Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Data: 2014-11-24 22:12:27
Autor: Axel
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie dzisiaj przy powrocie z pracy: mam na mojej ulicy kilka progów zwalniających typu "wyspa", czyli nieprzeszkadzających autobusom. Mogę te progi pokonywać jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim, obok progu, ale wtedy prawe koła muszą pokonać pełną wysokość wyspy, albo symetrycznie i wtedy oba koła jednej osi wjeżdżają na próg, ale tylko do połowy wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:
http://www.mmlodz.pl/photo/1346968/Progi+wyspowe+na+jednej+z+sto%C5%82ecznych+ulic

Owocnej dyskusji życzę :-)

--
Axel

Data: 2014-11-24 13:59:04
Autor: Przemek
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
Ja pokonuję symetrycznie

Data: 2014-11-24 22:18:24
Autor: Czesław Wiśniak
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie
dzisiaj przy powrocie z pracy: mam na mojej ulicy kilka progów zwalniających typu "wyspa", czyli nieprzeszkadzających autobusom. Mogę te progi pokonywać jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim, obok progu, ale wtedy prawe koła muszą pokonać pełną wysokość wyspy, albo symetrycznie i wtedy oba koła jednej osi wjeżdżają na próg, ale tylko do połowy wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:
http://www.mmlodz.pl/photo/1346968/Progi+wyspowe+na+jednej+z+sto%C5%82ecznych+ulic

Owocnej dyskusji życzę :-)

Prawym kolem po plaskim mniej niszczy zawieszenie, a najlepiej jesli jest miejsce to srodkiem ;)

Data: 2014-11-26 13:33:53
Autor: Axel
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
"Czesław Wiśniak"  wrote in message news:m507ba$edd$1node2.news.atman.pl...


wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:
http://www.mmlodz.pl/photo/1346968/Progi+wyspowe+na+jednej+z+sto%C5%82ecznych+ulic

Prawym kolem po plaskim mniej niszczy zawieszenie, a najlepiej jesli jest miejsce to srodkiem ;)

Środkiem się nie da - ulica wąska tak, że jeśli dwa samochody jadą naprzeciw siebie i chcą lewymi kołami "po płaskim" przejechać, to mogą się zahaczyć lusterkami...

--
Axel

Data: 2014-11-24 23:01:54
Autor: mk4
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
On 2014-11-24 22:12, Axel wrote:
Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie
dzisiaj przy powrocie z pracy: mam na mojej ulicy kilka progów
zwalniających typu "wyspa", czyli nieprzeszkadzających autobusom. Mogę
te progi pokonywać jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim, obok progu,
ale wtedy prawe koła muszą pokonać pełną wysokość wyspy, albo
symetrycznie i wtedy oba koła jednej osi wjeżdżają na próg, ale tylko do
połowy wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:
http://www.mmlodz.pl/photo/1346968/Progi+wyspowe+na+jednej+z+sto%C5%82ecznych+ulic


Owocnej dyskusji życzę :-)

Symetrycznie - mozna wtedy wcale nie zwalniac ;)

--
mk4

Data: 2014-11-25 01:55:57
Autor: Adam
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
W dniu 2014-11-24 22:12, Axel pisze:
Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie
dzisiaj przy powrocie z pracy: mam na mojej ulicy kilka progów
zwalniających typu "wyspa", czyli nieprzeszkadzających autobusom. Mogę
te progi pokonywać jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim, obok progu,
ale wtedy prawe koła muszą pokonać pełną wysokość wyspy, albo
symetrycznie i wtedy oba koła jednej osi wjeżdżają na próg, ale tylko do
połowy wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:
http://www.mmlodz.pl/photo/1346968/Progi+wyspowe+na+jednej+z+sto%C5%82ecznych+ulic


Owocnej dyskusji życzę :-)


Jeśli masz drążki reakcyjne - to wjeżdżaj symetrycznie. Wtedy drążki nie pracują, bo oba koła jednej osi "skaczą" jednakowo.
Drążek reakcyjny w czasie jazdy po łuku pracuje dość powoli (łagodnie), eliminując przechył nadwozia. Jednak praca szybka (najechanie jednego koła na garb lub wpadnięcie do dziury) powoduje bardzo ostrą reakcję, zwłaszcza na tulejach metalowo-gumowych.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-11-25 02:07:08
Autor: PiteR
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
na  ** p.m.s **  Axel pisze tak:

Mogę te progi pokonywać jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim,
obok progu, ale wtedy prawe koła muszą pokonać pełną wysokość
wyspy, albo symetrycznie i wtedy oba koła jednej osi wjeżdżają na
próg, ale tylko do połowy wysokości. Który sposób mniej według was
niszczy zawieszenie?


Kiedy jadę pustym to biorę kołami pasażera. Kiedy jadę z ludzmi
np paniami z biura kadrową, kasjerką, socjalną itd to kołami kierowcy.

Kiedy jadę z kierownikiem lub dyrektorem to oczywiście kołami pasażera i dodatkowo zawczasu przyśpieszam.

--
Piter

golf mk2
a jak twój samochód będzie jeździł po 27 latach?

Data: 2014-11-25 09:02:40
Autor: spider
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
Tu to dopiero jest wynalazek:
https://www.google.pl/maps/@52.1237467,21.0153887,3a,75y,301.42h,75.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWrJkq5dnMTjKv8wwURrGgA!2e0?hl=pl

Jak widać po śladach na progu i za, niektórzy z niskim zawieszeniem mogą się zdziwić po przejeździe środkiem.

Data: 2014-11-25 09:09:28
Autor: Czesław Wiśniak
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
https://www.google.pl/maps/@52.1237467,21.0153887,3a,75y,301.42h,75.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWrJkq5dnMTjKv8wwURrGgA!2e0?hl=pl

O, słupki ! Wyglada jakby robila je jedna firma w calej Wawie ;)

Jak widać po śladach na progu i za, niektórzy z niskim zawieszeniem mogą się zdziwić po przejeździe środkiem.

Ja przejezdzam prawym kolem po asfalcie, bo prawa stona zawsze dostaje mocniej w codziennej jezdzie, wiec troche oszczedzam.

Data: 2014-11-25 11:01:40
Autor: Jankol
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Użytkownik "spider" <"spajder[wytnij]"@wp.pl> napisał w wiadomości news:547437a1$0$22476$65785112news.neostrada.pl...
Tu to dopiero jest wynalazek:
https://www.google.pl/maps/@52.1237467,21.0153887,3a,75y,301.42h,75.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWrJkq5dnMTjKv8wwURrGgA!2e0?hl=pl

To chyba jest po to, aby obejrzeć sobie podwozie.
Nie trzeba szukać kanału.

Data: 2014-11-25 21:15:33
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
W dniu 2014-11-25 09:02, spider pisze:
Tu to dopiero jest wynalazek:
https://www.google.pl/maps/@52.1237467,21.0153887,3a,75y,301.42h,75.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWrJkq5dnMTjKv8wwURrGgA!2e0?hl=pl

Znam te progi :-)Taki fajny "myk" tamtędy prowadzi ;-)


Jak widać po śladach na progu i za, niektórzy z niskim zawieszeniem mogą
się zdziwić po przejeździe środkiem.


Dlatego jadąc niedawo nowym, załadowanym samochodem nie brałem ich "między koła". A jakiś miesiąc temu te progi zlikwidowano i wybudowano klasyczne, szerokie na całą jezdnię, łagodne. I się nie dowiem, czy na pusto bym przeszedł ;-)

Seco

Data: 2014-11-26 18:20:41
Autor: spider
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
W dniu 2014-11-25 21:15, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Dlatego jadąc niedawo nowym, załadowanym samochodem nie brałem ich
"między koła". A jakiś miesiąc temu te progi zlikwidowano i wybudowano
klasyczne, szerokie na całą jezdnię, łagodne.

Fakt, dzisiaj się o tym przekonałem. Widać coś musiało być na rzeczy, skoro je przerobiono.

Data: 2014-11-25 13:19:37
Autor: szerszen
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
On Mon, 24 Nov 2014 22:12:27 +0100
"Axel" <axel.usunto@op.pl> wrote:

Owocnej dyskusji życzę :-)

Nad czym tu dyskutować, jeśli nie masz zglebionego auta i prześwitu na
paczkę fajek, to jedyny sensowny przejazd to okrakiem. Focusem takie
progi pokonuje z dozwoloną, czyli w okolicach 50-60 prawie
niezauważalnie.


--
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-11-26 13:38:56
Autor: Axel
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
"szerszen"  wrote in message news:20141125131937.26eb83a5614bbf030836d9dbtlen.pl...

On Mon, 24 Nov 2014 22:12:27 +0100
"Axel" <axel.usunto@op.pl> wrote:

Owocnej dyskusji życzę :-)

Nad czym tu dyskutować, jeśli nie masz zglebionego auta i prześwitu na
paczkę fajek, to jedyny sensowny przejazd to okrakiem. Focusem takie
progi pokonuje z dozwoloną, czyli w okolicach 50-60 prawie
niezauważalnie.

Może inne progi - na tych wyraźnie czuję silne uderzenie w momencie najechania, nawet przy przepisowych w tym miejscu 30km/h (Vectra C).

--
Axel

Data: 2014-11-26 16:23:06
Autor: szerszen
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
On Wed, 26 Nov 2014 13:38:56 +0100
"Axel" <nie_dla@spa.mu> wrote:

Może inne progi - na tych wyraźnie czuję silne uderzenie w momencie najechania, nawet przy przepisowych w tym miejscu 30km/h (Vectra C).

Dokładnie takie jak na focie. Jak bierzesz okrakiem to różnica poziomów
jest kilkucentymetrowa i identyczna po obu stronach, do tego stopniowa.
Jeśli czujesz jakieś uderzenie, to albo masz twarde zawieszenie, albo po
prostu foka ma bardziej tłumiące takie nierówności. --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-11-25 15:10:56
Autor: elmer radi radisson
płużąc



--

memento lorem ipsum

Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona