Jak najmniejszy PC 2x ethernet

Data: 2019-11-18 20:27:08
Autor: heby
Jak najmniejszy PC 2x ethernet
Cześć.

Rozgladam się nad czymś w okolicy x86 z dwoma portami ethernet. Wydajność nie jest istotna, może być z okolicy Atom 240.

Oczywisćie jest kilka takich płyt i nei ma problemu.

Ale ja szukam czegoś maluteńkiego i w dodatku możliwie taniego.

Płyta ATX, nawet w wersji mikro wymaga jakiejś obudowy, chłodzenia, zasilania itd itp.

Idealny rozmiar to małe terminale ale one najczęscij mają 1 ethernet choć spełniają inne warunki jak najbardziej.

Przykład ekstremalnego malucha to np:

https://botland.com.pl/en/moduly-orange-pi/9993-orange-pi-r1-h2-quad-core-256mb-ram-2x-ethernet-wifi.html

Ale ja szukam x86, w miarę możliwosći normalnego PC.

Ktoś spotkał się z jakimś komputerkiem w rozmiarze terminala i 2x ethernet?

PS. Opcja typu jedna karta w USB albo PCIE tak, ale najpierw chcę zapytać o jakieś maleństwo z zintegrowanym 2x ethernet.

Data: 2019-11-18 20:20:14
Autor: 2late
On 18/11/2019 7:27 pm, heby wrote:
[...]

Moze raspberry pi z dodatkowa karta siecowa na usb. Nie jest to x86 ale masz desktop.

Data: 2019-11-18 21:33:01
Autor: heby
On 18/11/2019 21:20, 2late wrote:
Moze raspberry pi z dodatkowa karta siecowa na usb. Nie jest to x86 ale masz desktop.

Desktopu nie chcę, to jest na router z OpenWRT.

x86 dlatego że obecny router na arm nie wyrabia z uwagi na wrzucenie za dużo analizy ruchu. Robiłem eksperymenty ze słabym Atomem i ma tylko 20% obciążenia, niestety maszyny z tym atomem miały wielkosc eeeBox, czyli troche za dużą no i ten etnernet na usb jest mało pewny.

Karta USB w ostateczności.

Data: 2019-11-18 21:08:33
Autor: 2late
On 18/11/2019 8:33 pm, heby wrote:
[...]

I jakich parametrow oczekujesz?
Wspominam o Raspbery Pi bo sam uzywam (od innych celow) i tam bym zaczal szukac.
Tak na szybkiego wyszukalem: https://www.adafruit.com/product/3374?hidden=yes&main_page=product_info&part_id=3374

Ta gorna plytka, podobno pasuje tez do standardowego raspberry pi, wg. jakiegos forum (wygooglane).

Data: 2019-11-18 22:24:31
Autor: heby
On 18/11/2019 22:08, 2late wrote:
I jakich parametrow oczekujesz?

Wysokiej wydajnosci przy możliwie niskiej emisji ciepła. Atom może zejśc do kilku W. Army też, ale ograniczają czasem zbiór oprogramowania.

Wspominam o Raspbery Pi bo sam uzywam (od innych celow) i tam bym zaczal szukac.

To już wolę Orange Pi z dwoma ethernatami na pokładzie.

Problem w tym że te małe komputerki oparte o ARMy mają kilka, delikatnie mówiąc, niedoróbek. Sprawdzają się one do tego że np. kernel jest niesabilny i oopsuje przy wysokich obciązeniach, ethernet się nie wyrabia, karty SD się rozlatują itd itp. x86 mimo tego że jest wyjątkowo żałosny jako ISA to jednak stabilny jak skała.

Przykładowo taki Banana Router, który jest świetnym pomysłem swoją drogą, na forach dostał po tyłku bo gubi pakiety i nie wyciąga zakładanej wydajności, przypuszczalnie z powodu bugów w sterowniku ethernetu.

Tak na szybkiego wyszukalem: https://www.adafruit.com/product/3374?hidden=yes&main_page=product_info&part_id=3374

10Mbit. Odpada. Sieć ma wyjście na świat 100Mbit. Poandto jeśli dobrze widzę to jest nawet mniej niż 10Mbit w/g testów. Taka zabawka do pingowania ;).

Data: 2019-11-18 21:28:24
Autor: 2late
[...]

A w ogole to zainteresowales mnie tematem :)

https://openwrt.org/toh/raspberry_pi_foundation/raspberry_pi

Data: 2019-11-18 23:00:59
Autor: heby
On 18/11/2019 22:28, 2late wrote:
A w ogole to zainteresowales mnie tematem :)
https://openwrt.org/toh/raspberry_pi_foundation/raspberry_pi

Nie wyrabia się w zastosowaniu, konkretnie ethernet sie nie wyrabia, zarówno wbudowany jak i ten na usb.

To samo na eeePC (Atom) smiga na max pasma czyli zakładane 100Mbit nudząc się przy tym.

Być może Pi4 coś by zmienił, jak go w końcu dostanę w łapska to zobaczę, ale dalej mikromocowy x86 jest bardzo kuszącą platformą do routera tylko gotowców nie ma.

Data: 2019-11-18 22:25:18
Autor: 2late
On 18/11/2019 10:00 pm, heby wrote:
[...]

Dyskusja trwa i wyglada to optymistycznie:

https://forum.openwrt.org/t/raspberry-pi-4-released/39444

Ale z tego co wyczytalem, jest wspierany, poki co, tylko przez snapshot.

A moze ktorys Intel NUC wspolczesny ma 2 sieciowki. Ten wyglada na niedostepny:
https://www.amazon.co.uk/Intel-Computer-Celeron-1-8Ghz-Blu-ray/dp/B06XK46KQS

Data: 2019-11-18 23:05:22
Autor: heby
Jak najmniejszy PC 2x ethernet
On 18/11/2019 23:00, heby wrote:
gotowców nie ma.

Żeby nie było to:

https://allegro.pl/oferta/intel-d2500cc-atom-1-86ghz-ddr3-2xgigabit-mini-itx-7946986905

Chodzi jednak o to że to ogólnie jest relatywnie spore jak doliczyć jakieś opakowanie i zasilacz.

Data: 2019-11-19 04:24:28
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-18, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
On 18/11/2019 23:00, heby wrote:
[...]

D2500 robiła mi parę dobrych lat za serwer rozdzielający sieć domowa od reszty świata. Transfery pomiędzy oboma portami w granicach 40-50MB/s

A obudowę możesz dąc taką:
https://www.aliexpress.com/item/33058331473.html

Zasilacz zewnętrzny 12V i adapter typu: https://www.aliexpress.com/item/4000315426980.html

Dałem coś takiego jako serwerek typu SOHO do firmy żony i działa już też pezproblemowo ze 3-4 lata.

--
Marcin

Data: 2019-11-19 00:09:22
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak najmniejszy PC 2x ethernet
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 18 Nov 2019 23:00:59 +0100  doszła do mnie wiadomość  <qqv4at$fo0$1@dont-email.me>  od heby <heby@poczta.onet.pl>  :
[...]

Na PI4 jest lepiej, wszystko podłączone do linii PCI-E, kosztem wywalenia mostka USB dało
się odzyskać jedną linię:

http://mloduchowski.com/en/blog/raspberry-pi-4-b-pci-express/

Po ethernecie może latać prawie 1Gbps:

https://magpi.raspberrypi.org/articles/raspberry-pi-4-specs-benchmarks

Data: 2019-11-19 12:22:36
Autor: ąćęłńóśźż
Jak najmniejszy PC 2x ethernet
To kup jakiś router zbudowany na x86, większość ma dwa porty eth w standardzie.

-- -- -
to jest na router

Data: 2019-11-19 12:25:14
Autor: ąćęłńóśźż
Jak najmniejszy PC 2x ethernet
Przejęzyczenie, miało być "kup jakiś NAS zbudowany na x86".

-- -- -
To kup jakiś router zbudowany na x86

Data: 2019-11-18 23:13:39
Autor: Kubuś Puchatek
W dniu 18.11.2019 o 20:27 heby <heby@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Rock Pi X, ATOMIC Pi.
Nie mam, nie używam, pogooglaj za single board computer x86.
Kamil

Data: 2019-11-18 23:44:36
Autor: nadir
W dniu 2019-11-18 o 20:27, heby pisze:

Ktoś spotkał się z jakimś komputerkiem w rozmiarze terminala i 2x ethernet?

Siemens Futro S300/S400, ma co prawda jeden ethernet, ale ma też wbudowane złącze PCI, a zamiast dysku można używać kart CF.
Coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/terminal-fujitsu-siemens-futro-s400-1g-256-128fvgw-8656472380

Data: 2019-11-20 10:59:04
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Jak najmniejszy PC 2x ethernet
Date: Mon, 18 Nov 2019 20:27:08
From: heby
Cześć.

[...]

Małe są np. PC Engines APU. Zdefiniuj "taniego". Te wychodzą 500-800PLN
w zależności od konfiguracji.
https://www.pluscom.pl/pc-engines-apu-c960.html

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Data: 2019-11-20 11:15:50
Autor: Marcin Debowski
Date: Mon, 18 Nov 2019 20:27:08
From: heby
Cześć.

Przypomniałes mi, że przecież ja coś takiego właśnie używam, tylko że moje to chińszczyzna z Alego. Mowa o tego typu maszynie: https://www.aliexpress.com/item/4000073920871.html

--
Marcin

Data: 2019-11-20 17:33:12
Autor: heby
On 20/11/2019 11:59, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Małe są np. PC Engines APU. Zdefiniuj "taniego".

Max 200zł.

Te wychodzą 500-800PLN
w zależności od konfiguracji.

Już je oglądałem. Nie wiem ile żrą rzeczywistych W ale obawiam się że sporo. Szokujące było że relatywnie wypasony procesor w porównaniu do Atoma na bazie Haswella i typowej płycie głównej zjadał 11W w idle.

Jak najmniejszy PC 2x ethernet