Data: 2013-11-09 07:06:59 | |
Autor: sqlwiel | |
Jak liczyć pojemność silnika | |
W dniu 2013-11-09 02:39, PlaMa pisze:
Pamiętam, że na kursie jakoś to tłumaczono, ale: a) było to już dawno; http://pl.wikipedia.org/wiki/Obj%C4%99to%C5%9B%C4%87_skokowa Dodam, że tak wyliczona fizyczna "pojemność skokowa" ma się tylko z jakoś z grubsza do pojemności podawanej "dla celów podatkowych" (patrz jakiś niemiecki fahrzeugbrief).
A to już zależy od otwarcia przepustnicy. Jak przepustnica jest przymknięta, to tłok zasysa "rozrzedzone" powietrze, a więc mniej tlenu i mniej mieszanki (i mniej benzyny) na każdy suw. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-09 09:21:29 | |
Autor: J.F. | |
Jak liczyć pojemność silnika | |
Dnia Sat, 09 Nov 2013 07:06:59 +0100, sqlwiel napisał(a):
W dniu 2013-11-09 02:39, PlaMa pisze: Mysle ze ma sie bardzo dokladnie. W koncu liczy sie bardzo latwo i naciagnac srednice mozna co najwyzej o 0.1mm, a skok o 0.2. No dobra, nikt tam nie podaje co do 0.1mm, ale jak podaja np 85mm, to wypadaloby aby nie bylo wiecej niz 85.5 .. zmiana duza, bo ponad pol %, czyli gdzies o 10ccm z jednego wymiaru. Je¶li tak, to przy założeniu, że silnik chodzi bez obci±żenia na jałowym W benzyniaku, gdzie sklad mieszanki powinien byc staly, choc nowoczesne silniki chyba go troche zmieniaja. W dieslu zasysane jest powietrze bez przepustnicy, a wtryskuje sie zmienne ilosci paliwa. J. |
|
Data: 2013-11-09 12:25:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak liczyć pojemność silnika | |
Dnia Sat, 09 Nov 2013 07:06:59 +0100, sqlwiel napisał(a):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Obj%C4%99to%C5%9B%C4%87_skokowa Nie wiem co to jest pojemno¶ć do celów podatkowych, ale wszystkie silniki w których pojemno¶ć mierzyłem, miały j± zgodn± co do 1cm^3 z tym co podane jest w dowodzie rejestracyjnym To jest proste do policzenia - masz ¶rednicę cylindra i jego skok wynikaj±cy z głęboko¶ci wykorbienia wału. I to się zgadza. |
|
Data: 2013-11-09 13:41:26 | |
Autor: sqlwiel | |
Jak liczyć pojemno¶ć silnika | |
W dniu 2013-11-09 12:25, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 09 Nov 2013 07:06:59 +0100, sqlwiel napisał(a): No to chyba przyjdzie mi odszczekać. Kołatało mi się w głowie z dawnych czasów, że dla auta 1.6 pojemno¶ć "fizyczna" była kilka cm3 powyżej 1600, a "hubraum nach steuer" - ta "nominalna", czyli jakie¶ 1597. Teraz sprawdziłem dwa farzeugbriefy i tej "większej" faktycznie nie ma. Siadł i wstydził się. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-09 13:58:50 | |
Autor: masti | |
Jak liczyć pojemno¶ć silnika | |
Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 13:41:26 +0100 osobnik zwany sqlwiel
napisał: W dniu 2013-11-09 12:25, Tomasz Pyra pisze: to juz dawno nieprawda. 1.6 to "pojemność marketingowa" a to co jest zwane "hubraum" w sensie podatkowym jest precyzyjnie określone. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-11-09 14:21:14 | |
Autor: J.F. | |
Jak liczyć pojemno¶ć silnika | |
Dnia Sat, 09 Nov 2013 13:41:26 +0100, sqlwiel napisał(a):
Nie wiem co to jest pojemno¶ć do celów podatkowych, ale wszystkie silniki w Przyjmij za pewnik ze urzad tak prosto sie oszukac nie da, i o swoje pieniadze zadba (ale przeciez silnika mierzyl nie bedzie, oprze sie na papierach). Albo cos ci sie pomylilo, albo Niemcy maja jakies inne przepisy, moze zaokraglenia, moze jakis wspolczynik korekcyjny np za katalizator. Albo mierzyles zuzyty silnik, czy np pojemnosc maksymalna, a nie skokowa (ale to sporo wiecej powinno wyjsc). J. |