cały ten obecny system mógłby zostać w zasadzie nie ruszony. Należy tylko dać możliwość łatwej weryfikacji posiadania polisy i marchewkę za odnalezienie braku takowej. Przy czym pisząc o łatwej weryfikacji nie mam możliwości sprawdzenia w domu przy komputerze. Stąd te nalepki.

Ale potwierdzenie dostaje np. 2 tygodnie po zawarciu umowy.
Co przez te dwa tygodnie? Nie mogę jeżdzic?

Oczywiście, że nie. A teraz nie możesz, bo nie masz potwierdzenia? Zerknij raz jeszcze na mój pierwszy post.
Coraz lepiej...
A kto ma te nagrody płacic?

Raz jeszcze, przeczytaj dokładnie mój pierwszy post.

Tomek

Data: 2014-02-04 00:19:37
Autor: Wiwo
Jak ??atwo skasowaÄ? kierowc??w na 800mln PLN?

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcotf6$uqa$20dont-email.me...

[...]

Ale samochód w bazie jest, więc OC na to auto ciągłość mieć musi. OC jest przypisane do samochodu, a nie człowieka.

Przecież ja nie pisałem o wprowadzaniu czegoś zupełnie nowego. Cały ten
obecny system mógłby zostać w zasadzie nie ruszony. Należy tylko dać
możliwość łatwej weryfikacji posiadania polisy i marchewkę za
odnalezienie braku takowej. Przy czym piszÄ…c o Å‚atwej weryfikacji nie mam
możliwości sprawdzenia w domu przy komputerze. Stąd te nalepki.

Po raz kolejny zapytam. Jak powstrzymasz kombinatora od wydrukowania sobie takiej naklejki?
Drukuje, wiesza na szybie i co dalej? Rozczarowany sąsiad idzie szukać dalej?

Oczywiście, że nie. A teraz nie możesz, bo nie masz potwierdzenia?
Zerknij raz jeszcze na mój pierwszy post.

Po kiego mi nalepka, skoro sąsiad i tak musi iść do kompa, żeby sprawdzić czy nie jest fałszywa?
Kto mu zabrania regularnie sprawdzać bazę bez żadnych naklejek?

Coraz lepiej...
A kto ma te nagrody płacic?

Raz jeszcze, przeczytaj dokładnie mój pierwszy post.

ORMO czuwa...

Wiwo

Data: 2014-02-03 23:36:29
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 00:19:37 +0100, Wiwo wrote:

[...]

Otóż właśnie nie. Do bazy UFG wprowadzane są _nowe_ polisy. Nie ma tych super starych z przed nie wiadomo ilu lat.

Po raz kolejny zapytam. Jak powstrzymasz kombinatora od wydrukowania
sobie takiej naklejki?
Drukuje, wiesza na szybie i co dalej? Rozczarowany sąsiad idzie szukać
dalej?

Reglamentacją papieru na te nalepki. Wystarczy, że będzie numerowany a dostęp do niego będą mieli tylko ubezpieczyciele. Nawet jak gdzieś wycieknie, o co będzie trudno - bo ten kto ma dostęp za to odpowiada.
Po kiego mi nalepka, skoro sąsiad i tak musi iść do kompa, żeby
sprawdzić czy nie jest fałszywa?
Kto mu zabrania regularnie sprawdzać bazę bez żadnych naklejek?

Nikt, tylko jednak trudniej jest mozolnie wpisywać numery rejestracyjne napotkanych pojazdów, zamiast choćby wstępnie weryfikować obecność polisy na podstawie danych z nalepek. Pewnie, że jakiś tam promil fałszerstw się trafi, ale będzie to znacznie trudniejsze do przeprowadzenia niż dzisiejsze po prostu nie opłacenie polisy.

Zobacz ile jest przypadków na grupie ludzi pytających o ciągłość i jakoś bardzo mało pisze o tym, że UFG przywalił im karę. Tomek

Data: 2014-02-04 14:51:23
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcp95t$sjk$5dont-email.me...

Otóż właśnie nie. Do bazy UFG wprowadzane są _nowe_ polisy. Nie ma tych
super starych z przed nie wiadomo ilu lat.

Dociera do Ciebie, że istnieje CEPIK? I w tej bazie ten samochód zasadniczo musi istnieć (pomińmy przypadki potwierdzające regułę).
Z tą bazą jest inny problem. Tam jest _za dużo_ wpisów. Jest sporo widm, które trudno zweryfikować. Między innymi z tego mogą wynikać liczby podawane przez media.

Te stare polisy są najmniej istotne. Dotyczą starych strucli, które naturalną śmiercią znikają.

Reglamentacją papieru na te nalepki. Wystarczy, że będzie numerowany a
dostęp do niego będą mieli tylko ubezpieczyciele. Nawet jak gdzieś
wycieknie, o co będzie trudno - bo ten kto ma dostęp za to odpowiada.

Rozumiesz, że mamy XXI wiek? Czasy elektronicznej komunikacji, baz danych, itp.?

Nikt, tylko jednak trudniej jest mozolnie wpisywać numery rejestracyjne
napotkanych pojazdów, zamiast choćby wstępnie weryfikować obecność polisy
na podstawie danych z nalepek.

Tia, w czasach aparatów w każdym telefonie, trudno zrobić fotkę.

Pewnie, że jakiś tam promil fałszerstw się
trafi, ale będzie to znacznie trudniejsze do przeprowadzenia niż
dzisiejsze po prostu nie opłacenie polisy.

Są znacznie prostsze sposoby, nie zmuszające ludzi do bezsensownych czynności.

Baza umów wkrótce będzie kompletna, bo to jest w interesie wszystkich ubezpieczycieli. Cepik z czasem się wyczyści, stare trupy znikną z ulic naturalną koleją rzeczy.
Koszty kar rosną, ryzykowanie będzie coraz mniej opłacalne, a w końcu ktoś wpadnie na pomysł i zaprzęże np. Viatolla, do kontrolowania co się po drogach porusza.

Zobacz ile jest przypadków na grupie ludzi pytających o ciągłość i jakoś
bardzo mało pisze o tym, że UFG przywalił im karę.

Większość z nich wpada na grupę w przelocie, jak strach w tyłek zagląda. Jak już dostaną karę, to się pewnie i nie chce im chwalić.
Ja znam kilka osób, które płaciły karę, albo się tłumaczyły, i co z tego? To ma być rzetelna próbka?

Wiwo

Data: 2014-02-04 17:35:14
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 14:51:23 +0100, Wiwo wrote:
Dociera do Ciebie, że istnieje CEPIK? I w tej bazie ten samochód
zasadniczo musi istnieć

Musi? Nie żartuj. Po pierwsze diagności nie pytają o posiadanie polisy OC - a przynajmniej na tych stacjach gdzie ja jeżdżę, jeszcze nigdy mnie nie zapytano. Po drugie informacje, które są wklepywane przez diagnostów do bardzo niedawna były przechowywane tylko lokalnie. Ostatnio mój diagnosta zapytany o to, dlaczego tym razem nie dostałem pocztą informacji o zbliżającym się przeglądzie rozbroił mnie odpowiedzią - że padł im dysk i dane poleciały, teraz wpisują na nowo, a to było raptem nieco ponad rok temu.

Abstrahując jednak od tego wszystkiego, nie ma znaczenia jak te bazy funkcjonują teraz - pewnie że na bieżąco informacje są prostowane co wymaga pewnie sporo czasu. Problem są duchy, które nigdy nie trafiły do żadnych z tych baz. Ostatnio mój Tata chciał wyprostować swoją historię ubezpieczeniową. Poszukiwał danych samochodu ubezpieczonego w PZU od 1999r do 2004r. Okazuje się, że w bazie PZU nie ma takich danych bo mają nowy system obejmujący przedział od 2005 roku. Nie wiadomo jak wyciągnąć dane ze starego. Zapytanie do UFG zwraca próżnię, brak informacji o takim samochodzie - wtedy albo nie było obowiązku zgłaszania polisy do UFG albo ktoś tego obowiązku nie dopilnował. Jak teraz odnaleźć ten samochód? A to stosunkowo nowy przykład. Co ze starszymi samochodami?

[...]

Jasne, tylko bardzo trudno sprawić żeby każdy mógł te dane weryfikować, a o to głównie mi chodziło.

Tia, w czasach aparatów w każdym telefonie, trudno zrobić fotkę.

Nie no pewnie. Kowalski robi 100 fotek samochodów na swojej ulicy, następnie siada do kompa i przeklepuje 100 numerów rejestracyjnych na odpowiednio spreparowanej stronie - faktycznie super prosto i przyjemnie.

Ja znam kilka osób, które płaciły karę, albo się tłumaczyły, i co z
tego? To ma być rzetelna próbka?

Oczywiście, że nie. Niemniej jest to jednak sygnał, że takie sytuacje się zdarzają.

Tomek

Data: 2014-02-04 20:31:52
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcr8ci$7m6$3dont-email.me...
On Tue, 04 Feb 2014 14:51:23 +0100, Wiwo wrote:
Dociera do Ciebie, że istnieje CEPIK? I w tej bazie ten samochód
zasadniczo musi istnieć

Musi? Nie żartuj.

Bo? Do Cepiku wpadają dane z urzędów komunikacji. Problemem jest głównie to, że urzędy nie wiedzą co się stało z _już zarejestrowanymi_ samochodami.
Są najczęściej złomowane w szarej strefie, ludzie nie zgłaszają sprzedaży, itp. Jest obowiązek zgłoszenia, ale nie ma kary jeśli właściciel tego nie zrobi.
Z tego powstał największy bałagan. To powoli prostuje też UFG.
Jednak samochodu kupionego/sprowadzonego nie zarejestrujesz na siebie bez wizyty w urzędzie i aktualizacji danych. Te dane są zasadniczo aktualne.
Jeśli samochód został zezłomowany, a takich prawdopodobnie jest większość (wg różnych danych), to nie jest problemem. Nie uczestniczy w ruchu, więc OC nie jest mu potrzebne. Problemem mogą być samochody sprzedane, dla których nowy właściciel nie wykupił OC.

Po pierwsze diagności nie pytają o posiadanie polisy OC - a przynajmniej
na tych stacjach gdzie ja jeżdżę, jeszcze nigdy mnie nie zapytano.

Bo o ile mi wiadomo nie mają takiego obowiązku. I nie oszukujmy się, jeśli ktoś jeździ bez OC, to przegląd tym bardziej zleje...

Po drugie informacje, które są wklepywane przez diagnostów do bardzo
niedawna były przechowywane tylko lokalnie.

Od tego roku sÄ… wprowadzane do cepiku.

AbstrahujÄ…c jednak od tego wszystkiego, nie ma znaczenia jak te bazy
funkcjonują teraz - pewnie że na bieżąco informacje są prostowane co
wymaga pewnie sporo czasu. Problem są duchy, które nigdy nie trafiły do
żadnych z tych baz.

Problemem jest brak informacji co się stało z pewną liczbą samochodów, a nie ich brak w bazie.
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/765115,prawo-drogowe-koniec-z-balaganem-w-cepik.html

Poczytaj sobie. Ja wiem, że Twoje bajania o samochodach, których nie ma w ewidencji bardzo Ci pasują do teorii, jednak jest inaczej.

[...]

Po raz kolejny. Ten samochód nie zniknął. Ten samochód jest w ewidencji. Problemem jest zweryfikowanie, czy miał opłacone OC w poprzednich latach, a to jest wynik braku jednej spójnej bazy umów ubezpieczeniowych (baza chyba nawet istniała, ale TU kiedyś nie miały chyba obowiązku jej uzupełniania).
Teraz taka baza istnieje, TU mają obowiązek w ciągu 14 dni przekazać do niej informacje o umowie, więc nie będzie problemem zweryfikowanie czy samochód Twojego ojca ma OC. W tym momencie Twoja naklejka nie ma sensu, bo UFG spokojnie ten samochód zweryfikuje, a wstecznych informacji ta naklejka i tak nie pomoże odzyskać.

Jasne, tylko bardzo trudno sprawić żeby każdy mógł te dane weryfikować, a
o to głównie mi chodziło.

Zaczynasz mnie irytować. Masz dostęp do bazy UFG, jaki masz problem żeby zweryfikować czy dane auto ma OC?

[...]

No sorry, cytując klasyka. Jak się chce zarabiać, albo podniecać pod...niem ludzi, to trzeba trochę pracy w to włożyć. Mama nie uczyła, że nie ma nic za darmo?

Ja znam kilka osób, które płaciły karę, albo się tłumaczyły, i co z
tego? To ma być rzetelna próbka?

Oczywiście, że nie. Niemniej jest to jednak sygnał, że takie sytuacje się
zdarzajÄ….

No to chyba dobrze? Bo już się pogubiłem...
Faktem jest, że UFG coraz więcej cwaniaków wyłapuje, to Ty poddajesz w wątpliwość, czy ten system działa...

Wiwo

Data: 2014-02-04 21:06:11
Autor: AZ
On 2014-02-04, Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> wrote:

Po drugie informacje, które są wklepywane przez diagnostów do bardzo
niedawna były przechowywane tylko lokalnie.

Od tego roku sÄ… wprowadzane do cepiku.

Od tego roku to sa wprowadzane przebiegi, przeglady sa wprowadzane od
dawna.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 20:58:57
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Dociera do Ciebie, że istnieje CEPIK? I w tej bazie ten samochód
zasadniczo musi istnieć

Musi? Nie żartuj.
No musi.

Po pierwsze diagności nie pytają o posiadanie polisy OC - a przynajmniej na tych stacjach gdzie ja jeżdżę, jeszcze nigdy mnie nie zapytano.
A z jakiego powodu na badaniu technicznym pojazdu mialbys byc pytany o OC?
Dobrze sie czujesz? Diagnosta nie ma dostepu do wpisu w CEPiK, tylko wysyla
informacje o badaniu technicznym ktora jest zapisywana w ewidencji.

Po drugie informacje, które są wklepywane przez diagnostów do bardzo niedawna były przechowywane tylko lokalnie.
Od dawna juz ida do CEPiK, sensem istnienia CEPiKu nie jest wpisywanie
przegladow.

[...]

No i jaki to ma zwiazek z CEPiK? Ot maja historie przegladow i to wszystko,
z wlasnego interesu wysylaja przypomnienia.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 21:37:13
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 20:58:57 +0000, AZ wrote:
Dociera do Ciebie, że istnieje CEPIK? I w tej bazie ten samochód
zasadniczo musi istnieć

Musi? Nie żartuj.

No musi.

Tak samo jak Ty musisz mieć OC na ten motocykl, który rzekomo jest zarejestrowany ale od 20 lat nie ma na niego wykupionego OC. Tyle w temacie zderzenia tego co się musi z praktyką.

Tomek

Data: 2014-02-04 21:41:17
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

No musi.

Tak samo jak Ty musisz mieć OC na ten motocykl, który rzekomo jest zarejestrowany ale od 20 lat nie ma na niego wykupionego OC. Tyle w temacie zderzenia tego co się musi z praktyką.

Boli cie to? Bo mnie nie. Bedzie jezdzil to bedzie mial OC. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 21:42:52
Autor: Tomasz Stiller

On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

No musi.

Tak samo jak Ty musisz mieć OC na ten motocykl, który rzekomo jest
zarejestrowany ale od 20 lat nie ma na niego wykupionego OC. Tyle w
temacie zderzenia tego co siÄ™ musi z praktykÄ….

Boli cie to? Bo mnie nie. Bedzie jezdzil to bedzie mial OC.

Bynajmniej. WskazujÄ™ tylko ile ma w tym kraju teoria wymagana prawem z praktykÄ…. Tomek

Data: 2014-02-04 21:46:16
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

Boli cie to? Bo mnie nie. Bedzie jezdzil to bedzie mial OC.

Bynajmniej. WskazujÄ™ tylko ile ma w tym kraju teoria wymagana prawem z praktykÄ….
Dobre, dobre. To pokazuje po prostu, ze mamy do dupy prawo, bo jaki jest
sens oplacania OC motocykla ktory stoi i czeka na lepsze czasy...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 22:23:28
Autor: Tomasz Stiller

On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

Nie. To pokazuje stosunek do prawa co poniektórych osobników.

Tomek

Data: 2014-02-04 22:29:20
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

Dobre, dobre. To pokazuje po prostu, ze mamy do dupy prawo, bo jaki jest
sens oplacania OC motocykla ktory stoi i czeka na lepsze czasy...

Nie. To pokazuje stosunek do prawa co poniektórych osobników.

Mam miec wyrzuty sumienia czy poczuc sie jak odrzutek spoleczenstwa?

Bo pokazuje jeszcze jedna rzecz ktorej wczesniej nie napisalem - pokazuje
tez jakich mamy chorych osobnikow w spoleczenstwie, niezdolnych do
samodzielnego i racjonalnego myslenia, potulnych baranow ktorych sie
dyma a oni sa z tego powodu bardzo zadowoleni...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 23:15:41
Autor: Tomasz Stiller

On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

Mleko ze sklepu też wynosisz bez płacenia, bo Cię prywaciarz dyma? Rat kredytu za dom nie płacisz, bo bank Cie dyma?
Kasy z PIT-u do US też nie przelewasz?

Spróbuj któreś z tych dwóch ostatnich. Zobaczysz jak Ci się szybko bank albo us dobierze do dupy i bardzo szybko zreflektujesz kto kogo wydymał.

Dokładnie analogicznie było by z tym OC. Nie płacisz go tylko i wyłącznie dlatego, że w którymś tam momencie przycwaniaczyłeś i korzystasz z luki systemowej. Gdyby system był szczelny, potulnie jak piesek zapłacił byś te parę stówek rocznie, bo wizja życzeń opiewających na 3200pln martwiła by Cię bardziej. Tomek

Data: 2014-02-04 23:23:28
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

Mleko ze sklepu też wynosisz bez płacenia, bo Cię prywaciarz dyma?
Prywaciarz mnie nie wciaga do swojego sklepu z ulicy, nie wciska mleka
a nastepnie kaze mi za nie placic i ma w dupie czy chce to mleko.

Rat kredytu za dom nie płacisz, bo bank Cie dyma?

A bank mi wcisnal kredyt na sile chociaz go nie chcialem?

Kasy z PIT-u do US też nie przelewasz?

O widzisz i tu nagle z OC robi nam sie cos w stylu podatku, nie chcem ale
muszem.

Dokładnie analogicznie było by z tym OC. Nie płacisz go tylko i wyłącznie dlatego, że w którymś tam momencie przycwaniaczyłeś i korzystasz z luki systemowej.
Nie przycwaniaczylem a po prostu ruszylem glowa, co tobie jest obce.

Gdyby system był szczelny, potulnie jak piesek zapłacił byś te parę stówek rocznie, bo wizja życzeń opiewających na 3200pln martwiła by Cię bardziej.
To by sie okazalo, ze tego motocykla juz dawno nie ma ico mi pan ORMOwcu
zrobisz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 23:39:33
Autor: Tomasz Stiller

On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

Mleko ze sklepu też wynosisz bez płacenia, bo Cię prywaciarz dyma?

Prywaciarz mnie nie wciaga do swojego sklepu z ulicy, nie wciska mleka a
nastepnie kaze mi za nie placic i ma w dupie czy chce to mleko.

Poczekaj, poczekaj. Ktoś na siłę zmusił Cię do zakupu samochodu? Tam mam to rozumieć?

O widzisz i tu nagle z OC robi nam sie cos w stylu podatku, nie chcem
ale muszem.

Ależ nie musisz, sprzedaj samochód. Nie ma obowiązku posiadania!

Nie przycwaniaczylem a po prostu ruszylem glowa, co tobie jest obce.

Przycwaniaczyłeś kolego. W sprawie zdjęcia z FR też będziesz ruszał głową?
To by sie okazalo, ze tego motocykla juz dawno nie ma ico mi pan ORMOwcu
zrobisz?

Skoro go dawno nie ma, to masz go obowiązek wyrejestrować. Kolejny obowiązek, który masz w dupie.

Tomek

Data: 2014-02-04 23:49:41
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

Zmusil mnie do posiadania ubezpieczenia chociaz pojazd tego nie wymaga bo
stoi u mnie w garazu i jedyna krzywde jaka moze zrobic to mi gdy podczas
porzadkow sie na mnie przewroci, ale nie potrzebuje by mial on wtedy OC.

[...]

Nie musze bo problem mnie nie dotyczy gdyz poniewaz motocykle nie posiadaja z przodu rejestracji wiec FR mam w tak zwanej dupie.

To by sie okazalo, ze tego motocykla juz dawno nie ma ico mi pan ORMOwcu
zrobisz?

Skoro go dawno nie ma, to masz go obowiązek wyrejestrować. Kolejny obowiązek, który masz w dupie.

No i?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 23:55:19
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 23:49:41 +0000, AZ wrote:

Nie musze bo problem mnie nie dotyczy gdyz poniewaz motocykle nie
posiadaja z przodu rejestracji wiec FR mam w tak zwanej dupie.

Ty ogólnie masz wszystko w dupie - ze szczególnym naciskiem na prawo.
Oczywiście rozumiem, że z tyłu blacha Ci się podgięła przez przypadek? ;)

Tomek

Data: 2014-02-04 23:57:05
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
Nie musze bo problem mnie nie dotyczy gdyz poniewaz motocykle nie
posiadaja z przodu rejestracji wiec FR mam w tak zwanej dupie.

Ty ogólnie masz wszystko w dupie - ze szczególnym naciskiem na prawo.

Nie wszystko, tylko to co mi sie nie podoba :-)

Oczywiście rozumiem, że z tyłu blacha Ci się podgięła przez przypadek? ;)

Nie, mam fabryczny uchwyt w dodatku z podswietleniem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-05 11:31:06
Autor: AL
On 2014-02-05 00:49, AZ wrote:
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

to sie nazywa 'prywatna interpretacja'.
Niestey w PL kazdy ma swoja 'prywatna interpretacje' - w urzedach rowniez - to nasz narodowy sport :/

Wg aktualnego prawa, skoro masz motocykl niewyrejestrowany, powinienes miec na niego OC. Moze stac nawet w kartonie, pudle, bez kół i silnika.
Możesz go zezłomować, ale nawet jeśli to zrobisz fikcyjnie, to zgodnie z prawem nigdy już tego pojazdu nie bedziesz w stanie zarejestrowac.

Jesli jednak bedziesz chcial go zarejestrowac, to moze pewnego ranka zadzwonic do Ciebie smutny pan z UFG i zapytac o kwitki ubezpieczenia bo im sie w systemie pojawila zjawa z luką w pamięci ;)

Data: 2014-02-05 21:31:01
Autor: AZ
On 2014-02-05, AL <adam@skads.tam.pl> wrote:

to sie nazywa 'prywatna interpretacja'.
Niestey w PL kazdy ma swoja 'prywatna interpretacje' - w urzedach rowniez - to nasz narodowy sport :/

A jaka ma byc interpretacja jak przepis jest tak chory, ze inaczej tego
interpretowac sie nie da. Jak kaza Ci placic za oddychanie i zapisza
to w prawie to tak bez szemrania bedziesz placil?

[...]

Mylisz sie. Bedzie mozliwosc rejestrowania jako pojazd zabytkowy, tam mozna to w ostatecznosci zalatwic bez dokumentow.

Jesli jednak bedziesz chcial go zarejestrowac, to moze pewnego ranka zadzwonic do Ciebie smutny pan z UFG i zapytac o kwitki ubezpieczenia bo im sie w systemie pojawila zjawa z luką w pamięci ;)

Ale ja nie mam obowiazku tych kwitkow posiadac. Nie ja mam udowadniac, ze
mam/mialem OC. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-05 00:58:08
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcrtnl$7m6$14dont-email.me...

Skoro go dawno nie ma, to masz go obowiązek wyrejestrować. Kolejny
obowiązek, który masz w dupie.

W naszym kraju nie możesz wyrejestrować pojazdu. Możesz go zezłomować, możesz sprzedać, możesz dać ukraść.
Kolejna rzecz w temacie, o którym nie za bardzo masz pojęcie.

Wiwo

Data: 2014-02-05 00:34:03
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 00:58:08 +0100, Wiwo wrote:

[...]

To byÅ‚ drobny skrót myÅ›lowy, ale nie -  od razu należy siÄ™ do tego przypierdolić, prawda? Taki to tutaj jest zwyczaj, że zamiast rozmawiać stara siÄ™ przypierdolić dyskutantowi na wszystkie możliwe sposoby.

Przepraszam, że założyłem legalny sposób na pozbycie się tego motocykla w tym przypadku złomowanie, czego następstwem powinno być wyrejestrowanie. Tomek

Data: 2014-02-05 01:05:44
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Wed, 05 Feb 2014 01:55:52 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Kolejny, żenujący pokaz absolutnego braku samokrytycyzmu.

RomuÅ›, nie uczyli CiÄ™ w tej starej szkole, ale jak siÄ™ nie ma nic sensownego do powiedzenia to siÄ™ nie odzywa? :D

Tomek

Data: 2014-02-05 09:30:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

Wednesday, February 5, 2014, 2:05:44 AM, you wrote:

Kolejny, ¿enuj±cy pokaz absolutnego braku samokrytycyzmu.
Romu¶,

Nie przypominam sobie, ¿eby¶ by³ moj± lask± - nie lubiê ch³opców w tej
roli. Nie spoufalaj siê - za m³ody jeste¶.

nie uczyli Ciê w tej starej szkole, ale jak siê nie ma nic
sensownego do powiedzenia to siê nie odzywa? :D

Na pewno ciebie tego nie nauczyli, króliczku.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-05 01:55:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

Wednesday, February 5, 2014, 1:34:03 AM, you wrote:

[...]

To by³ drobny skrót myœlowy, ale nie -  od razu nale¿y siê do tego przypierdoliæ, prawda? Taki to tutaj jest zwyczaj, ¿e zamiast rozmawiaæ
stara siê przypierdoliæ dyskutantowi na wszystkie mo¿liwe sposoby.

Jak zwykle, biedny pokrzywdzony króliczek. Zraniona panienka i jeden
wielki skrót myœlowy. ¯eby choæ raz „pomyli³em siê”, „nie wiedzia³em”.
Nie - tylko „Niemce mnie bijom!”...

Kolejny, ¿enuj¹cy pokaz absolutnego braku samokrytycyzmu.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-04 21:34:59
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 20:31:52 +0100, Wiwo wrote:
Musi? Nie żartuj.

Bo? Do Cepiku wpadają dane z urzędów komunikacji. Problemem jest głównie
to, że urzędy nie wiedzą co się stało z _już zarejestrowanymi_ samochodami. (...)

Otóż to.

Jednak samochodu kupionego/sprowadzonego nie zarejestrujesz na siebie
bez wizyty w urzędzie i aktualizacji danych. Te dane są zasadniczo
aktualne.

Pójdę o krok dalej, niektórzy nie mają nawet zamiaru przerejestrowywać zakupionych samochodów na siebie - obowiązek taki co prawda jest, ale kary za jego niedopełnienie brak. Znam takich co jeżdżą nie przerejestrowanym miesiącami. W zasadzie do czasu wygaśnięcia OC, bo wtedy zazwyczaj się delikwent budzi. Ale nie o tego dotyczy ten temat.

Jeśli samochód został zezłomowany, a takich prawdopodobnie jest
większość (wg różnych danych), to nie jest problemem.

Czy jesteś wstanie wskazać źródło tych danych? Bo na razie to rozmawiamy o tym, co się niektórym wydaje. Ale nikt nie powołuje się na jakieś twarde dane. Kto i gdzie napisał, że większość z tych 250000 samochodów bez OC to samochody zezłomowane? Piszesz, wg. różnych danych, podaj proszę źródła.
[...]

Tak, nie zniknął, ale nie wiadomo gdzie znajdują się jego dane. Co więcej nie bardzo wiadomo gdzie go szukać oraz jak te dane wyciągnąć. Zrozum, że na pewnym etapie trafiasz na ścianę. Jedni nie widzą, drudzy twierdzą że u nich nie ma, czyli w zasadzie nie wiadomo do kogo zapukać. PZU odsyłał do UFG, UFG do TU - zamknięte koło. Tata po wysłaniu kilku pism po prostu odpuścił. Nam zależało, żeby ten samochód znaleźć, myślisz, że jakiemuś urzędasowi będzie się równie chciało?

Jasne, tylko bardzo trudno sprawić żeby każdy mógł te dane weryfikować,
a o to głównie mi chodziło.

Zaczynasz mnie irytować. Masz dostęp do bazy UFG, jaki masz problem żeby
zweryfikować czy dane auto ma OC?

Nigdzie nie postulowałem tego, że jest problem z dostępem do danych, czy też możliwością ich weryfikacji. Policja ma dostęp do bazy OC, każdy prywatnie może sobie przy kompie sprawdzić na stronie UFG ważność OC danego samochodu. Pisałem tylko, że dane te trudno hurtowo w prosty sposób weryfikować. Moja propozycja dotyczyła głównie ułatwienia tego procesu weryfikacji, w taki sposób, żeby każdy na pierwszy rzut oka mógł stwierdzić - ok, ten samochód jeździ z ważna polisą. Bez dostępu do kompa, bez potrzeby sprawdzania w systemie - to tak na prawdę jest niepotrzebne. Chodzi o prostą naoczną weryfikacje, jak są wątpliwości to można już dalej sprawdzać systemowo.

Przeczytaj proszę raz jeszcze to co napisałem wcześniej. Najlepiej od początku - zaczynamy zbyt odbiegać od zasadniczego tematu dyskusji.

W skrócie. Twoje postulaty skierowane są w stronę porządkowania a następnie integracji dostępnych obecnie baz. To jest dobry pomysł, ale w praktyce czas realizacji to pewnie okolice dekady, bo nawet nie pojedyncze lata. Myślę, że zdajesz sobie sprawę jak karkołomny to będzie proces. Mój pomysł nie zakładał jakichkolwiek zmian w którejkolwiek bazie. Czy to cepiku, czy to ufg. Proponowałem jedynie ułatwienie weryfikacji posiadania polisy i nagrodę za wykrycie jej braku.

No sorry, cytując klasyka. Jak się chce zarabiać, albo podniecać
pod...niem ludzi, to trzeba trochę pracy w to włożyć. Mama nie uczyła,
że nie ma nic za darmo?

Pamiętaj, że jednak powinniśmy nazywać to postawą obywatelską. O tym pod...ani pisałem z nutką ironii, jeśli tego nie zauważyłeś. Wszędzie na świecie jest taka tendencja. Niestety policja nie może być wszędzie i sprawdzać wszystkiego, tak się po prostu nie da. Jeśli ludzie nie będą zgłaszać wykroczeń, to część z nich po prostu nie zostanie wykryta.
No to chyba dobrze? Bo już się pogubiłem...
Faktem jest, że UFG coraz więcej cwaniaków wyłapuje, to Ty poddajesz w
wątpliwość, czy ten system działa...

Bo nie działa. Wyłapywanie pojedynczych cwaniaków rozwiąże problem za jakieś 500 lat. Tomek

Data: 2014-02-04 21:38:44
Autor: AZ
On 2014-02-04, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
[...]

A czemu ma sie budzic? OC mozna wykupic na cudzy samochod, nie trzeba
byc jego wlascicielem. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-04 21:43:56
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 21:38:44 +0000, AZ wrote:

A czemu ma sie budzic? OC mozna wykupic na cudzy samochod, nie trzeba
byc jego wlascicielem.

Tego nie wiem, zapytaj tego delikwenta.

Tomek

Data: 2014-02-04 23:34:44
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Wed, 05 Feb 2014 00:15:43 +0100, Wiwo wrote:
Ja też znam i co z tego? Dopóki płaci, to nie jest tematem tego wątku.
Jak przestanie, to UFG zapyta ostatniego znanego właściciela i sprawa
się wyjaśni.

Albo samochód zniknie z bazy w dziwnych okolicznościach i nikt do niczego nie dojdzie.
Po raz kolejny przeinaczasz. (...)
Źródeł danych poszukaj w necie.

To zdaje się Ty chcesz coś wykazać - dlaczego ja mam sobie szukać dowodów na potwierdzenie Twoich teorii?
Zdecyduj się. Szukałeś samochodu, czy historii umów ubezpieczeniowych
Twojego ojca?

Teraz czepiasz się semantyki? Oczywiście historii ubezpieczeniowej, samochód został sprzedany 10 lat temu i jego losy nie mało interesują.

Aaaa... Hurtowo...(...)
Ty chciałeś dać narzędzie "sąsiadowi", żeby mógł konkretnego ludka
usadzić.

Tak, hurtowo. Bo w założeniu nie chodziło o kablowanie sąsiada - tak wiem, że niektórzy tutaj mają problem z ironią - tylko o upowszechnienie mechanizmu prostej weryfikacji obecności polisy OC, co z kolei przełożyło by się na znaczące utrudnienie ukrycia jej braku.
Do tego w zupełności mu wystarczy zapytanie do bazy UFG.

Niby jak to sobie wyobrażasz? Uprzejmie donoszę, że pojazd o numerze rej WX1235AB parkujący pod moim oknem nie posiada polisy OC. Odpowiedź z UFG: Pojazd o podanych danych nigdy nie figurował w naszej bazie ;) Taką odpowiedź dostał Tata z UFG. Rozumiem, że Kowalski ma to robić z nudów za własne pieniądze we własnym czasie. Nigdy w życiu. Bez marchewki nie pojedziesz.
Problem w tym, że chcesz to zrobić kosztem utrudniania życia większości
ludzi. Chcesz większości dołożyć obowiązków, mimo, że za to już płacą
odpowiednim organom.

To wg. Ciebie jest to utrudnienie, ja nie widzę żadnego problemu w przyklejeniu jednej naklejki raz do roku na szybę.

Obstawiam, że za 3 lata ilość samochodów bez polisy OC będzie oscylowała
w okolicy 10% jeżdżących po naszych drogach. Możesz mnie wywołać za te 3
lata do tablicy i jeśli się pomylę to odszczekam to co teraz piszę i
przyznam Ci racjÄ™.

Po Polsce wg. GUS jeździ 19mln samochodów. Skoro za trzy lata bez OC ma to być 10% ogółu, to względem stanu na dzień dzisiejszy zanotujemy wzrost prawie ośmiokrotny. Pocieszająca wizja tego samo leczącego się aparatu.

Proste zadanie matematyczne.

Przez 3 kwartały roku, wysłano 34tys. wezwań do zapłaty zaległego OC.
Przyjmij, że średnia wezwań na kwartał jest stała. Przyjmij, że co roku
ilośc wezwań zwiększa się o 50%.

LoL. Ciekawe na jakieś podstawie zakładasz, że skuteczność UFG będzie rosła o 50% rok do roku. Będzie raczej dokładnie odwrotnie, bo odkopywane będą coraz trudniejsze przypadki. Chyba, że zakładasz, że przeciętny zapominalski po wysłaniu jednych życzeń do zapłaty w dalszym ciągu będzie zapominał opłacać polisę OC.

Tomek

Data: 2014-02-05 00:03:48
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 00:55:30 +0100, Wiwo wrote:
Albo samochód zniknie z bazy w dziwnych okolicznościach i nikt do
niczego nie dojdzie.

Masz jakiś dowód na to znikanie?

Tak poza tym mojego ojca - żeby nie szukać za daleko?

No to co ma udowodnić ta wzruszająca historia?

To, że odkręcenie problemów w bazach cepik/ufg to nie jest taka prosta sprawa, jak Tobie się z kolei wydaje.

Jeśli nie figurował, to jaką miał dostać?
Jeśli jednak jesteś w stanie wskazać ten samochód na ulicy i wtedy UFG
nie zareaguje, to pisz donosy. Popieram!

Mamy jedną polisę z któregoś roku, na dowód że jednak była wykupiona. Oni nadal Twierdzą, że nie ma po tym śladu. Takie dane są w tych bazach.

Bo podstawowe narzędzie, czyli baza umów będzie zawierała więcej danych,
podobnie jak CEPIK. Proste.

Błędnie zakładasz, że te samochody muszą zmieniać właścicieli, albo ich właściciele nagle obudzą się i postanowią wykupić polisę. Sam pisałeś o tym, że jeśli ktoś nie ma OC, to pewnie leje też na przegląd. Skoro leje na przegląd, to jak niby ma trafić do bazy cepik albo ufg? Tomek

Data: 2014-02-05 00:39:56
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Dnia pięknego Wed, 05 Feb 2014 00:03:48 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

[...]

chcesz powiedzieć, że jak Pawka morozow, właśnie doniosłeś nas swojego ojca?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 00:48:51
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 00:39:56 +0000, masti wrote:

chcesz powiedzieć, że jak Pawka morozow, właśnie doniosłeś nas swojego
ojca?

Chcę powiedzieć, że mam dowód na to, że miałem zawartą polisę podczas gdy w bazie UFG nie ma po tym śladu.

Tomek

Data: 2014-02-05 14:07:00
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Dnia pięknego Wed, 05 Feb 2014 00:48:51 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

[...]

no widzisz. i teraz ktoś doniesie na tatusia i będize miał kłopot. Bo jak w bazie nie ma to kwitek z ubezpieczalni pewnie fałszywy. Więc zatrzymamy samochód i tatusia do wyjasnienia sprawy., Wyślemy pisemko do ubezpieczalni listem poleconym i poczekamy na odpowiedź.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 17:24:40
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 14:07:00 +0000, masti wrote:

[...]

Myślę sobie, że w razie czego sąd pewnie byłby w stanie wydusić z PZU dane ze starej "bazy". My jako zwykli petenci nie jesteśmy w stanie :\

Tomek

Data: 2014-02-05 21:22:46
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?

a tatuś dalej siedzi na dołku

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 21:54:00
Autor: AZ
On 2014-02-05, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

Myślę sobie, że w razie czego sąd pewnie byłby w stanie wydusić z PZU dane ze starej "bazy". My jako zwykli petenci nie jesteśmy w stanie :\

A ja nie rozumiem sensu nad spuszczaniem sie nad historia ubezpieczeniowa
samochodu sprzedanego 10 lat temu. Za duze czasu macie czy lubicie udowadniac,
ze wielbladami nie jestescie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 07:40:54
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 21:54:00 +0000, AZ wrote:

A ja nie rozumiem sensu nad spuszczaniem sie nad historia
ubezpieczeniowa samochodu sprzedanego 10 lat temu.

No i nie musisz rozumieć. Dla nas miało to wtedy sens a ja nie widzę potrzeby tłumaczenia się dlaczego.

Tomek

Data: 2014-02-06 10:13:23
Autor: Wiwo

On 2014-02-05, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

No, to już Ci odpowiedział. Wtedy to było dla nich istotne. Dziś zapewne już
nie. Ale jako smętna historyjka potwierdzająca teorię, świetnie pasuje.
Zauważ, że ma takich na pęczki. J.F. pisze, że uszkodzony regulator napięcia
to rzadka usterka? A skÄ…d, Tomasz w 2 samochodach 3 razy ostatnio je
wymieniał.
Policja jest wrażliwa na samochody na zagranicznych blachach, przez co jazda
takim autem bez OC jest utrudniona? A skąd, on nie miał kontroli od 3 lat, a
jeździ 5 różnymi samochodami w tym 2 były akurat na zagranicznych blachach!
Kolizja z gościem bez OC? Oczywiście, ma taki przypadek w rodzinie!
Ktoś pisze, że "maluchy" wyginęły i jest ich bardzo mało? A skąd! Akurat
wczoraj jeden stał przed nim na myjni, inny ma pod blokiem. Taaarrraaa!
Najpierw pisze: "Była możliwość zarobienia na podkablowaniu sąsiada nie
posiadającego OC? Bo tutaj jest klu programu." a w kolejnym poście, że to
była ironia, a parę akapitów dalej znowu, że podstawą systemu ma być
płacenie za donoszenie.
Od kilku lat jako podstawowy problem CEPIKU podaje siÄ™ nadmiar aut w bazie,
których już dawno nie ma na drogach? A skąd, Tomasz lepiej wie, że
największym problemem CEPIKU jest _brak_ wpisanych aut, których stada jeżdżą
po naszych drogach.
Nie podaje źródeł, chociaż sam ich żąda, kiedy odsyłasz go, żeby dokształcił
się w temacie i podał konkrety, to nie ma na to ochoty.
Prosisz o liczby? Są "ogromne", "gigantyczne", "bardzo duże"...

Obstawiam, że tatuś coś ubezpieczał i chciał na papierze zaświadczenie, że
przez 10 lat z polisy nie było wypłacana szkoda.

Dowcip polega na tym, że tradycyjnie już, nasz szanowny dyskutant, zabrał
siÄ™ za to od dupy strony...

Na początku roku kumpel ubezpieczał pojazd. Poleciał do CUK, bo tam dostał
najtańszą ofertę. Mieliśmy po drodze coś do załatwienia i z nim pojechałem.
Trafiła nam się miła dziewczyna, gadka-szmatka zeszła na zniżki. Kumpel
stwierdził, że ma maks, ona z uśmiechem, że sprawdzi. Zerka do kompa,
rzeczywiście "parę" ładnych lat bez zdarzeń, więc wbija maksymalnego malusa.
Zapytałem, czy może też sprawdzić moją historię - nie ma problemu. Podaje mi
kartkę z tabelką od 2003r. (ostatnie 10 lat) gdzie są wyszczególnione
wszystkie moje samochody i ich ubezpieczenia.
Fakt numer 1: baza nie jest dokładna. Nie było tam jednej szkody. Płakać z
tego powodu nie będę... ;-)
Fakt numer 2: nie ubezpieczałem samochodów w PZU.

Wiwo

Data: 2014-02-06 21:46:44
Autor: J.F
Jak ??atwo skasowaÄ? kierowc??w na 800mln PLN?
Użytkownik "Wiwo"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Z tym ze to od relatywnie niedawna. Jakies tam Biuro Informacji dlugo sie organizowalo aby to zapewnic.

J.

Data: 2014-02-06 22:46:29
Autor: Wiwo

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:52f3f4b8$0$2208$65785112news.neostrada.pl...

Z tym ze to od relatywnie niedawna. Jakies tam Biuro Informacji dlugo sie organizowalo aby to zapewnic.

Wiem, przecież pisałem o tym kilka razy.

Wiwo

Data: 2014-02-05 00:41:19
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Wed, 05 Feb 2014 01:22:59 +0100, Wiwo wrote:
Na razie nie udowodniłeś, że samochód zniknął. Nie ma historii
ubezpieczeniowej sprzed 10 lat. To taka drobna różnica.

Szkoda, że większa część dyskusji dotyczy właśnie historii ubezpieczeniowej, albo jej braku w bazach cepik/ufg.
Dociera do Ciebie, że powszechnie wiadomo, że 10 lat temu mało kto się
przejmował zbieraniem informacji o polisach?
Tego nie naprawisz i należy o tym zapomnieć.

Tak, tylko idąc tym tokiem rozumowania należy dać amnestię wszystkim tym, którzy nie są obecni w bazach do czasu aż ktoś nie zaczął się przejmować danymi w bazie - czyli w zasadzie nie wiadomo do kiedy.
I z uporem maniaka. Ponad 10 lat temu.

No i co z tego? Rozumiem, że samochód rejestrowany w 1995 może sobie jeździć bez OC, bo wtedy nikt się nie przejmował zbieraniem informacji o polisach i nie da się tego naprawić - tak, to dokładnie postulujesz?

To go wyłapie policja, albo samochód trafi wreszcie na złom. Wiecznie
jeździć nie będzie.

Albo go nie wyłapie, aż kiedyś zrobi Ci jesień średniowiecza z Twojego nowego cacka.

Ostatni raz powtórzę. Nie ma spójnej bazy danych o polisach sprzed 10
lat. To jest nie do odtworzenia. Należy się z tym pogodzić i zająć stanem
obecnym.
Twoje nalepki tych danych nie przywrócą.

Zastanów się raz jeszcze, samochód jeżdżący rok po wprowadzeniu nalepek bez takiej nalepki zostanie błyskawicznie wyłapany.

Tomek

Data: 2014-02-05 16:00:24
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

Na razie nie udowodni³e¶, ¿e samochód znikn±³. Nie ma historii
ubezpieczeniowej sprzed 10 lat. To taka drobna ró¿nica.

Szkoda, ¿e wiêksza czê¶æ dyskusji dotyczy w³a¶nie historii ubezpieczeniowej, albo jej braku w bazach cepik/ufg.

Pogubi³em siê.
Ty szukasz rozwiazania na przysz³o¶c, czy sposobu na z³apanie tych, co nie p³acili w przesz³osci?

Data: 2014-02-05 17:25:51
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 16:00:24 +0000, Budzik wrote:
Szkoda, że większa część dyskusji dotyczy właśnie historii
ubezpieczeniowej, albo jej braku w bazach cepik/ufg.

Pogubiłem się.
Ty szukasz rozwiazania na przyszłośc, czy sposobu na złapanie tych, co
nie płacili w przeszłosci?

Ogólnie - możliwie bezbolesnego rozwiązania jak zmusić nie płacących za polisy OC do ich wykupienia.

Tomek

Data: 2014-02-05 18:00:13
Autor: Budzik
[...]

Ogólnie - mo¿liwie bezbolesnego rozwi±zania jak zmusiæ nie p³ac±cych za polisy OC do ich wykupienia.

To nie jest odpowied¼ na moje pytanie.
Nie prosi³em o odpowied¼ ogólnie, tylko szczegó³owo.

Data: 2014-02-05 22:43:29
Autor: J.F
Jak ??atwo skasowaÄ? kierowc??w na 800mln PLN?
Użytkownik "Tomasz Stiller"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

A dla kogo bezbolesnie - dla nich, czy dla panstwa (jak wydac 800 mln, ale sobie zwrocic).

Bezbolesnie to moze byc:
a) nie robic nic, w koncu sam piszesz ze mowa o jakis 1%, z czego pewnie polowa nie jezdzi, albo nie istnieje, a jak nawet jezdzi, to mamy kary i regresy w sam raz,

b) amnestie wprowadzic i umozliwic wyrejestrowanie starych pojazdow, moze sie liczba nieubezpieczonych zmniejszy,

c) w prasie i TV oglosic ze od maja ruszy masowe karanie kierowcow nie majacych OC, i jest ostatni miesiac na uregulowanie.

d) cepik niech wysle powiadomienia do osob u ktorych nie stwierdza OC,

e) cepik niech przekaze liste do UFG ...

J.

Data: 2014-02-06 07:43:32
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 22:43:29 +0100, J.F wrote:
Bezbolesnie to moze byc:
a) nie robic nic, w koncu sam piszesz ze mowa o jakis 1%, z czego pewnie
polowa nie jezdzi, albo nie istnieje, a jak nawet jezdzi, to mamy kary i
regresy w sam raz,

No, no. W sam raz wg Ciebie, gorzej jak musisz się użerać ze sprawą rozbitego samochodu przez n-lat i nadal końca nie widać. Zapytam wprost, miałeś kolizję z takim bez OC? Ja miałem taki przypadek w rodzinie, więc wiem co to za gehenna jest.

b) amnestie wprowadzic i umozliwic wyrejestrowanie starych pojazdow,
moze sie liczba nieubezpieczonych zmniejszy,

Wesoły jesteś ;)

d) cepik niech wysle powiadomienia do osob u ktorych nie stwierdza OC,

LoL, cepik nie ma informacji o OC - i twój misterny plan leży.

Tomek

Data: 2014-02-06 09:08:33
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcvef4$28c$3dont-email.me...

LoL, cepik nie ma informacji o OC - i twój misterny plan leży.

Ludzie być może zaczną Cię traktować poważnie, jeśli zaczniesz sprawdzać zanim napiszesz kolejną bzdurę:

https://www.msw.gov.pl/pl/bezpieczenstwo/cepik/3077,Jakie-informacje-zawiera-CEPiK.html

Wiwo

Data: 2014-02-06 08:31:32
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 06 Feb 2014 09:08:33 +0100, Wiwo wrote:

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości

LoL, cepik nie ma informacji o OC - i twój misterny plan leży.

Ludzie być może zaczną Cię traktować poważnie, jeśli zaczniesz sprawdzać
zanim napiszesz kolejnÄ… bzdurÄ™:

https://www.msw.gov.pl/pl/bezpieczenstwo/cepik/3077,Jakie-informacje-
zawiera-CEPiK.html

No to teraz jeszcze napisz _od kiedy_ CEPIK zbiera te dane, i będzie wszystko jasne.

Tomek

Data: 2014-02-06 09:51:55
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcvh94$28c$9dont-email.me...

No to teraz jeszcze napisz _od kiedy_ CEPIK zbiera te dane, i będzie
wszystko jasne.

Przeczytaj jeszcze raz, co napisał J.F. i zastanów się, dlaczego jest to mało istotne?

Wiwo

Data: 2014-02-06 15:28:54
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 06 Feb 2014 09:51:55 +0100, Wiwo wrote:

Przeczytaj jeszcze raz, co napisał J.F. i zastanów się, dlaczego jest to
mało istotne?

To może wytłumacz mi proszę, bo ja widzę przynajmniej jedną możliwość w której samochód może nie trafić do bazy cepiku - w zasadzie nigdy.

Tomek

Data: 2014-02-06 16:58:07
Autor: Tomasz Stiller

[...]

Nie bądź taki tajemniczy. Napisz jaka to sytuacja i jak często
występuje.

Pozwolę sobie zaczekać na Twoje wyjaśnienie, dlaczego to jest tak mało istotne.

Tomek

Data: 2014-02-06 18:03:11
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:ld0euv$hs7$4dont-email.me...
[...]

Czyli wydumałeś sobie jakąś hipotetyczną sytuację i zacierasz rączki...

Powodzenia.

Wiwo

Data: 2014-02-06 21:53:09
Autor: J.F
[...]

A co cie interesuje od kiedy ? Jesli chcesz tylko upomniec kierowcow, to wystarczy aby od roku mial.

J.

Data: 2014-02-06 21:56:58
Autor: J.F
[...]

No to zalatwiasz z AC :-P

A kiedy miales ten przypadek ? Bo jesli mi sie wydaje to UFG placi, wystarczy sie pofatygowac tam gdzie masz OC.

[...]

A jednak ma i moj plan na twoja zachcianke jest swietny.

J.

Data: 2014-02-06 21:13:13
Autor: AZ
On 2014-02-06, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A kiedy miales ten przypadek ? Bo jesli mi sie wydaje to UFG placi, wystarczy sie pofatygowac tam gdzie masz OC.

OIDP tylko za straty w ludziach.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 22:14:25
Autor: Artur Ma¶l±g
On 2014-02-06, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A kiedy miales ten przypadek ? Bo jesli mi sie wydaje to UFG placi,
wystarczy sie pofatygowac tam gdzie masz OC.

OIDP tylko za straty w ludziach.

Nie. Materialne te¿.

Data: 2014-02-06 23:52:05
Autor: J.F
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisa³ w wiadomo¶ci
On 2014-02-06, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A kiedy miales ten przypadek ? Bo jesli mi sie wydaje to UFG placi,
wystarczy sie pofatygowac tam gdzie masz OC.
OIDP tylko za straty w ludziach.
Nie. Materialne te¿.

O ile sprawca byl ustalony. Albo jak byly tez szkody na osobie.
http://www.ufg.pl/web/guest/szkoda-komunikacyjna-sprawca-nieustalony

Ale tu jak rozumiem byl, bo inaczej nie byloby "bujania".

J.

Data: 2014-02-06 23:33:37
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 06 Feb 2014 21:56:58 +0100, J.F wrote:
[...]

Gorzej jak nie masz :)

A kiedy miales ten przypadek ? Bo jesli mi sie wydaje to UFG placi,
wystarczy sie pofatygowac tam gdzie masz OC.

Kolizja w 2009r

A jednak ma i moj plan na twoja zachcianke jest swietny.

Zbiera od niedawna, danych z przed kilku lat tam nie ma.

Tomek

Data: 2014-02-07 00:40:58
Autor: J.F
[...]

I co bylo dalej ?

A jednak ma i moj plan na twoja zachcianke jest swietny.
Zbiera od niedawna, danych z przed kilku lat tam nie ma.

No ale po co ci te sprzed lat ?

J.

Data: 2014-02-06 23:46:57
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Fri, 07 Feb 2014 00:40:58 +0100, J.F wrote:
Kolizja w 2009r

Rewelacje obejmują "sprawcę" nie przyjmującego mandatu za spowodowanie kolizji, sprawę w sądzie o ustalenie sprawcy z odwołaniem tegoż i na końcu wisienka na torcie, właśnie próbę naprawy samochodu z odszkodowania. Sama radość.
A jednak ma i moj plan na twoja zachcianke jest swietny.
Zbiera od niedawna, danych z przed kilku lat tam nie ma.

No ale po co ci te sprzed lat ?

Odpowiem pytaniem na pytanie. W jakich sytuacjach Twoim zdaniem samochód trafia do CEPIKu? Kiedy konkretnie to się dzieje.

Tomek

Data: 2014-02-07 00:50:19
Autor: J.F
[...]

trafia do CEPIKu? Kiedy konkretnie to siÄ™ dzieje.

Jak zostanie zarejestrowany.
A na poczatku musieli zaimportowac stare bazy.

J.

Data: 2014-02-06 23:53:57
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Fri, 07 Feb 2014 00:50:19 +0100, J.F wrote:

Użytkownik "Tomasz Stiller"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci On Fri, 07 Feb 2014
00:40:58 +0100, J.F wrote:
[...]

W których jak ustaliliśmy, były spore dziury. Czy jest jeszcze jakiś przypadek, w którym auto trafia do CEPIKu?

Tomek

Data: 2014-02-07 07:40:54
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:ld17al$brp$8dont-email.me...

W których jak ustaliliśmy, były spore dziury. Czy jest jeszcze jakiś
przypadek, w którym auto trafia do CEPIKu?

Kolejna manipulacja. Wszystkie źródła, które w tym wątku padały, mówią o tym, że w CEPIKU nie ma "sporych dziur" jeżeli chodzi o rejestrację samochodów, tylko problemem są nieaktualne informacje o wycofaniu z rejestru części pojazdów, przez co w bazie jest _więcej_ samochodów niż w rzeczywistości, a nie ich brak.

Udajesz, że tego nie rozumiesz, czy masz coś z głową?

Wiwo

Data: 2014-02-07 09:13:33
Autor: Tomasz Stiller
On Fri, 07 Feb 2014 07:40:54 +0100, Wiwo wrote:

[...]

Odpowiedź proszę na moje pytanie, kiedy jeszcze samochód trafia do CEPIKu.

Tomek

Data: 2014-02-07 13:27:38
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:ld283t$1kj$1dont-email.me...

Odpowiedź proszę na moje pytanie, kiedy jeszcze samochód trafia do CEPIKu.

Ty to wiesz. Masz jakÄ…Å› teoriÄ™, to jÄ… przedstaw.

Wiwo

Data: 2014-02-05 01:22:59
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcrv54$7m6$18dont-email.me...

Tak poza tym mojego ojca - żeby nie szukać za daleko?

Na razie nie udowodniłeś, że samochód zniknął. Nie ma historii ubezpieczeniowej sprzed 10 lat. To taka drobna różnica.
Dzień po zakupie auto mogło mieć wypadek i zostać zezłomowane.

No to co ma udowodnić ta wzruszająca historia?

To, że odkręcenie problemów w bazach cepik/ufg to nie jest taka prosta
sprawa, jak Tobie siÄ™ z kolei wydaje.

Data: 2014-02-05 00:55:30
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcrtej$7m6$12dont-email.me...

[...]

Bo to są dane, które powinieneś znać, zanim zacząłeś wpadać na "rewelacyjne" pomysły.

Teraz czepiasz się semantyki? Oczywiście historii ubezpieczeniowej,
samochód został sprzedany 10 lat temu i jego losy nie mało interesują.

No to co ma udowodnić ta wzruszająca historia? Że dziesięć lat temu ubezpieczyciele mieli w nosie bazę UFG? To żadna tajemnica.
Jeśli chciałeś coś udowodnić, to powinieneś wykazać, że ten samochód dalej jeździ i to bez OC.

[...]

by siÄ™ na znaczÄ…ce utrudnienie ukrycia jej braku.

Aaaa... Ironia. Znowu nie załapałem. I dlatego pewnie piszesz w tym samym poście: "Rozumiem, że Kowalski ma to robić z nudów za własne pieniądze we własnym czasie. Nigdy w życiu. Bez marchewki nie pojedziesz. "

No to ironia, czy część pomysłu?

Niby jak to sobie wyobrażasz? Uprzejmie donoszę, że pojazd o numerze rej
WX1235AB parkujÄ…cy pod moim oknem nie posiada polisy OC.

[...]

Ironia...

[...]

Tak to jest jak się pisze po nocy. :-) Miało być 10% tych co jeżdżą dzisiaj bez OC, a wyszło to co wyszło. Masz mnie. Gratulacje.

[...]

I tak może być. Jeśli dzisiaj skazany za jazdę po pijaku i spowodowanie wypadku, powtarza wyczyn, często wielokrotnie, to taki lajcik jak nie nie płacenie za OC to pikuś dla takich delikwentów.

Wiwo

Data: 2014-02-05 13:00:24
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

LoL. Ciekawe na jakie¶ podstawie zak³adasz, ¿e skuteczno¶æ UFG bêdzie ros³a o 50% rok do roku. Bêdzie raczej dok³adnie odwrotnie, bo
odkopywane bêd± coraz trudniejsze przypadki.

Bo te coraz ciezsze przypadki to beda coraz bardziej zez³omowane samochody.
A rozumiem, ze nie o takie ci chodzi...

Data: 2014-02-05 17:27:34
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 13:00:24 +0000, Budzik wrote:

[...]

Bo te coraz ciezsze przypadki to beda coraz bardziej zezłomowane
samochody. A rozumiem, ze nie o takie ci chodzi...

Im dalej w czasie, tym większy problem z dokopaniem się do prawdy. Logicznym było by założenie, ze najpierw wezmą się za sprawy najświeższe. Tomek

Data: 2014-02-05 18:00:14
Autor: Budzik
[...]

Im dalej w czasie, tym wiêkszy problem z dokopaniem siê do prawdy. Logicznym by³o by za³o¿enie, ze najpierw wezm± siê za sprawy
naj¶wie¿sze.

A po co chcesz dogrzebywac sie do prawdy wstecz?
System jest sukcesywnie uszczelniany.
Co da szukanie jakis zez³omowanych kilka lat temu samochodów w kontekscie obecnych polis i aut?

Data: 2014-02-05 18:27:17
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 18:00:14 +0000, Budzik wrote:

[...]

Co da szukanie jakis zezłomowanych kilka lat temu samochodów w
kontekscie obecnych polis i aut?

Jasne, jest sukcesywnie uszczelniany. Ale to nie rozwiąże problemów, które narosły z czasem. Masa samochodów jeździ bez polis OC. To je trzeba wyłapać.

Tomek

Data: 2014-02-05 19:00:14
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

Masa samochodów je¼dzi bez polis OC. To je trzeba wy³apaæ.

O, to juz ci sie uda³o ustalic ze to jest masa?
Mozesz podaæ jakies liczby?

Data: 2014-02-05 19:20:50
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Wed, 05 Feb 2014 19:00:14 +0000, Budzik wrote:

O, to juz ci sie udało ustalic ze to jest masa? Mozesz podać jakies
liczby?

Podawałem wielokrotnie. Otwarcie mówi się o 250000 takich pojazdów.

Tomek

Data: 2014-02-05 23:40:03
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

O, to juz ci sie uda³o ustalic ze to jest masa? Mozesz podaæ jakies
liczby?

Podawa³em wielokrotnie. Otwarcie mówi siê o 250000 takich pojazdów.

To jest liczba o ktorej nawet ty mówisz, ze jest bzdurna bo.... i tu podajesz wiele problemów z bazami danych sprzed lat kilku i nastu.

Data: 2014-02-06 07:44:52
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 23:40:03 +0000, Budzik wrote:

[...]

Zacytujesz mnie? Moim zdaniem ta liczba może być zaniżona przez ten burdel w bazach...

Tomek

Data: 2014-02-06 20:00:08
Autor: Budzik
[...]

Zacytujesz mnie? Moim zdaniem ta liczba mo¿e byæ zani¿ona przez ten burdel w bazach...

Moim zdaniem jest znacznie zawyzona.
Dowody juz mia³es podane ale nie chcesz ich zakceptowaæ.

Data: 2014-02-05 00:15:43
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcrme3$7m6$4dont-email.me...

[...]
wtedy zazwyczaj siÄ™ delikwent budzi. Ale nie o tego dotyczy ten temat.

[...]

Po raz kolejny przeinaczasz. Nie jest tajemnicą, że w CEPIKu jest kilka milionów samochodów więcej, niż wykazuje GUS, stacje diagnostyczne, itp.
Szacuje się, że ok. 80% procent samochodów w Polsce złomuje się w szarej strefie (np. wg firm recyklingowych).
UFG szacuje, że bez OC jeździ ok. 250.000 samochodów.
Na bazie tych informacji i z umiejętnościami dodawania i odejmowania, można wyciągnać wnioski.
Źródeł danych poszukaj w necie. Jest sporo artykułów na ten temat. Hasła: OC, cepik, ufg.

[...]

Cyt:"tylko bardzo trudno sprawić żeby każdy mógł te dane weryfikować"

Pisałem tylko, że dane te trudno hurtowo w prosty sposób weryfikować.

Aaaa... Hurtowo...
Od hurtowej weryfikacji to jest policja, cepik, ufg i ich bazy danych.
Ty chciałeś dać narzędzie "sąsiadowi", żeby mógł konkretnego ludka usadzić. Do tego w zupełności mu wystarczy zapytanie do bazy UFG.

Moja propozycja dotyczyła głównie ułatwienia tego procesu weryfikacji, w
taki sposób, żeby każdy na pierwszy rzut oka mógł stwierdzić - ok, ten
samochód jeździ z ważna polisą. Bez dostępu do kompa, bez potrzeby
sprawdzania w systemie - to tak na prawdÄ™ jest niepotrzebne. Chodzi o
[...]

Bez kozery powiem pińcet!
Jednym z większych problemów przy weryfikacji umów przez UFG, był brak spójnej bazy umów. Teraz ten problem został wyeliminowany.
Obstawiam, że za 3 lata ilość samochodów bez polisy OC będzie oscylowała w okolicy 10% jeżdżących po naszych drogach. Możesz mnie wywołać za te 3 lata do tablicy i jeśli się pomylę to odszczekam to co teraz piszę i przyznam Ci rację.

Mój pomysł nie zakładał jakichkolwiek zmian w którejkolwiek bazie.

Chyba jesteś niepoważny. Najpierw były naklejki drukowane na drukarce, teraz doszedłeś do tego, że te naklejki muszą być ścisłego zarachowania.
Jak wg Ciebie to ma być zrobione? Właśnie poprzez kontrolę ich numerów, przypisywanie do polis i samochodu. Masz jakieś pojęcie o systemach bazodanowych?
Jakaś smutna pani ma prowadzić to w excelu?

Czy to
cepiku, czy to ufg. Proponowałem jedynie ułatwienie weryfikacji
posiadania polisy i nagrodÄ™ za wykrycie jej braku.

Tak, pamiętamy. ORMO czuwa!

[...]

Czym innym jest postawa obywatelska, a czym innym płacenie za donoszenie. Może dla Ciebie to jest jedno i to samo, ale mnie Matka i historia nauczyły, że to jednak są dwie różne sprawy.

[...]

jakieÅ› 500 lat.

Miałem użyć epitetu, jednak się powstrzymałem. Może po prostu jesteś tylko chory.

Proste zadanie matematyczne.

Przez 3 kwartały roku, wysłano 34tys. wezwań do zapłaty zaległego OC. Przyjmij, że średnia wezwań na kwartał jest stała. Przyjmij, że co roku ilośc wezwań zwiększa się o 50%.

a. Oblicz ile wezwań zostało wysłanych w całym roku.
b. Oblicz ile lat zajmie urzędowi dojście do 250 tys. wezwań rocznie.
c. Odejmij wartość z b od 500 i wyjaśnij, dlaczego się błaźnisz.
d. Oszacuj ile lat zajmie wprowadzenie w życie pomysłu z naklejkami i porównaj z wartością b.

Informacje pomocnicze. Kary za brak OC rosną, baza umów jest systematycznie napełniana, do CEPIKU trafia więcej informacji.

Wiwo

Data: 2014-02-04 03:41:32
Autor: Budzik
[...]

Tam nie ma siê do czego odnosiæ. Pisa³em, ¿e stosunkowo trudno wykryæ brak polisy. Z tego co mi wiadomo UFG wykrywa brak dopiero w momencie,
gdy pojawi siê nieci±g³o¶æ. Nie ma tam natomiast wpisów osób, które
nigdy polisy nie mia³y. Kupi³ samochód, nie przerejestrowa³, nie
wykupi³ OC.
I mówisz, ze nieci±g³o¶c siê nie pojawi?
Przeciez OC jest na samochód a nie na osobê...

To nalezy poprawiæ dzia³anie tego co juz jest czy wprowadzac cos
zupe³nie nowego?

Przecie¿ ja nie pisa³em o wprowadzaniu czego¶ zupe³nie nowego. Ca³y
ten obecny system móg³by zostaæ w zasadzie nie ruszony. Nale¿y tylko
daæ mo¿liwo¶æ ³atwej weryfikacji posiadania polisy i marchewkê za odnalezienie braku takowej. Przy czym pisz±c o ³atwej weryfikacji nie
mam mo¿liwo¶ci sprawdzenia w domu przy komputerze. St±d te nalepki.

Weryfikacja jest ³atwa. Jak ci brakuje narzêdzi, to proponuj wprowadzenie kontroli na kamerach na drogach i weryfikacje z baza a nie proponuj utrudniania ludziom zycia naklejkami z XX wieku.
Bo takich naklejek moznaby przykleiæ du¿o wiecej na szybê, ze tylko o naklejce obowi±zkowego przegl±du wspomnê.
Marchewka równiez jest. Dla urzêdu.

Ale potwierdzenie dostaje np. 2 tygodnie po zawarciu umowy.
Co przez te dwa tygodnie? Nie mogê je¿dzic?

Oczywi¶cie, ¿e nie. A teraz nie mo¿esz, bo nie masz potwierdzenia? Zerknij raz jeszcze na mój pierwszy post.
No to jezdze 2 tygodnie bez naklejki.
Sasiad mnie denuncjuje. I co?
Pomijam lokalny ostracyzm - to tez co jezdzi bez waznego OC!

Coraz lepiej...
A kto ma te nagrody p³acic?

Raz jeszcze, przeczytaj dok³adnie mój pierwszy post.

Nie dziêkuje, od absurdalnych pomys³ów przechodz± mnie ciarki.

Data: 2014-02-04 07:46:17
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Tue, 04 Feb 2014 03:41:32 +0000, Budzik wrote:
I mówisz, ze nieciągłośc się nie pojawi?
Przeciez OC jest na samochód a nie na osobę...

Nie pojawi się, skoro samochodu nigdy nie było w tej bazie.

Weryfikacja jest łatwa. Jak ci brakuje narzędzi, to proponuj
wprowadzenie kontroli na kamerach na drogach i weryfikacje z baza a nie
proponuj utrudniania ludziom zycia naklejkami z XX wieku.

Jakie to jest utrudnienie? Żadne. To proste rozwiązanie, które pozwoli wstępnie weryfikować stan posiadania polisy lub jego braku. Na dodatek w mojej wersji każdy będzie mógł być sprawdzającym. Bez potrzeby budowania jakiegoś ogromnego systemu teleinformatycznego .

Bo takich naklejek moznaby przykleić dużo wiecej na szybę, ze tylko o
naklejce obowiÄ…zkowego przeglÄ…du wspomnÄ™.

To akurat rozwiązało by problem konieczności wymiany DR po tym jak się pieczątki skończą i faktycznie było by ułatwieniem - nawet dla właściciela samochodu. Czy zdarzyło Ci się przegapić termin przeglądu, bo nie zaglądałeś do DR?
No to jezdze 2 tygodnie bez naklejki.
Sasiad mnie denuncjuje. I co?

Nie denuncjuje. Zgłoszenie odbywa się przez stronę www, na której następuje weryfikacja czy polisa jest już zawarta czy nie. Weryfikacja z już istniejącego systemu UFG. Wyskakuje mu tylko komunikat, że polisę na ten pojazd już zawarto. I spawa się kończy.
Nie dziękuje, od absurdalnych pomysłów przechodzą mnie ciarki.

Skąd wiesz, że są takie absurdalne, skoro ich nie przeczytałeś? Wychodzi na to, że wypowiadasz się o czymś - o czym nie masz zielonego pojęcia. Ciekawe zatem, że na jakiej podstawie wyciągnąłeś wniosek że to jest absurdalne.

Tomek

Data: 2014-02-04 22:00:17
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

I mówisz, ze nieci±g³o¶c siê nie pojawi?
Przeciez OC jest na samochód a nie na osobê...

Nie pojawi siê, skoro samochodu nigdy nie by³o w tej bazie.

Mo¿e siê myle, ale wczesniej pisa³es o zmianie w³asciciela.
Nie wiem jak jest ze sprowadzanymi samochodami. Mo¿e kto¶ podpowie?

Weryfikacja jest ³atwa. Jak ci brakuje narzêdzi, to proponuj
wprowadzenie kontroli na kamerach na drogach i weryfikacje z baza a
nie proponuj utrudniania ludziom zycia naklejkami z XX wieku.

Jakie to jest utrudnienie? ¯adne. To proste rozwi±zanie, które pozwoli
wstêpnie weryfikowaæ stan posiadania polisy lub jego braku. Na dodatek
w mojej wersji ka¿dy bêdzie móg³ byæ sprawdzaj±cym. Bez potrzeby
budowania jakiego¶ ogromnego systemu teleinformatycznego .

Po pierwsze to jest utrudnienie.
Trzeba pamietac o przyklejeniu, trzeba przykleic ponownie jak sie szyba zbije etc.
Po drugie - wazniejsze, chcesz zrzucic dzi±³anie z urzedu na obywateli.
I najwazniejsze - nawet nie wiesz - po co.
Bo o ile sie nie myle - nawet nie jestes w stanie oszacowaæ skali zjawiska a raczej od tego nale¿a³oby zacz±æ jakiekolwiek projektowanie zmian.

A system teleinformatyczny wcale nie musia³by byæ jakis wielki - wystarczy³oby go tylko podpi±æ do czegos co juz jest budowane.
Pod warunkiem, ze z szacunków wyjdzie, ze to rzeczywiscie jest jakas duza skala jezdzacych bez OC.

Bo takich naklejek moznaby przykleiæ du¿o wiecej na szybê, ze tylko o
naklejce obowi±zkowego przegl±du wspomnê.

To akurat rozwi±za³o by problem konieczno¶ci wymiany DR po tym jak siê
piecz±tki skoñcz± i faktycznie by³o by u³atwieniem - nawet dla w³a¶ciciela samochodu. Czy zdarzy³o Ci siê przegapiæ termin przegl±du,
bo nie zagl±da³e¶ do DR?
Pod tym wzglêdem zgoda.
Ale znów - np. zbita szyba powodowa³aby koniecznosc udania sie na stacje diagnostyczna.

No to jezdze 2 tygodnie bez naklejki.
Sasiad mnie denuncjuje. I co?

Nie denuncjuje. Zg³oszenie odbywa siê przez stronê www, na której nastêpuje weryfikacja czy polisa jest ju¿ zawarta czy nie. Weryfikacja
z ju¿ istniej±cego systemu UFG. Wyskakuje mu tylko komunikat, ¿e
polisê na ten pojazd ju¿ zawarto. I spawa siê koñczy.
Ok.

Nie dziêkuje, od absurdalnych pomys³ów przechodz± mnie ciarki.

Sk±d wiesz, ¿e s± takie absurdalne, skoro ich nie przeczyta³e¶?
Wychodzi na to, ¿e wypowiadasz siê o czym¶ - o czym nie masz zielonego
pojêcia. Ciekawe zatem, ¿e na jakiej podstawie wyci±gn±³e¶ wniosek ¿e
to jest absurdalne.

Powody poda³em powyzej.
IMO conajmniej zacza³em od tylka strony.

Data: 2014-02-04 22:38:01
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 22:00:17 +0000, Budzik wrote:

Użytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

I mówisz, ze nieciągłośc się nie pojawi?
Przeciez OC jest na samochód a nie na osobę...

Nie pojawi się, skoro samochodu nigdy nie było w tej bazie.

Może się myle, ale wczesniej pisałes o zmianie własciciela.
Nie wiem jak jest ze sprowadzanymi samochodami. Może ktoś podpowie?

Owszem, jako jeden z przypadków gdzie mogą pojawić się problemy. Widać ich masę niestety, bo ten system nie jest spójny i nie działa jak trzeba.

Po pierwsze to jest utrudnienie.
Trzeba pamietac o przyklejeniu, trzeba przykleic ponownie jak sie szyba
zbije etc.

No proszę Cię, normalnie ręka Ci uschnie od tego trudu jakim jest przyklejenie nalepki.
Po drugie - wazniejsze, chcesz zrzucic dziÄ…Å‚anie z urzedu na obywateli.
I najwazniejsze - nawet nie wiesz - po co.

Wiem dokładnie po co. Pisałem o tym na początku tej dyskusji.

A system teleinformatyczny wcale nie musiałby być jakis wielki -

Zdajesz sobie sprawę, jaki ogromnym przedsięwzięciem w skali kraju była by chociaż ta postulowana analiza danych video dostarczanych przez kamery monitoringu, viatolla itp? Gigantycznym. Druk nalepek to przy tym nawet nie pierdnięcie.
Pod tym względem zgoda.
Ale znów - np. zbita szyba powodowałaby koniecznosc udania sie na stacje
diagnostyczna.

Coś za coś niestety. Zdaje się, że to Ty jesteś za zatrudnianiem do tego informatyki wyższego rzędu, dlaczego więc nie zamówić naklejki przez sieć? Niech sobie przyjdzie pocztą. Albo jeszcze lepiej, niech ASO wymieniające Ci szybę zrobi to za Ciebie.

Powody podałem powyzej.
IMO conajmniej zaczałem od tylka strony.

Delikatnie mówiąc ;)

Tomek

Data: 2014-02-04 23:43:13
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 22:38:01 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

On Tue, 04 Feb 2014 22:00:17 +0000, Budzik wrote:

Użytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

I mówisz, ze nieciągłośc się nie pojawi? Przeciez OC jest na samochód
a nie na osobÄ™...

[...]

w przypadku sprowadzonych działa ez problemu. kiedyś taki pacjent spowodował koło mnie wypadek i zwiał. Na komendzie policja powiedziała, że UFG wskazuje 95% takich pacjentów w ciągu 1-2 tygodni. W końcu przed sporwadzeniem też był gdzieś ubezpieczony.

[...]

ale po co mam ja nalepiać

Po drugie - wazniejsze, chcesz zrzucic dziÄ…Å‚anie z urzedu na obywateli.
I najwazniejsze - nawet nie wiesz - po co.

Wiem dokładnie po co. Pisałem o tym na początku tej dyskusji.

nie wiesz

[...]

wymieniajÄ…ce Ci szybÄ™ zrobi to za Ciebie.

a pomimo naklejki sąsiad Cię zakabluje, ze masz fałszywą. I co wtedy? Powiesz szefowi, ze jechałes do pracy 10 godzin bo zatrzymało Cie 100 patroli?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-04 23:51:28
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 04 Feb 2014 23:43:13 +0000, masti wrote:
a pomimo naklejki sąsiad Cię zakabluje, ze masz fałszywą. I co wtedy?
Powiesz szefowi, ze jechałes do pracy 10 godzin bo zatrzymało Cie 100
patroli?

Szkoda, że nie śledzisz wątku. Padło już takie pytanie oraz odpowiedź na nie. Kablowanie obywało by się przez stronę www, która już na etapie zgłoszenia weryfikuje jego zasadność. Skoro masz polisę, ale nie masz naklejki z jakiegoś powodu - to zgłoszenie i tak nie przejdzie.

Tomek

Data: 2014-02-05 00:42:04
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 23:51:28 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

[...]

a z czym będzie ta strona porównywać? z bazą? To może zrobić sama baza bez ORMOwca. Nie wpadłeś na to, ze jest baza wszystkich zarejestrowanych pojazdów i baza aktualnych ubezpieczeń? To wystarczy je porównać.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 00:49:46
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 00:42:04 +0000, masti wrote:

[...]

O tym też pisałem na samym początku, ale to już sobie sam sprawdzisz bo nie chce mi się powtarzać :)

Tomek

Data: 2014-02-05 14:08:16
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?

uszka po sobie i chodu?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 17:37:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Hello masti,

[...]

O tym te¿ pisa³em na samym pocz±tku, ale to ju¿ sobie sam sprawdzisz bo
nie chce mi siê powtarzaæ :)
uszka po sobie i chodu?

Króliczki tak maj±. Szczególnie bia³e.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-05 17:50:51
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 14:08:16 +0000, masti wrote:
a z czym będzie ta strona porównywać?

O tym też pisałem na samym początku, ale to już sobie sam sprawdzisz bo
nie chce mi się powtarzać :)

uszka po sobie i chodu?

Bynajmniej. Po prostu nie chce mi się w kółko odpowiadać na te same pytania.

Tomek

Data: 2014-02-05 21:24:33
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Dnia pięknego Wed, 05 Feb 2014 17:50:51 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

[...]

w  kółko to krÄ™cisz i nie odpowiadasz na konkretne pytania. A tatulo siedzi na doÅ‚ku i czeka aż sad siÄ™ zapyta ubezpieczyciela. A ten am 30 dni na odpowiedź. SÄ™dziemu siÄ™ nie spieszy

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-06 07:51:30
Autor: Tomasz Stiller

Stiller napisał:

[...]

siedzi na dołku i czeka aż sad się zapyta ubezpieczyciela. A ten am 30
dni na odpowiedź. Sędziemu się nie spieszy

Lol, wyjaśnisz za co tatulo siedzi na dołku, czy coś Ci się uroiło? Tomek

Data: 2014-02-06 09:17:23
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?

Stiller napisał:

[...]

widzisz. Sam potwierdzasz, że nie czytasz na co odpowiadasz.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-06 15:32:20
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 06 Feb 2014 09:17:23 +0000, masti wrote:

widzisz. Sam potwierdzasz, że nie czytasz na co odpowiadasz.

Czytam, tylko pierwsze słyszę, aby przy braku OC zatrzymano kogoś wraz z samochodem do wyjaśnienia na 30 dni - a taką zdaje się miałeś koncepcję ;)

Tomek

Data: 2014-02-06 15:43:13
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Dnia pięknego Thu, 06 Feb 2014 15:32:20 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

On Thu, 06 Feb 2014 09:17:23 +0000, masti wrote:

widzisz. Sam potwierdzasz, że nie czytasz na co odpowiadasz.

Czytam,

nie czytasz

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 13:00:25
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

a pomimo naklejki s±siad Ciê zakabluje, ze masz fa³szyw±. I co wtedy?
Powiesz szefowi, ze jecha³es do pracy 10 godzin bo zatrzyma³o Cie 100
patroli?

Szkoda, ¿e nie ¶ledzisz w±tku. Pad³o ju¿ takie pytanie oraz odpowied¼ na nie. Kablowanie obywa³o by siê przez stronê www, która ju¿ na etapie zg³oszenia weryfikuje jego zasadno¶æ. Skoro masz polisê, ale nie masz naklejki z jakiego¶ powodu - to zg³oszenie i tak nie przejdzie.

Chcia³bym siê upewniæ - czy dobrze rozumiem, ze za brak naklejki nie przewidujesz ¿adnych kar?

Data: 2014-02-05 17:30:01
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Wed, 05 Feb 2014 13:00:25 +0000, Budzik wrote:

Chciałbym się upewnić - czy dobrze rozumiem, ze za brak naklejki nie
przewidujesz żadnych kar?

Naklejka miała by zastąpić potwierdzenie zawarcia polisy, które zazwyczaj każdy z nas wozi z DR. Zatem brak naklejki = brak potwierdzenia = mandat za brak papieru wg. taryfikatora. Tomek

Data: 2014-02-05 18:00:13
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

Chcia³bym siê upewniæ - czy dobrze rozumiem, ze za brak naklejki nie
przewidujesz ¿adnych kar?

Naklejka mia³a by zast±piæ potwierdzenie zawarcia polisy, które
zazwyczaj ka¿dy z nas wozi z DR. Zatem brak naklejki = brak
potwierdzenia = mandat za brak papieru wg. taryfikatora.
To wracajac do pytania - co mam zrobic jak zawieram polise zdalnie, naklejke dostane za dwa tygodnie albo i za miesiac a jezdzic chce juz i teraz?

Data: 2014-02-05 21:59:51
Autor: AZ
On 2014-02-05, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

To Twoj problem, masz miec naklejke i juz a jak nie masz to czekaj i nie
jezdzij. Sorry, takie prawo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-05 18:28:48
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 18:00:13 +0000, Budzik wrote:

[...]

Mieszasz w Mozambiku, że polecone priorytety idą do Ciebie miesiąc? No to pytanie również już odpowiadałem. Możesz jeździć na tymczasowym potwierdzeniu, które wydrukujesz sobie w domu.

Tomek

Data: 2014-02-05 19:00:13
Autor: Budzik
[...]

Mieszasz w Mozambiku, ¿e polecone priorytety id± do Ciebie miesi±c?

Czasami, jak akurat nie ma mnie w domu?
Poza tym potwierdzenie nie przychodzi³o do mnie nigdy poleconym.
Teraz bedzie musia³o poleconym? Do dodatkowe kika z³otych kosztów.
A listy gin±. Wtedy trzeba wys³aæ ponownie.

No to pytanie równie¿ ju¿ odpowiada³em. Mo¿esz je¼dziæ na tymczasowym potwierdzeniu, które wydrukujesz sobie w domu.

Aha.
I wtedy nie dostanê mandatu za brak naklejki?

Data: 2014-02-05 19:25:27
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 19:00:13 +0000, Budzik wrote:
Mieszasz w Mozambiku, że polecone priorytety idą do Ciebie miesiąc?

Czasami, jak akurat nie ma mnie w domu?
Poza tym potwierdzenie nie przychodziło do mnie nigdy poleconym. Teraz
bedzie musiało poleconym? Do dodatkowe kika złotych kosztów.
A listy giną. Wtedy trzeba wysłać ponownie.

Ale co to ma do rzeczy, ze nie ma Cię w domu. Wtedy dostajesz aviso. Różnica w kosztach między poleconym a nierejestrowanym jest pomijalna przy kosztach polisy - nawet dla nadawcy detalicznego, a co dopiero hurtownika.

No to pytanie również już odpowiadałem. Możesz jeździć na tymczasowym
potwierdzeniu, które wydrukujesz sobie w domu.

Aha.
I wtedy nie dostanÄ™ mandatu za brak naklejki?

Zakładam, że to już zależy od tego co powiesz przy kontroli. Jeśli po pół roku od zawarcia polisy nadal nie masz naklejki, to nie liczył by na pobłażliwość.

Tomek

Data: 2014-02-05 23:40:03
Autor: Budzik
[...]

Ale co to ma do rzeczy, ze nie ma Ciê w domu. Wtedy dostajesz aviso.

Ale jak mnie nie ma to nie odbiorê.
Naprawde tak trudne do zrozumianie, ze czasami moze kogos 2-3 tygodnie w domu nie byc?

Ró¿nica w kosztach miêdzy poleconym a nierejestrowanym jest pomijalna przy kosztach polisy - nawet dla nadawcy detalicznego, a co dopiero hurtownika.

Kilka z³otych.
Pzy cenie polisy +-300 to moze byc jakies 1,5%.

No to pytanie równie¿ ju¿ odpowiada³em. Mo¿esz je¼dziæ na
tymczasowym potwierdzeniu, które wydrukujesz sobie w domu.

Aha.
I wtedy nie dostanê mandatu za brak naklejki?

Zak³adam, ¿e to ju¿ zale¿y od tego co powiesz przy kontroli. Je¶li po
pó³ roku od zawarcia polisy nadal nie masz naklejki, to nie liczy³ by
na pob³a¿liwo¶æ.

to znaczy ze to bedzie uznaniowe?
Czyli jak po dwóch tygodniach policjant zatrzyma mnie przy domu to tez sie nie wyt³umacze?

Data: 2014-02-06 07:50:43
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Wed, 05 Feb 2014 23:40:03 +0000, Budzik wrote:
Ale co to ma do rzeczy, ze nie ma CiÄ™ w domu. Wtedy dostajesz aviso.

Ale jak mnie nie ma to nie odbiorÄ™.
Naprawde tak trudne do zrozumianie, ze czasami moze kogos 2-3 tygodnie w
domu nie byc?

To poprosisz o wysłanie poste-restante do urzędu pocztowego gdzie aktualnie przebywasz. Robisz masakryczne problemy z banalnej sprawy. Jak Ci będzie zależało to odbierzesz.
Kilka złotych.
[...]

sie nie wytłumacze?

Nie mam pojęcia czy się wytłumaczysz przed Policjantem. Ja nie postulowałem żadnych zmian w taryfikatorze mandatów :)

Tomek

Data: 2014-02-06 08:58:55
Autor: AZ
On 2014-02-06, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

Dobre, dobre...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 20:00:08
Autor: Budzik
[...]

To poprosisz o wys³anie poste-restante do urzêdu pocztowego gdzie aktualnie przebywasz. Robisz masakryczne problemy z banalnej sprawy. Jak Ci bêdzie zale¿a³o to odbierzesz.
A dlaczego ma mi zale¿eæ?

Kilka z³otych.
Pzy cenie polisy +-300 to moze byc jakies 1,5%.

No i?

No i to niewiele.
Nie umiesz sam wyci±gnaæ wniosków?
:)

[...]

Nie mam pojêcia czy siê wyt³umaczysz przed Policjantem. Ja nie postulowa³em ¿adnych zmian w taryfikatorze mandatów :)

Ok, a w taryfikatorze nie ma nic na temat naklejki Oc. Czyli brak by³by bez mandatu.
To mi taka zmiana powiewa - i tak nikt nie bedzie przykleja³.

Data: 2014-02-06 21:50:12
Autor: J.F
[...]

ty zawsze przed wyjazdem na urlop prosisz o przesylanie korespondencji na poste restante ?
To przestan, teraz pisma z sadu roznosi PGP, i z p.r. beda klopoty.

J.

Data: 2014-02-06 22:07:40
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-06 21:50, J.F pisze:
[...]

Wiesz, abstrahując od idiotyzmów które TS wypisuje, to jednak to
działa :) Zdarzało mi się podać adres wysyłki na miejsce gdzie
będę przebywał w określonym czasie i przesyłki dochodziły :)
Nie wpadło by mi jednak do głowy, by przekierowywać pocztę na
miejsce pobytu w czasie urlopu, szczególnie, że poczta ma moje
upoważnienie do zostawiania przesyłek poleconych w skrzynce,
bez mojego podpisu :)

Pomysł z naklejkami debilny (już takie miałem) i tylko potwierdza
to co napisałem wcześniej - autor tych rewelacji nie ma bladego
pojęcia o wielu kwestiach, a papier w łapie uważa za coś ważniejszego
niż fakty, na podstawie których został wydany. O gratyfikacjach za
doniesienie na sąsiada za brak OC to nawet nie chcę się wypowiadać...

Data: 2014-02-07 00:06:14
Autor: J.F
[...]

Z sadu tez ? Bo o ile wiem, to sa jakies klopoty.

Nie wpadło by mi jednak do głowy, by przekierowywać pocztę na
miejsce pobytu w czasie urlopu, szczególnie, że poczta ma moje

No i o to chodzi. A Tomaszowi wpadlo ? Czy tak sobie mowi o teoretycznej mozliwosci, z ktorej jednak nawet sam nie korzysta.

upoważnienie do zostawiania przesyłek poleconych w skrzynce,
bez mojego podpisu :)

Na pismach z sadu chyba nie dziala, bo potrzebuja zwrotki.
A tymczasem pismo awizowane dwukrotnie uwaza sie za dostarczone i maszyna prawna idzie dalej ...

[...]

No wiesz, akurat te gratyfikacje moglyby zadzialac.
Zreszta UFG juz je rozdawal
http://www.rankineo.com/kat/aktualnosci/ufg-coraz-lepiej-wspolpracuje-z-policja/

J.

Data: 2014-02-07 15:00:38
Autor: Artur Maśląg
Jak ??atwo skasowaÄ? kierowc??w na 800m ln PLN?
W dniu 2014-02-07 00:06, J.F pisze:
"Artur MaÅ›lÄ…g"  napisaÅ‚:
[...]

Zasadniczo to nie było mowy o pismach z sądu (to już Twój
pomysł - mowa była o wysłaniu naklejki poleconym priorytetowym;) )
Pismo z sądu (postępowanie cywilne i karne) zazwyczaj przychodzi za
zwrotnym potwierdzeniem odbioru i o ile wiem, nie było możliwe wysyłanie na poste restante, ponieważ jakieś tam rozporządzenie
Ministra Sprawiedliwości tego zabraniało. Może teraz jest inaczej,
nie wiem, podejrzewam jednak, że może być inaczej, ponieważ
wtedy nie wolno było również wysyłać również na skrytkę pocztową,
a teraz chyba można - zwrotne potwierdzenie w niczym nie przeszkadza,
w skrytce jest awizo i z nim się maszeruje po przesyłkę.

[...]

Przecież napisałem, że ogólnie to idiotyzmy niemniej wysyłka poste
restante jako taka działa.

upoważnienie do zostawiania przesyłek poleconych w skrzynce,
bez mojego podpisu :)

Na pismach z sadu chyba nie dziala, bo potrzebuja zwrotki.

Działa - w skrzynce jest awizo :)

A tymczasem pismo awizowane dwukrotnie uwaza sie za dostarczone i
maszyna prawna idzie dalej ...

To jaki widzisz problem?

[...]

Odkopałeś jakiś materiał, w którym jest informacja, że policja zwiększyła liczbę zgłoszeń do UFG z przeprowadzanych kontroli i za
dobrą pracę dostali po laptopie na komendę. To coś zupełnie innego niż
wypłacanie osobnikom sporych kwot za donoszenie na sąsiada.
Odróżniasz nagrodę o dobrze wykonywaj pracy od prywatnego donoszenia za
pieniÄ…dze?

Data: 2014-02-07 17:11:35
Autor: Tomasz Stiller
On Fri, 07 Feb 2014 15:00:38 +0100, Artur Maśląg wrote:

Odróżniasz nagrodę o dobrze wykonywaj pracy od prywatnego donoszenia za
pieniÄ…dze?

Tak z ciekawości zapytam - czy postawa obywatelska to ogólnie zła robota, za którą nie należy się nagroda? Oczywiście nie uścisk dłoni komendanta.

Tomek

Data: 2014-02-07 22:19:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Hello Tomasz,

Friday, February 7, 2014, 6:11:35 PM, you wrote:

Odró¿niasz nagrodê o dobrze wykonywaj pracy od prywatnego donoszenia za
pieni±dze?
Tak z ciekawo¶ci zapytam - czy postawa obywatelska to ogólnie z³a robota,
za któr± nie nale¿y siê nagroda? Oczywi¶cie nie u¶cisk d³oni komendanta.

Jasne. Jeden taki 30 srebrników za okazanie obywatelskiej postawy
zainkasowa³...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-08 09:43:59
Autor: sqlwiel
[...]

Zbyt odleg³y kulturowo :)
Tomaszowi bli¿szy jest Pawka Morozow.
:)

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-06 23:36:02
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 06 Feb 2014 21:50:12 +0100, J.F wrote:
ty zawsze przed wyjazdem na urlop prosisz o przesylanie korespondencji
na poste restante ?
To przestan, teraz pisma z sadu roznosi PGP, i z p.r. beda klopoty.

Nie. Ja załatwiam takie sprawy u znajomego agenta. Jeśli już musiałbym dostać umowę pocztą, to wybrał bym taki termin w którym jetem w domu. Ciężko zakładać, że wyjeżdżasz na 2-3 tygodnie właśnie akurat w tym momencie jak kończy Ci się polisa.

Tomek

Data: 2014-02-06 23:41:09
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Fri, 07 Feb 2014 00:39:03 +0100, J.F wrote:

Użytkownik "Tomasz Stiller"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci On Thu, 06 Feb 2014
21:50:12 +0100, J.F wrote:
[...]

Przeciez terminu polisy nie wybierasz. Jak kupiles auto, tak juz
bedziesz placil. I co - zrezygnujesz z urlopu, bo polise trzeba ?

Terminu polisy nie, ale już termin urlopu i owszem można zaplanować.  ZresztÄ…, co za problem wykupić kontynuacjÄ™ przed wyjazdem na urlop. Przecież nikt nie karze czekać do ostatniego dnia :)

Tomek

Data: 2014-02-07 11:56:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Thu, 6 Feb 2014, Tomasz Stiller wrote:

Przecie¿ nikt nie karze czekaæ do ostatniego dnia :)

  A za co (nie) karze tym czekaniem? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-07 09:59:55
Autor: Budzik
[...]

Nie. Ja za³atwiam takie sprawy u znajomego agenta. Je¶li ju¿ musia³bym dostaæ umowê poczt±, to wybra³ bym taki termin w którym jetem w domu. Ciê¿ko zak³adaæ, ¿e wyje¿d¿asz na 2-3 tygodnie w³a¶nie akurat w tym momencie jak koñczy Ci siê polisa.

Mozna i tak.
Ja nie jestem taki przewiduj±cy, zeby dostosowywac polise do urlopu :(

Data: 2014-02-07 10:07:27
Autor: AZ
On 2014-02-07, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Mozna i tak.
Ja nie jestem taki przewidujÄ…cy, zeby dostosowywac polise do urlopu :(

Dostosuj urlop do polisy! --
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 15:40:48
Autor: Artur Maśląg
On 2014-02-07, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Mozna i tak.
Ja nie jestem taki przewidujÄ…cy, zeby dostosowywac polise do urlopu :(

Dostosuj urlop do polisy!

Jest to jakaś opcja - idąc tym tropem najlepiej w ogóle nie wyjeżdżać,
bo a nuż, widelec coś może przyjść do domu poleconym ;)
Nie wspomnę już o formie dość awangardowej w stylu oczekiwania naklejek
trzykolorowych, ponieważ mam od kwietnia do kwietnia + kolejny rok
obowiązywania OC nawet jak nie zapłacę. Tego nie można przegapić ;)

Data: 2014-02-07 14:52:55
Autor: AZ
On 2014-02-07, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

Dostosuj urlop do polisy!

Jest to jakaś opcja - idąc tym tropem najlepiej w ogóle nie wyjeżdżać,
bo a nuż, widelec coś może przyjść do domu poleconym ;)

Nasz Tomasz specjalista na pewno ma na to jakas rade ;-)

Nie wspomnę już o formie dość awangardowej w stylu oczekiwania naklejek
trzykolorowych, ponieważ mam od kwietnia do kwietnia + kolejny rok
obowiązywania OC nawet jak nie zapłacę. Tego nie można przegapić ;)

Ciekawe kiedy nasz specjalista wyskoczy z pomyslem naklejek wydawanych
za zlozenie PIT-a. Kazdy by mial naklejke i od razu bylo by wiadomo
czy placi podatki. Spotkalbys w sklepie takiego bez naklejki, zakupy
robi a PIT-a nie zlozyl, no to mozesz go ujac i wezwac policje - taka
obywatelska postawa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 14:53:26
Autor: AZ
On 2014-02-07, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]

Zapomnialem - naklejka oczywiscie na czole.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 16:07:17
Autor: Artur Maśląg
On 2014-02-07, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

Dostosuj urlop do polisy!

Jest to jakaś opcja - idąc tym tropem najlepiej w ogóle nie wyjeżdżać,
bo a nuż, widelec coś może przyjść do domu poleconym ;)

Nasz Tomasz specjalista na pewno ma na to jakas rade ;-)

Nie wątpię - najwyżej będzie chciał, by ktoś to za niego opisał :P

[...]

Wiesz, to całkiem interesująca propozycja. Ja bym to rozwinął w
dokładniejszą kontrolę - proponuję naklejki z nadrukiem roku za
który złożono PIT i przydział kolorów do powiatów (gminy pominę)
- od razu będzie wiadomo kto słoik i PIT-a na miejscu nie płaci
(a obowiązek takowy posiada). Za jednym zamachem dwie sprawy załatwimy.

robi a PIT-a nie zlozyl, no to mozesz go ujac i wezwac policje - taka
obywatelska postawa.

Obywatelska postawa to obywatelska postawa - ona jest w porzÄ…dku.
Zapomniałeś o wynagradzaniu tych, którzy "donieśli" - to nie jest
obywatelska postawa, a chęć zarobku...

Data: 2014-02-07 15:28:51
Autor: AZ
On 2014-02-07, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Niekoniecznie. Wg. prawa podatek sie placi wg. miejsca zamieszkania
na 31 grudnia. Wiec jak sloik pojechal na Sylwestra do domu to wszystko
jest zgodnie z prawem ;-) Za to polowa Warszawy powinna placic w Zakopcu ;-)
Ale pomysl na miare naszego Tomaszka.

[...]

Oj tam, dla naszego specjalisty to jedno i to samo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 18:28:56
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-07 16:28, AZ pisze:
On 2014-02-07, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Nie, nie - miejsce zamieszkanie nie jest tak zdefiniowane oraz tak
interpretowane. Możesz pojechać nawet do Honolulu na sylwestra, ale
miejsce zamieszkania pozostanie tam gdzie było.

Ale pomysl na miare naszego Tomaszka.

Tak, do tego staram się minimalizować koszty uzyskania różnych
informacji. No, ale idąc tropem jego pomysłów (i tego co napisałeś)
to Zakopane w Sylwestra powinno jakieś polowe komisariaty stawiać,
ponieważ potencjalnie niepłacących (bądź płacących źle) byłaby
zdecydowana większość. Ba, a jaki biznes w produkcji podróbek:)

[...]

Pomysł kuriozalny i nieakceptowany społecznie (choć bywał stosowany)
  - nie tylko teraz, ale i w 'dawniejszych' czasach. Postawa
obywatelska, czyli dbanie o pewne zasady i przestrzeganie prawa to nic
złego - jednym z elementów takich postaw to między innymi współpraca ze
służbami, które sami powołaliśmy do pilnowania porządku. Leży to w
naszym wspólnym interesie.

Data: 2014-02-06 15:46:33
Autor: AL
On 2014-02-05 18:30, Tomasz Stiller wrote:
[...]

błąd!jeśli naklejka to tylko jako dodatek - do weryfikacji.
Reszta - czyli papierowe OC pozostaje bez zmian jako dokument.

Jak juz wczesniej napisałem, brak naklejki to nie znaczy brak OC, co najwyzej jest to sygnał dla patrolu policyjnego do kontroli.
Jak bedziesz mial OC, dokumet a do tego TU przysle Ci naklejke na szybe, to dla swietego spokoju ja nakleisz - np. obok naklejki z nr rej.

Odnosnie donosicielstwa:
- jak masz sasiada ORMOWCA, to moze sprawdzic via strone www, ze nie masz OC (link byl wczesniej gdzies w watku), ale system zarejestruje zgloszenie tylko wowczas gdy dany nr rej nie bedzie jej mial aktywnej.
Ze zgloszeniem takim NIE POWINNO wiazac sie zadna fratyfikacja pieniezna dla zglaszajacego (niektorzy maja hopla by sprawdzac - bo lubia, ale nie mozna z tego robic precederow na zarobek!!!).

Data: 2014-02-05 22:48:53
Autor: J.F
Jak ??atwo skasowaÄ? kierowc??w na 800mln PLN?
Użytkownik "masti"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Gdzie, w Niemczech ?
UFG dostepu do niemieckich ubezpieczalni nie ma, ale byc moze moze miec - w koncu zalatwia jakos wypadki z zielonej karty.

Ale potem sie okaze ze Niemiec auto sprzedal i wyrejestrowal, kupil jakis Turek, sprzedal nie wiadomo komu ...

J.

Data: 2014-02-05 21:57:22
Autor: masti
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Dnia pięknego Wed, 05 Feb 2014 22:48:53 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

Użytkownik "masti"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci Dnia piÄ™knego Tue, 04 Feb 2014
[...]

bezpośredniego pewnie nie. Ale może zapytać swojego odpowiednika

Ale potem sie okaze ze Niemiec auto sprzedal i wyrejestrowal, kupil
jakis Turek, sprzedal nie wiadomo komu ...

jakoÅ› dajÄ… radÄ™

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 00:37:06
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcrq49$7m8$1dont-email.me...

Owszem, jako jeden z przypadków gdzie mogą pojawić się problemy. Widać
ich masę niestety, bo ten system nie jest spójny i nie działa jak trzeba.

Jakie problemy? Możesz wyjaśnić co masz na myśli? Bo akurat ze sprowadzonymi to sprawa jest stosunkowo prosta.
Jak jest niezarejestrowany, to dużo nie pojeździ, bo szybko go policja wyłapie.

No proszę Cię, normalnie ręka Ci uschnie od tego trudu jakim jest
przyklejenie nalepki.

A jak mu uschnie, to kto zapłaci za leczenie?

[...]

Chyba jednak nie masz bladego pojęcia jak takie systemy działają. Viatoll działa, jest wdrożony i raczej nie ma problemów z przetwarzaniem danych.
Co więcej, nie ma problemu, żeby "obok" podstawowej funkcjonalności przekazywać informacje tzw. służbom, co już nie jest tajemnicą.

Dodatkowy zrzut bazy numerów rejestracyjnych i przekazanie go do UFG nie będzie "gigantycznym" problemem jak usiłujesz go przedstawić.
Co ważniejsze dla kierowców będzie "przezroczysty".

Natomiast system nalepkowy nie byłby tak szybki, tani i prosty jak usiłujesz go przedstawić.
Zapominasz, że najpierw trzeba przeprowadzić jakiś proces legislacyjny (większy lub mniejszy), ustalić kto ma płacić za te nalepki, ustalić ich standard (zabezpieczyć przed fałszowaniem), przebudować systemy informatyczne (wiem, że dla Ciebie to bzdura, bo to "samo" się zrobi), ustalić kto ma kontrolować te nalepki, no i clue Twojej koncepcji: kto ma płacić konfidentom i z czyjej kieszeni.

[...]

Tak i przez tydzień zaliczaj codzienną kontrolę policji, opluwanie przez sąsiadów no i wizytę w UFG...

Kiedyś był pomysł na złodziei samochodów. Propagowano naklejkę "nie jeżdżę po 22" czy jakoś tak. Niby policja miała zatrzymywać samochód, jeśli mając taką naklejkę jednak w nocy wyjechał. Pomysł był tak samo głupi jak Twój i skończył tak samo jak skończy Twój... :-)

Wiwo

Data: 2014-02-04 23:49:10
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 00:37:06 +0100, Wiwo wrote:

Jakie problemy? Możesz wyjaśnić co masz na myśli? Bo akurat ze
sprowadzonymi to sprawa jest stosunkowo prosta.
Jak jest niezarejestrowany, to dużo nie pojeździ, bo szybko go policja
wyłapie.

Jak szybko? Tak szybko jak trafi na rutynową kontrolę? A może nigdy nie trafi?

A jak mu uschnie, to kto zapłaci za leczenie?

NFZ, chyba, że pracodawca przycwaniaczył na składkach.

Chyba jednak nie masz bladego pojęcia jak takie systemy działają.
Viatoll działa, jest wdrożony i raczej nie ma problemów z przetwarzaniem
danych.

O ile mi wiadomo ViaToll nie weryfikuje w żaden sposób posiadania polisy OC. Chociaż to faktycznie kiepski przykład, bo to stosunkowo nowy system. Padały tutaj w dyskusji postulaty, żeby do tego zatrudnić ogólny system monitoringu drogowego.

Natomiast system nalepkowy nie byłby tak szybki, tani i prosty jak
usiłujesz go przedstawić. (...)

Faktycznie, zapomniałem że w tym kraju nic nie może być proste. Niemniej przestawiłeś ścieżkę, którą należy przejść za każdym razem, przy każdej zmianie systemu - zatem nie jest to wada tego konkretnego postulatu, prawda?

no i clue Twojej koncepcji: kto
ma płacić konfidentom i z czyjej kieszeni.

Pisałem o tym na samym początku. UFG z kieszeni płacącego karę za brak polisy.

Tomek

Data: 2014-02-05 01:13:05
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcru9m$7m6$15dont-email.me...

Jak szybko? Tak szybko jak trafi na rutynową kontrolę? A może nigdy nie
trafi?

Trafi, trafi. Spokojnie. Akurat tego policjanci pilnują. Przećwiczone.

A jak mu uschnie, to kto zapłaci za leczenie?

NFZ, chyba, że pracodawca przycwaniaczył na składkach.

A kto proszę pana płaci na NFZ?

[...]

Oczywiście, że tego teraz nie robi, tak samo jak nie ma obowiązku naklejania nalepek z OC.
Co nie zmienia faktu, że zaprzęgnięcie go do tego bezpośrednio czy pośrednio to nie jest _gigantycznym_ problemem od strony technicznej.

[...]

Nieprawda. Viatoll, fotoradary, monitoring drogowy to systemy które istnieją. Przykład z przekazywaniem informacji "organom" przez system Viatolla pokazuje, że nie potrzeba do tego specjalnie pytać się ludzi. Podobnie jest z fotoradarami.
W przypadku nalepek jest kilka stron, którym chcesz narzucić obowiązki i koszty, niekoniecznie zgodnych z ich wolą.

no i clue Twojej koncepcji: kto
ma płacić konfidentom i z czyjej kieszeni.

Pisałem o tym na samym początku. UFG z kieszeni płacącego karę za brak
polisy.

Aha. Czyli jednak my. Bo większość tych bez OC, to raczej będą gołodupcy (przynajmniej na papierze) i tak łatwo nie będzie z nich ściągnąć kasę.
No to odnotuj, że ja się na to nie zgadzam. Nie będę płacił konfidentom. Wolę policji kupić modem gprs, niech sprawdzają sami w UFG. ;-P

Wiwo

Data: 2014-02-05 00:43:45
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 01:13:05 +0100, Wiwo wrote:

[...]

Ile razy byłeś kontrolowany przez ostatnie, powiedzmy 3 lata? Ja jeżdżę 5 różnymi samochodami - ale nie kontrolowano mnie ani razu. Ale to ja, robię tylko 35k rocznie, może za mało.

A kto proszę pana płaci na NFZ?

Ci państwo.

No to odnotuj, że ja się na to nie zgadzam. Nie będę płacił konfidentom.
Wolę policji kupić modem gprs, niech sprawdzają sami w UFG. ;-P

Noted.

Tomek

Data: 2014-02-05 00:51:50
Autor: AZ
On 2014-02-05, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:

[...]

Niezly manipulator z ciebie, wyciales cytat wyzej ktory brzmial:
-- -
[...]

Rozumiem, ze te 5 samochodow albo przynajmniej jeden z nich jest na obcych
blachach?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-05 01:57:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
Hello AZ,

Wednesday, February 5, 2014, 1:51:50 AM, you wrote:

[...]

Niezly manipulator z ciebie, wyciales cytat wyzej ktory brzmial:

Ale to normalna metoda tego trolla - wyci±æ kontekst i udawaæ, ¿e mowa
o czym¶ innym. A jak siê go z³apie na gor±cym uczynku, to biedna
panienka chlipie, ¿e go ¼le traktuj±.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-05 14:29:10
Autor: Wiwo

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:lcs1v6$guv$10node1.news.atman.pl...

Niezly manipulator z ciebie, wyciales cytat wyzej ktory brzmial:

Zrobił to po raz kolejny, dlatego kończę z nim dyskusję. To jest po prostu bez sensu.

Wiwo

Data: 2014-02-05 17:46:55
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 14:29:10 +0100, Wiwo wrote:

[...]

Cóż, po prostu niczego nie dowiodłeś. Tomek

Data: 2014-02-05 19:49:40
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> napisał w wiadomości news:lcttef$scl$8dont-email.me...
[...]

Za to Tobie się udało... He, he, he...
Przekonałeś aż jednego dyskutanta. Brawo. Chylę czoła przed mistrzem dyskusji i siły argumentu.

Wiwo

Data: 2014-02-05 01:06:38
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 00:51:50 +0000, AZ wrote:

Rozumiem, ze te 5 samochodow albo przynajmniej jeden z nich jest na
obcych blachach?

Dwa z nich, ale jakie to ma znaczenie dla tej dyskusji? Hę? Wskażesz?

Tomek

Data: 2014-02-05 17:42:28
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 05 Feb 2014 01:57:57 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Niezly manipulator z ciebie, wyciales cytat wyzej ktory brzmial:

Ale to normalna metoda tego trolla - wyciąć kontekst i udawać, że mowa o
czymś innym. A jak się go złapie na gorącym uczynku, to biedna panienka
chlipie, że go źle traktują.

[...]

LoL. Klasyczny przykład kalego. Jak kali ukraść krowa, to dobrze, ale jak kalemu ukraść to źle - ale gdybyś nie zrozumiał:

Jeśli wódz RoMan pomija wątki, to wszystko w porządku, ale jeśli ktoś RoManowi pominie - to jest manipulator i świnia... Heh, bardzo ciekawe, podwójne standardy stosujesz kolego w ocenie ludzi.

Tomek

Data: 2014-02-05 22:24:05
Autor: J.F
[...]

A jaki widzisz problem, aby to robil ?

J.

Data: 2014-02-05 22:22:27
Autor: AZ
On 2014-02-05, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Alez to nie rozwiazuje problemu! Jak Wladek jezdzi bez OC po swojej wsi
(na dodatek majac 2 promile), gdzie do najblizszej krajowki jest 100 km to przez ViaTolla nigdy nie przejedzie ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-05 13:00:24
Autor: Budzik
[...]

Owszem, jako jeden z przypadków gdzie mog± pojawiæ siê problemy. Widaæ
ich masê niestety, bo ten system nie jest spójny i nie dzia³a jak
trzeba.
Ale zdaje sie ze juz kto¶ wyjasnia³, ze takie auto jest w bazie bo sprawe za³atwia CEPiK.

Po pierwsze to jest utrudnienie.
Trzeba pamietac o przyklejeniu, trzeba przykleic ponownie jak sie
szyba zbije etc.

No proszê Ciê, normalnie rêka Ci uschnie od tego trudu jakim jest przyklejenie nalepki.
Po drugie - wazniejsze, chcesz zrzucic dzi±³anie z urzedu na
obywateli. I najwazniejsze - nawet nie wiesz - po co.

Wiem dok³adnie po co. Pisa³em o tym na pocz±tku tej dyskusji.

Nie wiesz, bo nie znasz skali problemu, co wyjasni³o siê w trakcie dyskusji.

A system teleinformatyczny wcale nie musia³by byæ jakis wielki -

Zdajesz sobie sprawê, jaki ogromnym przedsiêwziêciem w skali kraju
by³a by chocia¿ ta postulowana analiza danych video dostarczanych
przez kamery monitoringu, viatolla itp? Gigantycznym. Druk nalepek to
przy tym nawet nie pierdniêcie.
Ale jakze skutecznym.
A czy dro¿szym? Nie iwem, nie widzia³em wyliczen.

Pod tym wzglêdem zgoda.
Ale znów - np. zbita szyba powodowa³aby koniecznosc udania sie na
stacje diagnostyczna.

Co¶ za co¶ niestety. Zdaje siê, ¿e to Ty jeste¶ za zatrudnianiem do
tego informatyki wy¿szego rzêdu, dlaczego wiêc nie zamówiæ naklejki
przez sieæ? Niech sobie przyjdzie poczt±. Albo jeszcze lepiej, niech
ASO wymieniaj±ce Ci szybê zrobi to za Ciebie.

Ale to zatrudnianie mia³by byæ przy okazji.
Nie budowanie nowego systemu, tylko wykorzystanie tego co juz jest albo za chwilê bedzie (patrz pomiary odcinkowe)
Troche tak ja z AERO - kto¶ kto dosta³ koncensje musia³ udostepnic net za free.

Powody poda³em powyzej.
IMO conajmniej zacza³em od tylka strony.

Delikatnie mówi±c ;)

No wiesz, wykorzystac taka literówke to jak kopac po plecach garbatego.

Data: 2014-02-05 17:36:13
Autor: Tomasz Stiller
[...]

Ale zdaje sie ze juz ktoś wyjasniał, ze takie auto jest w bazie bo
sprawe załatwia CEPiK.

Tylko co z tego, że jest w bazie cepiku, skoro nie ma tam informacji o historii ubezpieczenia. Zatem z punktu widzenia tej dyskusji w zasadzie mogło by go nie być. Inna sprawa, że w ten sposób można udowodnić, że jednak część martwych dusz to jednak żywe samochody.

Po drugie - wazniejsze, chcesz zrzucic dziÄ…Å‚anie z urzedu na
obywateli. I najwazniejsze - nawet nie wiesz - po co.

Wiem dokładnie po co. Pisałem o tym na początku tej dyskusji.

Nie wiesz, bo nie znasz skali problemu, co wyjasniło się w trakcie
dyskusji.

Pisałem o tym od samego początku. Chodzi o ułatwienie wykrycia samochodów bez ważnych polis OC. Skala problemu nie ma w tym przypadku znaczenia, czy tych samochodów jest milion, czy ćwierć miliona - sens pozostaje taki sam.

Tomek

Data: 2014-02-05 18:00:13
Autor: Budzik
[...]

Tylko co z tego, ¿e jest w bazie cepiku, skoro nie ma tam informacji o
historii ubezpieczenia. Zatem z punktu widzenia tej dyskusji w
zasadzie mog³o by go nie byæ. Inna sprawa, ¿e w ten sposób mo¿na
udowodniæ, ¿e jednak czê¶æ martwych dusz to jednak ¿ywe samochody.

Bo ubezpieczenia masz w UFG.
Po³±czone bazy i widaæ gdzie brakuje polisy.
[...]

Pisa³em o tym od samego pocz±tku. Chodzi o u³atwienie wykrycia
samochodów bez wa¿nych polis OC. Skala problemu nie ma w tym przypadku
znaczenia, czy tych samochodów jest milion, czy æwieræ miliona - sens
pozostaje taki sam.

ROTFL
Skala problemu ma podstawowe znaczenie.
Po co wprowdzac jakies rozwiazanie, ktore odnosi sie do problemu ktory nie istnieje lub jest marginalny?

Data: 2014-02-05 21:59:06
Autor: AZ
On 2014-02-05, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

ROTFL
Skala problemu ma podstawowe znaczenie.
Po co wprowdzac jakies rozwiazanie, ktore odnosi sie do problemu ktory nie istnieje lub jest marginalny?

Bo mu marzy sie utopia a widocznie jest za glupi by zauwazyc, ze dazenie do
stanu idealnego geneneruje nieskonczone koszty.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-05 18:30:52
Autor: Tomasz Stiller
[...]

Połączone bazy i widać gdzie brakuje polisy.

Wskazywałem już w tym wątku przypadek z życia wzięty, który pokazuje że w bazie UFG są dziury. Po samochodzie mojego Taty nie ma śladu w UFG, pomimo że miał wykupywane ubezpieczenie.

[...]

Wg. aktualnych danych 250000 _jeździ_ bez polis OC. To jest marginalny problem?

Tomek

Data: 2014-02-05 19:00:13
Autor: Budzik
[...]

Wskazywa³em ju¿ w tym w±tku przypadek z ¿ycia wziêty, który pokazuje
¿e w bazie UFG s± dziury. Po samochodzie mojego Taty nie ma ¶ladu w
UFG, pomimo ¿e mia³ wykupywane ubezpieczenie.

Musisz sie zdecydowaæ.
albo dyskutujemy o stanie dzi¶ + przysz³o¶æ.
Albo odkopujemy sprawy sprzed 10 lat. Tak, wiemy ze przed 10 laty z baza by³o s³abo. Ale to niczego nie dowodzi w kontekscie tego co dzi¶ i co jutro.

[...]

Wg. aktualnych danych 250000 _je¼dzi_ bez polis OC. To jest marginalny
problem?

To sa marginalnie poprawne dane.
Przeciez poda³ ci ktos informacje, jakich samochodów jest w tym zestawieniu najwiecej.
Sadzisz, ze one rzeczywi¶cie s± gdzies na drogach?

Data: 2014-02-05 19:30:47
Autor: Tomasz Stiller
[...]

Musisz sie zdecydować.
albo dyskutujemy o stanie dziś + przyszłość.
Albo odkopujemy sprawy sprzed 10 lat. Tak, wiemy ze przed 10 laty z baza
było słabo. Ale to niczego nie dowodzi w kontekscie tego co dziś i co
jutro.

Niby dlaczego mam się na coś decydować? Zakładam, że tym jednym rozwiązaniem załatwimy sprawę zarówno starych ściemniaczy, jak i nowych oszustów.

Wg. aktualnych danych 250000 _jeździ_ bez polis OC. To jest marginalny
problem?

To sa marginalnie poprawne dane.

Udowodnij proszÄ™.

Przeciez podał ci ktos informacje, jakich samochodów jest w tym
zestawieniu najwiecej.

Nie, ktoś napisał, że w Polsce nadal najliczniejszą marką/modelem samochodu jest polski fiat 126p.

Sadzisz, ze one rzeczywiście są gdzies na drogach?

Skoro ktoś publicznie podaje takie dane, to najwyraźniej musi tak być.

Tomek

Data: 2014-02-05 23:40:03
Autor: Budzik
[...]

Niby dlaczego mam siê na co¶ decydowaæ?

Bo to sa dwie ró¿ne sprawy.

Zak³adam, ¿e tym jednym rozwi±zaniem za³atwimy sprawê zarówno starych ¶ciemniaczy, jak i nowych oszustów.

A w jaki sposób naklejki rozwi±¿± sprawê sprzed 10 lat?
Myslisz, ze ktos bedzie je nakleja³ na auta ktore zez³omowa³ 5 lat temu?
Albo, co gorsza, nie bedzie nakleja³, wiec ze zlomu ktos je wpisze na strone?

Wg. aktualnych danych 250000 _je¼dzi_ bez polis OC. To jest marginalny
problem?

To sa marginalnie poprawne dane.

Udowodnij proszê.

Przeciez poda³ ci ktos informacje, jakich samochodów jest w tym
zestawieniu najwiecej.

Nie, kto¶ napisa³, ¿e w Polsce nadal najliczniejsz± mark±/modelem samochodu jest polski fiat 126p.

No w³asnie...
A przeciez wiadomo, ze prawie ich juz nie ma...

Sadzisz, ze one rzeczywi¶cie s± gdzies na drogach?

Skoro kto¶ publicznie podaje takie dane, to najwyra¼niej musi tak byæ.

No skoro ktoas pulicznie podaje to musi tak byc! ROTFL

Data: 2014-02-06 07:56:23
Autor: Tomasz Stiller
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
On Wed, 05 Feb 2014 23:40:03 +0000, Budzik wrote:
Niby dlaczego mam się na coś decydować?

Bo to sa dwie różne sprawy.

Nie. Nadal chodzi o jedną i tą samą sprawę. Nie płacenie polisy OC, czy ktoś nie płacił wcześniej czy nie płaci teraz nie ma znaczenia.
Zakładam, że tym jednym rozwiązaniem załatwimy sprawę zarówno starych
ściemniaczy, jak i nowych oszustów.

A w jaki sposób naklejki rozwiążą sprawę sprzed 10 lat?

Bo stary ściemniacz, któremu do tej pory się udawało będzie widoczny jak na dłoni bez ten naklejki.

No własnie...
A przeciez wiadomo, ze prawie ich juz nie ma...

No to udowodnij proszę, że ich nie ma. Wczoraj jeden przede mną wjeżdżał na myjnię. Pod moim domem stoi zaparkowany inny. Faktycznie, nie ma.

Nadal nie udowodniłeś mi tego, że powołuje się na marginalnie nie poprawne dane - czekam.

Tomek

Data: 2014-02-06 20:00:09
Autor: Budzik
Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?
U¿ytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

Niby dlaczego mam siê na co¶ decydowaæ?

Bo to sa dwie ró¿ne sprawy.

Nie. Nadal chodzi o jedn± i t± sam± sprawê. Nie p³acenie polisy OC, czy kto¶ nie p³aci³ wcze¶niej czy nie p³aci teraz nie ma znaczenia.
Zak³adam, ¿e tym jednym rozwi±zaniem za³atwimy sprawê zarówno starych
¶ciemniaczy, jak i nowych oszustów.

A w jaki sposób naklejki rozwi±¿± sprawê sprzed 10 lat?

Bo stary ¶ciemniacz, któremu do tej pory siê udawa³o bêdzie widoczny jak na d³oni bez ten naklejki.

No w³asnie...
A przeciez wiadomo, ze prawie ich juz nie ma...

No to udowodnij proszê, ¿e ich nie ma. Wczoraj jeden przede mn± wje¿d¿a³ na myjniê. Pod moim domem stoi zaparkowany inny. Faktycznie, nie ma.

Nadal nie udowodni³e¶ mi tego, ¿e powo³uje siê na marginalnie nie poprawne dane - czekam.

Odpadam. Ja tu udowodniæ, ¿e maluch nie jest najliczniejsza grup± samochodów w Polsce?
Jak udowodnic, ze jak ktos mia³ malucha 10 lat temu, nei pa³ci³ Oc, zez³omowa³ go, to obecny przymus naklejania nic nie zmieni w kontek¶cie braku OC sprzed 10 lat?

Skoro to nie s± dla Ciebie oczywiste sprawy, to znaczy, ze sie nie da udowodnic.

A tak w ogole, skoro postulujesz zmiany, to ty powinienes udowodnic ze sa potrzebne.
Nie zrzucaj na mnie obowi±zku udowadniania, ze zmiany potrzebne nie s±.

Jak ?atwo skasowa? kierowców na 800mln PLN?