Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Data: 2014-11-25 01:55:57
Autor: Adam
Jak lepiej pokonać próg na jezdni?
W dniu 2014-11-24 22:12, Axel pisze:
Na kanwie ostatnich flejmów o rondach mam następny temat - naszło mnie
dzisiaj przy powrocie z pracy: mam na mojej ulicy kilka progów
zwalniających typu "wyspa", czyli nieprzeszkadzających autobusom. Mogę
te progi pokonywać jadąc jedną np. lewymi kołami po płaskim, obok progu,
ale wtedy prawe koła muszą pokonać pełną wysokość wyspy, albo
symetrycznie i wtedy oba koła jednej osi wjeżdżają na próg, ale tylko do
połowy wysokości. Który sposób mniej według was niszczy zawieszenie?
Jakby ktoś nie wiedział, o jakich progach piszę:
http://www.mmlodz.pl/photo/1346968/Progi+wyspowe+na+jednej+z+sto%C5%82ecznych+ulic


Owocnej dyskusji życzę :-)


Jeśli masz drążki reakcyjne - to wjeżdżaj symetrycznie. Wtedy drążki nie pracują, bo oba koła jednej osi "skaczą" jednakowo.
Drążek reakcyjny w czasie jazdy po łuku pracuje dość powoli (łagodnie), eliminując przechył nadwozia. Jednak praca szybka (najechanie jednego koła na garb lub wpadnięcie do dziury) powoduje bardzo ostrą reakcję, zwłaszcza na tulejach metalowo-gumowych.


--
Pozdrawiam.

Adam

Jak lepiej pokonać próg na jezdni?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona