Jak mieć Tesle za darmo...

Data: 2017-10-10 21:49:52
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
Pan zdradza tą tajemnicę (koło 7 minuty)

https://youtu.be/0cTLI25iKfs

--
Marek

Data: 2017-10-10 21:51:58
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.2204569581915333618news.neostrada.pl...
Pan zdradza tą tajemnicę (koło 7 minuty)

https://youtu.be/0cTLI25iKfs

No to posłuchaj jeszcze raz co powiedział, bo ściemniasz.

Data: 2017-10-11 02:37:03
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak mieć Tesle za darmo...
-- Druga ciekawostka z tego filmu to awaryjność, z opinii tego usera Tesla psuje się na potęgę a jedyny serwis w Berlinie robi bokami.

http://teslamag.de/news/mehrere-tesla-kunden-reparaturzeit-teilebeschaffung-12926

wypadek kazdemu sie zdarzyc moze ale 8 miechow czekania na auto to juz lekka przesada :-)

Data: 2017-10-11 12:03:14
Autor: T.
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-11 o 11:37, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Bardzo mi się podoba automatyczne tłumaczenie:

Chociaż Tesla również naprawia wiele rzeczy, sklepy z ciałami dostawców zewnętrznych licencjonowanych przez firmę są wykorzystywane do poważnych prac naprawczych.

Zakopują pod posadzką no i dlatego dostawcy się wykruszają. To dlatego tak długo trwa :-)
T.

Data: 2017-10-11 03:57:48
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak mieć Tesle za darmo...
-- Bardzo mi się podoba automatyczne tłumaczenie:

drugie podejscie :-)

https://www.fool.com/investing/2017/03/07/repairing-my-tesla-model-s-has-been-an-utter-night.aspx

Data: 2017-10-11 18:12:50
Autor: T.
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-11 o 12:57, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Bardzo mi się podoba automatyczne tłumaczenie:

drugie podejscie :-)

https://www.fool.com/investing/2017/03/07/repairing-my-tesla-model-s-has-been-an-utter-night.aspx

Wreszcie...
Jak ktoś powiedział - po niemiecku "kocham Cię" brzmi równie romantycznie, jak "podaj magazynek".
T.

Data: 2017-10-11 09:34:01
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Tue, 10 Oct 2017 21:51:58 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
No to posłuchaj jeszcze raz co powiedział, bo ściemniasz.

Oczywiście był to lapsus typu "myślimy Lenin - mówimy Partia". Tesla stała się synonimem elektryka.
W filmie chodziło o Leafa ale nie w tym rzecz. Uznając, że koszt nabycia podjazdu jest 0 bo nie płaci się za paliwo jest mega nadużyciem. Kto ma prąd za darmo? Ciekawe czemu użytkownicy np. Tesli przemilczaja ile miesięcznie wydają na ładowanie elektryka z własnej instalacji przy codziennym jej użytkowaniu. Druga ciekawostka z tego filmu to awaryjność, z opinii tego usera Tesla psuje się na potęgę a jedyny serwis w Berlinie robi bokami.
Trzecia, to że po Polsce jeździ ok 900 Tesli a tylko 300 jest w niej zarejestrowanych.

--
Marek

Data: 2017-10-11 20:59:06
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Wed, 11 Oct 2017 12:09:21 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Nie rozumiem tego zdziwienia. Czyżby ktoś sugerował że nie wolno

A gdzie ja się dziwię? Napisałem, że ciekawostka.

--
Marek

Data: 2017-10-16 18:08:18
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.2576701121830812466news.neostrada.pl...
On Wed, 11 Oct 2017 12:09:21 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Nie rozumiem tego zdziwienia. Czyżby ktoś sugerował że nie wolno

A gdzie ja się dziwię? Napisałem, że ciekawostka.

Zabrzmiało jak doszukiwanie się jakiejś magii.

Data: 2017-10-17 06:27:40
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 17.10.2017 o 01:08, Pszemol pisze:
[...]

Nie - ale na pewno nie jest normą, że 2/3 samochodów danej marki jeździ na zagranicznych blachach.

Shrek

Data: 2017-10-17 21:22:11
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:os40rr$2ic$1node2.news.atman.pl...
[...]

No ale nie jest to Daewoo Tico tylko auto drogie, nowalijka.
Tak jak w Krakowie jezdzą auta na Warszawskich rejestracjach
bo są w leasingu, tak samo w Polsce mogą jeździć Tesle na
niemieckich numerach, bo były kupione w Niemczech...
Tak bym sobie wyobrażał sobie duże dysproporcje o których
piszesz. Plus oczywiście turyści, nie mieszkający w Polsce na stałe.

Data: 2017-10-18 06:32:16
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 18.10.2017 o 04:22, Pszemol pisze:

tak samo w Polsce mogą jeździć Tesle na
niemieckich numerach, bo były kupione w Niemczech...

To dalej jest ewenement, bo większość aut w Polsce jest kupionych od Niemca, a blachy mają nasze.

Shrek

Data: 2017-10-18 10:03:51
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Wed, 18 Oct 2017 06:32:16 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:
To dalej jest ewenement, bo większość aut w Polsce jest kupionych od Niemca, a blachy mają nasze.

Być może to sprawa czeska. Bardzo dużo przedsiębiorców przebywających w Polsce ma zarejestrowaną działalność w Czechach bo tam bardziej się  opłaca rejestrować zwykle auto na firmę.

--
Marek

Data: 2017-10-17 06:28:33
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 11.10.2017 o 19:09, Pszemol pisze:

Druga ciekawostka z tego filmu to awaryjność, z opinii tego usera Tesla psuje się na potęgę a jedyny serwis w Berlinie robi bokami.

Tak, psują się. Pierwsze dyski twarde w komputerach też
się bardzo psuły... myślę że to cena jaką płacą ludzie
kupujący nowe kategorie produktów, tzw. "early adopters".
Z całą pewnością nie zapisuj się na Teslę jeśli oczekujesz
awaryjności na niskim poziomie standardowych aut
ze stajni Hondy czy Toyoty.

To jakie zalety ma ta Tesla. Bo jako kolejna zaleta wychodzi awaryjność;)

Shrek

Data: 2017-10-17 21:23:20
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:os40tf$2ic$2node2.news.atman.pl...
[...]

A jakie zalety ma Renault? Dla każdego pewnie inne...

Dla mnie Tesla jest interesująca bo ma obiecaną samojezdność.
Jak na razie nie ma ale będzie mieć, więc zobaczymy :-)

Data: 2017-10-18 06:36:37
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 18.10.2017 o 04:23, Pszemol pisze:

To jakie zalety ma ta Tesla.
Bo jako kolejna zaleta wychodzi awaryjność;)

A jakie zalety ma Renault? Dla każdego pewnie inne...

Nie wiem, ale nie ma "zalet" Tesli - cena jak za segment E, a sugerowane zastosowanie to drugie, miejskie auto w rodzinie (czyli segment B).

Dla mnie Tesla jest interesująca bo ma obiecaną samojezdność.

LOL - zaletą tesli ma być coś, co na razie nie istnieje (i pewnie prędzej tesle zardzewieją, niż to aktualizacją oprogramowania wprowadzą)

Shrek

Data: 2017-10-11 10:37:02
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 11 Oct 2017 09:34:01 +0200, Marek
W filmie chodziło o Leafa ale nie w tym rzecz. Uznając, że koszt nabycia podjazdu jest 0 bo nie płaci się za paliwo jest mega nadużyciem.

Przedstaw wyliczenia.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-11 11:32:33
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Wed, 11 Oct 2017 10:37:02 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Przedstaw wyliczenia.

Ale co w tym skomplikowanego do liczenia?
Cena prądu wraz ze zmienna opłatą przesylowa to ok .50gr za kW. Niech na dobę zuzyje srednio 15kW, daje to 7pln/dobę. 7*30 230 zl. Podobnie wydaję miesięcznie na paliwo, gdzie tu oszczędność??
I to jest lajtowe zużycie. Śmiem twierdzić, że Tesla zużyje  na same codzienne dojazdy do pracy o wiele więcej niż te 15kWh, bo wiadomo, na każdych światłach się przycisnie. Realnie wyjdzie 25-30kWh. Jeszcze trzeba doliczyć stałą opłatę za moc przyłączoną.

--
Marek

Data: 2017-10-11 11:45:03
Autor: Robert Wańkowski
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-11 o 11:32, Marek pisze:
Podobnie wydaję miesięcznie na paliwo,
Ale Ty dziennie robisz ~20 km a Tesla ~100 km.

Robert

Data: 2017-10-11 12:41:56
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 11 Oct 2017 11:32:33 +0200, Marek
Ale co w tym skomplikowanego do liczenia?

No właśnie, jak widać poniżej sporo.

Cena prądu wraz ze zmienna opłatą przesylowa to ok .50gr za kW.

Jeśli już, to za kWh. :P kW to jednostka MOCY.

W domu, samochód dojazdowy do pracy, będzie się ładować zapewne w 2T.
Przynajmniej ja bym tak zrobił (ba, tak właśnie mam w planach i łącze pod
elektryki w garażu robię) kupując auto elektryczne. Więc można przyjąć
średnio prąd po 0,35 brutto/kWh -- a jak się postarać, to i za 0,27 się
znajdzie 2T płacąc głównie za przesył a nie za sam prąd. Tak, z wszystkimi
opłatami. Na pmb czy FM sobie poszukaj wątków -- były przedstawiane faktury
z takimi cenami za prąd -- ja mam obecnie prąd w 2T za 0,34 (pracuję w
domu, domu nie grzeję obecnie prądem, bardziej mi zależy na nieco lepszej
taryfie dziennej) dlatego taką cenę przyjmuję do szacowania -- ale w nowym
domu, jako że będę grzać prądem, będę się także starać o lepszą ofertę w
2T.

Niech na dobę zuzyje srednio 15kW, daje to 7pln/dobę. 7*30 230 zl. Podobnie wydaję miesięcznie na paliwo, gdzie tu oszczędność??

Z pomocą 15 kWh (znowu, nie kW!) można spokojnie przejechać 100km. Auto
miejskie typu Leaf z silnikiem benzynowym pali w mieście 6L/100km czyli
przy cenie 4,70 zł/L wydaje się na paliwo 28 zł/100km, podczas gdy Leaf
elektryczny zużyje "paliwa" za 7,50 zł (przy 0,50/kWh), za 5 zł (przy
0,35), albo nawet 4 zł (przy 0,27). Jak widać, różnica jest średnio ponad
5-krotna. Wyjaśnij łaskawie, jakim cudem wyszły Ci zbliżone wartości za
napęd pradem i benzyną? Przecież nawet przyjmując cenę 0,50zł wychodzi
blisko 4-krotna różnica.

I to jest lajtowe zużycie. Śmiem twierdzić, że Tesla zużyje  na same codzienne dojazdy do pracy o wiele więcej niż te 15kWh, bo wiadomo, na każdych światłach się przycisnie. Realnie wyjdzie 25-30kWh.

Realnie Tesla S 85D zużywa w mieście 21kWh/100km, oszczędzając, tj. jeżdżąc
normalnie do pracy, można zejść do 16 kWh. Takie są realne wyniki pomiarów
a nie wyssane z palca. Do tego znowu "zapomniałeś", że w stwierdzeniu
chodziło o Leafa?

Jeszcze trzeba doliczyć stałą opłatę za moc przyłączoną.

Z jakiej paki, skoro prąd tak czy siak w domu się ma i opłaca? Standardowa
moc przyłączeniowa wystarczy do ładowania nocnego w 2T.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-11 13:25:21
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Wed, 11 Oct 2017 12:41:56 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Jeśli już, to za kWh. :P kW to jednostka MOCY.

tak wiem, h mi się zacina. Wiadomo przecież z kontekstu ze mowa o kWh.

5-krotna. Wyjaśnij łaskawie, jakim cudem wyszły Ci zbliżone wartości za
napęd pradem i benzyną? Przecież nawet przyjmując cenę 0,50zł wychodzi
blisko 4-krotna różnica.

Nie uwzgledniles  zmiennej opłaty przesylowej, koszt 35gr za kWh nie jest kosztem calkowitym bawet w 2T. Nie uwzględniles też oplaty za moc przyłączoną.

Co do zużycia kWh Tesli to poproszę odczyty z licznika użytkowników a nie tego co deklaruje producent. Pisanie, że Tesla zużywa 20kWh na 100km to chyba turlanirem się po autostradzie z górki. Przy jeździe po miescie i startu z każdych świateł to sa nierealne wartości.

--
Marek

Data: 2017-10-11 04:44:46
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak mieć Tesle za darmo...
-- Pisanie, że Tesla zużywa 20kWh na 100km to chyba turlanirem się po autostradzie z górki. Przy jeździe po miescie i startu z każdych świateł to sa nierealne wartości.

realne ale dla cytryny C-Zero :-) deklarowany przebieg producenta czyli 150 km w pelni pokrywa sie z tym co pisza uzytkownicy trzeba tylko pamietac ile wazy cytrynka i ze nikt nie gna nia 200 km/h :-)

tu dosc miarodajna opinia (5 lat uzytkowania)

https://www.tag24.de/nachrichten/erste-saechsische-kleinstadt-mit-e-auto-gibt-fahrzeug-frustriert-zurueck-344994

Data: 2017-10-11 06:16:01
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak mieć Tesle za darmo...
-- Jakos tak na drodze powinno starczyc. Maluchowi starczalo 21KM do jazdy 105km/h po poziomej autostradzie.

S to 2.108 kg i 1610 kg dla Modelu 3 to troche wiecej niz 600kg malucha :-) lacze szersze i po miescie Cx nie ma znaczenia

-- Ale Tesla ma odzyskiwanie energii przy hamowaniu, przy 50km/h opory miejsze, a na swiatlach moze byc zielona fala ...

tak zawsze zielone i ciagle z gorki :-) ale niech bedzie ze model S daje rade:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/198-Tesla_Motors/1315-Model_S.html?powerunit=2

Data: 2017-10-11 15:19:20
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Wed, 11 Oct 2017 14:20:09 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale Tesla ma odzyskiwanie energii przy hamowaniu, przy 50km/h opory miejsze, a na swiatlach moze byc zielona fala ...
 I ile hamujesz? 2 sek?  To co odzyska się przy hamowaniu zaraz się straci przy najblizszym starcie :)

--
Marek

Data: 2017-10-11 19:05:29
Autor: Cavallino
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 11-10-2017 o 15:19, Marek pisze:
[...]

Albo jeszcze przed nim - nagrzewnicę i klimę czymś trzeba napędzić.

Data: 2017-10-11 19:33:41
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.7221344868120511416@news.neostrada.pl...
[...]

Oczywiscie. A na nastepnych swiatlach sie znow odzyska, i znow zuzyje .... i tak mozna cale miasto przejechac nie zuzywajac ani wata :-P

J.

Data: 2017-10-11 11:12:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak mieć Tesle za darmo...
Przesada ale popytaj użytkowników Bluemotion czy udało im się wykończyć akumulator w jeździe miejskiej.

Data: 2017-10-11 19:54:16
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 11.10.2017 o 19:33, J.F. pisze:

Oczywiscie. A na nastepnych swiatlach sie znow odzyska, i znow zuzyje ... i tak mozna cale miasto przejechac nie zuzywajac ani wata :-P

Teraz wystarczy tylko znaleźć humanistę, co ma do szkoły pod górkę, wysłać go teslą na wagary, z czego wynika że zawsze będzie jechał od szkoły czyli w dół i mamy perpetum mobile i przewoźną ładowarkę do ifonów (o ile się co do końcówek z Muskiem dogadają)- tadaaam! ;)

Shrek

Data: 2017-10-11 15:43:36
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 11 Oct 2017 13:25:21 +0200, Marek
Nie uwzgledniles  zmiennej opłaty przesylowej, koszt 35gr za kWh nie jest kosztem calkowitym bawet w 2T. Nie uwzględniles też oplaty za moc przyłączoną.

Oho, jasnowidz. Oczywiście że uwzględniłem, jest to koszt całkowity --
takie kwoty wychodzą z podliczenia FAKTURY, nawet uwzględniając bezsensowne
w tym wypadku doliczenie wszelkich opłat abonamentowych. Czyżbyś był
kolejnym co uważa innych za idiotów nie potrafiących zsumować paru liczb na
fakturze za prąd? Pokaż swoją fakture ile Ci tam wychodzi prąd w 2T, bo
chcę uwierzyć że śnię. Dla pewności jeszcze sprawdziłem swoją ostatnią FVAT -- jak pisałem wyszło
0,335 zł brutto/kWh z abonentami, opłatami stałymi, etc. a jak to odjąć (bo
niby czemu mam całość tylko do taniej taryfy wpisywać?) wyszło 0,28 zł
brutto/kWh w 2T. I ja nie ogrzewam domu prądem, pracuję w domu, więc mam
mniej korzystne warunki.

Pytam zatem ponownie, nawet zakładając 0,50zł/kWh, jakim cudem wyszedł ci
taki sam koszt za paliwo, skoro przy zakupie benzyny płaci się ~4x więcej? Oraz po co doliczać opłatę za moc przyłączeniową, skoro prąd, czy się auto
ładuje prądem czy nie łąduje, się posiada? To tak jak niektórzy ignoranci
do kosztu ogrzewania domu prądem też doliczają koszty przyłączenia czy
wliczają abonamenty do kWh za ogrzewanie, pomimo że prąd tak czy siak
trzeba zainstalować i opłacić abonamenty.
[...]

To są odczyty liczników użytkowników, a nie producenta. 21kWh to normalna,
wcale nieoszczędna jazda. Oszczędna, jak już napisałem, to 16kWh. A gdzie
do tego jeszcze Leaf z dużo gorszymi osiągami do setki, mniejszą prędkością
maksymalną, mniejszy, lżejszy? Zrobisz w końcu rzetelne wyliczenia (więcej
jak połowę już za Ciebie zrobiłem) dla Leafa czy dalej będziesz kluczyć?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-11 17:51:11
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-11 o 15:43, Myjk pisze:

[...]

Jakieś herezje opowiadasz.
https://www.youtube.com/watch?v=MhW11N8woDw

Data: 2017-10-11 18:09:29
Autor: T.
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-11 o 17:51, nadir pisze:
[...]

A zawsze mnie ciekawiło - jak wygląda odporność paneli na grad? Bo jednak to się u nas zdarza...
T.

Data: 2017-10-11 22:55:52
Autor: Mateusz Bogusz
Jak mieć Tesle za darmo...
A zawsze mnie ciekawiło - jak wygląda odporność paneli na grad? Bo jednak to się u nas zdarza...

To ile opadów gradu już przeżyłeś i jakie straty miałeś? No to dokładnie tak samo to wygląda w przypadku paneli, przecież tam szyba jest.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-10-11 23:01:03
Autor: Cavallino
Jak mieć Tesle za darmo...
[...]

Gdzie Ty szybę w panelach widziałeś?
To tworzywo jest.

Data: 2017-10-11 23:05:38
Autor: Mateusz Bogusz
Jak mieć Tesle za darmo...
Gdzie Ty szybę w panelach widziałeś?
To tworzywo jest.

Ja piszę o panela solarnych - https://www.hewalex.pl/porady-i-wiedza/kolektory-sloneczne/budowa-kolektora.html

Nie wiem o czym Ty piszesz.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-10-12 08:22:27
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 11 Oct 2017 23:05:38 +0200, Mateusz Bogusz
Ja piszę o panela solarnych -

To czemu o panelach solarnych, skoro dyskutujemy tutaj o prądzie i w filmie
do którego się odnosiłeś w swoim pytaniu też są panele fotowoltaiczne
produkujące prąd?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-12 16:04:53
Autor: Iguan_007
Jak mieć Tesle za darmo...
Myjk,
To czemu o panelach solarnych, skoro dyskutujemy tutaj o prądzie i w filmie do którego się odnosiłeś w swoim pytaniu też są panele fotowoltaiczne produkujące prąd?

Moze Cie dobrze  nie zrozumialem, ale czy w potocznym polskim nazewnictwie panele solarne I panele fotowoltaiczne to dwie rozne rzeczy? Przyznam, ze pierwszy raz sie z czyms takim spotkam.

"A solar panel is actually a collection of solar (or photovoltaic) cells, which can be used to generate electricity through photovoltaic effect. These cells are arranged in a grid-like pattern on the surface of solar panels."
?http://economictimes.indiatimes.com/definition/solar-panel?

"solar panel -- See photovoltaic (PV) panel".
?https://energy.gov/eere/sunshot/solar-energy-glossary#photovoltaic_panel?

" Photovoltaic (PV) technology has been used to power homes for many years, and with good reason. Sufficient sunlight falls on Australia to supply the nation's total energy needs many times over. By installing solar modules (or panels)"
?http://www.yourhome.gov.au/energy/photovoltaic-systems?

Data: 2017-10-13 09:50:35
Autor: T.
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-13 o 01:04, Iguan_007 pisze:
Myjk,

[...]

Potocznie rozumie się, że solarne grzeją wodę, a fotowoltaiczne robią prąd.
T.

Data: 2017-10-12 18:35:09
Autor: Mateusz Bogusz
Jak mieć Tesle za darmo...
To czemu o panelach solarnych, skoro dyskutujemy tutaj o prądzie i w filmie
do którego się odnosiłeś w swoim pytaniu też są panele fotowoltaiczne
produkujące prąd?

Zwał jak zwał, jeden pies. Ramki zawsze robią te same, a czy w środku rura z wodą czy kable co za różnica.

To tutaj macie panele fotowoltaniczne - http://bisonenergy.pl/systemy-fotowoltaiczne-dla-domow-jednorodzinnych-opis-instalacji/

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-10-12 03:16:24
Autor: Iguan_007
Jak mieć Tesle za darmo...
On Thursday, October 12, 2017 at 2:09:32 AM UTC+10, T. wrote:

A zawsze mnie ciekawiło - jak wygląda odporność paneli na grad? Bo jednak to się u nas zdarza...
T.

Nic sie nie dzieje, to jest pokryte jakims twardym tworzywem.

Pozdrawiam, Iguan   --
Tu i tam:   https://sites.google.com/site/iguan007/

Data: 2017-10-12 08:19:20
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 11 Oct 2017 17:51:11 +0200, nadir
Jakieś herezje opowiadasz.
https://www.youtube.com/watch?v=MhW11N8woDw

Koleś był na pms i został zjedzony żywcem, także w komentarzach pod filmem.
Tyle co on wydał na ten "zajebisty" system, to by sobie Tesle kupił z dwoma
albo trzema przyłączami i "tankował" do śmierci za darmo. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-12 10:26:17
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Thu, 12 Oct 2017 08:19:20 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Koleś był na pms i został zjedzony żywcem, także w komentarzach pod filmem.

On? Chyba raczej wtorne komentarze o nim.

Tyle co on wydał na ten "zajebisty" system, to by sobie Tesle kupił z dwoma

Jakoś mi umknęło, było to podawane tutaj czy w jakimś filmie to komentował?

--
Marek

Data: 2017-10-11 20:28:42
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Wed, 11 Oct 2017 15:43:36 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
fakturze za prąd? Pokaż swoją fakture ile Ci tam wychodzi prąd w 2T, bo
chcę uwierzyć że śnię

Sugerujesz, że taryfa 2T jest tańsza prawie 50% dla odbiorcy indywidualnego?

Moja faktura (1T)
za energie czynna 0,24 netto/kWh
za znienna sieciowa 0,19 netto/kWh

razem daje 0,48 brutto/kWh.

Nie mam szans by w 2T mieć 50% taniej.

--
Marek

Data: 2017-10-11 12:15:04
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu środa, 11 października 2017 20:29:03 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
> chcę uwierzyć że śnię

Sugerujesz, że taryfa 2T jest tańsza prawie 50% dla odbiorcy indywidualnego?

Moje rachunki za prąd jak korzystałem z jednej taryfy to było 250=270zł miesięcznie
Odkąd zmieniłem na taryfę g12w(tańsza energia w nocy, w dzień od 13 do 15 i we wszystkie dni wolne ustawowo od pracy) rachunki spadły o ok 50zł bez zmiany nawyków domowników.

Data: 2017-10-12 08:37:46
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 11 Oct 2017 20:28:42 +0200, Marek
Sugerujesz, że taryfa 2T jest tańsza prawie 50% dla odbiorcy indywidualnego?

Wprost Ci podaje wartości z faktury odbiorcy indywidualnego. Jest tańsza
prawie 50%, ale tylko dlatego prawie, bo nie mam najlepszej możliwej
oferty.

Moja faktura (1T)

I wszystko jasne.

Nie mam szans by w 2T mieć 50% taniej.

Masz, tylko jeszcze o tym nie wiesz. Tymczasem zrewiduj swoje wyliczenia -- bo są skrajnie błędne.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-11 21:10:24
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 11.10.2017 o 15:43, Myjk pisze:
Wed, 11 Oct 2017 13:25:21 +0200, Marek

I ja nie ogrzewam domu prądem, pracuję w domu, więc mam
mniej korzystne warunki.

To na co idzie ta energia w nocy? Bo to się kupy nie trzyma?

BTW - nie pisałeś w innym wątku, że masz pompę ciepła?

Shrek

Data: 2017-10-11 12:19:38
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu środa, 11 października 2017 21:10:24 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 11.10.2017 o 15:43, Myjk pisze:
> Wed, 11 Oct 2017 13:25:21 +0200, Marek
> mniej korzystne warunki.

To na co idzie ta energia w nocy? Bo to się kupy nie trzyma?

Przyjrzyj się le zużywają routery, ładowarki, pompy cyrkulacyjne, pompy co itp sprzęty chodzące non stop to się zdziwisz. No i godz 13-15 + dni wolne w niektórych planach taryfowych
Ale i tak dla sprzętów chodzących nonstop dwutaryfowe rozliczenie jest tańsze jak jedna.

Data: 2017-10-11 21:27:00
Autor: Cavallino
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 11-10-2017 o 21:19, Kris pisze:
[...]

U mnie w nocy chodzi, bojler i zmywarka.
W dzień, w 2T również pralka, bo ma programator.

Data: 2017-10-11 12:39:59
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu środa, 11 października 2017 21:27:01 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

> Przyjrzyj się le zużywają routery, ładowarki, pompy cyrkulacyjne, pompy co itp sprzęty chodzące non stop to się zdziwisz. U mnie w nocy chodzi, bojler i zmywarka.
W dzień, w 2T również pralka, bo ma programator.

U nas pralka zmywarka czy tam inne gotowanie włączane jest wtedy kiedy akurat potrzeba. Nie zmienialiśmy nawyków zmieniając plan taryfowy aczkowiek wtedy pewnie kolejne ze dwie dychy by oszczędności było

Data: 2017-10-11 23:03:04
Autor: Cavallino
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 11-10-2017 o 21:39, Kris pisze:
[...]

Kwestia przyzwyczajenia.
Dopóki nie miałem fotowoltaiki, w 2T zużywaliśmy 2/3 prądu.
Teraz procentowo jeszcze więcej, bo siłą rzeczy więcej prądu produkuje się w 1T, gdy jest jasno, więc zmniejsza to zużycie głównie 1T.

Data: 2017-10-13 08:31:18
Autor: Yakhub
Jak mieć Tesle za darmo...

[...]

Nie masz lodówki?

--
Yakhub

Data: 2017-10-13 16:26:20
Autor: Cavallino
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13-10-2017 o 08:31, Yakhub pisze:

[...]

Lodówka chodzi w obu taryfach, siłą rzeczy.
Płyta i piekarnik też - gdy są potrzebne.

Data: 2017-10-12 06:38:10
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 11.10.2017 o 21:19, Kris pisze:

Przyjrzyj się le zużywają routery, ładowarki, pompy cyrkulacyjne, pompy co itp sprzęty chodzące non stop to się zdziwisz.

Tyle co nic.

Ale i tak dla sprzętów chodzących nonstop dwutaryfowe rozliczenie jest tańsze jak jedna.

Być może - ale tylko pod warunkiem, ze tam nie mieszkasz i w 1 taryfie energii nie używasz. A Myjk nie dość, że mieszka, to jeszcze w nim pracuje.

Shrek

Data: 2017-10-11 23:52:47
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 06:38:10 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> Przyjrzyj się le zużywają routery, ładowarki, pompy cyrkulacyjne, pompy co itp sprzęty chodzące non stop to się zdziwisz.

Tyle co nic.
Sprawdź jednak w wolnej chwili. Bo współcześnie jednak sporą część energii zużywają urządzenia pracujące non stop. Taka pompa od co to często 60W a takich pomp 2 lub i 3 bywają chodzące non stop.

Być może - ale tylko pod warunkiem, ze tam nie mieszkasz i w 1 taryfie energii nie używasz.

Nie być może tylko na pewno- dwie taryfy wychodzą taniej jak jedna dla wszystkich urządzeń chodzących non-stop
A Myjk nie dość, że mieszka, to jeszcze w nim pracuje.

Normalnie przęciętna rodzina przy dwóch taryfach ma zuzycie 2/3 w tańszej 1/3 w drogiej jak myjk pracuje w domu to to trochę inaczej wyjdzie ale bez przesady.
Pomiędzy 13 a 15 tez jest tańsza energia, w weekendy i inne dni wolne w taryfach 12W tak samo
Ja po przejściu na dwie  taryfy oszczędziłem ok 600zł rocznie Myjk pisze o 200zł więc to się zgadza.

Data: 2017-10-12 09:08:33
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 12.10.2017 o 08:52, Kris pisze:

[...]

Taa - albo wręcz 10. Pompa cyrkulacyjna (zakładam że mieszkasz w domu nie mieszkaniu) to jakieś max 30W.

masz linka http://www.rynekinstalacyjny.pl/pompy-obiegowe-i-cyrkulacyjne

Na ogół mniej. Ruter 10, telewizor w standby 5, zegarek w piekarniku 5. alarm 10, Razem z grubego palca 50 z dwóch grubych palców, żebyś się nie czepiał 100W. 0,1kWh*24*30=72kWh miesięcznie. Różnica między taryfą G11 a G12 w nocy to 2,1 grosza co daje zajebistą oszczędność w wymiarze jeden złoty i pisiąt groszy;) Po 60 latach niemal stówka:P

Oczywiście zakładając, że w dzień to wszystko w pisdu wyłączasz.

[...]

Zapomniałeś dodać przeciętna rodzina wampirów:P

Ja po przejściu na dwie  taryfy oszczędziłem ok 600zł rocznie Myjk pisze o 200zł więc to się zgadza.

Nie zgadza się - dostałeś wyliczenia. Nie kombinuj.

Shrek

Data: 2017-10-12 01:21:24
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 09:08:33 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

. Różnica między taryfą G11 a G12 w nocy to 2,1 grosza
http://www.energa-operator.pl/upload/wysiwyg/dokumenty_do_pobrania/taryfa/taryfa_2017_ENERGA-OPERATOR_SA.pdf
https://www.energa.pl/dla-domu/energia_dla_domu/energia_dla_domu/informacje_podstawowe

G11- 0,5169
G12w: 0,6257 dzień, 0,2951 noc + całą dobe w dni wolne od pracy(w październiku jest to 9 dni, w grudniu 12dni np)

 co daje zajebistą oszczędność w wymiarze
jeden złoty i pisiąt groszy;) Po 60 latach niemal stówka:P

Oczywiście zakładając, że w dzień to wszystko w pisdu wyłączasz.
Nie wyłączę. Za wszystkie rządzenia chodzące non stop zapłacę miesięcznie za energię mniej w taryfie g12/g12w niż za te same urządzenia w taryfie G11. Dotrze to do Ciebie czy rozrysować?

Zapomniałeś dodać przeciętna rodzina wampirów:P

Nie, normalnie korzystająca z energii rodzina
Myjk korzysta "nienormalnie" bo dodatkowo pracuje w domu co zapewne zwiększa zużycie energii.
Ale przyjmując ze pracuje od 7-15tej to i tak dwie godziny ma taniej+ soboty/ew. inne dni wolne(jeśli ma g12W)

> Ja po przejściu na dwie  taryfy oszczędziłem ok 600zł rocznie Myjk pisze o 200zł więc to się zgadza.

Nie zgadza się
Zgadza się- faktury nie kłąmią. Mam rozliczenia rzeczywiste i zawsze na początku miesiąca wpisuje stan licznika.

dostałeś wyliczenia.

Policz poprawnie bo na razie to bzdury piszesz
Ale ułatwię Tobie:
Październik 9 dni wolnych, 22 roboczyczh
31dni*24 godziny to wychodzi 744godzin
Tanie godziny(9*24)+(22*10)-436godz
Drogie godziny 22*14=308godz

Nie kombinuj.
Licz dalej, daj znać co wyszło.

Data: 2017-10-12 15:57:29
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 12.10.2017 o 10:21, Kris pisze:

[...]

Dziwne - z tego linku

G11 - 0,2969
G21W - 0,3464/0,2247

Podczas gdy innogy

G11 0,3397 zł
G12 0,3601 zł 0,3188 zł

Zapomniałeś dodać przeciętna rodzina wampirów:P

Nie, normalnie korzystająca z energii rodzina

Normalni ludzie w nocy śpią.

Shrek

Data: 2017-10-12 23:39:26
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 15:57:28 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

Podczas gdy innogy
Błędne dane miałeś to i błędne wyniki wyszły.

Data: 2017-10-13 14:43:27
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 08:39, Kris pisze:
W dniu czwartek, 12 października 2017 15:57:28 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

Podczas gdy innogy
Błędne dane miałeś to i błędne wyniki wyszły.

Hm - a jak się odniesiesz do danych _ze_swojego_linku_ ?

Shrek

Data: 2017-10-13 06:08:12
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu piątek, 13 października 2017 14:43:29 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

Hm - a jak się odniesiesz do danych _ze_swojego_linku_ ?
Dane ze strony dostawcy z którym mam umowę więc zapewne dane poprawne

Data: 2017-10-13 15:11:13
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 15:08, Kris pisze:
W dniu piątek, 13 października 2017 14:43:29 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

Hm - a jak się odniesiesz do danych _ze_swojego_linku_ ?
Dane ze strony dostawcy z którym mam umowę więc zapewne dane poprawne

to dlaczego piszesz, że 0,6257/0,2951 skoro twój dostawca, w linku podanym przez ciebie pisze 0,3625/0,2358?

Shrek

Data: 2017-10-13 06:19:52
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu piątek, 13 października 2017 15:11:14 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> Dane ze strony dostawcy z którym mam umowę więc zapewne dane poprawne
> to dlaczego piszesz, że 0,6257/0,2951 skoro twój dostawca, w linku podanym przez ciebie pisze 0,3625/0,2358?

Manipulujesz celowo?
A nie zauważyłeś że dwa linki podałem?
Weź głęboki oddech i na spokojnie sprawdź co podlinkowałem o czym pisałem to może przestaniesz się dalej kompromitowac

Data: 2017-10-13 15:41:23
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 15:19, Kris pisze:

to dlaczego piszesz, że 0,6257/0,2951 skoro twój dostawca, w linku
podanym przez ciebie pisze 0,3625/0,2358?

Manipulujesz celowo?

NIe - czemuż miałbym

A nie zauważyłeś że dwa linki podałem?

Znaczy pierwszy był zły?

Weź głęboki oddech i na spokojnie sprawdź co podlinkowałem o czym pisałem to może przestaniesz się dalej kompromitowac

Podałeś dwa linki - w jednym było jasno napisane to co podałem, w drugim opłaty za wszystkie możliwe przyłącza itp, ale z pobieżnego przeglądu nigdzie nie było tego co napisałeś. Wybacz - ale jeśli podałeś dwa,  i w pierwszym jest dużymi literami podana informacja o której rozmawiamy a w 2 10 stron prawniczego tekstu... Po co mam szukać, skoro jest już w pierwszym _podanym_przez_ciebie_ linku?

Shrek

Data: 2017-10-13 07:40:46
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu piątek, 13 października 2017 15:41:24 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

NIe - czemuż miałbym
Może dosadniej- albo głupa palisz albo...

> A nie zauważyłeś że dwa linki podałem?

Znaczy pierwszy był zły?

A w jakim celu miałbym zły linka podawać?
Podałem konkretne ceny, podałem tez dwa linki żebyś mu nie zarzucił że ceny które podałem z palucha wyssałem

[...]

Podejrzewam że dalej manipulujesz bo nie wierze ze nie rozumiesz o czym piszemy
Coś tam kiedyś pisałeś że z energetyką zawodowo coś masz wspólnego?
Ale ok- całej ryby nie dostaniesz ale przynętę chociaż dam Tobie żebyś miał łatwiej
W pierwszym linku jest podana część informacji o której rozmawiamy w drugim linku druga część. Nie moja wina że w jednym miejscu tego nie ma a na jakimś innogy polegać nie zamierzam
Jak nie lubisz prawniczego tekstu(ja tez nie lubię) to z mojego drugiego linka zerknij w tabelę w pkt 9,2
Kalkulator w dłoń, w osobnym okienku otwórz link pierwszy i ceny które podałem przestaną być dla Ciebie tajemnicą;)

Data: 2017-10-13 17:26:47
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 16:40, Kris pisze:

A nie zauważyłeś że dwa linki podałem?

Znaczy pierwszy był zły?

A w jakim celu miałbym zły linka podawać?

Nie wiem - ale w pierwszym były inne dane niż podawałeś. A jak sięna nie powołałem, to zarzucam mi manipulację. kupy się nie trzyma:P

Ale ok- całej ryby nie dostaniesz ale przynętę chociaż dam Tobie żebyś miał łatwiej
W pierwszym linku jest podana część informacji o której rozmawiamy w drugim linku druga część.

Ale to twój argument, więc ty go uzasadniaj. Ja się w podchody nie mam ochoty bawić i czytać 10 stron prawniczego tekstu, żeby udowodnić twoje racje.

Nie moja wina że w jednym miejscu tego nie ma a na jakimś innogy polegać nie zamierzam

Równie dobrze mógłbym napisać, że czemu miałbym polegac na czymś co nawet trudno odmienić przez przypadki. Ale to z grubsza to samo co w twoim pierwszym linku, więc w czym problem:?

[...]

I nie można było od razu?

ale - 0,2969+0,2285=0,5254   też się nie zgadza;)

Choć rzeczywiście - jeśli opłata zmienna jest tak mocno różna, to może się opłacać jak w tygodniu tylko wpadasz się przespać w domu, a w weekendy nigdzie nie wyjeżdzasz.

Shrek

Data: 2017-10-13 10:44:00
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu piątek, 13 października 2017 17:26:47 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

I nie można było od razu?

Lepsza wędka od ryby;)

ale - 0,2969+0,2285=0,5254   też się nie zgadza;)

Masz mnie;)

Choć rzeczywiście - jeśli opłata zmienna jest tak mocno różna, to może się opłacać jak w tygodniu tylko wpadasz się przespać w domu, a w weekendy nigdzie nie wyjeżdzasz.

Zaryzykuję stwierdzenie że nie tylko takiej rodzinie się opłaca.
U mnie w tygodniu żona w domu, ja o 17 wracam, w wekendy przeważnie w domu, wampirami nie jesteśmy i sie opłaca
I żadnych programatorów, dostosowywania życia do godzin nocnej taryfy itp
Zresztą odkąd zmywarka się nam zapaliła i zadymiła cały pół chaty zanim zareagowałem to nie odważymy się nic włączać pod naszą nieobecność czy tym bardziej podczas snu

Data: 2017-10-12 02:04:38
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 09:08:33 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

Nie zgadza się - dostałeś wyliczenia. Nie kombinuj.
Ułatwię Tobie wyliczenia
średnie zużycie energii u mnie to 380kW/mc- tak mniej więcej u innych w domach tez wychodzi jeśli prądem nie grzeją- badaliśmy temat wielokrotnie na sąsiednich grupach

Koszty zmienne liczymy:
W jednej taryfie:
380kWx0,52zł=196zł

Dwie taryfy(2/3 w tańszej 1/3 w droższej)
250kW*0,3zł=73,78zł
130kW*0,63zł=81,34zł
73,78zł+81,34zł=155,12zł

196zł-155zł= 40zł różnicy między G11 a G12W
To dla kosztów zmiennych
Pisałem o 50zł o oszczędności i jak widzisz tak to wychodzi nawet z czystych wyliczeń

Data: 2017-10-12 11:21:55
Autor: Adam
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-12 o 11:04, Kris pisze:
[...]

jak Ty to robisz, że masz 2/3 w tańszej?
Pytam poważnie, u mnie jest 2/3 w droższej, chociaż pranie, zmywanie, prasowanie prawie
zawsze w tańszej.

Data: 2017-10-12 02:29:38
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 11:21:27 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

jak Ty to robisz, że masz 2/3 w tańszej?
Pytam poważnie, u mnie jest 2/3 w droższej, chociaż pranie, zmywanie, prasowanie prawie
zawsze w tańszej.
A masz taryfę g12 czy G12W?

Data: 2017-10-12 11:34:38
Autor: Adam
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-12 o 11:29, Kris pisze:
[...]

g12, ale to robi aż taką różnicę? muszę w takim razie zmienić na g12w.

Data: 2017-10-12 02:58:07
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 11:34:44 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

g12, ale to robi aż taką różnicę? muszę w takim razie zmienić na g12w.
W październiku masz dodatkowo 8dni(192 godziny) w tańszej taryfie.. W soboty u mnie zużycie jest większe bo ja coś tam majsterkuje, zona jakieś większe prania, gotowania, coś się piecze  itp. A soboty, niedziele i każdy ustawowo wolny dzień jest wtedy w całości tańszy

Data: 2017-10-12 11:26:57
Autor: Adam
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-12 o 11:21, Adam pisze:
[...]

od 2004 roku, droższa - 35181, tańsza - 20297 kWh

Data: 2017-10-12 11:35:54
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ccd2739-c9bd-4acd-aab6-6d4b10d2beb0@googlegroups.com...
[...]

a na co tyle pradu ? Kuchnia elektryczna, CWU ?

[...]

I tak ci wychodzi - 250kWh w nocy ?

Bo jak pisaliscie o routerach, ladowarkach - powiedzmy 50W, lodowka drugie 50, przez 10h dziennie =  30kWh/mc w nocy.
Oswietlenie, telewizor, komputer po 22 - powiedzmy 300W przez 2h = 18kWh/mc

wychodzi 50kWh w tanszej taryfie, 330kWh w drozszej taryfie i 223 zl rachunku, taka oszczednosc.

Oczywiscie mozna latwo zmienic, chocby grzejac wode w zbiorniku w nocy, albo biorac poranny prysznic przed 6:00 z przeplywowego ogrzewacza.

J.

Data: 2017-10-12 03:03:07
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 11:35:59 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:
a na co tyle pradu ? Kuchnia elektryczna, CWU ?

Dom, gotowanie na indukcji
Bez grzania CWU bez ogrzewania. Tyle wychodzi mniej więcej od 7lat jak zamieszkałem w domu. Jak gotowałem na gazie to było o ok 50zł mniej ale G11 jeszcze wtedy miałem

I tak ci wychodzi - 250kWh w nocy ?

W dni robocze od 13-15 i od 22-06+ każdy soboty niedziele i inne swieta.
wychodzi 50kWh w tanszej taryfie, 330kWh w drozszej taryfie
Wyżej liczyłem ile godzin w miesiącu jest tańszej a ile droższej
Oczywiscie mozna latwo zmienic, chocby grzejac wode w zbiorniku w nocy, albo biorac poranny prysznic przed 6:00 z przeplywowego ogrzewacza.

Wody nie grzeje prądem

Data: 2017-10-12 12:40:59
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:06fe89a0-6c60-41a9-ae36-fc4e2f89d55f@googlegroups.com...
[...]

Ale obiadu nie gotujesz w tanszej taryfie, chyba, ze akurat jestes/zona w domu 13-15.

Oczywiscie mozna latwo zmienic, chocby grzejac wode w zbiorniku w
nocy, albo biorac poranny prysznic przed 6:00 z przeplywowego
ogrzewacza.
Wody nie grzeje prądem

No to jestem troche zdziwiony tym poborem - i w calosci i w taniej taryfie.
Przerzucajac zmywanie na noc i pranie na noc/weekend cos tam mozna zaoszczedzic ...

Ale wychodzi Ci 500W sredniego zuzycia, non stop.
Trzy duze komputery, serwer jakis powazny, telewizor plazmowy, praca w domu  ?

J.

Data: 2017-10-12 04:10:18
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 12:41:05 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:

Ale obiadu nie gotujesz w tanszej taryfie, chyba, ze akurat jestes/zona w domu 13-15.

Obiad jemy ok 17 więc gotowany jest przeważnie w droższej taryfie
Ale indukcja to ok 50zł/mc- jednak często jednak coś tam w piekarniku na obiad się robi tez.

Ale wychodzi Ci 500W sredniego zuzycia, non stop.
Trzy duze komputery, serwer jakis powazny, telewizor plazmowy, praca w domu  ?

Dwa routery, rejestrator od monitoringu, monitoring(zasilanie kamer), dysk sieciowy, pompa i pozostały osprzęt od CO, lodówka, jakiś termometr, ładowarki od telefonów i laptopów ciągle w gniazdkach, dekodery, telewizory w standby, zamrażarka to chodzi praktycznie non stop więc w dwóch taryfach ma taniej.
Kiedyś całe zużycie miałem w exelu rozpisane i wychodziło spore zużycie nonstop. Oświetlenie z tego co pamiętam to ok 30zł miesięcznie wychodziło(ale to jeszcze w G11 liczyłem)
Tu cudów nie ma- w domu te 350-400kw wychodzi miesiecznie . Na pl.misc..budowanie kilka razy temat obgadywaliśmy i raczej tak innym też wychodzi. U mamy w domu podobnie, szwagier też niewiele mniej płaci.
Cudów nie ma. Odkąd się w 2007 do domu wprowadziłem to rachunki miałem ok 200zł. Około 2012 gazówkę na indukcję zmieniłem to wzrosły do ok 250zł.
Powyższe w G11
W kwietniu tego roku bodajże zmieniłem na G12W i rachunki spadły w okolice 200zł

Data: 2017-10-12 13:31:30
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60a5c72b-aee9-4e87-826a-1d1d9fb36d49@googlegroups.com...
[...]

Jak żona umie programator obslugiwac i nastawi start piekarnika na 13:00 :-)

Ale wychodzi Ci 500W sredniego zuzycia, non stop.
Dwa routery,

jeden to mi nawet trudno zmierzyc - 5W lub mniej.

rejestrator od monitoringu, monitoring(zasilanie kamer),

to moze troche brac, ale mysle ze gora 50W.

dysk sieciowy,

powinien byc oszczedny i sie ograniczac przy nieuzywaniu :-)

pompa i pozostały osprzęt od CO,

Lato mamy, pompa nic nie zuzywa :-)

lodówka,

~50W srednio

jakiś termometr, ładowarki od telefonów i laptopów ciągle w gniazdkach,

pomacaj ... cieple nie sa, czyli ponizej 1W biora.

dekodery,

Bydle potrafi sporo wziac ... 20W powiedzmy. Ale pomacaj - moze oszczedny.

telewizory w standby,

tez grosiki - powienien :-)

zamrażarka to chodzi praktycznie non stop więc w dwóch taryfach ma taniej.

A powinna tyle, co lodowka.

Kiedyś całe zużycie miałem w exelu rozpisane i wychodziło spore zużycie nonstop.
Oświetlenie z tego co pamiętam to ok 30zł miesięcznie wychodziło(ale to jeszcze w G11 liczyłem)

No i ciekawe jak to w G12W ... drozej ? Zalezy od stylu zycia, czy sie idzie o 22 spac, czy o 2 :-)
No i czy sie lubi halogeny, czy oszczedniejsze lampy.
Teraz to nie mam chyba nawet 50W na pokoj, a poznym wieczorem swieci tylko 10W.

Tu cudów nie ma- w domu te 350-400kw wychodzi miesiecznie . Na pl.misc.budowanie kilka razy temat obgadywaliśmy i raczej tak innym też wychodzi. U mamy w domu podobnie, szwagier też niewiele mniej płaci.

Znajomi tez sie żalą podobnie, ale dosc sporo mi sie wydaje.
Mnie wk*, ze  taki "wszystko wylaczone" pobor mocy mam 40W mieszkaniu - bo rzeczywiscie "wszystko" wylaczone, w przerwie pracy lodowki.
Ale 40 to nie 500 :-)

[...]

Czyli dopiero to W dalo zysk :-)

Bo zakladajac, ze kuchnia pracuje jednak w drogiej taryfie, to 50zl w G11 lub 60 w G12.
Ale jak sie wiecej gotuje w weekend, to ta G12W moze w kuchni wyjsc na to samo.

No i zone przeszkolic, ze zupe i ziemniaki to sie gotuje na minimalnej mocy, oczywiscie dopiero jak woda zacznie wrzec :-)

J.

Data: 2017-10-12 05:16:15
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 13:31:35 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:

Jak żona umie programator obslugiwac i nastawi start piekarnika na 13:00 :-)

Założenie było żadnych zmian nawyków i ustawiania programatora. Wychodzę z założenie ze lepiej pomęczyć się i 50zł więcej zarobić jak kombinować aby 50zł oszczędzić.

Lato mamy, pompa nic nie zuzywa :-)

CWU potrzebna

>lodówka,

~50W srednio
Zamrażarka w garażu pewnie sporo bo stare bydle

No i ciekawe jak to w G12W ... drozej ?

Życie pokazało że taniej

od stylu zycia, czy sie idzie o 22 spac, czy o 2 :-)

W sobotę myjka odpalana bo podjazd trzeba wymyc i auto żony a to 3kw
Kosiarka do trawy, nozyce do żywopłtu, jakies majsterkowanie(pilarka, heblarka, wkretarka)

No i czy sie lubi halogeny, czy oszczedniejsze lampy.
Teraz to nie mam chyba nawet 50W na pokoj, a poznym wieczorem swieci tylko 10W.
Teraz to jużź wszędzie lidy prawie mam ale nie wiem ile na pokój Wat. Jasno lubimy więc jakies 8W kupowałem a zróde światła sporo bo rozproszone

Znajomi tez sie żalą podobnie, ale dosc sporo mi sie wydaje.

W mieszkaniu też połowę z tego płaciłem, w domu wychodzi jak wychodzi ale 200zł to żadna tragedia. Zresztą teraz mam w tym mieszkaniu lokatorów i licznik przedpłatowy ale widzę doładowania. Maks 150zł miesięcznie płaca ale wodę grzeją prądem a gotują dla odmiany na gazie. No i 2+3 ich jest a ta trójka to maleństwa.

Czyli dopiero to W dalo zysk :-)

Ano tak wychodzi

No i zone przeszkolic, ze zupe i ziemniaki to sie gotuje na minimalnej mocy, oczywiscie dopiero jak woda zacznie wrzec :-)

Akurat na indukcji z tym problemów nie ma

Data: 2017-10-12 15:13:17
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3e182ccd-5498-4648-8772-6f03507f905e@googlegroups.com...
[...]

Rozumiem, ale zmiana niewielka, ma zalety, bo pieczen prawie gotowa i tylko podgrzac i mozna jesc, a nie czekac na glodno az sie dopiecze.
Tylko te bakterie, co mieso od rana do 13-tej atakuja :-)

Lato mamy, pompa nic nie zuzywa :-)
CWU potrzebna

I pompa miesza caly czas ?

>lodówka,
~50W srednio
Zamrażarka w garażu pewnie sporo bo stare bydle

Byc moze.
Nad sensem tej zamrazarki tez sie mozna zastanowic - sklepy ukradli czy co?

od stylu zycia, czy sie  idzie o 22 spac, czy o 2 :-)
W sobotę myjka odpalana bo podjazd trzeba wymyc i auto żony a to 3kw
A kuchenka 7kW :-)

Myjka pracuje ... kwadrans ?

Kosiarka do trawy, nozyce do żywopłtu, jakies majsterkowanie(pilarka, heblarka, wkretarka)
Tez pewnie nie przez caly weekend.

[...]

8W to nie 100, jak w zarowce. I do 500 ciagle daleko, a przeciez nie swieci sie non stop :-)

Jesli masz jakis nowoczesny licznik, to moze elektrownia daje jakies narzedzie do sprawdzenia poboru np w kazdej godzinie.

Znajomi tez sie żalą podobnie, ale dosc sporo mi sie wydaje.
W mieszkaniu też połowę z tego płaciłem, w domu wychodzi jak wychodzi ale 200zł to żadna tragedia.

Tylko o ilosc mi chodzi. 500W non stop ... a tu pol dnia nie ma nikogo w domu.
No ale zapominam o weekendach.

No i zone przeszkolic, ze zupe i ziemniaki to sie gotuje na minimalnej
mocy, oczywiscie dopiero jak woda zacznie wrzec :-)
Akurat na indukcji z tym problemów nie ma

Masz jakas lepsza i robi to automatycznie, czy jednak trzeba palcem przesunac ... a nie zawsze sie chce :-)

J.

Data: 2017-10-12 07:55:24
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 15:14:04 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:
em, ale zmiana niewielka, ma zalety, bo pieczen prawie gotowa i
tylko podgrzac i mozna jesc, a nie czekac na glodno az sie dopiecze.
Tylko te bakterie, co mieso od rana do 13-tej atakuja :-)

staramy się unikac jadania odgrzewanych dań. Obiad "na śiwężo" cała rodziną. Tak tradycyjnie

I pompa miesza caly czas ?

Jak kocioł grzeje to pompa do baniaka pompować musi.
Pewnie grawitacyjnie by tez poszło ale nawet nie wiem czy jest tak opcja w sterowniku kotła.

Byc moze.
Nad sensem tej zamrazarki tez sie mozna zastanowic - sklepy ukradli czy co?
Mięsa tam nie ma, Owoce z własnej działki, grzyby z okolicznych lasów czasami jakieś ryby jak nad morzem jestem akurat i więcej kupie

>W sobotę myjka odpalana bo podjazd trzeba wymyc i auto żony a to 3kw
A kuchenka 7kW :-)
No i?

Myjka pracuje ... kwadrans ?

Z godzinę miniom praktycznie co sobote (pomijając mroźne dni)zanim cały podjazd+ auto wymyje

Tez pewnie nie przez caly weekend.

Pewnie nie
Ale do czewgo zmierzasz? Bo jak do tego ze mógłbym oszczędzić jeszcze to pewnie tak. Bawiac się programatorami żrąc odgrzewane jedzenie i piorąc tak jak energa tanie godzina ma pewnie z50zł bysmy przyoszczędzili. Ale te 200zł to żadna tragewdia zeby sobie w domu utrudnienia robić.
Pewnie kolejne 20zł bym oszczędził na zmianie ROR w banku kolejne 20zł na zmiane operatora telefonicznego i z 50zł jakbym z neostrady zrezygnował. Ale nie na tym życie polega  żeby kazdy grosz ogladac. Lepiej się skupić na tym jak te 200zł dodatkowo zarobić zamiast jakieś ograniczenia wprowadzać zęby 200zł oszczędzić.

8W to nie 100, jak w zarowce.
A żyrandole 2 w każdym żarówek 6
Kinkiety, lampki, halogeny wokół domu itp. Pewnie z  50 światła by się łącznie nazbierało(jak żyrandol licząc jako 6szt)

I do 500 ciagle daleko, a przeciez nie swieci sie non stop :-)
Nie mam ambicji dociągac do 500W Jest jak jest i dopooki nam pasuje to większych zmian nie zamierzam wprowadać. W garażu mam jeszcze 4 tradycyjne halogeny jak się spalą to wymienię na ledy. Na trasie i balkonie jeszcze się zwykłe zarówki ostały ale tam sporadycznie zapalane są.

Jesli masz jakis nowoczesny licznik, to moze elektrownia daje jakies narzedzie do sprawdzenia poboru np w kazdej godzinie.

I co dzięki temu zyskam?

Masz jakas lepsza i robi to automatycznie, czy jednak trzeba palcem przesunac ... a nie zawsze sie chce :-)

Nie wiem czy lepsza. Po wymianę butli z gazem na indukcję rachunki wzrosły o 50zł. Za butlę z gazem wówczas płaciłem 60zł a starczała na dwa miesiące. Więc indukcja spowodowała wzrost wydatków o 20zł więc nie ma się co zastanawiać czy tam paluchem klikac bo 3zł zaoszczędzę,

Data: 2017-10-12 17:44:29
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cc0a581b-6f53-4e51-8ed4-375d711236d6@googlegroups.com...
>W sobotę myjka odpalana bo podjazd trzeba wymyc i auto żony a to >3kw
A kuchenka 7kW :-)
No i?

No i wiecej zona zuzyje pradu na kuchence w tygodniu, niz ty tą myjka w weekend :)

[...]

Troche mnie dziwi, ze to sie oplaca, skoro prad w "normalnych" godzinach jednak drozszy.

[...]

Ano przyda sie na starosc ... chyba, ze na emerytury i tak nie starczy :-)

Ale nad tym ROR to bym sie zastanowil :-)

8W to nie 100, jak w zarowce.
A żyrandole 2 w każdym żarówek 6
Kinkiety, lampki, halogeny wokół domu itp. Pewnie z  50 światła by się łącznie nazbierało(jak żyrandol licząc jako 6szt)

No i tak jakos liczylem. Ale to swiatlo to jakos wrednie nie chce sie ograniczac do "po 22-giej" :-)

I do 500 ciagle daleko, a przeciez nie
swieci sie non stop :-)
Nie mam ambicji dociągac do 500W

500W to masz teraz. Srednio non-stop !

Fakt, ze kuchenka przez pol godziny pelnej mocy moze "wyrobic norme" na 8h tych "srednio", ale to wlasnie zastanawia - przeciez przez 5 dni w tygodniu pracuje w drogiej taryfie.

Jesli masz jakis nowoczesny licznik, to moze elektrownia daje jakies
narzedzie do sprawdzenia poboru np w kazdej godzinie.
I co dzięki temu zyskam?

Ano - niepotrzebna wiedze, skoro i tak wydatki sa akceptowalne i nie ma co zwyczajow zmieniac :-)

Ale jestem naprawde ciekaw jakie masz nocne/spoczynkowe zuzycie, i jak sie udaje tak duzo w taniej taryfie.

[...]

Albo i 30,  a to 360 zl rocznie :-)

Zwykle kucharzowi zalezy, aby szybko podgrzac wode do wrzenia, ale potem to juz naprawde wystarczy minimalna moc/ogien, aby zupe "lekko gotowac".
A czy kuchenka zrobi to sama ... troche watpie, musialaby mocno inteligentna byc ... i wk* jak cos pieczesz na patelni :-)

J.

Data: 2017-10-13 00:01:57
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 17:44:36 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:

Ale jestem naprawde ciekaw jakie masz nocne/spoczynkowe zuzycie, i jak sie udaje tak duzo w taniej taryfie.

Na "moim" liczniku jest napisane:
"apator 16ec3r/1"
Jak znajdziesz w jaki sposób odczytać interesujące Ciebie dane to w wolnej chwili to zrobię.

Data: 2017-10-13 08:00:58
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

~50W srednio
Zamrażarka w garażu pewnie sporo bo stare bydle

To wymien na cos nowego :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2017-10-13 01:35:09
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu piątek, 13 października 2017 10:00:59 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

To wymien na cos nowego :)
Trzeba by przeliczyć kiedy by się taka inwestycja zwróciła
3 lata na zwrot to dla mnie akceptowalny okres.

Data: 2017-10-13 10:12:11
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Dnia Fri, 13 Oct 2017 08:00:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...
~50W srednio
Zamrażarka w garażu pewnie sporo bo stare bydle

To wymien na cos nowego :)

Liczac, ze nowa bedzie brala 50W mniej, to w tej weekendowej taryfie
jakies 170zl rocznie sie usklada ... zdazy sie nowa zwrocic, zanim sie
zestarzeje ? :-)
O ile w ogole na te 50W mozna liczyc, bo moze ma np 110W agregat..

Zegar jej dokupic, niech bierze tylko poza szczytem, przez pare godzin
moze sie nie rozmrozi :-)

J.

Data: 2017-10-12 11:00:59
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...

[...]

Duzo, prawda?
U mnie PC chodzi non stop, lapek czesto, duzy tv po kilka godzin dziennie, do tego zmywarka, pralka, lodówka plus duza, osobna zamrazarka.
No i płace ok 230 ale na 2 miesiace.

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2017-10-12 03:12:20
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 11:35:59 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:

I tak ci wychodzi - 250kWh w nocy ?
Faktura za wrzesień

258kw w strefie tańszej
139kW w droższej
Zużycie trochę większe jak normalnie bo sąsiadowi na budowę czasami prądu użyczam

Data: 2017-10-12 11:42:34
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Thu, 12 Oct 2017 02:04:38 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Pisałem o 50zł o oszczędności i jak widzisz tak to wych
odzi nawet z czystych wyliczeń

A tak btw czy kontrolujesz czy licznik ma ustawioną prawidłową datę i czas? U znajomego była sytuacja, że przez wiele miesięcy (może i lat) po wykupieniu taryfy szczyt/poza szczytem licznik miał nieprawidłowo ustawiony czas/date co spowodowalo nieprawidłowe naliczanie taryf. Wykrył to dość późno, licznik jest kilkaset metrów od miejsca użycia energii, znajomy uznal (gdy podpisywał umowe że  ze prawidłową konfigurację odpowiada ZE a nie on. Oczywiście ZE nie uznal reklamacji, stwierdzajac, ze to abonent ma pilnowac prawidłowej konfiguracji licznika (?) i kilkadziesiąt tys poszło w kosmos (odbiorcą energi jest zaklad produkcyjny,setki  kWh idą tam dziennie).

--
Marek

Data: 2017-10-12 03:06:07
Autor: Kris
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu czwartek, 12 października 2017 11:42:38 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

A tak btw czy kontrolujesz czy licznik ma ustawioną prawidłową datę i czas?
Zawsze 1dnia(czasami jak zapomną to drugiego) spisuje licznik i podaje do energii odczyty. "Spisanie licznika" polega u mnie na tym że robię fotki tych zmieniających się pozycji na liczniku i później na spokojnie w domu ze zdjęć odczytuje wskazania. Dwie taryfy mam od początku tego roku chyba(kwiecień, mmaj jezli dobrze pamiętam) i póki co się daty i godziny zgadzały

Data: 2017-10-12 09:09:47
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 12.10.2017 o 09:08, Shrek pisze:

 Po 60 latach niemal stówka:P

Oczywiście miesiącach.

Shrek

Data: 2017-10-11 16:15:31
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 11.10.2017 o 12:41, Myjk pisze:

Z jakiej paki, skoro prąd tak czy siak w domu się ma i opłaca? Standardowa
moc przyłączeniowa wystarczy do ładowania nocnego w 2T.

Z takiej, że większość jednak ma prąd w mieszkaniu a w garażu niekoniecznie.

Ja wiem, że standardowy uzytkownik elektryka używa ją do dojazdów w mieście - nie daleko tak 15km w jedną mańkę, jako drugiego samochodu w rodzinie i dzięki temu oszczędza.

Reasumując - mieszka w mieście, w domku jednorodzinnym z garażem i wydał dodatkowe 100 tysi na drugi samochód (zamiast mieszczucha), żeby zaoszczędzić w ciągu życia samochodu jakieś 15-20 tysi (o ile nikt nie wpadnie na dołożenie akcyzy). Należy też dodać, że powinien być idealnie kulisty.

Nie - nie kupuję tego. Teslę można kupować z różnych względów, ale na pewno nie dla oszczędności;)

Shrek

Data: 2017-10-11 17:16:29
Autor: RadoslawF
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-11 o 12:41, Myjk pisze:

[...]

Zapewne nie będzie. Mam garaż, w garażu mam nawet prąd ale tylko
230V i tylko w jednej taryfie. I żebym nie wiem jak kombinował to tego
nie przeskoczę.
Druga taryfa to dla mnie rozwiązanie równie fantastyczne jak własnoręczne zrobienie małej elektrowni atomowej i zakopanie jej
pod garażem coby nie opodatkowali.

Pozdrawiam

Data: 2017-10-11 17:32:56
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 11 Oct 2017 17:16:29 +0200, RadoslawF
Zapewne nie będzie. Mam garaż, w garażu mam nawet prąd ale tylko
230V i tylko w jednej taryfie. I żebym nie wiem jak kombinował to tego
nie przeskoczę.

Nie ma nic złego w 230V (ja też innych warunków specjalnie dla aut
elektrycznych mieć nie zamierzam) skoro jest 8-10 godzin na ładowanie auta
miejskiego.
Druga taryfa to dla mnie rozwiązanie równie fantastyczne jak własnoręczne zrobienie małej elektrowni atomowej i zakopanie jej
pod garażem coby nie opodatkowali.

Pracuję w domu, przy tym nie ogrzewam domu prądem (oprócz CWU), czyli
teoretycznie 2T jest dla mnie NIEKORZYSTNA, a i tak z tytułu posiadania 2T
(G12W) mam rocznie średnio 200 zł oszczędności w stosunku do 1T. Ale nie
przejmuj się, setki jak nie tysiace są takich co uparcie twierdzą, że 2T im
się opłacać nie będzie i płacą więcej będąc święcie przekonanymi, że płacą
mniej. --
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-11 19:48:55
Autor: RadoslawF
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-11 o 17:32, Myjk pisze:

[...]

Ja nie twierdzę że się nie opłaci, ja twierdzę że zakład energetyczny
mi nie założy.

Pozdrawiam

Data: 2017-10-12 08:44:47
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 11 Oct 2017 19:48:55 +0200, RadoslawF
Ja nie twierdzę że się nie opłaci, ja twierdzę że zakład energetyczny mi nie założy.

Podając za powód?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-12 11:10:02
Autor: RadoslawF
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-12 o 08:44, Myjk pisze:

Ja nie twierdzę że się nie opłaci, ja twierdzę
że zakład energetyczny mi nie założy.

Podając za powód?

Za małe zużycie mocy aby miał obowiązek to robić.

Pozdrawiam

Data: 2017-10-11 18:11:13
Autor: T.
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-11 o 17:16, RadoslawF pisze:
[...]

Przecież druga taryfa to nic innego, tylko inna cena w nocy. Tydzień temu mi nowszy licznik założyli - wielkości 1/5 starego. Sama elektronika, to banał. Wymiana trwała 10 minut.
T.

Data: 2017-10-11 22:59:41
Autor: Mateusz Bogusz
Jak mieć Tesle za darmo...
Przecież druga taryfa to nic innego, tylko inna cena w nocy.

Haha. Lol. "Godziny szczytu" to nie to samo co pobudka i dobranoc :-D

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-10-12 08:47:22
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 11 Oct 2017 18:11:13 +0200, T.
Przecież druga taryfa to nic innego, tylko inna cena w nocy.

W dzień też inna, ale to bez większego znaczenia. Nie wiem co trzeba robić,
aby 1T się bardziej opłacała -- chyba na złość sobie wszystko robić w
drogiej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-12 08:56:09
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 12.10.2017 o 08:47, Myjk pisze:

W dzień też inna, ale to bez większego znaczenia. Nie wiem co trzeba robić,
aby 1T się bardziej opłacała
Nic - żyć w dzień, spać w nocy, nie grzać wody czy mieszkania prądem, nie uprawiać konopi;)

Shrek

Data: 2017-10-11 23:02:47
Autor: Mateusz Bogusz
Jak mieć Tesle za darmo...
Cena prądu wraz ze zmienna opłatą przesylowa to ok .50gr za kW. Niech na dobę zuzyje srednio 15kW, daje to 7pln/dobę. 7*30 230 zl. Podobnie wydaję miesięcznie na paliwo, gdzie tu oszczędność??

Skoro dziennie robisz 100km, to nie oszukuj że za 230zł na miesiąc.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-10-12 04:00:57
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik Marek fake@fakeemail.com ...

[...]

Ostatnio robili jakis test kosztów przejazdu - porównywali elektryka, osobówke, ciezarówkę...
Koszt w elektryku wyszedł 4zł za 100km...

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2017-10-12 06:42:36
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 12.10.2017 o 06:00, Budzik pisze:

Ostatnio robili jakis test kosztów przejazdu - porównywali elektryka,
osobówke, ciezarówkę...
Koszt w elektryku wyszedł 4zł za 100km...

To jakoś mocno kreatywnie policzyli, bo samej enerigii bierze 20kW. A gdzie OC, przeglądy, naprawy, amortyzacja? 4 PLN na sam prąd nie wystarczą.

Shrek.

Data: 2017-10-12 08:11:00
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 12.10.2017 o 06:42, Shrek pisze:

To jakoś mocno kreatywnie policzyli, bo samej enerigii bierze 20kW.

kWh oczywiscie.

Shrek

Data: 2017-10-12 10:00:58
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

No wiem, własnie szukam tego artykułu i nie moge znaleźć.
OC, przeglądy - to w spalinowym tez trzeba płacic wiec po co wrzucac?

Znalazłem:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/supertest-ekonomii-2017-elektrykiem-
najtaniej-ale-czy-najlepiej/9skkdc

http://tiny.pl/gp51z

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2017-10-12 16:18:01
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 12.10.2017 o 12:00, Budzik pisze:

[...]

Policzyli samo paliwo, dodatkowo jechali tak, że nawet spalinki paliły poniżej 4 litrów - czyli kreatywnie.

Pojechali ze średnią prędkością 59km/h 240 kilometrów "w kierunku Białegostoku" (do Białegostoku jest 200) w większości ekspresówkami.

Przy okazji porównali elektrycznego golfa z oktavią i giulią  - czyli różne klasy. Tesla będąca porównywalna klasą "pali" już 21kWh na 100 a nie 11,1.

Shrek

Data: 2017-10-13 09:32:39
Autor: spider
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-12 o 16:18, Shrek pisze:

Przy okazji porównali elektrycznego golfa z oktavią i giulią  - czyli różne klasy.

Bo to "product placement" Skody Octavi było :)

Data: 2017-10-13 09:00:55
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik spider "spajder[wytnij]"@wp.pl ...

Przy okazji porównali elektrycznego golfa z oktavią i giulią  - czyli różne klasy.

Bo to "product placement" Skody Octavi było :)

A ja myslałem ze giulii która przy o wiele wiekszej mocy spaliła bardzo podobnie do octavki :)

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2017-10-13 14:49:21
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 11:00, Budzik pisze:

Bo to "product placement" Skody Octavi było :)

A ja myslałem ze giulii która przy o wiele wiekszej mocy spaliła bardzo
podobnie do octavki :)

W sumie co by nie gadać, to reklama obu tych aut, bo na pewno nie elektyków:)

To co zwraca uwagę - większość twierdzi że elektryki są zajebiste, tylko jako drugi miejski samochód (w zasadzie jako takie coś sprawdzi się dowolne gówno, byle za duże nie było, bo ciężko zaparkować). Tesla nijak nie pasuje do segmentu aut miejskich, więc trochę z dupy ta argumentacja. Za to egolf - jak najbardziej - tyle że wychodzi, że nawet ten optymalni wydawałoby się produkt... dalej się nie opłaca.

Shrek

Data: 2017-10-12 20:06:36
Autor: Jacek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 10.10.2017 o 21:49, Marek pisze:
Pan zdradza tą tajemnicę (koło 7 minuty)

https://youtu.be/0cTLI25iKfs

Nissan Leaf, bo o nim tu też mowa w najtanszej wersji kosztuje 128.000 zł. Przy tym oferuje silnik 150 KM, akumulator 24 kWh i zasięg 100-150 km. Liczenie, że auto jest za darmo, bo policzymy ile wydamy na paliwo w aucie spalinowym przez ileś tam lat, to zwykły chłyt maketingowy.
Osobiście uważam, że dopóki nie będzie jakiegoś istotnego przełomu w technice magazynowania energii albo w ogniwach paliwowych, to samochody elektryczne mają przyszłość tylko pod warunkiem "wsparcia" ze strony polityków. To "wsparcie" to pomysły typu zakaz wjazdu spalinowych do miast, wyższe podatki do paliwa i inne szykany dla aut klasycznych.
Jakby paliwo było opodatkowane tak samo, jak energia elektryczna, to litr kosztowałby 2 zł, a nie 4,50. I to by było na tyle.
Jacek

Data: 2017-10-12 21:26:34
Autor: T.
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-12 o 20:06, Jacek pisze:
[...]

Dlatego coraz więcej firm interesuje się ogniwami paliwowymi (na wodór). Zasięg rzędu 700 km to norma. Toyota i Honda już to mają, chyba Audi też. U nas np. Ursus ma homologację na taki autobus.
T.

Data: 2017-10-13 10:53:22
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Thu, 12 Oct 2017 21:26:34 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:
Dlatego coraz więcej firm interesuje się ogniwami paliwowymi (na wodór).

Ale moment, chodzi spalanie wodóru zamiast paliwa czy spalanie wodoru by napedzac generator który da prąd do silnika?
Spalanie już niemodne, nie przyjmie się.

--
Marek

Data: 2017-10-13 11:10:30
Autor: T.
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-13 o 10:53, Marek pisze:
[...]

Ogniwo paliwowe to takie ustrojstwo, w którym wykorzystuje się utlenianie paliwa (w tym przypadku - wodoru) do uzyskania bezpośrednio energii elektrycznej, a spalinami jest woda. Jak się podstawi ganek to można pić prosto z rury wydechowej :-)
Chemicznie jest to rzeczywiście spalanie (utlenianie), ale nie ma to nic wspólnego z potocznie rozumianym spalaniem w płomieniu (przemiana termiczna) - jest anoda i katoda i tyle.
Tu masz więcej:
http://glowny-mechanik.pl/2014/11/20/wodorowa-toyota-mirai-w-sprzedazy-w-grudniu/

http://glowny-mechanik.pl/2015/08/20/jak-rozwiazano-problemy-z-bezpieczenstwem-w-wodorowej-toyocie-mirai/

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogniwo_paliwowe

T.

Ps. Można swego czau było nabyć miniaturowe ogniwa paliwowe na alkohol etylowy/metylowy. Ale jakoś sprawa przycichła... Były nawet takie baterie do laptopów.

Data: 2017-10-13 12:25:03
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59e08307$0$658$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mozna tez wodor normalnie spalac w silniku spalinowym, i mimo, ze spalanie niemodne, to w spalinach czysta woda ... z dodatkiem tych niedobrych tlenkow azotu, i znow bedzie Bosch oszukiwal :-)

Ogniwa paliwowe jednak znacznie lepsze, bo maja znacznie wieksza sprawnosc.
A to dosc istotne z uwagi na ograniczone mozliwsci przechowywania wodoru.

Ps. Można swego czau było nabyć miniaturowe ogniwa paliwowe na alkohol etylowy/metylowy. Ale jakoś sprawa przycichła... Były nawet takie baterie do laptopów.

Byly pokazywane, ale z tym nabyciem ... chyba nie mozna bylo.
Nadal bywaja pokazywane, tylko jakby coraz mniej chetnie :-)

Teoretycznie mozna w ogniwie paliwowym "spalic" takze bezposrednio benzyne, ON czy inna nafte.
Albo chemicznie uzyskac z nich wodor, i ten przepuscic przez ogniwa.

J.

Data: 2017-10-13 11:31:16
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 10:53:22 +0200, Marek
Ale moment, chodzi spalanie wodóru zamiast paliwa czy spalanie wodoru by napedzac generator który da prąd do silnika?
Spalanie już niemodne, nie przyjmie się.

:|

Wodór wg mnie ma tylko jedną zaletę względem prądu, można go szybko
tankować i pewnie można wykorystać istniejące stacje do sprzedaży bez
nadmiernych ksoztów. Ale produkcja wodoru jest bardziej stratna niż prądu,
bo trzeba go najpierw z pomocą prądu wytrworzyć, a potem trzeba go
transporotwać z miejsca produkcji, do miejsca tankowania. Pewnie dlatego
szybciej rozwijają się obecnie elektryki niż wodorowce.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 12:10:32
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10z7d9git49tp.dlg@myjk.org...
[...]

Z kosztami i to sporymi, jesli trzeba tam na nowo zbiorniki, dystrybutory i rury postawic.
Pewnie wiekszymi niz postawienie stanowisk ladowania - nie liczac kosztow doprowadzenia/rozbudowy sieci energetycznej.

Ale produkcja wodoru jest bardziej stratna niż prądu,
bo trzeba go najpierw z pomocą prądu wytrworzyć, a potem trzeba go

Ale moga go wytworzyc wiatraki i ogniwa sloneczne.

transporotwać z miejsca produkcji, do miejsca tankowania. Pewnie dlatego
szybciej rozwijają się obecnie elektryki niż wodorowce.

Straty na ladowanie akumulatorow tez sa, i to podobne.
IMO to:
-wodor jest klopotliwy w przechowywaniu - cisnieniowo to cisnienia ogromne, kriogenicznie to temperatury ogromnie niskie, a przechowywanie krotkie lub wymaga stalego chlodzenia,

-ogniwa paliwowe pewnie drogie,  bo inaczej dawno by jezdzilly :-)

Gdzies tam jeszcze byl problem wydajnosci tych ogniw, ale chyba przezwyciezony.
I np pracy na mrozach.

J.

Data: 2017-10-13 12:13:16
Autor: T.
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-13 o 11:31, Myjk pisze:
[...]

Ale niektórzy twierdzą, że właśnie można wykorzystać masową "panelizacje" dachów do produkcji wodoru. Może to jest jakiś pomysł? Paliwo prawie darmo...
T.

Data: 2017-10-13 12:26:34
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 12:13:16 +0200, T.
Ale niektórzy twierdzą, że właśnie można wykorzystać masową "panelizacje" dachów do produkcji wodoru. Może to jest jakiś pomysł? Paliwo prawie darmo...

Jeden dach domu jednorodzinnego, szczególnie u nas (gdzie domy malutkie i
generalnie słabe nasłonecznienie w zimie, ale i lato ostatnio nie
rozpieszcza słońcem -- z tego samego powodu panele FV nie opłacają się do
produkcji prądu w domach), nie zaspokoi IMHO zapotrzebowania na paliwo do,
nawet jednego, samochodu.

Póki co nie widzę lepszego rozwiązania niż rozwój energetyki i ładowanie
akumulatorów w 2T.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 12:35:16
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k3widunjzsl.dlg@myjk.org...
Fri, 13 Oct 2017 12:13:16 +0200, T.
[...]

W domu nie oplaca, a w Niemczech na polach stoja gesto i jakos sie oplaca.
Tylko oni moga miec jakies preferencyjne ceny ... ale akcyza w paliwie wysoka :-)

nie zaspokoi IMHO zapotrzebowania na paliwo do,
nawet jednego, samochodu.

Tak sobie licze, ze 50m^2 moze dac ze 40kWh dziennie, nawet jak z powodu zachmurzenia da tylko 4kWh ... to moze na codziennych kilka km starczyc.

No i daszki nad parkingami wybudowac, a nad daszkami panele :-P

Póki co nie widzę lepszego rozwiązania niż rozwój energetyki i ładowanie
akumulatorów w 2T.

Tylko ze to zaden zysk :-)

J.

Data: 2017-10-13 13:13:38
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 12:35:16 +0200, J.F.
W domu nie oplaca, a w Niemczech na polach stoja gesto i jakos sie
oplaca. Tylko oni moga miec jakies preferencyjne ceny ... ale akcyza w
paliwie wysoka :-)
 Po prostu tam wolą drożej, a zdrowiej/dłużej życ.

Tak sobie licze, ze 50m^2 moze dac ze 40kWh dziennie, nawet jak z powodu zachmurzenia da tylko 4kWh ... to moze na codziennych kilka km starczyc.

Mowa była o wytwarzaniu wodoru. Realnie energii zostanie mniej. Poza tym
inwestować w coś, co nie zawsze działa? Przecież głównie z tego samego
powodu elektryki mają problem z powszechnością. Trzebaby i tak
wykorzystywać konwencjonalne elektrownie. Równie dobrze można wykorzystywać
prąd spadowy (2T) bez ponoszenia ogromnych energii na produkcję oraz
kosztów na zakup i instalację PV.

No i daszki nad parkingami wybudowac, a nad daszkami panele :-P

Koniecznie, i nad każdym parkiem i placem zabaw też.

Tylko ze to zaden zysk :-)

Choćby na produkcji i instalacji paneli jest zysk. Dlatego, powtarzam, w
domach też się paneli nie opłaca instalować. Lepiej grzać prądem w 2T, bo
inwestycja w PV o mocy mogącej sprostać ogrzewaniu domu w każdych
warunkach, nawet tego najbardziej energooszczędnego (trzeba budować
pasywny, a to znowu zwiększa koszty), jest po prostu wartością
abstrakcyjną.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 13:57:29
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:vfavhf15crmk$.dlg@myjk.org...
[...]

Nie badz naiwny - rolnik ktory to stawia na polu woli zarobic :-)

Ale owszem, lobby Zielonych mieszczuchow maja silne.

[...]

Ale to nie ten przyklad. Maly domowy zbiornik wodoru i nie przeszkadza nam, ze ogniwa pracuja z przerwami.
Moze byc tez duzy na skale gminy.
Swietny odbiorca dla tak kaprysnego zrodla.

No i daszki nad parkingami wybudowac, a nad daszkami panele :-P
Koniecznie, i nad każdym parkiem i placem zabaw też.

Parkingi sa koniecznoscia, daszek nad nimi nie przeszkadza.

[...]

U nas. W Kaliforni czy Hiszpanii juz nie jest tak zle - jak jest goraco i klimatyzator duzo pradu potrzebuje, to i slonce dobrze swieci :)

Znajomy zainstalowal i sie chwalil, ze bedzie go prad kosztowal 0.10 euro/kWh.
Musze pogadac jak mu to wyszlo, ale cena tansza niz prad z sieci.
Tylko ja w dzien pradu potrzebuje malo, wiec to kiepska inwestycja.

Taki elektrolizer bylby swietny. Albo jak Cavallino - wode podgrzewac, przyda sie wieczorem.
Albo akumulatory postawic - ale to dodatkowy koszt.

Bo o tym, ze zwroce nadwyzke do sieci to nawet nie marze.
Zreszta to nieoplacalne, bo prad to tylko czesc kosztow.

J.

Data: 2017-10-13 15:11:45
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 13:57:29 +0200, J.F.
Nie badz naiwny - rolnik ktory to stawia na polu woli zarobic :-)

Na jedno wychodzi, bo to z dopłat głównie jest.
Ale owszem, lobby Zielonych mieszczuchow maja silne.

To jest coś, czego im zazdroszczę. Mam dosyć życia w syfie. Obecnie 90%
trasy przejeżdżam na zamkniętym filtrze, dom buduję z WM żeby filtrować
syfy z kominów i choć w domu oddychać względnie czystym powietrzem. Owszem,
nie tak to powinno wyglądać w rozwiniętym kraju w środkowej europie.

Ale to nie ten przyklad. Maly domowy zbiornik wodoru i nie przeszkadza nam, ze ogniwa pracuja z przerwami.

Przeszkadza, bo pisemy o opłacalności tej inwestycji. Więc lepiej, jako że
elektrownia filtruje, ale też może być atomowa, produkować wodór z prądu
spadowego.

Moze byc tez duzy na skale gminy.
Swietny odbiorca dla tak kaprysnego zrodla.

Może bardziej na południu -- my jesteśmy w dupie, jak, po raz kolejny
powtarzam, przy produkcji prądu w domach na rzecz ogrzewnaia.

Parkingi sa koniecznoscia, daszek nad nimi nie przeszkadza.

Nadal za darmo daszków z paneli nie rozdają.

U nas. W Kaliforni czy Hiszpanii juz nie jest tak zle - jak jest goraco i klimatyzator duzo pradu potrzebuje, to i slonce dobrze swieci :)

No u nas, u nas. Co mnie obchodzi Hiszpania czy Kalifornia...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 15:18:15
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:16n3qij66ngrq$.dlg@myjk.org...
[...]

A czym jezdzisz ?
Bo wiesz - swiadomosc ekologiczna to nie tylko zamykanie filtra, ale tez np kupienie benzynowego samochodu zamiast diesla, bo "diesel bardziej truje" :)

Tylko w decyzji czasem pomaga nizsza cena zakupu i nizszy podatek drogowy :-)

J.

Data: 2017-10-13 15:36:38
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 15:18:15 +0200, J.F.
A czym jezdzisz ?
Bo wiesz - swiadomosc ekologiczna to nie tylko zamykanie filtra, ale tez np kupienie benzynowego samochodu zamiast diesla, bo "diesel bardziej truje" :)

Jeżdżę Dieslem, z DPFem i nie zamierzam wycinać. :P Nie zmieniam na
benzynę, bo niewiele to zmieni, szczególnie, że bardzo mało jeżdżę. Za to
zasadzam się jak najbardziej na elektryka jak tylko dom skończę.

Tylko w decyzji czasem pomaga nizsza cena zakupu i nizszy podatek drogowy :-)

Może i tego się doczekamy -- jak inne zachodnie państwa.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 15:44:48
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r9zqpu3d6x3l.dlg@myjk.org...
[...]

A jak sie zapcha i trzeba bedzie nowy ? :-P

Nie zmieniam na
benzynę, bo niewiele to zmieni, szczególnie, że bardzo mało jeżdżę. Za to
zasadzam się jak najbardziej na elektryka jak tylko dom skończę.

Ekologicznie to byloby przesiasc sie na rower :-P

Tylko w decyzji czasem pomaga nizsza cena zakupu i nizszy podatek
drogowy :-)
Może i tego się doczekamy -- jak inne zachodnie państwa.

W Niemczech zwyzka dla diesla byla dosc wysoka. Ale potem sie pozmienialo, teraz juz chyba nie taka duza - tylko przeciez norma oszukana :-)

Tylko ... skutek takiej polityki, to to, ze osoby duzo jezdzace kupowaly diesle, bo im sie oplacalo ... i duzo tez truly.

A trzeba bylo odwrotnie - dowalic duza akcyze do ON :-)
Tylko do by podnioslo ceny transportu i potem wszystkie ... widac wazniejsze tanie bulki dla emeryta niz czyste powietrze.

Zreszta ... jak juz mowilem - zdrowe powietrze dla emeryta sie zdecydowanie nie oplaca :-)

J.

Data: 2017-10-13 16:30:06
Autor: Cavallino
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13-10-2017 o 15:44, J.F. pisze:
[...]

To się kupi nowy.
Samochód rzecz jasna. ;-)

Data: 2017-10-13 16:50:32
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 15:44:48 +0200, J.F.
Jeżdżę Dieslem, z DPFem i nie zamierzam wycinać. :P
A jak sie zapcha i trzeba bedzie nowy ? :-P

Jak się zapcha, to się naprawi problem i się filtr automagicznie odetka. Nie trzeba go głupkowato wycinać albo wymieniać na nowy. :P Inna sprawa, że
chetnie bym się już tego klekota pozbył, bo hałasuje, a na dodatek blachę
żre ruda :P

Ekologicznie to byloby przesiasc sie na rower :-P

Dla ekologii ludzi wystarczy elektryczny samochód.

W Niemczech zwyzka dla diesla byla dosc wysoka. Ale potem sie pozmienialo, teraz juz chyba nie taka duza - tylko przeciez norma oszukana :-)

Co nie zmienia faktu, że starych diesli (bez DPF) się do centrum miast nie
wpuszcza. U nas nie tylko się wpuszcza, ale także toleruje wycinanie. Nie
znam nikogo, kto by dostał karę za wyrżnięcie DPFa.

Tylko ... skutek takiej polityki, to to, ze osoby duzo jezdzace kupowaly diesle, bo im sie oplacalo ... i duzo tez truly.

Nie truły tak bardzo jeśli tylko miały DPFy. A miały, bo u Niemca się ich nie wycina.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 17:31:45
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 16:50, Myjk pisze:

Ekologicznie to byloby przesiasc sie na rower :-P

Dla ekologii ludzi wystarczy elektryczny samochód.

Czyli już nam globalne ocipienie nie straszne? :P

Co nie zmienia faktu, że starych diesli (bez DPF) się do centrum miast nie
wpuszcza.

A coś z tego wynikło, bo z tego co pamiętam wyszlo że to całe umwaltzone nic nie zmieniło w jakości powietrza. Więc jak to jest?

Shrek

Data: 2017-10-13 14:54:05
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 12:35, J.F. pisze:

W domu nie oplaca, a w Niemczech na polach stoja gesto i jakos sie oplaca.

Jak będą dopłaty, to i piasek na Saharę będzie się "opłacać" wozić...

Shrek

Data: 2017-10-13 15:36:58
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Fri, 13 Oct 2017 12:35:16 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No i daszki nad parkingami wybudowac, a nad daszkami panele :-P

Solar roads wszędzie!

--
Marek

Data: 2017-10-13 15:47:20
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.7728012239966292130@news.neostrada.pl...
On Fri, 13 Oct 2017 12:35:16 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No i daszki nad parkingami wybudowac, a nad daszkami panele :-P

Solar roads wszędzie!

W nawierzchni ?
Nie bardzo w to wierze.
Ale w daszkach ... tylko nad austrostrada to one drozsze ...

J.

Data: 2017-10-13 19:11:14
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Fri, 13 Oct 2017 15:47:20 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
W nawierzchni ?
Nie bardzo w to wierze.

Ale to.własna opinia czy oparta trochę o akcje informujące Dave'a czy akcji solar freakin roadways?

--
Marek

Data: 2017-10-13 14:52:19
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 12:13, T. pisze:

Ale niektórzy twierdzą, że właśnie można wykorzystać masową "panelizacje" dachów do produkcji wodoru. Może to jest jakiś pomysł? Paliwo prawie darmo...

Takie samo za darmo jak wiatraki i elektrownie wodne. Jak za darmo, to czemu się za to płaci więcej niż za to niedarmowe? he?

Shrek

Data: 2017-10-13 14:23:41
Autor: spider
Jak mieć Tesle za darmo...
[...]

http://www.ogniwa-paliwowe.info/hydrogen1.php

"W obecnej chwili 48% produkowanego wodoru powstaje w efekcie reformingu metanu przy użyciu pary wodnej, 30% z ropy naftowej głównie w rafineriach, 18% z węgla a pozostałe 4% z elektrolizy wody."

Data: 2017-10-13 15:02:26
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 14:23:41 +0200, spider
"W obecnej chwili 48% produkowanego wodoru powstaje w efekcie reformingu metanu przy użyciu pary wodnej, 30% z ropy naftowej głównie w rafineriach, 18% z węgla a pozostałe 4% z elektrolizy wody."

Czyli więcej niż połowa, nawet obecnie, jest produkowana z użyciem
wyprodukowanego wcześniej prądu. Co więcej, obecnie nie używa się
powszechnie wodoru do napędzania pojazdów.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 15:33:19
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Fri, 13 Oct 2017 11:31:16 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
nadmiernych ksoztów. Ale produkcja wodoru jest bardziej stratna niż prądu,

Wodorem jest wypełniony cały wszechświat, cytując Biblię "Na początku był wodór". Nie trzeba go "produkować, wystarczy pozyskać.

--
Marek

Data: 2017-10-13 19:22:24
Autor: RadoslawF
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-13 o 15:33, Marek pisze:

nadmiernych ksoztów. Ale produkcja wodoru jest bardziej stratna niż prądu,

Wodorem jest wypełniony cały wszechświat, cytując Biblię "Na początku był wodór". Nie trzeba go "produkować, wystarczy pozyskać.

I to pozyskanie jest proste i tanie. Ale magazynowanie pod ciśnieniem
nie jest już proste ani tanie.

Pozdrawiam

Data: 2017-10-14 17:53:45
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

[...]

Nie tędy droga. Tracisz sporo energii na produkcję wodoru.

Na razie...
Czy jednak jestesmy w stanie stwierdzic ze 100% pewnoscia ze za lat np. 10 nie powstanie technologia taniego uzyskiwania wodoru z wody?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2017-10-14 21:26:17
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-14 o 19:53, Budzik pisze:

Na razie...
Czy jednak jestesmy w stanie stwierdzic ze 100% pewnoscia ze za lat np.
10 nie powstanie technologia taniego uzyskiwania wodoru z wody?

Jesteśmy.
Technologie wszelkie, od produkcji masła, samochodów przez telefony czy komputery a na samolotach czy czołgach kończąc poszły w ostatnich 100 latach niesamowicie do przodu. Ale nie spadają, a wręcz rosną.
To samo dotyczy energii i jej źródeł, więc możesz ze 100% pewnością założyć, że nie będzie taniego wodoru, nieważne jaka będzie cena jego uzyskania.

Data: 2017-10-14 20:00:52
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik nadir none@hell.org ...

[...]

W sensie ze ceny rosna?
No chyba nie zawsze i wszedzie.
Przykładowo jak kupowałem pierwszego pc to on kosztował jakies 4.000
Dzis mozna miec wielokrotnie lepszy sprzet za 1/4 tej ceny...
Reasumujac - ja bym sie nie zakładał :)

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2017-10-15 00:16:03
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-14 o 22:00, Budzik pisze:

W sensie ze ceny rosna?
No chyba nie zawsze i wszedzie.

Tu trochę spadną, tam trochę wzrosną ale generalnie ceny idą w górę. Już Chińczycy za miskę ryżu nie chcą pracować.

Przykładowo jak kupowałem pierwszego pc to on kosztował jakies 4.000

Pewnie można było mieć coś za 2000zł jak i za 20000zł.
Ja też pamiętam jak mój stryj gdzieś w roku roku 1990 kupował pierwszego PC-ta, kosztował mniej więcej tyle co nowy Maluch, tylko że wtedy zarabiało się kilka, kilkanaście dolarów/m-c. Dla przeciętnego mieszkańca Zachodu to był całkiem inny wydatek niż u nas.

Dzis mozna miec wielokrotnie lepszy sprzet za 1/4 tej ceny...

Lepszy to pojecie względne. Ale czy wykresy w Excelu czy strony WWW otwierają Ci się 4*wielokrotnie szybciej niż wtedy?

Reasumujac - ja bym sie nie zakładał :)

Też się nie zakładam o coś na co nie mam wpływu, ale historia pokazuje, że taniej już było.

Data: 2017-10-15 00:34:44
Autor: RadoslawF
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-15 o 00:16, nadir pisze:

W sensie ze ceny rosna?
No chyba nie zawsze i wszedzie.

Tu trochę spadną, tam trochę wzrosną ale generalnie ceny idą w górę. Już Chińczycy za miskę ryżu nie chcą pracować.

To nie wina Chińczyka który nie chce za miskę ryżu pracować.
To wina polityków którzy przed dzisiejszym pojazdem stawiają takie
wymaganie że nie może być tańszy.

[...]

Posiadaczy pierwszych ośmiobitowców nie przelicytujecie.
Komputer z magnetofonem średnia roczna pensja, stacja dysków
do niego kolejna pensja ale z ogonkiem.
Dzisiaj nawet laptop za dwie pensje to tanizna.  :-)

Dzis mozna miec wielokrotnie lepszy sprzet za 1/4 tej ceny...

Lepszy to pojecie względne. Ale czy wykresy w Excelu czy strony WWW otwierają Ci się 4*wielokrotnie szybciej niż wtedy?

Trafiony.

Reasumujac - ja bym sie nie zakładał :)

Też się nie zakładam o coś na co nie mam wpływu, ale historia pokazuje, że taniej już było.

W komputerach było i drożej ale w motoryzacji znowu masz rację.

Pozdrawiam

Data: 2017-10-15 08:00:51
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...
[...]

W tym temacie postep jest taki ze chyba trudno zliczyc ile razy wieksze mozliwości sa obecnie...

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2017-10-15 08:33:55
Autor: Cavallino
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 15-10-2017 o 00:16, nadir pisze:
[...]

Bzdura.
Pierwszego peceta kupowałem w 1990 roku za 1000 obecnych złotych (wtedy 10 milionów).
Akurat w tym samym roku kupowałem pierwszy samochód, 10 letnie BMW 318 - kosztowało coś pod 3 tys.
Nowy Maluch był droższy.

W żadnym przypadku nie było to kilkanaście dolarów, pensje też tyle nie wynosiły.
Pomyliłeś z latami 80-tymi raczej.

Data: 2017-10-16 18:17:06
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:oruvgi$gjn$1node2.news.atman.pl...
[...]

Lata 80-te były dokładnie rok wcześniej :-)

Data: 2017-10-16 18:14:45
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA80EDD82FD4AAbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Po pierwsze - nie chodzi tu o ceny komputerów, nie o taką "technologię"
chodzi...
Po drugie - wodór nie jest źródłem energii, jest tylko jej nośnikiem.
Musisz wydatkować sporo energii aby z użyciem elektrolizy z wody
dostać tlen i wodór. Potem sporo dodatkowej energii aby go sprężyć
czy skroplić aby ułatwić jego transport w stanie skondensowanym.
A na koniec masz duże straty w transporcie, przechowywaniu i na
koniec odzyskaniu włożonej w uzyskanie go energii w samochodzie.
Na razie wodór jest dużo mniej efektywny niż dzisiejsze baterie litowe.
A rozwój w dziedzinie baterii jest bardzo obiecujący, więc sytuacja dla
wodoru będzie jeszcze bardziej niekorzystna dla baterii z 2025 roku.

Tu masz to fajnie porównane:
http://www.greencarreports.com/news/1113175_electric-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline-diesel-analysis
Przetłumacz sobie w googlach jak nie szprechasz po angielsku
lub poszukaj czegoś analogicznego po polsku. Wodór jest na dziś
o wiele, wiele do tyłu za bateriami. A co będzie za 20 lat? Kogo to
dziś obchodzi skoro liczy się co się dzis bardziej opłaca?

Data: 2017-10-17 04:02:41
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak mieć Tesle za darmo...
-- Wg mnie to ślepa uliczka, podobnie jak hybrydy benzynowe.

wow trzeba przyznac ze to odwazna teoria :-)

https://ecomento.de/2017/02/15/toyota-weltweit-10-millionen-hybridfahrzeuge-verkauft/

lacznie do 2020r chcieli pchnac 15 milionow hybryd ale po tak negatywnej ocenie mysle ze prezes jeszcze raz przemysli swoja koncepcje :-)

Data: 2017-10-17 13:46:37
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Tue, 17 Oct 2017 04:02:41 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
lacznie do 2020r chcieli pchnac 15 milionow hybryd ale po tak negatywnej
ocenie mysle ze prezes jeszcze raz przemysli swoja koncepcje :-)

Póki co tylko Toyota poszła "ostro" w hybrydy spalinowe, podobnie jak w
wodór. I jakoś spektakularnych sukcesów te samochody nie osiagnęły, skoro
takie Priusy już 20 lat na rynku są. 15 mln sprzedanych aut hybrydowych,
gdy Toyota produkuje ROCZNIE 7 mln to raczej śmieszny żart niż jakiś
konkretny wynik wskazujący na dobrą ścieżkę. I to wszystko przy potężnym
potencjale, doświadczeniu i możliwościach produkcyjnych. Mitsu ma
hybrydowego Outlandera i też szału sprzedażowego nie ma. Ludzie, uciekając
od spalinowców, nie tego szukają. Zresztą wcale się nie dziwię, ja też w
życiu nie kupię hybrydy. Albo zwykła benzyna, albo pełny elektryk -- innych
sensownych opcji dla mnie nie ma.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-17 14:00:33
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

Ponoc sa juz hybrydy które doładowuje sie z gniazdka i maja zasieg samego elektryka na około 50km.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2017-10-17 16:45:42
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Tue, 17 Oct 2017 14:00:33 +0000 (UTC), Budzik
Ponoc sa juz hybrydy które doładowuje sie z gniazdka i maja zasieg samego elektryka na około 50km.

Własnie m.in. wspomniany Outlander tak ma. Kumpel w MMP nawet mi proponował
takie auto widzac moją fascynację elektrykami... Ale taka klockowata
hybryda najmniej kosztuje 190 tys. a kończy się na 240 i nawet jak mi
chciał dać swoje upusty pracownicze to nijak się to kupy nie trzyma. Poza
tym co mi po tych 50km na akumulatorach przy cenie 30-90 tys. zł wyższej
niż zwykłe paliwo? To już poważnie wolę sobie Leafa czy innego Bolta kupić.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-17 19:54:13
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:154n2qc8z3xr1.dlg@myjk.org...
[...]

Ale Leaf kosztuje 130-160 tys, plus jeszcze drugi garaz :-)

J.

Data: 2017-10-17 21:27:04
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA8119D1D7694Dbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

To tak zwane plug-in hybrid i sporo tego jeździ po drogach w USA.

Data: 2017-10-18 11:00:56
Autor: Budzik
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Ponoc sa juz hybrydy które doładowuje sie z gniazdka i maja
zasieg samego elektryka na około 50km.

To tak zwane plug-in hybrid i sporo tego jeździ po drogach w USA.

I jak sie sprawuje?
Te pierwsze +-50km rzeczywiscie robi bez właczania silnika?

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

Data: 2017-10-18 14:21:26
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Wed, 18 Oct 2017 11:00:56 +0000 (UTC), Budzik
I jak sie sprawuje?
Te pierwsze +-50km rzeczywiscie robi bez właczania silnika?

Kumpel z MMP jeździł, oczywiście wspomnianym Outlanderem, i twierdzi, że jeździ to całkiem fajnie, faktycznie wyrabia te min. 50km i wyjątkowo cicho sunie... Tylko ta cena. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2017-10-17 09:38:14
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Tue, 17 Oct 2017 09:20:09 +0200, T.
Liczy się moc wytwarzana z jednostki objętości. Dlatego mając ogniwo paliwowe i stosunkowo niewielki zbiornik na wodór spokojnie przejeżdżasz 700 km. Baterie o takiej pojemności zajęłyby ze 4 razy więcej miejsca.

W takim razie należy teraz tylko wyjaśnić dlaczego samochodów wodorowych
jest tyle co kot napłakał, choć auto zostało zaprezentowane dziesięć lat
temu, dopiero niecałe dwa lata temu trafiło do sprzedaży i jakoś szału nie
robi. Otóż infrastruktura jest praktycznie zerowa, jeszcze gorzej to wypada
niż przy prądzie. Wg mnie to ślepa uliczka, podobnie jak hybrydy benzynowe.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-17 10:49:45
Autor: T.
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-17 o 09:38, Myjk pisze:
[...]

Moim zdaniem dlatego, że to trudniejsza technologia. I per saldo nie wiem, czy nie droższa. Prąd do ładowania masz wszędzie, a stacje z wodorem - chyba najbliższa w Berlinie.
Swego czasu były próby łączenia wodoru z jakimiś innymi pierwiastkami, żeby nie mieć wysokociśnieniowych butli na pokładzie, ale to się nie udało (do uwalniania potrzeba by było zbyt dużo energii). A nie każdy lubi wozić bombę w samochodzie, mimo zapewnień o jej bezpieczeństwie (to kwestia psychiki, bo oświadczenia wykazują, że najchętniej to się zapalają auta benzynowe, zbiorniki też).
Z tych powodów jednak sądzę, że przyszłość to elektryki, w dodatku chyba te na superkondensatory. Wtedy nawet podjechanie co 100 km na 2 minuty do ładowania to nie problem. Do miasta większości wystarczy, a w drodze co godzinę można rozprostować kości (byle ładowarka była wolna :-)
T.

Data: 2017-10-13 10:49:12
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Thu, 12 Oct 2017 20:06:36 +0200, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
Jakby paliwo było opodatkowane tak samo, jak energia elektryczna, to litr kosztowałby 2 zł, a nie 4,50. I to by było na tyle.

A co przeszkadza nałożyć akcyzę na prąd do ładowania? Będzie specjalny czerwony prąd służący tylko do ładowania, się cenowo ładnie wyrówna z paliwem.

--
Marek

Data: 2017-10-13 11:25:09
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 10:49:12 +0200, Marek
A co przeszkadza nałożyć akcyzę na prąd do ładowania? Będzie specjalny czerwony prąd służący tylko do ładowania, się cenowo ładnie wyrówna z paliwem.

Akcyzę się stosuje w konkretnym celu. Np. akcyza w paliwie, papierosach,
czy alkoholu ma ograniczać spożycie tych "dóbr" a i ma napełniać kabzę na
leczenie z tych "dóbr". Prąd, jako zastepnik dla trujących spalinowych aut,
akurat akcyzą objęty nie powinien zostać. Pewnie jak wykle pokiełbasiło Ci się z podatkiem drogowym, który
niewątpliwie wypadałoby wliczyć do ładowania samochodów elektrycznych. Acz
wiele krajów z tego rezygnuje póki co, a taka Norwegia nawet daje darmowe
przejazdy tunelami (inna sprawa, że już zaczynają jęczeć, że im się te
inwestycje nie zwracają, a państwo miastom które włożyły kasę w przeprawy,
nic nie dokłada z tytułu osiągnięcia czystego powietrza)...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 12:17:45
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1g8ejzw7zwbb3.dlg@myjk.org...
[...]

A najczesciej to po prostu napelniac kabze :-)

Prąd, jako zastepnik dla trujących spalinowych aut,
akurat akcyzą objęty nie powinien zostać.

Prad bedzie w wiekszosci z tych paliw nadal, wiec akcyza jak najbardziej zasadna :-)

No i drogi publiczne trzeba z czegos utrzymywac, akcyza od paliw wydaje sie swietnym zrodlem.
Ale mozna opodatkowac inaczej.

Pewnie jak wykle pokiełbasiło Ci się z podatkiem drogowym, który
niewątpliwie wypadałoby wliczyć do ładowania samochodów elektrycznych.

To jest u nas ciagle "podatek od posiadania srodkow transportu", wiec sie powinien nazywac parkingowy a nie drogowy :-)

Nic nie szkodzi, aby go zmienic/przywrocic. I bedzie 1000 zl rocznie od samochodu. Elektrycznego, bo od diesla to 4 tys :-P

Byly tez zrobione studia nad innymi metodami - np od kilometra przejechanego po drogach.

[...]

No prosze, czyste powietrze to dla nich za malo, tak sie rozbestwili :-)

J.

Data: 2017-10-13 12:35:36
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 12:17:45 +0200, J.F.
Prad bedzie w wiekszosci z tych paliw nadal, wiec akcyza jak najbardziej zasadna :-)

Ale spalanie ich w elektrowniach nie truje tak jak niska emisja.

No i drogi publiczne trzeba z czegos utrzymywac, akcyza od paliw wydaje sie swietnym zrodlem.
Ale mozna opodatkowac inaczej.

Obecnie w paliwie jest akcyza (od wzbogacenia) i podatek drogowy.

Byly tez zrobione studia nad innymi metodami - np od kilometra przejechanego po drogach.

Tak jest obecnie. Im więcej jeździsz (niszczysz dróg) tym więcej zużywasz
paliwa, tym więcej płacisz na ich ew. remonty. Wg mnie jest dobrze, bo nie
jesteśmy Szwajcarią czy Czechami, co się moga zadowolić czterema
autostradami na krzyż.

No prosze, czyste powietrze to dla nich za malo, tak sie rozbestwili :-)

No właśnie, niektórzy nie uwzględniają że powietrze czystsze, mniej kasy na
leczenie idzie i więcej mają w kabzie. A jęczeć będą, no bo czemu mają mieć
mniej jakby mogli mieć (jeszcze) więcej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 13:31:09
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3bxsn2n0r9fc.dlg@myjk.org...
[...]

Obecnie w paliwie to jest burdel :-)

Podatek od srodkow tranportu nadal jest osobny - ale placa tylko posiadacze ciezarowek.
Ten od osobowych panstwo wzielo na siebie i jakos tam gminon rekompensuje.

Jest w paliwie skladka na drogi, dla niepoznaki zwana opłatą paliwową.
Ale trafia na KFD i  F.Kolejowy. Tylko, ze jest malutkim skladnikiem.

Do tego mamy wysoka akcyze. Ale panstwo finansuje siec drog krajowych, co kosztuje zdecydowanie wiecej niz KFD.
Czy wiecej niz akcyza ... od paru lat nie moge znalezc ile my wydajemy na drogi. Bo najwiecej to w nich jest unijnej doplaty :-)

Do tego sa drogi wojewodzkie, powiatowe i gminne, ale tez jest dotacja panstwowa do samorzadow.

No i w paliwie jest VAT, od paliwa to nie mam pretensji, skoro od wszystkiego jest, ale on jest takze od akcyzy.
Podatek od podatku :-)

[...]

Tylko ktos juz kilkanascie lat temu dojrzal, ze ten model placenia moze sie skonczyc, i zaczal myslec nad nastepnym, lepszym ;-)

Wg mnie jest dobrze, bo nie
jesteśmy Szwajcarią czy Czechami, co się moga zadowolić czterema
autostradami na krzyż.

Ale Czesi za swoje autostrady placa ~250zl za caly rok. Powiedz to komus, kto codziennie musi jezdzic Krakow-Katowice i z powrotem :-)

A ilosc to IMO nie kwestia oplat, bo paliwo tez maja drogie od podatkow, Unia tez im chetnie doplaci - moze im te dwie autostrady na krzyz wystarcza, to w koncu kraj ~4 razy mniejszy od Polski.
Ciekawe, czy km na obywatela maja mniej czy wiecej niz my :-)

J.

Data: 2017-10-13 15:02:12
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 11:25, Myjk pisze:

Akcyzę się stosuje w konkretnym celu. Np. akcyza w paliwie, papierosach,
czy alkoholu ma ograniczać spożycie tych "dóbr" a i ma napełniać kabzę na
leczenie z tych "dóbr".

Jasne - a przypomnieć ci jak rząd się cieszył, że po obniżce akcyzy na wódę spożycie wzrosło?

Prąd, jako zastepnik dla trujących spalinowych aut,
akurat akcyzą objęty nie powinien zostać.

Jasne - zdaje się, że efajki są zdrowsze niż szlugi i ciągle kombinują jak by tu je oakcyzować.

Powiem ci jak będzie - albo będą wymienne akumulatory a pokątne "tankowanie" bbędzie przestępstwem jak bimbrownictwo, albo się poczeka aż trochę się elektryki upowszechnią (jakieś 15-20%) i się dopierdoli abonament tele - wróć opłate elektromobilną za możliwość ładowania elektryka - płatne od licznika. A w międzyczasie się będzie łoić większość również za akcyzę w paliwie.

Jeszcze wam te całe elektryki bokiem wyjdą, bo dalej będziecie spalinkami jeżdzić i akcyzę bulić, tylko wam nowy abonament dopierdolą. Ministry już myślą, jakby tu zadbać o dobro obywateli.

Shrek

Data: 2017-10-13 16:49:16
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-13 o 15:02, Shrek pisze:

[...]

I dokładnie tak będzie!

Data: 2017-10-13 15:29:15
Autor: Marek
Jak mieć Tesle za darmo...
On Fri, 13 Oct 2017 11:25:09 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
[...]

Akcyza na paliwo ma ograniczać zużycie paliw? Dobre :).

--
Marek

Data: 2017-10-13 15:41:26
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 15:29:15 +0200, Marek
Akcyza na paliwo ma ograniczać zużycie paliw? Dobre :).

Oczywiście, tak samo jak akcyza w papierosach i alkoholach, których
produkcja jest tania jak barszcz, ogranicza ich zużycie. Wielu sobie
odpuszcza właśnie ze względu na cenę.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 17:14:00
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-13 o 15:41, Myjk pisze:

Oczywiście, tak samo jak akcyza w papierosach i alkoholach, których
produkcja jest tania jak barszcz, ogranicza ich zużycie. Wielu sobie
odpuszcza właśnie ze względu na cenę.

To po co jest akcyza na CNG? Żeby ograniczyć zużycie?

Data: 2017-10-13 17:30:32
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 17:14:00 +0200, nadir
To po co jest akcyza na CNG?  Żeby ograniczyć zużycie?

Ponieważ to jest PALIWO do silników spalinowych i jako paliwo jest
obłożone. Mimo tego jakiś czas było zwolnione z akcyzy. I oczywiście,
akcyza jest nałożona m.in. po to, aby ograniczyć zużycie, nawet jeśli ci
się wydaje, że zużycie jest niskie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 17:36:58
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-13 o 17:30, Myjk pisze:
[...]

To dlaczego te sqrwysyny od 500+ planują znieść tą akcyzę?
http://cng-lng.pl/wiadomosci/Rzad-planuje-zerowa-stawke-akcyzy-na-CNG,wiadomosc,9170.html

Data: 2017-10-13 17:52:32
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 17:36:58 +0200, nadir
To dlaczego te sqrwysyny od 500+ planują znieść tą akcyzę?

Może ktoś zauważył, że to mniej truje ludzi od benzyny i diesla? To może i
ktoś zauważy, że elektryki jeszcze mniej trują i jednak nie nałoży akcyzy
jak tutaj wróżysz? --
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 17:52:33
Autor: Shrek
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 13.10.2017 o 17:36, nadir pisze:

To dlaczego te sqrwysyny od 500+ planują znieść tą akcyzę?
http://cng-lng.pl/wiadomosci/Rzad-planuje-zerowa-stawke-akcyzy-na-CNG,wiadomosc,9170.html

Spokojnie - jak mówią, że planują to planują, jak mówią że zajebią to zajebią:P

Shrek

Data: 2017-10-13 18:26:00
Autor: J.F.
Jak mieć Tesle za darmo...
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59e0dd9c$0$5153$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A planuja, czy mowia ze planuja ?
Bo akurat jest czas uchwalania budzetu - uwzgledniono juz te zerowa akcyze, czy to dopiero od 2019 ?

A gdzies tam z drugiej strony ... moze sie Unii boja ?
To ta pewnie tym razem chetnie dowali nam kare za brudne powietrze - nie bedzie problemow czy legalne czy nielegalne, reguly sa jasne, kara sie nalezy :-)

J.

Data: 2017-10-13 16:47:36
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-13 o 11:25, Myjk pisze:

Akcyzę się stosuje w konkretnym celu. Np. akcyza w paliwie, papierosach,
czy alkoholu ma ograniczać spożycie tych "dóbr" a i ma napełniać kabzę na
leczenie z tych "dóbr".

Przyjdzie czas na ograniczenie zużycia prądu, to i akcyzę się podniesie.

Prąd, jako zastepnik dla trujących spalinowych aut,
akurat akcyzą objęty nie powinien zostać.

No jasne, bo wydobycie węgla i produkcja prądu, to już środowiska nie zatruwa.

Data: 2017-10-13 17:10:08
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 16:47:36 +0200, nadir
Przyjdzie czas na ograniczenie zużycia prądu, to i akcyzę się podniesie.

Niewykluczone, wszak pińćset plus i kolesiostwo trzeba zawsze opłacać.

No jasne, bo wydobycie węgla i produkcja prądu, to już środowiska nie zatruwa.

No jasne, bo paliwo do obecnych smrodów to się produkuje (a, przepraszam,
POZYSKUJE) wąchając fiołki. Z rur spalinowców też pachnie fiołkami, płyny
eksploatacyjne lejące się hektolitrami na drogi i w serwisach to też
przecież ekstrakt z fiołków. --
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-13 17:19:35
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-13 o 17:10, Myjk pisze:

Niewykluczone, wszak pińćset plus i kolesiostwo trzeba zawsze opłacać.

Nie bój nic akcyza, to nie jest wymysł PiSu. Jak wprowadzą wyższą akcyzę na prąd do elektryków, to o PiSie nikt nie będzie już pamiętał.

[...]

No więc sam widzisz, że Twój argument, że akcyza na prąd do elektryków jest be, ale na benzynę i ON jest cool, jest do dupy.

Data: 2017-10-13 17:50:05
Autor: Myjk
Jak mieć Tesle za darmo...
Fri, 13 Oct 2017 17:19:35 +0200, nadir
Niewykluczone, wszak pińćset plus i kolesiostwo trzeba zawsze opłacać.
Nie bój nic akcyza, to nie jest wymysł PiSu. Jak wprowadzą wyższą akcyzę na prąd do elektryków, to o PiSie nikt nie będzie już pamiętał.

Ja nic o PiS nie pisałem, PO też już lubi pińćset plus. Także się opanuj.

No więc sam widzisz, że Twój argument, że akcyza na prąd do elektryków jest be, ale na benzynę i ON jest cool, jest do dupy.

Jedyne co widzę, to że zupełnie nie zrozumiałeś co napisałem. Samochody
spalinowe trują znacznie bardziej, nie tylko środowisko, ale przede
wszystkim ludzi -- dlatego, w związku z tym że idzie tego sporo, akcyza na
paliwie jest i będzie. Z tego samego powodu jest m.in. na alkoholu i
papierosach.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-10-14 21:18:03
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-14 o 18:23, Pszemol pisze:

Chyba nie obejrzałeś wideo.

Ja obejrzałem i kupy się to nie trzyma.

Mowa była nie o kupieniu nowego za 128 tylko używanego za 50.

To nadal nie jest za darmo. Poza tym jaki jest sens brać używkę w kredycie na 50 tys.? Może w USA, to standard ale u nas niepraktykowane.

I miesięczną ratę spłaty kredytu, te tysiąc złotych odzyskujesz
nie kupując benzyny tylko ładując prądem w domu, w garażu.
Raz, że mało kto tankuje miesięcznie za 1000PLN-ów, w moim przypadku starcza to na 3000 do 4000km, rzadko mnie i większości się to zdarza.
Dwa, to prąd jeszcze nie jest u nas za darmo, jakiej taryfy by nie przyjąć do rozliczeń.
Pomijam już 3000 miesięcznie wyrobić takim elektrykiem, to też wyczyn.

Data: 2017-10-14 14:58:33
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"nadir" <none@hell.org> wrote in message news:59e262ec$0$5143$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-10-14 o 18:23, Pszemol pisze:

Chyba nie obejrzałeś wideo.

Ja obejrzałem i kupy się to nie trzyma.

Mowa była nie o kupieniu nowego za 128 tylko używanego za 50.

To nadal nie jest za darmo.

chodzi o wyrównanie bilansu do prawie zera

Poza tym jaki jest sens brać używkę w kredycie na 50 tys.? Może w USA, to standard ale u nas niepraktykowane.

Czemu nie?

[...]

Chyba zbyt dosłownie podchodzisz do obliczeń

Data: 2017-10-15 00:24:09
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-14 o 21:58, Pszemol pisze:

chodzi o wyrównanie bilansu do prawie zera

Z żadnym samochodem tak się nie da, czy to elektryk czy benzyna.

Czemu nie?

Nie znam opinii wszystkich innych, ale mnie się na przykład nie kalkuluje sponsorować amatorów nowalijek.

Chyba zbyt dosłownie podchodzisz do obliczeń

Chyba inaczej bez sensu jest to w ogóle liczyć?

Data: 2017-10-16 18:22:30
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"nadir" <none@hell.org> wrote in message news:59e28e89$0$5151$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie sponsorujesz nikogo - bierzesz kredyt na samochód warty 50tysięcy.

Chyba zbyt dosłownie podchodzisz do obliczeń

Chyba inaczej bez sensu jest to w ogóle liczyć?

No jest sens, bo w końcu końców jeździsz samochodem, więc
coś musi Cię to kosztować, prawda? :-)
Myślę, że chodzi o to, że różnica w cenie zakupu droższego
elektryka od benzynowego nie jest taka znowu wielka jeśli
weźmiesz pod uwagę różnicę w zakupie paliwa i możliwe
zyski z wynajmowania tego samochodu innym chętnym jako
nowalijki właśnie.

Data: 2017-10-14 11:23:28
Autor: Pszemol
Jak mieć Tesle za darmo...
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.2204569581915333618news.neostrada.pl...
Pan zdradza tą tajemnicę (koło 7 minuty)

https://youtu.be/0cTLI25iKfs

A tu prawdziwa historia o Tesli, nie o Leafie:
http://www.businessinsider.com/turo-rental-used-to-pay-for-tesla-2017-10

Data: 2017-10-16 16:22:16
Autor: robot
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-10 o 21:49, Marek pisze:
Pan zdradza tą tajemnicę (koło 7 minuty)

https://youtu.be/0cTLI25iKfs

Jak za darmo, to ja wezmę 376000 sztuk na początek.

Data: 2017-10-16 18:12:58
Autor: nadir
Jak mieć Tesle za darmo...
W dniu 2017-10-16 o 16:22, robot pisze:
W dniu 2017-10-10 o 21:49, Marek pisze:
Pan zdradza tą tajemnicę (koło 7 minuty)

https://youtu.be/0cTLI25iKfs

Jak za darmo, to ja wezmę 376000 sztuk na początek.

No problemo, bierzesz tylko kredyt na 18.800.000.000, w zaokrągleniu 19 miliardów, i potem masz już z góry bo nie musisz tankować.

Jak mieć Tesle za darmo...