Jak minister jest psycholem.

Data: 2016-03-11 03:06:07
Autor: stevep
Jak minister jest psycholem.
# - To jest materia艂 kompromituj膮cy was zupe艂nie. Mam nadziej臋, 偶e Polacy  was ob艣miej膮 - komentowali s艂uchaj膮cy tre艣ci dokumentu politycy.

W czwartek w Sejmie obradowa艂a Komisja Obrony Narodowej. Przedstawiciele  kierowanego przez Antoniego Macierewicza resortu przedstawiali pos艂om stan  przygotowa艅 do powo艂ania Wojsk Obrony Terytorialnej oraz koncepcj臋 ich  funkcjonowania.

W trakcie referowania ministerialnego dokumentu przez Grzegorza Kwa艣niaka  pada艂y m.in. s艂owa o wspieraniu patriotyzmu 偶o艂nierzy oraz nawi膮zywaniu  przez si艂y zbrojne do tradycji 呕o艂nierzy Wykl臋tych. Jednak najwi臋cej  emocji wzbudzi艂y zapisy, o kt贸re pytali pos艂owie PO - Cezary Tomczyk i  Czes艂aw Mroczek - od 2011 do 2015 roku sekretarz stanu w Ministerstwie  Obrony Narodowej. Co tak bardzo zaintrygowa艂o pos艂贸w?

Wiara najlepsz膮 obron膮?

Tomczyk zacytowa艂 fragment dokumentu, w kt贸rym mowa jest o tym, 偶e jednym  z cel贸w zmian w armii "powinno by膰 wzmocnienie chrze艣cija艅skich  fundament贸w naszego systemu obronnego oraz si艂 zbrojnych" oraz przytoczy艂  stwierdzenie, 偶e "wiara polskich 偶o艂nierzy b臋dzie najlepszym gwarantem  naszego bezpiecze艅stwa" .

- Ja jestem katolikiem, natomiast nawet dla mnie ten zapis wydaje si臋,  delikatnie rzecz ujmuj膮c, do艣膰 kuriozalny. Rozumiem, 偶e nie chodzi o to,  偶e zamiast pistolet贸w, czy zamiast karabin贸w, b臋dzie teraz... Chcia艂bym,  偶eby pan to zdanie rozwin膮艂, bo naprawd臋 my艣l臋, 偶e to b臋dzie bardzo  ciekawe - m贸wi艂 zak艂opotany pose艂 PO do przedstawiciela MON.

Tomczykowi wt贸rowa艂 Mroczek: - Mam do pa艅stwa wielk膮 pro艣b臋, 偶eby艣cie  zarzucili te pomys艂y. To jest jaki艣 koszmar po prostu, co wy tutaj  przedstawiacie. Brak s艂贸w, 偶eby to w og贸le opisa膰.. (...) To jest materia艂  kompromituj膮cy was zupe艂nie. Ten materia艂 b臋dzie analizowany ca艂ymi  tygodniami. Mam nadziej臋, 偶e Polacy was ob艣miej膮 - m贸wi艂.

Kwa艣niak: to nie jest ostateczny wariant dokumentu

Odpowiadaj膮c pos艂om PO Grzegorz Kwa艣niak, ministerialny pe艂nomocnik ds.  stworzenia Obrony Terytorialnej, m贸wi艂 m.in. 偶e "to nie jest ostateczny  wariant" dokumentu, a tak偶e, 偶e wci膮偶 trwaj膮 konsultacje, a ministerstwo  jest "otwarte na wskaz贸wki". - Dobry 偶o艂nierz musi by膰 patriot膮, dobry  policjant musi by膰 patriot膮 - dodawa艂, uzasadniaj膮c fragmenty dotycz膮ce  tradycji i patriotyzmu.

Z kolei Arkadiusz Czartoryski z PiS powiedzia艂, 偶e uwagi pos艂贸w PO  艣wiadcz膮 o niezrozumieniu, 偶e "tylko nar贸d, kt贸ry jest zakorzeniony w  warto艣ciach, ma sp贸jn膮 wsp贸lnot臋, mo偶e si臋 skutecznie broni膰". -  Przyk艂ad贸w a偶 nadto mamy rozpadu pa艅stw, kt贸re mia艂y du偶o czo艂g贸w i  samolot贸w, ale nie stanowi艂y wsp贸lnoty - powiedzia艂.

Jak brzmi kontrowersyjny fragment?

Cho膰 omawiany dokument nie jest dost臋pny na sejmowych stronach, jego  niewielk膮 cz臋艣膰 opublikowa艂 serwis 300Polityka. Fragment, kt贸ry cytowali  pos艂owie, PO w ca艂o艣ci brzmi:

"Celem WOT powinno by膰 wzmocnienie patriotycznych i chrze艣cija艅skich  fundament贸w naszego systemu obronnego oraz si艂 zbrojnych - tak, aby  patriotyzm oraz wiara polskich 偶o艂nierzy by艂y najlepszym gwarantem naszego  bezpiecze艅stwa i umo偶liwi艂y skuteczn膮 realizacj臋 programu odbudowy si艂y  militarnej Polski".

Jak dodaje 300polityka, wedle za艂o偶e艅 MON celem Obrony Terytorialnej  powinno by膰 tak偶e "zwielokrotnienie potencja艂u odstraszania Si艂 Zbrojnych  RP, a tak偶e uzyskanie przez WOT zdolno艣ci do samodzielnego prowadzenia  dzia艂a艅 antykryzysowych, antydywersyjnych, antyterrorystycznych oraz  antydezinformacyjnych". #
Ze strony:
http://skroc.pl/34902

--
stevep