Jak można się wysmerfować ze spółdzielni mieszkaniowej?

Data: 2010-03-30 22:24:07
Autor: wromek
Jak można się wysmerfować ze spółdzielni mieszkaniowej?

Użytkownik "sensor" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:klat4o8p5bhc.drwdyv07y8zk.dlg40tude.net...
Posiadam spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu. Czy jest możliwość
wystapienia ze spółdzielni mieszkańców danego bloku i założenia wspólnoty
mieszkaniowej? Chodzi oczywiście o zmianę zarządcy nieruchomości na
bardziej ekonomicznego.
Jak tego dokonać?

z tego co sie orientuje, bo mnie ten temat tez meczy to muszą sie wyodrebnic WSZYSCY mieszkancy danej nieruchomosci.
w przypadku jak zostanie niewyodrebnionych np. 3 mieszkancow to i tak spoldzielnia zostaje zarządcą nieruchomosci.
jesli jest inaczej to prosze o poprawienie...

Data: 2010-03-30 22:58:38
Autor: scream
Dnia Tue, 30 Mar 2010 22:24:07 +0200, wromek napisał(a):

jesli jest inaczej to prosze o poprawienie...

Jest inaczej

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-31 21:25:53
Autor: wromek
Jak można się wysmerfować ze spółdzielni mieszkaniowej?
jesli jest inaczej to prosze o poprawienie...

Jest inaczej

a moze cos dorzucisz jeszcze czy tylko tak chcesz se poflejmowac?
z tego co wiem to mamy w naszej spoldzielni taki blok, gdzie spoldzielnia jest zarządcą mimo, ze cala reszta jest wyodrebniona...

Data: 2010-03-31 15:59:48
Autor: witek
wromek wrote:
[...]

to sie zbierzcie i go zmieńcie. Nikt wam nie zabroni.

Data: 2010-04-01 08:46:23
Autor: wromek
[...]

kogo, zarzadce spoldzielnie? wiesz co mowisz? widziales jak ktos kiedys zrobil cos takiego?
masz jakies wskazowki?

Data: 2010-04-01 08:53:20
Autor: szerszen

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp1g6c$6cg$1nemesis.news.neostrada.pl...

kogo, zarzadce spoldzielnie? wiesz co mowisz? widziales jak ktos kiedys zrobil cos takiego?

tak, widzialem, duzo wpienionych ludzi, zebralo sie i na walnym zgromadzeniu dokonalu wydzielenia sporej czesci blokow z bardzo duzej spoldzielni i zalozyli nowa spoldzielnie z wybranym przez siebie zarzadem, od tamtej pory sytuacja zmienila sie na duzy plus

nie potrzebabylo do tego wydzielaia, kombinowania itd, wystarczylo zaangarzowanie ludzi

zreszta nie wiem czy byles kiedys na takim zebraniu spoldzielcow, przewaznie sa tam sami emeryci i kilku zaangazowanych czy zainteresowanych, jak sie wybiera komisje to chetnych nie ma, dlatego przewaznie wybieraja swoich, a pozniej pretensje, ze to sie niepodoba czy tamto

a witkowi chodzilo i zmiane zarzadcy bloku, jak wiekszosc mieszkancow jest wydzielonych, zakladaja wspolnote i spoldzielnia majac udzial mniejszosciowy, musi sie podporzadkowac, pod warunkiem ze podczas glosowania beda obecni wszyscy ze wspolnoty, bo oni maja tyle glosow, ilu mieszkancow niewydzielonych

Data: 2010-04-01 14:58:35
Autor: wromek
[...]

na walnym se wydzielili bloki? niby jakim sposobem? przeciez, wlasciciele muszą byc wyodrebnieni, poza tym u nas to nie przejdzie bo na grupy czlonkowskie przychodza w wiekszosci krzykacze, ktorzy nie wiedza co i jak a reszcie sie nic nie chce.

[...]

tak sie sklada, ze jestem w radzie nadzorczej takiej spoldzielni, gdzie siedza takie wlasnie lesne dziadki. jestem najmlodszy w calej radzie a mam 35 lat i nastepny najmlodszy po mnie jest o 20-30 lat starszy i ma juz malo zebow. i o tym wlasnie pisze, w takich instytucjach siedza stare raszple, ktore przyklepuja tylko to co mowi zarzad i w ten sposob to sie do usranej smierci nic nie zmieni na lepsze.

[...]

a mi chodzilo o to, ze nawet jak sie wyodrebni 99 procent z danej nieruchomosci to i tak spoldzielnia zostaje zarzadcą bo takie mamy prawo (bardzo ciekawe dlaczego tego sie zmienia), i jak juz wczesniej pytalem jesli jest inaczej to prosze o poprawienie... bardzo bym sie cieszyl gdyby mozna bylo sie pozbyc tego "taniego" zarzadu i wprowadzic normalne zasady zarzadzania zasobami...to wszystko jest przeciez chore...

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-04-01 15:32:44
Autor: szerszen

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp25f6$pu1$1atlantis.news.neostrada.pl...

na walnym se wydzielili bloki? niby jakim sposobem?

sposobem podzialu spoldzielni, z jednej spoldzielni wydzielila sie druga

przeciez, wlasciciele muszą byc wyodrebnieni,

nie musza, to nie zalozenie wspolnoty, tylko podzial spoldzielni, spoldzielcy wbrew pozorom, tez maja swoje prawa i to calkiem niemale ;)

zreszta identycznym sposobem mozna po prostu odwolac zarzad i ustanowic nowy

poza tym u nas to nie przejdzie bo na grupy czlonkowskie przychodza w wiekszosci krzykacze, ktorzy nie wiedza co i jak a reszcie sie nic nie chce.

no wiec widzisz, tam sie chcialo, namowili sie zebrali, i zrobili sobie lepiej

ktore przyklepuja tylko to co mowi zarzad i w ten sposob to sie do usranej smierci nic nie zmieni na lepsze.

ano sie nie zmieni, dopoki tym ktorzym powinno zaleze, zalezec nie bedzie
jak im teraz to wisi, to jakos nie widze mozliwosci wydzielenia sie wiekszosci i ustanowienia wspolnoty, na zebrania wspolnoty tez trzeba przychodzic ;)

a mi chodzilo o to, ze nawet jak sie wyodrebni 99 procent z danej nieruchomosci to i tak spoldzielnia zostaje zarzadcą bo takie mamy prawo

jestes tego pewien?
moze mi sie cos pomylilo, ale wydawalo mi sie ze jednak zarzadza blokiem, ten kto ma wiekszosc

Data: 2010-04-01 17:15:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 1 Apr 2010, wromek wrote:

poza tym u nas to nie przejdzie bo na grupy
czlonkowskie przychodza w wiekszosci krzykacze,
ktorzy nie wiedza co i jak a reszcie sie nic nie chce.

  Akurat to powoduje, że jak średnio mała grupa (np. jeden blok) chce
coś osiągnąć, to ma warunki. Osiągają większość.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-31 21:30:13
Autor: wromek

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp07th$dao$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

tzn. poza tymi 3 osobami, o ktorych wczesniej wspominalem...

Jak można się wysmerfować ze spółdzielni mieszkaniowej?