Jak najprościej znak § na klawiaturze?

Data: 2016-01-04 10:53:06
Autor: ąćęłńóśźż
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
Wstukiwanie za każdym razem alt-0167 jest niewygodne przy skróconej klawiaturze (np. laptop), na dodatek w niektórych oknach czy programach wywołuje nieoczekiwany efekt. Macie patent na jak najłatwiejsze przemapowanie klawiatury, np. znaku lewej klamry na §, a znaku prawej klamry na ° ? Idealnie, jakby działało nie tylko w Wordzie, ale generalnie od chwili załadowania systemu (win xp eng).

Data: 2016-01-04 10:55:24
Autor: Jacek
W dniu 2016-01-04 o 10:53,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

alt 21 spróbuj. U mnie działa
Jacek

Data: 2016-01-04 11:40:42
Autor: ąćęłńóśźż
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
Faktycznie, u mnie też alt-21 działa :-)) zawsze to o dwa klepnięcia mniej, dzięki ;-)
Co nie zmienia faktu, że wciśnięcie fn-alt-cyfra w jakichś internetowych okienkach wywołuje czasem zupełnie nieoczekiwane efekty, i wtedy trzeba wklejać § inną techniką (np. przez notatnik).

-- -- -
alt 21 spróbuj

Data: 2016-01-04 10:41:02
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
Pomijając tworzenie własnych układów klawiatury, to całkiem dobrze radzi sobie to cudo:

http://www.howtogeek.com/howto/21187/insert-any-special-character-with-a-single-keystroke/

Data: 2016-01-06 16:23:19
Autor: ąćęłńóśźż
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
Znasz może krótki skrót dla znaku ° (stopnie)?
Gdy jestem w jakimś internetowym oknie - np. na jakimś forum - to wciśnięcie alt-fn-017 (z intencją wpisania alt-fn-0176 jako znaku °) powoduje zamknięcie strony przeglądarki i otwarcie czystej strony, oczywiście wtedy gubię wszystko to, co czasem bardzo pracowicie wpisałem w oknie, wq....ce to na maksa :-(((

-- -- -
alt 21 spróbuj.
U mnie działa

Data: 2016-01-06 18:53:29
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-01-16 o 16:23,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]
Ja używam Alt0176 i z lewym działa.

Data: 2016-01-07 00:35:21
Autor: Animka
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
W dniu 06-01-16 o 16:23,  ąćęłńóśźż pisze:
Znasz moşe krótki skrót dla znaku ° (stopnie)?
[...]

U mnie nic z tego co tu podajecie nie działa :-(

--
animka

Data: 2016-01-07 09:42:49
Autor: Jacek
W dniu 2016-01-07 o 00:35, Animka pisze:
[...]

Opisz, jak to robisz, to się zastanowimy.
U mnie działa, tu przykłady:
♦♣☺☻♠•◘○◙♂♀♪♫☼►◄↕‼
Jacek

Data: 2016-01-07 14:57:13
Autor: Animka
W dniu 2016-01-07 o 09:42, Jacek pisze:
[...]

Tak wklepuję jak tu niektóre osoby pisały i że im działa.
Jak widzę to fajne znaczki, symbole wklepujesz.

Ja mam klawiaturę natec (taka z podświetlanymi klawiszami, to tak na marginesie). Może to zależy od klawiatury.

--
animka

Data: 2016-01-07 15:15:25
Autor: Jacek
W dniu 2016-01-07 o 14:57, Animka pisze:
Ja mam klawiaturę natec (taka z podświetlanymi klawiszami, to tak na
marginesie). MoĹźe to zaleĹźy od klawiatury.
Naciskasz i przytrzymujesz LEWY alt i przy wciśniętym wpisujesz cyferki. Potem puszczasz i gotowe (wyskakują dopiero po puszczeniu).
No i u mnie działa to z klawiatury numeryczna - tej z boku, z tej nad literami nie chce.
Jacek

Data: 2016-01-07 15:18:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-07 o 15:15, Jacek pisze:
[...]

Co waĹźne, cyferki na klawiaturze numerycznej.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-07 22:33:37
Autor: Animka
[...]

Hahahaha,
U mnie działa lewy shifi i 7 :-)
&

--
animka

Data: 2016-01-07 22:37:33
Autor: Animka
W dniu 2016-01-07 o 22:33, Animka pisze:
[...]

U mnie działa lewy shift i 7 :-)
&

Ps.Poprawka pomyłki wyrazu shift.

--
animka

Data: 2016-01-08 10:37:15
Autor: Wiesiaczek
W dniu 07.01.2016 o 22:33, Animka pisze:
[...]

No to coś Ci nie wyszło jak widać :)

Ale spróbowałem u siebie i bez problemów wychodzi prawy Alt+7

o... §§§§§§ :)

Acer Aspire V3 574G
Linuks Mint 17.3 + Cinnamon

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2016-01-08 10:54:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-08 o 10:37, Wiesiaczek pisze:
[...]

Jak widać animka nie rozróżnia & od §.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-08 15:43:40
Autor: Wiesiaczek
W dniu 08.01.2016 o 10:54, Liwiusz pisze:
[...]

Cóż, kobiecie takie prawo przysługuje:)

Data: 2016-01-09 03:58:57
Autor: Animka
W dniu 2016-01-08 o 10:54, Liwiusz pisze:
[...]

U mnie działa lewy shift 7 :-)
&

No to coś Ci nie wyszło jak widać :)
Jak widać animka nie rozróżnia & od §.

Na pocztku tak się napaliłam na ten paragraf, że rzeczywiście nie rozróżniłam :D
Nie działa na tej klawiaturze. Albo powinnam wklepywać co innego. Może inne cyfry są przypisane.

--
animka

Data: 2016-01-09 03:50:36
Autor: Animka
[...]

Tak, nie wyszło :-(

Ale spróbowałem u siebie i bez problemów wychodzi prawy Alt+7

o... §§§§§§ :)

Acer Aspire V3 574G
Linuks Mint 17.3 + Cinnamon

Teraz nie wiem gdzie jest tablica znakĂłw.

--
animka

Data: 2016-01-07 11:57:42
Autor: G.S.
On Thu, 7 Jan 2016, Animka wrote:

U mnie nic z tego co tu podajecie nie działa :-(

 A używasz normalnego peceta, czy (za przeproszeniem)
"laptopa z natywną obsługą"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-07 14:59:11
Autor: Animka
W dniu 2016-01-07 o 11:57, G.S. pisze:
On Thu, 7 Jan 2016, Animka wrote:

U mnie nic z tego co tu podajecie nie działa :-(
  A uĹźywasz normalnego peceta, czy (za przeproszeniem)
"laptopa z natywną obsługą"?

Tak, normalnego, z Windows 8.1 (bo Win 10 nie życzę sobie w komputerze).

Data: 2016-01-04 21:35:46
Autor: witek
On 1/4/2016 3:53 AM,  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

w wordzie:

Insert -> Symbol - More symbols

(jest na samym prawym koncu)

poszukaj sobie znaku paragrafu a potem masz przycisk assign shortcut.

Ja go sobie dopialem do Ctrl-Shift-$

Data: 2016-01-05 09:38:13
Autor: ąćęłńóśźż
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
Dzięki, ale cały czas chodzi mi o przemapowanie klawiatury, w sensie wyboru 'polski programisty', 'polski maszyniski', 'polski prawnika', 'polski inżyniera', 'polski matematyka', tak zeby w żadnym programie i w okienkach przeglądarek nie było kłopotów (a ctrl, czy alt, kłopoty robią).
Można by użyc myku, że w niemieckiej § jest na klawiaturze, czyli przełączyć w locie na niemiecką, i wrócić do polskiej.
Podobnie ze znakiem funta, który jest na brytyjskiej.
Euro jakoś nie uzywam, EUR jest dla każdego zrozumiałe.

-- -- -

Data: 2016-01-05 03:37:08
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
W takim razie stwórz swój własny układ klawiatury, korzystając z narzędzia Microsoft Keyboard Layout Creator 1.4:

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=22339

Data: 2016-01-05 17:31:32
Autor: ąćęłńóśźż
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
Kurczę, fajny program, tylko chyba nie działa na XP :-((

-- -- -

Data: 2016-01-05 09:21:31
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
Powinien, jeśli nie to poszukaj starszej wersji, program powstał w czasach Win 2000.

Data: 2016-01-05 10:55:22
Autor: Jacek
W dniu 2016-01-05 o 09:38,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]
Faktycznie w niemieckiej jest § jako Shift+3. Język możesz sobie przełączyć skrótem klawiszowym, tylko wcześniej trzeba go ustawić w panelu sterowania.
Nie wiem jaki masz OS, strzelam, że 7 ;-)
Tu masz gotową instrukcję:
http://www.komputerswiat.pl/poradniki/programy/windows/2011/06/bez-przelaczania-jezykow,2.aspx
Jacek

Data: 2016-01-07 11:56:23
Autor: G.S.
On Mon, 4 Jan 2016,  ąćęłńóśźż wrote:

[...]

 A KbdKaz, układy klawiatur od Omegi sprawdzałeś?

 Właśnie wrzuciłem do sprawdzenia na XP i wygląda na to,
że działa. To jest tablica znaków, "sztywna", ale różne
różności są dostępne, "stopnień" jest, paragraf jest,
funt jest... polecam obejrzeć.
 Rzuć najpierw okiem na listę map klawiszy (są z kombinacjami
alt/control/shift jak i z "martwymi klawiszami").
 Występuje w różnych układach, że tak powiem, "primary
language", można np. załadować kilka (powiedzmy polska,
niemiecka i grecka) i przełączać się między nimi
systemowo (hm... dobranie klawiszy do przełączania
musi być robione z uwagą, żeby nie kolidowało z kaz-em)

http://www.omega-com.pl/files/KbdKaz500Layouts.pdf

http://www.omega-com.pl/kbdkaz-pl.htm

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-14 05:14:53
Autor: radoslaw
W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 10:53:10 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

U mnie na klawiaturze jest taki znak - §. Wpisuję go do dowolnego programu za pomocą naciśnięcia tego klawisza. Uważam że nie da się prościej. :)

R.

Data: 2016-01-14 15:13:11
Autor: ąćęłńóśźż
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
§ jest na polskiej klawiaturze w układzie "maszynistki"
W laptopach to jednak rzadkość.

-- -- -

Data: 2016-01-14 19:16:39
Autor: J.F.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n78adn$8ts$1@node2.news.atman.pl...
§ jest na polskiej klawiaturze w układzie "maszynistki"
W laptopach to jednak rzadkość.

Dell oferowal.
Tym niemniej uzyskany znaczek nie zalezy od nadruku na klawiszu, tylko wybranego ukladu klawiatury.
Po ustawieniu "polska maszynistki" i nacisnieciu wlasciwych klawiszy wyskoczy paragraf, nawet jesli klawiatura ma wyglad "amerykanski".

-- -- -
U mnie na klawiaturze jest taki znak - §.
Wpisuję go do dowolnego programu za pomocą naciśnięcia tego klawisza.

J.

Data: 2016-01-15 00:48:43
Autor: radoslaw
W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 15:13:12 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
§ jest na polskiej klawiaturze w układzie "maszynistki"
W laptopach to jednak rzadkość.

U mnie jest "programisty". Polskie znaki wpisuję z alt+znak. Znak § mam zarówno na klawiaturze w laptopie jak i na klawiaturze zewnętrznej. Rozumiem że jestem w "mniejszości", ale za to nie muszę się gimnastykować w wpisaniem tak standardowego znaku jak - §. Tak mam na wszystkich komputerach w domu jak i w pracy bez względu na to czy to laptop czy stacjonarny. A więc można? można...

R.

Data: 2016-01-15 10:46:18
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:00974adc-5958-4ee4-9cf1-4c0e3ff8fa47@googlegroups.com...
[...]

Nie rozumiem - masz ustawiona klawiature "polska programisty", na klawiaturze rzeczywistej masz znak paragrafu, i mozesz go uzyskac ?
Jakis dodatkowy klawisz, czy sprytna kombinacja klawiszy ?

jest jeszcze niuans, ze po wybraniu klawiatury EN/US/International sa obecnie dodatkowe kombinacje.
Naciskasz np " a potem u I wyskakuje ü.
Byc moze jest jakas kombinacja dla paragrafu.

J.

Data: 2016-01-21 00:54:28
Autor: radoslaw
W dniu piątek, 15 stycznia 2016 10:46:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:...

> [...]

Nie rozumiem - masz ustawiona klawiature "polska programisty", na

Tak.

klawiaturze rzeczywistej masz znak paragrafu, i mozesz go uzyskac ?

Tak. Jest taki klawisz przed klawiszem "1", a pod klawiszem "esc".

Jakis dodatkowy klawisz, czy sprytna kombinacja klawiszy ?

Standardowy klawisz to jest. Jak użyję go z klawiszem "Shift" to mam "£".

jest jeszcze niuans, ze po wybraniu klawiatury EN/US/International sa obecnie dodatkowe kombinacje.
Naciskasz np " a potem u I wyskakuje Ăź.
Byc moze jest jakas kombinacja dla paragrafu.

Nie. :)

R.

Data: 2016-01-21 10:18:08
Autor: ąćęłńóśźż
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
Byc może jest to rozwiązanie firmowe producenta laptopa, u mnie w tym miejscu są znaki ` (apostrof) oraz ~ (tylda).
Chętnie bym przemapował klawiaturę na tak, jak jest u Ciebie (funta też czasem używam).

-- -- -

Data: 2016-01-21 12:48:30
Autor: J.F.
Jak najprościej znak § na klawiaturze?
Użytkownik radoslaw@ napisał
> [...]

Jakis dodatkowy klawisz, czy sprytna kombinacja klawiszy ?
Standardowy klawisz to jest. Jak użyję go z klawiszem "Shift" to mam "£".

A to mnie troche dziwi. W tym miejscu zazwyczaj jest klawisz `, a z shiftem ~.
W ukladzie "polska programisty"  znaczek ` wychodzi normanie, a ~ wchodzi w specjalny tryb, gdzie kolejny znak jest inaczej interpretowany i np
~a daje ą.

No to ciekawosc mnie zzera - dali tam cos o innym scankodzie, czy masz jakis ciekawy uklad klawiatury zainstalowany.
A moze jeszcze inny program, ktora zmienia klawisze ?

J.

Jak najprościej znak § na klawiaturze?