Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Data: 2014-11-24 22:18:24
Autor: Czesław Wiśniak
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie
dzisiaj przy powrocie z pracy: mam na mojej ulicy kilka progów zwalniających typu "wyspa", czyli nieprzeszkadzających autobusom. Mogę te progi pokonywać jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim, obok progu, ale wtedy prawe koła muszą pokonać pełną wysokość wyspy, albo symetrycznie i wtedy oba koła jednej osi wjeżdżają na próg, ale tylko do połowy wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:
http://www.mmlodz.pl/photo/1346968/Progi+wyspowe+na+jednej+z+sto%C5%82ecznych+ulic

Owocnej dyskusji życzę :-)

Prawym kolem po plaskim mniej niszczy zawieszenie, a najlepiej jesli jest miejsce to srodkiem ;)

Data: 2014-11-26 13:33:53
Autor: Axel
"Czesław Wiśniak"  wrote in message news:m507ba$edd$1node2.news.atman.pl...

[...]

Środkiem się nie da - ulica wąska tak, że jeśli dwa samochody jadą naprzeciw siebie i chcą lewymi kołami "po płaskim" przejechać, to mogą się zahaczyć lusterkami...

--
Axel

Jak lepiej pokonać próg na jezdni?