Jak najkorzystniej przekazać nieruchomość bratankowi i jego żonie?

Data: 2012-04-02 07:21:28
Autor: Erast Fandorin
Jak najkorzystniej przekazać nieruchomość bratankowi i jego żonie?
Witam,

Darczyńca jest w posiadaniu nieruchomości od około 20 lat i chciałby
ją przekazać bratankowi.
W jaki sposób można to zrobić najkorzystniej z punktu widzenia
podatków i opłat.

W tej chwili przychodzą mi do głowy trzy możliwości.
1 - Darowizna bezpośrednia
2 - Dwie darowizny, najpierw darczyńca daruje nieruchomość swojemu
bratu, a następnie ten daruje ją synowi i synowej.
3 - Umowa kupna-sprzedaży

Interesuje mnie jaka jest wysokość podatków i innych opłat (w tym
notarialnych)  dla darczyńcy i obdarowanego we wszystkich trzech
przypadkach.

A może są jeszcze jakieś możliwości?

Pozdrawiam
Erast

Data: 2012-04-03 08:34:53
Autor: _ąćęłńóśźż.
Jak najkorzystniej przekazać nieruchomość bratankowi i jego żonie?
Pozyczka pod zastaw ;-))

-- -- -
W jaki sposób mozna to zrobic najkorzystniej z punktu widzenia podatków i
oplat.

Data: 2012-04-05 16:37:58
Autor: t-1

Użytkownik "Erast Fandorin" <fandorin123456@googlemail.com> napisał w wiadomości news:2041875c-898a-401d-b6dd-ad4ba3ba8b41pz2g2000pbc.googlegroups.com...
[...]

Najkorzystniej z punktu widzenia darczyńcy jest przekazać nieruchomość po swojej śmierci.
Wcześniejsze przekazanie grozi oprócz opłat także problemami rodzinnymi.

t-1

Jak najkorzystniej przekazać nieruchomość bratankowi i jego żonie?