Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Jak liczyć termin reklamacji?

Jak liczyć termin reklamacji?

Data: 2010-04-12 13:50:28
Autor: scream
Jak liczyć termin reklamacji?
Wysłałem reklamację do operatora telekomunikacyjnego, operator
odpowiedział, jednakże nie satysfakcjonowała mnie udzielona odpowiedź. W
odpowiedzi napisano, żeby dalszą korespondencję prowadzić za pomocą
formularza kontaktowego na stronie operatora bo przyspieszy to kontakt i
rozpatrzenie reklamacji. Tak też zrobiłem: odpowiedziałem używając ich
formularza. To było 26 marca. Z automatu dostałem odpowiedź, że pismo
zostało przyjęte i postarają się odpowiedzieć na nie w ciagu 14 dni (czyli
do 13 kwietnia).

Dziś mamy 12 kwietnia i dziś otrzymałem od operatora list, w którym pisze
on, że otrzymano moją reklamację... 7 kwietnia, przekazano sprawę do
rozpatrzenia i od tego terminu liczą sobie 30 dni na odpowiedź.

Proszę o informację co mogę zrobić w tej sprawie, bo to oznacza
przedłużenie ustawowego terminu o prawie połowę. Równie dobrze mogliby mi
przecież przysłać taki list za miesiąc i napisać, że dopiero co dostali
moją reklamację... wysłaną drogą elektroniczną, co sami zalecili...

To jest jakaś bzdura.

Kolejna sprawa - załóżmy że w piśmie do operatora podnoszę kilka kwestii:
- wolne działanie internetu
- brak ciągłości świadczenia usługi (częste awarie)
- prośba o rekompensatę
Operator w swojej odpowiedzi odnosi się tylko w części do ostatniego
punktu, nie komentując ani nie odpowiadając na żadne inne zarzuty i pisząc
odpowiedź w ogóle nie merytoryczną, nie wnoszącą nic do tematu ani nie
rozwiązującą problemu. Co wtedy należałoby zrobić?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-04-12 15:15:54
Autor: qwerty
Jak liczyć termin reklamacji?
Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1an9j9879inkg$.1n22kzvwpsuos$.dlg@40tude.net...
Kolejna sprawa - załóżmy że w piśmie do operatora podnoszę kilka kwestii:
- wolne działanie internetu

Jeżeli masz napisane prędkość _do_ to raczej nic nie da się z tym zrobić.

- brak ciągłości świadczenia usługi (częste awarie)

Jak długie to za każdy dzień odliczaj 1/15 abo.

- prośba o rekompensatę

wyżej napisałem

Operator w swojej odpowiedzi odnosi się tylko w części do ostatniego
punktu, nie komentując ani nie odpowiadając na żadne inne zarzuty i pisząc
odpowiedź w ogóle nie merytoryczną, nie wnoszącą nic do tematu ani nie
rozwiązującą problemu. Co wtedy należałoby zrobić?

Skontaktować się z UKE, FK.

--
Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity

Data: 2010-04-12 20:34:05
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Jak liczyć termin reklamacji?
On 2010-04-12 13:50, scream wrote:
Wysłałem reklamację do operatora telekomunikacyjnego, operator
odpowiedział, jednakże nie satysfakcjonowała mnie udzielona odpowiedź. W
odpowiedzi napisano, żeby dalszą korespondencję prowadzić za pomocą
formularza kontaktowego na stronie operatora bo przyspieszy to kontakt i
rozpatrzenie reklamacji. Tak też zrobiłem: odpowiedziałem używając ich
formularza. To było 26 marca. Z automatu dostałem odpowiedź, że pismo
zostało przyjęte i postarają się odpowiedzieć na nie w ciagu 14 dni (czyli
do 13 kwietnia).

Dziś mamy 12 kwietnia i dziś otrzymałem od operatora list, w którym pisze
on, że otrzymano moją reklamację... 7 kwietnia, przekazano sprawę do
rozpatrzenia i od tego terminu liczą sobie 30 dni na odpowiedź.

Proszę o informację co mogę zrobić w tej sprawie, bo to oznacza
przedłużenie ustawowego terminu o prawie połowę. Równie dobrze mogliby mi
przecież przysłać taki list za miesiąc i napisać, że dopiero co dostali
moją reklamację... wysłaną drogą elektroniczną, co sami zalecili...

To jest jakaś bzdura.



Jeżeli masz tego maila z potwierdzeniem, to zrób wydruk całości, łącznie z nagłówkiem i złóż skargę do UKE.

W ogóle jestem zwolennikiem wysyłania reklamacji wyłącznie listem poleconym, w celu uniknięcia takich kwiatków, lub składanie ich w dwóch egzepmlarzach, z potwierdzeniem odbioru.

A tak z ciekawostek: pismo złożone w TP na Twardej  w Warszawie, w ichniejszym biurze podawczym na parterze, szło na 18 piętro 12 dni. I oczywiście, od tego terminu chciano uzależniać udzielanie odpowiedzi. Taka śmiesznostka związana ze współpracą międzyoperatorską.

Data: 2010-04-12 23:49:26
Autor: adas
Jak liczyć termin reklamacji?
Osóbka znana jako Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>
w <hpvp2v$ut3$1@news.onet.pl> wystukała:

A tak z ciekawostek: pismo złożone w TP na Twardej  w Warszawie, w
ichniejszym biurze podawczym na parterze, szło na 18 piętro 12 dni. I
oczywiście, od tego terminu chciano uzależniać udzielanie odpowiedzi.
Taka śmiesznostka związana ze współpracą międzyoperatorską.

Dołożę inną ciekawostkę:
Pismo wysłane do Netii poleconym (data wysłania 25.jakiśmiesiąc).
Dostaję odpowiedź:
"W odpowiedzi na Pana reklamację telefoniczną zgłoszoną
28.jakiśmiesiąc... [...] Mamy Pana w [1234 litery]"
Ręce opadają jak płetwy (jaki telefon? skąd ta data?). Natomiast UKE
oczywiście zadziałało.
Co ciekawe, nic nowego w piśmie swoim nie napisali oprócz tego co sam
wcześniej pisałem. Tak przewaga pisma z pieczątką.. Ot tyle.

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl
Na pytanie *Która godzina?* chciałem zainstalować rdate...
                                        (/me 18.05.2004)

Data: 2010-04-13 08:43:58
Autor: qwerty
Jak liczyć termin reklamacji?
Użytkownik "adas" <pisz.na@adres.w.stopce> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3588401.HM3Bq0DgHM@dom.artikon...
Natomiast UKE oczywiście zadziałało.
Co ciekawe, nic nowego w piśmie swoim nie napisali oprócz tego co sam
wcześniej pisałem. Tak przewaga pisma z pieczątką.. Ot tyle.

Jakby też olali UKE to taką by karę dostali, że prezes/dyrektor chodziłby w pampersach.

--
Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity

Data: 2010-04-28 04:24:13
Autor: scream
Jak liczyć termin reklamacji?
Dnia Mon, 12 Apr 2010 20:34:05 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Jeżeli masz tego maila z potwierdzeniem, to zrób wydruk całości, łącznie z nagłówkiem i złóż skargę do UKE.

Termin odpowiedzi na reklamację minął przedwczoraj, a operator mnie
zwyczajnie olał i nie odpowiedział. Co teraz - pisać skargę do UKE? Co w
przypadku, jeśli wyrobią się w tym drugim terminie, określonym przez siebie
- czy ta odpowiedź jest dla mnie wiążąca, czy mam w ogóle nie odbierać
pisma, czy może napisać im żeby nic juz do mnie nie pisali bo wysłałem
skargę do UKE? :))

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Jak liczyć termin reklamacji?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona