Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Data: 2010-03-20 20:44:07
Autor: Doxent
Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie co¶ zaproponować?
Dyski twarde mog± nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

Truecrypt wystarczy, odpowiednio długie hasło. Nie trzeba dysku niszczyć.

Data: 2010-03-20 22:09:31
Autor: Saiko Kila
Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
Proces Doxent <doxent@gazeta.pl> zwrócił bł±d:
jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie co¶ zaproponować?
Dyski twarde mog± nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

Truecrypt wystarczy, odpowiednio długie hasło. Nie trzeba dysku niszczyć.

A jak kto¶ ma słab± wytrzymało¶ć na ból?

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-03-21 01:46:22
Autor: Norbert
Dnia Sat, 20 Mar 2010 22:09:31 +0100, Saiko Kila napisał(a):

Truecrypt wystarczy, odpowiednio długie hasło. Nie trzeba dysku niszczyć.

A jak ktoś ma słabą wytrzymałość na ból?

Jak ma duza to tylko parametr czasu odzyskiwania hasla sie zmieni :-)

Norbert

Data: 2010-03-21 20:54:48
Autor: LeP
Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

UĹĽytkownik "Norbert"
[...]

Trzeba zastosować odpowiednio długie hasło i go nigdzie nie zapisywać. Potem nawet hipnoza nie pomoże (sprawdzone;)

--
LeP

Data: 2010-03-22 01:45:16
Autor: Saiko Kila
Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
Proces LeP <lesp@onet.pl> zwrócił bł±d:

[...]

¦więta prawda. Mam kilka takich plików, nie pamiętam co w nich jest.
Kiedy¶ napisałem jaki¶ skrypt który miał odkodowywać (napisanie
normalnego programu zajęłoby zbyt dużo czasu) - ale nawet kilka miesięcy
nie wystarczyło, mimo że "prawie" pamiętałem hasło. TC jest tak zrobiony
że nie da się go bardzo wydajnie odszyfrować, jest jaki¶ program
komercyjny do tego ale ponoć też wolny.

Data: 2010-03-22 08:26:55
Autor: Marx
W dniu 2010-03-22 01:45, Saiko Kila pisze:
nie wystarczyło, mimo że "prawie" pamiętałem hasło. TC jest tak zrobiony
że nie da się go bardzo wydajnie odszyfrować, jest jaki¶ program
komercyjny do tego ale ponoć też wolny.

mozna prosic jakies namiary?
Marx

Data: 2010-03-22 14:17:08
Autor: Saiko Kila
Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
Proces Marx <Marx@nospam.com> zwrócił bł±d:

nie wystarczyło, mimo że "prawie" pamiętałem hasło. TC jest tak zrobiony
że nie da się go bardzo wydajnie odszyfrować, jest jaki¶ program
komercyjny do tego ale ponoć też wolny.

mozna prosic jakies namiary?

Chodzi o PRTK z tej strony:
http://www.accessdata.com/decryptionTool.html
Nie jestem pewien czy moduł do TC jest w komplecie czy trzeba oddzielnie
dokupić.

Data: 2010-03-21 21:19:53
Autor: Konrad Kosmowski
** Saiko Kila <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> wrote:

[...]

TC ma tak± opcję, że można ustawić "pozoranckie" hasło - tzn. masz dwa hasła,
jedno wła¶ciwe otwieraj±ce dane, które chcesz chronić. Drugie "pozoranckie"
otwieraj±ce inny kontener zawieraj±cy dane, które sprawiaj± pozory wła¶ciwych.
:-)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-03-22 01:45:15
Autor: Saiko Kila
Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
Proces Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> zwrócił bł±d:

[...]

Hm, nigdy z tego nie korzystałem (w sumie nie spodziewam się żeby kto¶
moich danych aż TAK potrzebował), ale my¶lę że gdyby włożyć trochę
pomy¶lunku w te fałszywe tajno¶ci to mogłoby zdać egzamin. Najlepiej co¶
z mniej zagrożonego paragrafu ;)

--
SK

Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy