Jak mo?na umiera? za wiar??

Data: 2011-02-22 22:48:30
Autor: boukun
Jak mo?na umiera? za wiar??
Tego nie mogę pojąć. Jak można umierać za wiarę, narzuconą nam przez przodków?
Ludzie powinni sie wyprzeć swojej wiary, mogąc tym samym uratować swoje życie...

boukun

Data: 2011-02-22 13:52:41
Autor: J-23
Jak mo?na umiera? za wiar??
On 22 Lut, 22:48, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Tego nie mog poj . Jak mo na umiera za wiar , narzucon nam przez przodk w?
Ludzie powinni sie wyprze swojej wiary, mog c tym samym uratowa swoje ycie...

boukun

w sumie co za roznica?
i tak do piachu

Data: 2011-02-22 22:54:59
Autor: Hans Kloss
Jak mo?na umiera? za wiar??
On 22 Lut, 22:48, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Tego nie mog poj .
Historia notuje już takich, którzy nie chcieli umierać za Gdańsk.
Konsekwencje ponosimy wszyscy do dziś.
J-23

Data: 2011-02-22 23:04:16
Autor: J-23
Jak mo?na umiera? za wiar??
On 23 Lut, 07:54, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
On 22 Lut, 22:48, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:> Tego nie mog poj .

Historia notuje już takich, którzy nie chcieli umierać za Gdańsk.
Konsekwencje ponosimy wszyscy do dziś.
J-23

Tez bym nie chcial.
Wolalbym pojechac na Karaiby
Co mnie obchodzi chichot historii
Skoro np. Poczta Polska jest w calosci niemiecka
A wszyscy obroncy gdanskiej Poczty zgineli
I na cholere!

Data: 2011-02-23 11:26:03
Autor: boukun
Jak mo?na umiera? za wiar??

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4914ba52-cbbb-4892-8b16-1dac35b0ce5au14g2000vbg.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -
A już powstanie warszawskie to była zbrodnia AK na ludności cywilnej Warszawy...

boukun

Data: 2011-02-23 05:57:32
Autor: J-23
Jak mo?na umiera? za wiar??
On 23 Lut, 11:26, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U ytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisa w wiadomo cinews:4914ba52-cbbb-4892-8b16-1dac35b0ce5au14g2000vbg.googlegroups.com...
> [...]

Co mnie obchodzi chichot historii
Skoro np. Poczta Polska jest w calosci niemiecka
A wszyscy obroncy gdanskiej Poczty zgineli
A ju powstanie warszawskie to by a zbrodnia AK na ludno ci cywilnej Warszawy...

boukun

O zniszczeniu w odwecie Warszawy, nie wspomne. Czesi zawsze sa
madrzejsi, zawsze wycofuja sie na z gory upatrzone stanowiska maja
zachowane zabytki, i Praga nie ulegla zniszczeniu

Data: 2011-02-23 08:22:24
Autor: jadrys
Jak mo?na umiera? za wiar??
W dniu 2011-02-23 07:54, Hans Kloss pisze:
[...]

Historia i teraźniejszość odnotowują że ci co nie chcieli umierać za Gdańsk znowu są naszymi "sojusznikami".  To brzmi jak ponury żart, ale jest prawdą.

Data: 2011-02-23 09:02:31
Autor: sofu
Jak mo?na umiera? za wiar??

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ik1bdl$thp$1mx1.internetia.pl...
Tego nie mogę pojąć. Jak można umierać za wiarę, narzuconą nam przez przodków?
Ludzie powinni sie wyprzeć swojej wiary, mogąc tym samym uratować swoje życie...

boukun

-- -- -- -- -- -- -

Myśle, że żle postawiłeś pytanie?
Bo za wiare mozna umierać i wielu umierało i będzie umierać.
Bo walka o wiarę to tak naprawde prawo do jej wyznawania.
Pytanie powinno brzmieć: czy dana konkretna wiara jest warta, aby za nią umierać?
I jest to raczej retoryczne pytanie.
Ja znajać szeroko rozumiany katolicyzm: jego przeszłość i wspólcześność, nie kiwnałbym palcem w jego obronie.

sofu

Data: 2011-02-23 09:18:22
Autor: jadrys
Jak mo?na umiera? za wiar??
W dniu 2011-02-23 09:02, sofu pisze:
[...]

Dla ciebie jako ateisty z pewnością nie warto. Ale dla innych, wierzących jest ona sensem życia i tylko jego etapem więc dla nich też jet to retoryczne pytanie.

Data: 2011-02-23 11:28:12
Autor: boukun
Jak mo?na umiera? za wiar??

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:ik2eup$m3k$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nie, ja jak bym stanął przed wyborem, jako wierzący dajmy na to, czy chcę wyprzeć się swojej wiary katolickiej, czy umrzeć, wyparłbym się bez wachania... Zresztą ja to uczyniłem rezygnując z płacenia podatków w Niemczech...

boukun

Jak mo?na umiera? za wiar??