Jak nagrywać filmy na DVD przez cyfrową telewizję kablową (UPC)

Data: 2009-05-09 09:12:47
Autor: Iza
Jak nagrywać filmy na DVD przez cyfrową telewizję kablową (UPC)
Cześć. Mam cyfrową kablówkę UPC z dekoderem MediaBox (bez twardego dysku). W jaki sposób podłączyć nagrywarkę DVD z twardym dyskiem, żebym mogła nagrywać na twardy dysk nagrywarki DVD (lub od razu na płyty) programy z kablówki. Pozdrawiam, Iza

Data: 2009-05-09 16:28:16
Autor: adresss
Jak nagrywać filmy na DVD przez cyfrowš telewizję kablowš (UPC)
On Sat, 9 May 2009 09:12:47 +0000 (UTC), "Iza"
<iza-milska.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

[...]

najlepiej przeczytac instrukcje do nagrywarki, to wszystko sie
wyjasni.

dekoder kablowki -- -- euro kabel-- -- nagrywarka -- -- -eurokabel -- -- tv
     |      |
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -eurokabel-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- >tv

--
ThinkXtra

Data: 2009-05-10 13:54:23
Autor: Kucing
Dnia Sat, 9 May 2009 09:12:47 +0000 (UTC), Iza napisał(a):

[...]

Nie wiem czy się w ogóle da... W umowach z UPC na telewizję cyfrową jest
zapis, że nie wolno podłączać nagrywarki ani żadnego innego urządzenia do
nagrywania cyfrowego obrazu. Być może te ich dekodery są jakoś tak
zabezpieczone, że nagrywać się nie da.

--
- Kucing -

Data: 2009-05-14 20:53:26
Autor: Rico
Kucing schrieb:
[...]

Zacytowałaś nie rozumiejąc. Ten media box nie ma cyfrowego obrazu, cyfrowy obraz dostarcza tylko Box HD a ten Twoj ma tylko gniazdo scart. A na gnieździe scart jest tylko obraz (sygnał) analogowy wiec możesz go nagrywać do woli. A poza tym z tymi standardowymi MediaBoxami to jedna wielka ściema. W obrazie prawie nie ma różnicy na plus (zależy jednak od TV) a ile utrudnień. Zabawa jest ze starszymi ludźmi którzy ileś tam lat do tylu (jak   mogli jeszcze coś zapamiętać) nauczyli jak się programować wideo za pomocą show wiev (szoł wiu bo nie pamiętam jak się to pisze). Brali gazetę do reki przyciskali przycisk szoł wiu, wpisywali podana w gazecie liczbę i po herbacie. A teraz?. Najpierw trzeba zaprogramować Media box'a - EPG albo po prostu zostawić włączony na właściwym programie. Potem trzeba zaprogramować   nagrywarke. Po szoł wiu zostało tylko wiu wiec zaczynamy, data godzina, początek, koniec, program itd. Przy programie zawsze stoi aux, ext, lub coś podobnego (bo sygnał zawsze przychodzi scart'em). I tu zaczynają się pytania, dlaczego aux jak on/ona chce raz nagrać ten program a innym razem inny. Mozna by długo jeszcze tak wyliczać.
cu

Data: 2009-05-15 11:11:37
Autor: Kucing
Dnia Thu, 14 May 2009 20:53:26 +0200, Rico napisał(a):

Kucing schrieb:
[...]

Po prostu nie mam kablówki, ani cyfrowej, ani analogowej, ale dzwonią
często do mnie (na komórkę - więc chyba im zależy!) przedstawiciele
handlowi rozmaitych sieci kablowych proponując podłączenie. Niedawno
podpytałem się nieco dokładniej, chyba właśnie kolesia z UPC. I on mi
powiedział, że nagrywać się przez ich MediaBoxa nie da. Jak rozumiem teraz,
chodzi o nagrywanie cyfrowe. Nie da się nagrywać cyfrowego sygnału z
dekodera. Natomiast analogowo oczywiście można.

--
- Kucing -

Data: 2009-05-10 15:50:44
Autor: Tomek \"Kloss\" Czepik
Iza pisze:
[...]

Wystarczy podłączyć kablem euro dekoder mediabox z nagrywarką, u mnie takie podłączenie działa bez zarzutów.

z mediabox'u możesz wyprowadzić kablem euro sygnał na TV z jednego złącza, drugie podłączasz pod nagrywarkę

inna sprawa to nagrywanie z programatorem.
trzeba zaprogramować (ustawić "memo" na wybranej audycji) dekoder, no i trzeba zaprogramować nagrywarkę, jako kanał do nagrywania należy ustawić kanał AV do którego podłączony jest mediabox.

inną sprawą jest to, że wg mnie UPC czasem mija się z prawdą co do godzin startu i zakończenia niektórych programów, wtedy pozostaje jedynie zostawić mediabox włączony na danym kanale i zaprogramować właściwe godziny na nagrywarce.

pozdrawiam
Tomek

Data: 2009-05-10 16:17:24
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Tomek "Kloss" Czepik napisał:
trzeba zaprogramować (ustawić "memo" na wybranej audycji) dekoder, no i trzeba zaprogramować nagrywarkę, jako kanał do nagrywania należy ustawić kanał AV do którego podłączony jest mediabox.

Niektóre nagrywarki HDD-DVD potrafią samoczynnie włączyć nagrywanie sterowane z zewnętrznego urządzenia (funkcja ExtLink). Należą do tej grupy nagrywarki Panasonika. Trzeba tylko zwrócić uwagę, czy dekoder podaje sygnał ExtLink (wariant 1.), czy też - w przypadku braku tego sygnału - nagrywarka ma reagować na pojawienie się sygnału wideo na wejściu (wariant 2.).

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-11 08:48:53
Autor: Marek Dyjor
Tomek "Kloss" Czepik wrote:
Iza pisze:
[...]

generalnie w ogóle godziny startu programów w większości TV są podawane od czapy. Chyba po to aby ludzie nagrywali reklamy.

Data: 2009-05-11 09:44:26
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Marek Dyjor napisał:
generalnie w ogóle godziny startu programów w większości TV są podawane od czapy. Chyba po to aby ludzie nagrywali reklamy.

To jeszcze nic.
Z nie wiadomo jakiego powodu często zdarza się, że TV emituje co innego, niż podają gazety. Szczególnie często "myliła" się Gazeta Wyborcza około 2-3 tygodni temu jeśli chodzi o program TVP1 i TVP2, ale i lokalny tygodnik "pomylił" się tak samo, więc była to jakaś (celowa?) dezinformacja.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-11 09:50:55
Autor: pawell32
Bartłomiej Zieliński pisze:
[...]

widać mają w tym cel.
tak się zdarza, np w swięta po pożarze też zmieniali
ramówkę - choć uzasadnione

pawell

Data: 2009-05-11 16:24:16
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik pawell32 napisał:
tak się zdarza, np w swięta po pożarze też zmieniali ramówkę - choć
uzasadnione

Ale ja miałem na myśli sytuacje bez ogłaszania żałoby narodowej.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-12 08:01:30
Autor: pawell32
[...]

wiem, dlatego pisałem, że się zdarza,
a;e chyba nazbyt często

pawell

Data: 2009-05-12 09:15:01
Autor: Bartłomiej Zieliński
Jak nagrywać filmy na DVD przez c yfrową telewizję kablową (UPC)
Użytkownik pawell32 napisał:
wiem, dlatego pisałem, że się zdarza,
a;e chyba nazbyt często

W sumie na tyle często, że już jest regułą ;-)
Od paru tygodni porównuję program TV z GW z telegazetą i www.tvp.pl, szczególnie jeśli gazeta zapowiada interesujący mnie film.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-12 10:11:25
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Bartłomiej Zieliński wrote:
[...]

Tylko pamiętaj o tym, że w każdym przypadku źródłem informacji jest nadawca. Tylko i wyłącznie od jego wiarygodności zależy, czy program drukowany w prasie ma coś wspólnego z rzeczywistością.
A redakcje drukujące programy płacą za ich wykorzystanie i z tego co wiem, nie są to kwoty symboliczne.

M.

Data: 2009-05-12 16:57:05
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:
Tylko pamiętaj o tym, że w każdym przypadku źródłem informacji jest nadawca. Tylko i wyłącznie od jego wiarygodności zależy, czy program drukowany w prasie ma coś wspólnego z rzeczywistością.

W to nie wątpię. Tylko wydaje mi się, że nadawca "plącze się w zeznaniach". A oto przykład. 5.05.2009 o godzinie 20:20 na TVP1 miał być film "Most na Renie" (wg http://www.tvp.pl/prasa/, którą to stronę śledziłem od połowy kwietnia), który potem zmieniono na serial "Herosi". Natomiast Gazeta Wyborcza i (chyba) Nowiny Gliwickie podawały na ten dzień, AFAIR, film "Wikingowie" z Kirkiem Douglasem. Skąd się ci wikingowie wzięli zatem?

A redakcje drukujące programy płacą za ich wykorzystanie i z tego co wiem, nie są to kwoty symboliczne.

I chciałoby się rzec "płacę, to wymagam". Swoją drogą program TV jest pewnego rodzaju reklamą, więc równie dobrze gazeta mogłaby zażądać opłaty od nadawcy. To trochę jak transport gazu z Rosji przez Ukrainę ;-)