Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Data: 2010-03-21 10:31:15
Autor: tg
Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
"RD" <rd@grupy.com1> wrote in message news:ho32ce$4re$1node1.news.atman.pl...
 Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie wystarczający.. chciałbym trwale usunąć dane.

format nie usuwa danych a jedynie weryfikuje czy cala powierzchnie systemu
plikow da sie odczytac

 Kiedy wyobraźnia pracuje.. cóż :-) mam mnóstwo ciekawych pomysłów ;-) jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś zaproponować?
Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

wystarczy wyzerowanie dysku narzedziami producenta lub jakims freewarem,
wbrew obiegowym opiniom jednokrotne nadpisanie danych zabezpiecza cie przed
ich odzyskaniem w 100% (ze strony cywili w kazdym razie), byc moze sa jakies
militarne techniki odzyskania danych po zerowaniu dysku, nie jest znany
*zaden* przypadek odzyskania danych po czyszczeniu dysku algorytmem gutmanna
ale to 35 powtorzen i troche trwa

wiec o ile nie podejrzewasz ze dyskiem moze sie zainteresowac wywiad rosji,
usa czy chin to swobodnie mozesz poprzestac na pojedynczym zapisaniu dysku
nowymi danymi - odzyskania czegokolwiek z takiego dysku w ktorym faktycznie
cala powierzchnia zostala nadpisana nie podejmuje sie zadna firma)

Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy