Jak namierzyc wlasciciela auta

Data: 2019-10-15 13:36:30
Autor: Jann
Jak namierzyc wlasciciela auta
Witam,

10 lat temu zbylem samochod, niestety zapomnialem zglosic faktu zbycia. W miedzyczasie umowa k/s przepadla.

Pojazd dalej jest zarejestrowany na mnie, porusza sie po polskich drogach, ponadto prawdodobnie zostal zbyty dalej.

Posiadam tylko numer rejestracyjny, numer VIN, numer aktualnych oraz byly polis OC.

Ubezpieczalnie maja wszystkie dane ale mimo ze posiadam zaswiadczenie z wydzialu komunikacji iz dalej jestem oficjalnie wlascicielem auta nic podac nie chca.

Jak ugryzc temat aby przymusic aktualnego posiadacza do przerejestrowanai auta? Jak go wogole namierzyc dalej?

Czy mozna zglosic ten fakt na policje? Pod jaki paragraf to podpada? Nawet wykroczenie?

Data: 2019-10-15 15:15:29
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
Z karą za nie zarejestrowanie i za nie zgłoszenie o zbyciu jest tak że nie będzie dotyczyła zdarzeń sprzed wprowadzenia nowego prawa. Zwlaszcza takich co miały miejsce 10 lat wcześniej. Jesli ktokolwiek będzie miał problemy to jesli samochód jeszcze jezdzi będzie to obecny właściciel. Nawet jeśli w momencie sprzedaży istniał obowiązek zgłoszenia sprzedaży to po dziesieciu latach kara lub możliwość wymierzenia kary uległy dawno przedawnieniu. Śpij spokojnie, nic Ci nie grozi.

Data: 2019-10-15 15:19:45
Autor: jerzy.bbb
W dniu środa, 16 października 2019 00:15:32 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Ale ja chce ustalic obecnego wlasciciela i go zmusic do przerejestrowania :)

Data: 2019-10-15 21:33:33
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 15 października 2019 17:19:47 UTC-5 użytkownik jerz...@o2.pl napisał:
> [...]

Ale ja chce ustalic obecnego wlasciciela i go zmusic do przerejestrowania :)

Nikogo nie musisz ustalac ani zmuszac.
Pisz oswiadczenie do urzedu komunikacji, w zalaczeniu dodaj pisma z ubezpieczalni jak ci odpisali ze masz spadac. Daj im co tylko mozesz i wez pieczatke jako dowod ze wzieli to do wiadomosci.

Takie pismo wysylaj wszystkim co sie do ciebie zglosza z ewentualnymi mandatami czy innymi pismami.

Data: 2019-10-16 22:04:46
Autor: LEPEK
W dniu 16.10.2019 o 06:33, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Udowadnianie czegoś własnym oświadczeniem z potwierdzeniem jego odbioru przez urząd to nie jest jakoś specjalnie przekonujące, jak dla mnie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2019-10-17 12:43:48
Autor: J.F.
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qo7t4b$1ch$1$LEPEK@news.chmurka.net...
[...]

Szczegolnie ze dawniej to urzad moze by to dorzucil do teczki czy jakas adnotacje w rejestrze dokonal, a teraz ... w cepiku pewnie takiego przypadku nie przewidzieli :-)

Jest adnotacja o sprzedazy, z podaniem danych nabywcy, ale bez danych to sie pewnie nie da wpisac :-)

J.

Data: 2019-10-16 00:20:47
Autor: kk
On 2019-10-16 00:15, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Odkąd ma liczyć to przedawnienie?

Data: 2019-10-15 16:19:09
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
Od daty jaka poda w oświadczeniu ze sprzedal, o ile ktoś się będzie pytal. Jesli nie wyrejestrowanie/zarejestrowanie jest wykroczeniem to jesli urząd czy jak to się nazywa przez rok nic nie zrobil to wykroczenie po roku się umarza. Cała sprawę można ojszczac i podpalic.

Data: 2019-10-16 01:49:11
Autor: kk
Jak namierzyc wlasciciela auta
Ktoś się takim oświadczeniem przejmie?

Data: 2019-10-15 18:16:36
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
Nikt się nie przejmie. Urzędnicy w wydziale komunikacji nie są od przejmowania się sprawami petentów. Ale dzięki takiemu oświadczeniu będą mogli zamknąć jakas sprawę. Czyżbyś przegapił ze od jakiegoś czasu w Polsce oświadczenie napisane według jakiegoś ogólnego wzorca jest pełnoprawnym dokumentem? Oczywiscie nie działa zawsze ale w tak duperelnej sprawie powinno zadziałać. A najprosciej nie robić nic. Pozostawienie sprawy tak jak jest teraz pytajacemu niczym nie grozi.

Data: 2019-10-16 09:24:49
Autor: sirapacz
Jak namierzyc wlasciciela auta
  nie robić nic. Pozostawienie sprawy tak jak jest teraz pytajacemu niczym nie grozi.

chyba, że któryś z szanownych właścicieli przestanie opłacać OC, to grozi.

Data: 2019-10-16 01:55:27
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
Sprawa jest sprzed dziesięciu lat. Wszystko co mogło się przedawnic albo umorzyć się przedawnilo albo umorzylo.

Data: 2019-10-16 10:54:13
Autor: sirapacz
Jak namierzyc wlasciciela auta
Sprawa jest sprzed dziesięciu lat. Wszystko co mogło się przedawnic albo umorzyć się przedawnilo albo umorzylo.

a roszczenia z tytułu OC się tak przedawniają? pytam serio - nie wiem jak to wygląda u osób fizycznych

Data: 2019-10-16 10:56:34
Autor: sirapacz
"samse" odpowiedziałem

https://www.motofakty.pl/artykul/czy-kara-za-brak-oc-ulega-przedawnieniu.html

3 lata przedawnienie OC

ALE jak nie miał OC rok temu obecny właściciel to mimo zbycia kilka lat wcześniej oberwie ostatni znany.

Data: 2019-10-16 17:43:05
Autor: kk
Jak namierzyc wlasciciela auta
Z praktyki (!) wiem, że dświadczenia nie załatwiają sprawy, ale oczywiście możesz uważać, że czeogś nie zauważyłem.

Data: 2019-10-16 08:47:58
Autor: Uzytkownik
[...]

Jak zwykle pierdzielisz od rzeczy i udzielasz szkodliwych porad.

Skąd urzędy mają wiedzieć, że pojazd już nie należy do autora wątku, a należy do X czy Y?

Miałem podobną sytuację. Sprzedałem auto i przyszło mi wezwanie do zapłaty zaległej opłaty za parkowanie w strefie płatnego parkowania z groźbą skierowania sprawy do sądu. Na szczęście miałem kopię umowy kupna-sprzedaży i osobiście się udałem do wydziału dróg, który zajmuje się pobieraniem haraczu. Na miejscu się dowiedziałem, że już są następne 2 kolejne takie opłaty do zapłacenia. Gdybym nie miał umowy K-S jak mógłbym udowodnić, że te opłaty mnie nie dotyczą?

Ale to i tak "lajcik". Wyobraźmy sobie, że auto zostało użyte do celów przestępczych czy też doszło do poważnego wypadku z udziałem tego auta, a kierowca zbiegł. Co wtedy? Wtedy autor wątku ma przesrane, bo nowy właściciel może umowę potargać i się nawet nie przyznać do czynu, zwłaszcza jak grozi mu więzienie czy też poważne koszty.

Dlatego zawsze jak się zbywa auto należy bezwzględnie powiadomić o takim fakcie urząd z potwierdzoną kopią takiego zgłoszenia, a dokumenty przechowywać.

Do autora wątku:

Czym prędzej złóż pismo do urzędu o zaistniałym fakcie i zapytaniem czy samochód jest zarejestrowany na nowego właściciela.  Jeżeli nowy właściciel nie zarejestrował auta na siebie to złóż także na policję prośbę o ustalenie właściciela pojazdu oraz możliwość nawiązania kontaktu, jako powód podając, że potrzebujesz kserokopię umowy K-S.

Policja może ustalić nowego właściciela na podstawie mandatów, opłaconych polis OC czy też na podstawie rejestru przeglądów. Wszystko jest w bazach danych. Co prawda nowy właściciel może Ci odmówić kontaktu z sobą, ale wtedy dostaniesz pismo z policji o tym fakcie z informacją, że nowy właściciel pojazdu jest ustalony.

Nawet jak się okaże, że auto nie było ubezpieczane, ani nie przechodziło przeglądów to zawsze jest to jakiś dupochron.

Kolejni nowi właściciele jeżeli nie dokonali rejestracji są zobowiązani do przechowywania wszystkich oryginalnych umów K-S poprzednich właścicieli, aż do właściciela, który miał auto zarejestrowane na siebie.

Przykładowo:

Pan X miał auto zarejestrowane na siebie.

Pan X sprzedał auto panu Y, ale pan Y go nie przerejestrował

Pan Y sprzedał auto panu Z i ten także nie przerejestrował.

Pan Z chce sprzedać auto panu W.

Pan W poza umową K-S pomiędzy Z i W musi także dostać do ręki oryginalne umowy K-S pomiędzy panami:

X i Y oraz Y i Z

W przeciwnym razie umowa pomiędzy panami Z i W może być nieważna.

Tak niestety działa polskie prawo.

Do tej pory był obowiązek przerejestrowania, ale nie było żadnych sankcji.

Data: 2019-10-16 01:56:58
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
To teraz daj baranie użytkowniku przepis ze umowę kupna sprzedaży samochodu trzeba trzymać 10 lat.

Data: 2019-10-16 02:10:35
Autor: WS
On Wednesday, October 16, 2019 at 10:57:00 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
To teraz daj baranie użytkowniku przepis ze umowę kupna sprzedaży samochodu trzeba trzymać 10 lat.

Trzymac niby nie trzeba, ale jak nie zglosiles sprzedazy, to masz problem z udowodnieniem, ze pojzad nie jest twoj. Jesli np. zrobia w koncu sprawdzanie automatyczne typu "kto nie ma OC", to dostaniesz info o karze z UFG + prosbe o uregulowanie aktualnego ubezpieczenia i ...sie tlumacz. Z punktu widzenia wszelkich urzedow dalej jestes wlascicielem pojazdu. Jesli znajda gdzies porzucony/spalony, zwlaszcza po przestepstwie, to ty masz problem a nie urzad...

Data: 2019-10-16 02:26:47
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
Oczywiscie wieszają od razu ale tylko takich baranow jak użytkownik i Ty. Napisal ze ubezpieczenie płacone. Do tego nie trzeba dokumentów różnych trzymać do końca życia i jeszcze tydzień. W opisanej sytuacji można nic nie robić i czekać na rozwój wypadków albo jak ktoś nie ma co robić iść do stosownego urzędu i złożyć oświadczenie. Chyba że ma profil zaufany czy jak to się u nich nazywa to pewno może oświadczenie wysłać netem. Można jeszcze wysłać listem za potwierdzeniem odbioru.

Data: 2019-10-16 06:01:15
Autor: WS
On Wednesday, October 16, 2019 at 11:26:49 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Oczywiscie wieszają od razu ale tylko takich baranow jak użytkownik i Ty. Napisal ze ubezpieczenie płacone. Do tego nie trzeba dokumentów różnych trzymać do końca życia i jeszcze tydzień.

Jak tam chcesz, ale jak sprzedal 10 lat temu (powiedznmy kilkunastoletni samochod) to ma on juz ze 20 lat, wartosc pi razy oko zero... obecny uzytkownik (bo nie udowodnisz, ze wlasciciel) moze przestac placic OC (bo np. kupi nowszy, a tego wywali do lasu zeby za zlomowanie nie placic) i ty masz problem, bo to dalej twoj samochod ;) i pewnie tak w CEPIku jest zapisane.
Stawiam, ze jak UFG wystawia kare (przewyzszajaca wartosc pojazdu), to tlumaczenie, "sprzedalem nascie lat temu.. e.. nie pamietam komu, ale to juz  nie moje" latwo nie przechodzi ;)

Data: 2019-10-16 15:20:24
Autor: J.F.
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2da32400-3c8c-4653-8ffd-2b1e70fe1758@googlegroups.com...
[...]

W UFG akurat o tyle dobrze, ze ma dane poprzednich polis, a wiec i ubezpieczajacych.
Wiec stosunkowo latwo uwiarygodnic swoja wersje.

Ale czy UFG zalezy na wiarygodnosci, czy na pieniadzach ? :-)

J.

Data: 2019-10-16 06:31:22
Autor: WS
On Wednesday, October 16, 2019 at 3:23:15 PM UTC+2, J.F. wrote:

W UFG akurat o tyle dobrze, ze ma dane poprzednich polis, a wiec i ubezpieczajacych.
Wiec stosunkowo latwo uwiarygodnic swoja wersje.

O ile nie wykupuja OC wpisujac dane z dowodu rejestracyjnego i placac gotowka ;)

Data: 2019-10-16 16:43:07
Autor: J.F.
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:04cbd214-5b87-42a2-899b-3fb30a6df457@googlegroups.com...
[...]

Jest mozliwe, ale wtedy przedluzenie przychodzilyby do kolegi pocztą.
Chyba, ze nowy wlasciciel co rok wypowiada, byc moze falszujac podpis, i zawiera gdzie indziej.

Albo ubezpieczyciel oszczedny i przysyla e-mailem :-)

J.

Data: 2019-10-16 20:22:23
Autor: Uzytkownik
W dniu 2019-10-16 o 16:43, J.F. pisze:
[...]

Nie jestem pewien czy automatyczne wznowienie polisy funkcjonowało 10 lat temu. Poza tym pozostaje kwestia czy wtedy nie wymówił tej polisy.

Data: 2019-10-17 09:43:30
Autor: T.
W dniu 2019-10-16 o 20:22, Uzytkownik pisze:
[...]

Funkcjonowało. Ale jeśli nowy nabywca nie zmieniłby ubezpieczyciela to by do starego przychodziło odnowienie... A tu chyba taka sytuacja nie ma miejsca, zatem nowy własciciel przynajmniej na siebie bierze ubezpieczenie auta. Chyba że wypowiedział stare ubezpieczenie a nowego nie zawarł.
T.

Data: 2019-10-17 12:50:59
Autor: J.F.
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup On Wednesday, October 16, 2019 at 3:23:15 PM UTC+2, J.F. wrote:
[...]

Funkcjonowalo i dawniej.

Poza tym pozostaje kwestia czy wtedy nie wymówił tej polisy.

Mogl wymowic, ale polisy sa, wiec zawarl nowe.
Na wlasne dane - wiec UFG je zna, albo na dane z DR ... to by inicjator watku dostawal jakies pisma od ubezpieczycieli.

Watpie, aby jakis agent chcial na dane z dowodu, to smierdzi przekretem, ale kto wie..

J.

Data: 2019-10-16 23:01:42
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 16.10.2019 o 15:01, WS pisze:
a tego wywali do lasu zeby za zlomowanie nie placic

Jak złomujesz auto, to tobie płacą.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-10-16 13:29:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9a988a39-f05e-47e0-8fa7-612c9e4f24d5@googlegroups.com...
Oczywiscie wieszają od razu ale tylko takich baranow jak użytkownik i Ty. Napisal ze ubezpieczenie płacone.

Teraz tak, a jak ktos przestanie ...

Do tego nie trzeba dokumentów różnych trzymać do końca życia i jeszcze tydzień.

Trzeba. Ewentualnie warto.
Czekam kiedys w urzedzie i slysze "przyszla do mnie decyzja o zaplacie podatku od auta. Podatku juz nie ma, ale urzad sie czepil roku sprzed 5 lat - ostatniego, ktory jeszcze mogl sciagac.
A ja to auto sprzedalem 20 lat temu".

Podatku juz nie ma ponad 5 lat,  ale nigdy nie wiesz, co sie jeszcze urzedom przypomni :-)

Teraz moze byc sprawa wyrejestrowania, oplaty ekologicznej (jeszcze jest ?), braku OC, mandatu ... i co z tego, ze sprzedales 10 lat temu, jesli papieru nie masz, a urzad twierdzi, ze wlasciciel to Ty.

W opisanej sytuacji można nic nie robić i czekać na rozwój wypadków albo jak ktoś nie ma co robić iść do stosownego urzędu i złożyć oświadczenie.

Oswiadczenie mozna zlozyc, ale ciekawe czy urzad wpadnie na pomysl zeby przez CEPIK/ubezpieczyciela/policje ustalic aktualnego posiadacza.

J.

Data: 2019-10-16 20:25:30
Autor: Uzytkownik
Jak namierzyc wlasciciela auta
To teraz daj baranie użytkowniku przepis ze umowę kupna sprzedaży samochodu trzeba trzymać 10 lat.

Nie trzeba trzymać 10 lat. Ale skąd urzędy mają wiedzieć, że ktoś sprzedał auto i zgubił umowę? Pierdolnij się w ten swój pusty łeb, a baranie to sobie możesz mówić o swoim tatusiu, bo widać, że z normalnej rodziny to nie pochodzisz.

Data: 2019-10-16 11:58:42
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
A jak tluku ktos sprzedal samochód, ma umowę i nie zgłosił sprzedaży a kupujący nie zgłosił kupna i bylo to 10 lat temu to skad urząd ma wiedzieć czyj jest samochod? Zeby nie bylo takich sytuacji to specjalisto od wodnego chleba i szamb zrobili karę  jak się nie zgłosi sprzedaży/kupna. Ale nowa kara dotyczy tylko spraw po dacie uprawomocnienia nowych przepisów. Dochodzę do wniosku że ty nie jesteś głupi a że jesteś bardzo glupi. Co do taty to nie opisuj jak twój cię uczył pływać. Ale zanim zaczales płynąć to na środku dużego stawu musiałeś wyjść z wrzuconego do ww stawu  worka zawiązanego drutem i obciążonego kamieniami.

Data: 2019-10-16 22:13:51
Autor: LEPEK
Jak namierzyc wlasciciela auta
A jak tluku ktos sprzedal samochód, ma umowę i nie zgłosił sprzedaży a kupujący nie zgłosił kupna i bylo to 10 lat temu to skad urząd ma wiedzieć czyj jest samochod?

Należy trzymać umowę przynajmniej do czasu zgłoszenia zbycia pojazdu. Nie, to nie jest obowiązek, to tylko dobra rada.

Pozdr,

Data: 2019-10-17 09:41:18
Autor: Uzytkownik
[...]

Ty idioto! Czytasz w ogóle to na co odpisujesz i próbujesz to zrozumieć? Widzę, że albo jesteś tak tępy, że nie potrafisz zrozumieć co ktoś pisze, albo jesteś już tak negatywnie nakręcony przeciwko mojej osobie, że łżesz jak bura suka i wymyślasz sobie przywary, które mi przypisujesz.

Sam jesteś tłukiem.

Data: 2019-10-16 03:37:40
Autor: jerzy.bbb
[...]

Pojazd jest ubezpieczany, porusza sie po drogach, na wszystko mam dowody.

Nadal jest zarejestrowany na mnie

Ale jak takie pismo do policji zatytulowac? Przeciez on tam na komendzie wysmieja :)  Myslalem zeby zlozyc zawiadomienie po popelnieniu wykroczenia w mysl art 97 kw -to by moglo zaskoczyc ale moga odbic dwojako:

- niszka szkodliwosc spoleczna albo
- przedawnienie karalnosci (10 lat).

A wystarczy ze policja wystapi do PZU z wnioskiem o udzielenie danych.

Data: 2019-10-16 03:52:02
Autor: Kris
W dniu środa, 16 października 2019 12:37:42 UTC+2 użytkownik jerz...@o2.pl napisał:

A wystarczy ze policja wystapi do PZU z wnioskiem o udzielenie danych.

Ale nawet jak ustala że polisy opłaca Jan Kowalski to co to Tobie da?
Nie zmusisz przecież go żeby przerejestrował auto
Jedynie w razie mandatu itp gdzie poproszę Ciebie o wskazanie komu użyczyłeś danego dnia auto możesz podać jego dane. Aczkolwiek chyba nawet tego nie możesz bo przecież auto sprzedałeś nie wiesz komu a on odsprzedał Kowalskiemu

Data: 2019-10-16 20:34:09
Autor: Uzytkownik
W dniu 2019-10-16 o 12:37, jerzy.bbb@o2.pl pisze:
[...]

Widzę, że chcesz się mścić na nowym właścicielu za własne błędy. Kolego nie tędy droga.

Jak nie chciałeś mieć problemów wystarczyło tylko zgłosić w urzędzie zbycie samochodu, pozostawiając kserokopię umowy K-S i nikt by się już nie mógł Ciebie czepiać. Byłbyś czysty i kryty, nieważne czy nowy właściciel zarejestrowałby to auto na siebie czy też nie. Oficjalnie w urzędzie przy tym aucie widniałby w systemie nowy właściciel, a nie Ty.

Po prostu sam sobie jesteś winien, tym bardziej, że zgubiłeś umowę K-S.

Twierdzisz, że masz dowody na to, że pojazd jest ubezpieczony i porusza się po drogach. Jakie to są dowody?

Data: 2019-10-16 11:41:32
Autor: Kris

https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojazd

Data: 2019-10-17 06:20:39
Autor: jerzy.bbb
W dniu środa, 16 października 2019 20:41:35 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

> Twierdzisz, że masz dowody na to, że pojazd jest ubezpieczony i porusza > się po drogach. Jakie to są dowody?

Udalo mi sie ustalic gdzie byly robione badania oraz prawdopodobnie fakt ze pojazd porusza sie bez waznego dowodu rejestracyjnego pomimo ze jest informacja ze badania zostaly wbite w dowod !?

Nadal jednak nie wiem jak ustalic dane wlasciciela, policja nie przyjmie zawiadomienia.

Data: 2019-10-17 06:42:55
Autor: Kris
W dniu czwartek, 17 października 2019 15:20:41 UTC+2 użytkownik jerz...@o2.pl napisał:

Udalo mi sie ustalic gdzie byly robione badania oraz prawdopodobnie fakt ze >pojazd porusza sie bez waznego dowodu rejestracyjnego

Nie trzeba dowodu wozić już od jakiegoś czasu

pomimo ze jest informacja >ze badania zostaly wbite w dowod !?

Pewnie ma na kartce od diagnosty
Też tak ze dwa lata jeździłem jak w dowodzie miejsca na pieczątki nie było już.

Nadal jednak nie wiem jak ustalic dane wlasciciela, policja nie przyjmie >zawiadomienia.

Przyjąć musza, najwyżej dostaniesz odpowiedź ze sprawę umarzają czy jakoś tak
Jednak gdy podczas składania zawiadomienia trafisz na kompetentnego policjanta i powiesz o co Tobie chodzi to może od razu nie spławi tylko coś tam ustali.

Ale ponawiam moje pytanie:
Co dadzą tobie dane aktualnego właściciela auta?
A jak aktualnym właścicielem jest już kolejna osoba po tej której sprzedałeś to nie powinieneś mieć prawa posiadać jej dane. Gdyby ktoś Tobie takie dane ujawnił to prosi się o kłopoty.

Data: 2019-10-17 06:55:07
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
A na chuj Ci dane tego co teraz ma samochód który kiedyś sprzedales? Od załatwienia tej sprawy jest urzad a nie Ty. Zglaszasz im problem i bierzesz potwierdzenie że zgłosiłes. Od tego momentu bez względu na to co zrobi urząd jestes kryty.

Data: 2019-10-17 09:44:10
Autor: jerzy.bbb
W dniu czwartek, 17 października 2019 15:55:09 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Delikatnie mu zasugeruje zeby jednak przerejestrowal. Urzad nic nie zrobi - bo nie musi i nie ma na to procedur.

Owszem pisemka moge wysylac ale co niby maja odpisac? Zreszta bylem w urzedzie i sugerowali pisma do prokuratury.

Data: 2019-10-16 21:35:34
Autor: kk
On 2019-10-16 20:34, Uzytkownik wrote:

Po prostu sam sobie jesteś winien, tym bardziej, że zgubiłeś umowę K-S.

A musiała być jakaś umowa co da się ją zgubić?

Data: 2019-10-17 03:59:53
Autor: Budzik
Jak namierzyc wlasciciela auta
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

Po prostu sam sobie jesteś winien, tym bardziej, że zgubiłeś umowę
K-S.

A musiała być jakaś umowa co da się ją zgubić?

No własnie... Moze chodzi o to ze mowiac "zgubiłem umowe" ma na mysli ze po prostu zapomniał jej ustalenia :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

Data: 2019-10-16 18:08:57
Autor: kk
On 2019-10-16 08:47, Uzytkownik wrote:

[...]

A musiałbyś tego dowodzić? Nie jest tak, że opłaty dotyczą tego, kto samochód zaparkował?

[...]

I jak urząd wykaże, że to akurat autor wątku jest winny?

Dlatego zawsze jak się zbywa auto należy bezwzględnie powiadomić o takim fakcie urząd z potwierdzoną kopią takiego zgłoszenia, a dokumenty przechowywać.

To tylko samochód. Dobrze mieć umowę zbycia ale jeszcze lepiej nie mieć umowy nabycia.

Kolejni nowi właściciele jeżeli nie dokonali rejestracji są zobowiązani do przechowywania wszystkich oryginalnych umów K-S poprzednich właścicieli, aż do właściciela, który miał auto zarejestrowane na siebie.

Możesz podać podstawę prawną?

Data: 2019-10-16 19:50:53
Autor: J.F.
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qo7fbn$p92$1@news.icm.edu.pl...
On 2019-10-16 08:47, Uzytkownik wrote:
[...]

To nie mandat, tylko jakas tam podwyzszona oplata za parkowanie, wiec niby powiazana z pojazdem ...
nie, to by bylo chyba zbyt proste, gdyby sie dalo powiedziec "to nie ja".

Szczegolnie, ze skoro to nie mandat, to czy jest kara za "niewskazanie" ?

[...]

Urzad nie bedzie wykazywal, wpadna noca, wywala drzwi, za pare dni moze wypuszcza i sie dowie, ze sam jest sobie winny.
A moze nie ma alibi i nie wypuszcza :-)

Szczegolnie, ze przeciez kazdy pijak mowi, ze wcale tym autem nie jechal, tylko sprzedal :-)

[...]

Z podstawa moze gorzej, ale urzad ostatniego odesle z kwitkiem, bo co mu jakas umowa nabycia od Nowaka, skoro wlascicielem auta byl, a moze i jest,  Kowalski.

Ale jest pare plusow - mandaty nie przychodza, sprzedac na zlom mozna lub rozebrac na czesci :-)

J.

Data: 2019-10-16 22:06:45
Autor: kk
On 2019-10-16 08:47, Uzytkownik wrote:
[...]

Bez umowy z właścicielem?

nie, to by bylo chyba zbyt proste, gdyby sie dalo powiedziec "to nie ja".

Kompletnie źle rozumujesz :-) Należy zapytać się kto zaparkował to porozmawiasz z nim :-)

Szczegolnie, ze skoro to nie mandat, to czy jest kara za "niewskazanie" ?

Jak nie mandat to OC obejmuje?

[...]

No jak w komunie :-) Tak mi się skojarzyło ...

http://niusy.pl/@youtube.com/a8w

Szczegolnie, ze przeciez kazdy pijak mowi, ze wcale tym autem nie jechal, tylko sprzedal :-)

Problem pijaków jest fikcyjny.

Data: 2019-10-17 12:41:12
Autor: J.F.
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qo7t8v$dnv$1@news.icm.edu.pl...
On 2019-10-16 19:50, J.F. wrote:
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup On 2019-10-16 08:47, Uzytkownik wrote:
[...]

Za to byla umowa z wlascicielem terenu parkingu :-)

nie, to by bylo chyba zbyt proste, gdyby sie dalo powiedziec "to nie ja".
Kompletnie źle rozumujesz :-) Należy zapytać się kto zaparkował to porozmawiasz z nim :-)

Ale czy jest obowiazek ujawnienia w takim przypadku ? :-P

Szczegolnie, ze skoro to nie mandat, to czy jest kara za "niewskazanie" ?
Jak nie mandat to OC obejmuje?

A co ma do tego OC ?

[...]

Nie taki fikcyjny, jesli bierze taki udzial w wypadku (bo "powoduje" to za duzo powiedziane),
ucieka, gubi tablice czy ktos zapamietuje numer, i potem policja wpada do wlasciciela.

Moze i to raptem kilka przypadkow rocznie, ale jak akurat tobie sie przydazy :-(

J.

Data: 2019-10-21 18:24:41
Autor: kk
On 2019-10-16 19:50, J.F. wrote:
[...]

No to sobie ktoś, kto umowę zawarł, zapłaci.

[...]

Wtedy to nie ma znaczenia.

Szczegolnie, ze skoro to nie mandat, to czy jest kara za "niewskazanie" ?
Jak nie mandat to OC obejmuje?

A co ma do tego OC ?

Wjedziesz komuś na posesję przez ogrodzenie, wjedziesz komuś na parking. Jeśli jest strata to OC komunikacyjne nadaje się :-)

Data: 2019-10-16 21:13:48
Autor: Uzytkownik
On 2019-10-16 08:47, Uzytkownik wrote:

[...]

Skąd miały instytucje czy urzędy wiedzieć kto zaparkował? Przecież jak dostajesz karę za parkowanie bez biletu parkingowego to zawsze ścigają właściciela. Jak się okazało auto kupił jakiś łebek i nawet go nie ubezpieczył.

[...]

Bo nadal widnieje w systemie jako właściciel.

[...]

Nie pamiętam gdzie to było, a nie chce mi się teraz szukać, ale tak jest. Jak chcesz zarejestrować auto, którego np. 2 czy 3 poprzednich właścicieli nie przerejestrowywało tego auta, a nie posiadasz wszystkich umów to w urzędzie tego auta Ci nie zarejestrują. Musisz mieć komplet wszystkich umów pomiędzy poszczególnymi, kolejnymi właścicielami i do tego muszą to być oryginały.

Jeżeli sprzedajesz takie auto, którego nie zarejestrowałeś na siebie to wraz z nową umową K-S musisz przekazać nowemu nabywcy oryginał swojej umowy K-S, którą zawarłeś z poprzednim właścicielem.

Jest to z resztą logiczne, że urząd nie uzna praw własności skoro nie wie, że pan A sprzedał auto panu B, a pan B sprzedał panu C. Ty jako D przynosisz umowę zawartą z panem C, a w urzędzie widnieje, że to pan A jest właścicielem.

Gdyby nie było takiego prawa jak opisałem wyżej to urząd legalizowałby kradzieże samochodów. Teraz sobie wyobraź, że komuś spodobał się na ulicy Twój "wózek" i go po prostu kradnie. Złodziej pisze sobie umowę K-S wpisując jako sprzedającego jakiegoś bezdomnego i idzie zarejestrować auto do urzędu, a urząd to auto rejestruje.

Data: 2019-10-16 21:53:23
Autor: kk
On 2019-10-16 08:47, Uzytkownik wrote:

[...]

Nie wątpię, że czepiają się właściciela, ale wydaje mi się, że umowa o parkowanie zawierana jest z tym, kto samochodem przyjechał.

[...]

No właściciel a poszukany jest sprawca.

[...]

Chodziło mi o obowiązek przechowywania przez 10 lat. Rozumiem, że nie zrozumieliśmy się.

Data: 2019-10-17 19:52:39
Autor: Uzytkownik
W dniu 2019-10-16 o 21:53, kk pisze:
Nie wątpię, że czepiają się właściciela, ale wydaje mi się, że umowa o parkowanie zawierana jest z tym, kto samochodem przyjechał.

Zawsze podajesz swoje dane w parkomacie jak wykupujesz bilet postojowy?

No właściciel a poszukany jest sprawca.

Przecież możesz się odwołać od kary i wskazać sprawcę. Tylko jak to zrobisz skoro auto sprzedałeś 10 lat temu, nie pamiętasz jak się nazywa, a umowa gdzieś się wzięła i zawieruszyła?

Chodziło mi o obowiązek przechowywania przez 10 lat. Rozumiem, że nie zrozumieliśmy się.

Uważasz, że jeżeli nie ma obowiązku przechowywania umowy K-S przez 10 lat to jak zniszczysz umowę, nie dokonasz zgłoszenia zbycia pojazdu do urzędu, a nowy nabywca nie będzie się przyznawał, że to auto kupił i do tego nawywija na Twoje konto to jesteś w pełni kryty i nikt nie może Cię pociągnąć do odpowiedzialności?

Data: 2019-10-18 18:48:50
Autor: kk
On 2019-10-17 19:52, Uzytkownik wrote:
[...]

Swoich danych nie kupuję ani nie sprzedaję.

No właściciel a poszukany jest sprawca.

Przecież możesz się odwołać od kary i wskazać sprawcę.

Nie ma kary bez winy.

[...]

Co to jestg K-5?

Data: 2019-10-18 19:28:03
Autor: Grzegorz Tomczyk
Jak namierzyc wlasciciela auta
W dniu 18.10.2019 o 18:48, kk pisze:

Co to jestg K-5?

K-S. Kupna-sprzedaży.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-10-18 19:32:58
Autor: Uzytkownik
W dniu 2019-10-18 o 18:48, kk pisze:
Zawsze podajesz swoje dane w parkomacie jak wykupujesz bilet postojowy?

Swoich danych nie kupuję ani nie sprzedaję.

Wobec tego umowa o parkowanie nie jest zawierana z tym, kto samochodem przyjechał, ale zawierana jest przez kierowcę na okaziciela, a w zasadzie na samochód. Ten, kto przyjechał samochodem wcale nie musi nim wracać.

No właściciel a poszukany jest sprawca.

Przecież możesz się odwołać od kary i wskazać sprawcę.

Nie ma kary bez winy.

Jak widać prawo stanowi inaczej.

[...]

A skąd ja mam to wiedzieć co to jest K-5?

Data: 2019-10-18 19:37:30
Autor: Uzytkownik
W dniu 2019-10-18 o 19:32, Uzytkownik pisze:

Wobec tego umowa o parkowanie nie jest zawierana z tym, kto samochodem przyjechał, ale zawierana jest przez kierowcę na okaziciela, a w zasadzie na samochód. Ten, kto przyjechał samochodem wcale nie musi nim wracać.

Choć też niekoniecznie przez kierowcę, bo wielokrotnie płaciłem za parkowanie, będąc tylko pasażerem :)

Data: 2019-10-18 20:13:45
Autor: kk
On 2019-10-18 19:37, Uzytkownik wrote:
[...]

Zapłata jest wywiązaniem się z umowy a nie jej zawarciem.

Data: 2019-10-18 20:12:46
Autor: kk
On 2019-10-18 19:32, Uzytkownik wrote:
[...]

Nonsens. Opłata może być z góry lub z dołu ale umowę zawiera przyjmujący ją.

No właściciel a poszukany jest sprawca.

Przecież możesz się odwołać od kary i wskazać sprawcę.

Nie ma kary bez winy.

Jak widać prawo stanowi inaczej.

Nie zauważyłem byś wskazał tu jakiekolwiek prawo.

[...]

To po co odpowiadasz.

Data: 2019-10-16 22:24:46
Autor: LEPEK
Jak namierzyc wlasciciela auta
W dniu 16.10.2019 o 21:13, Uzytkownik pisze:

Nie pamiętam gdzie to było, [...]

Komplet umów zachowując ciągłość aż do właściciela, który widnieje w DR musisz mieć, żeby zarejestrować samochód na siebie. Ale obowiązku posiadania ich jako takiego nie ma - to twój wybór i ryzyko, jeśli brakuje którejś "po drodze", albo kupujesz od kogoś innego, niż widnieje w DR.
No dobra - w zasadzie obowiązek jest, bo jest obowiązek przerejestrowania, a do przerejestrowania - patrz wyżej, ale w razie czego kupi się za 5 zł stary zeszyt na OLX i "wypełni dziurę" ;)

Pozdr,

Data: 2019-10-16 23:19:55
Autor: Kris
Jak namierzyc wlasciciela auta
W dniu środa, 16 października 2019 22:29:02 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

Probujesz tlumaczyc sprawy ktore z watkiem nie maja wiele wspolnego.
Urzad co prawda nie wie ze ktos komus auto sprzedal ale ma mozliwosc aktualnie zareagowac bo ktos OC za to auto placi.
I o to sie sprawa rozbija zeby urzedowi sie zachcialo sprawdzic.
I do tego oswiadczenie wystarczy. Na nim sa nie tylko dane watkotworcy ale i wszystko co on dzis wie i co powinno wystarczyc urzedowi aby sie od ubezpieczyciela dowiedzial kto jest wlascicielem auta.

Przejrzałem dwie moje polisy i jest tam "ubezpieczony/ubezpieczający". Czy to musi być tożsame z "właściciel" nie jestem pewien
Myślę że niekoniecznie.

Data: 2019-10-17 01:22:49
Autor: darek12345
Jak namierzyc wlasciciela auta

Przejrzałem dwie moje polisy i jest tam "ubezpieczony/ubezpieczający". Czy to musi być tożsame z "właściciel" nie jestem pewien
Myślę że niekoniecznie.

Tak rzeczywiście jest. Miałem taki przypadek, że byłem ubezpieczającym (w Ergo Hesti) samochód znajomego Turka, który wyjechał samochodem kupionym w Polsce do Turcji na dwa lata i w jego imieniu przedłużałem ubezpieczenie OC. Co ciekawe to monity o płatność i przedłużenie ubezpieczenia OC przychodziły potem do mnie i nie miałem możliwości się z tego wykręcić. Tak więc raz ubezpieczając w imieniu kogoś samochód wpada się w pułapkę, z której nie ma wyjścia. Tłumaczenie, że nie jest się właścicielem samochodu nie pomaga. W moim przypadku Turek na szczęście przyjechał do Polski i sprzedał samochód, ale gdyby pozostał w Turcji z tym samochodem to chyba do końca życia musiałbym płacić za niego OC.

Data: 2019-10-17 11:59:52
Autor: Budzik
Jak namierzyc wlasciciela auta
Użytkownik  darek12345@gmail.com ...

[...]

Ciekawe w imie czego... :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2019-10-17 16:07:39
Autor: Cavallino
W dniu 17-10-2019 o 10:22, darek12345@gmail.com pisze:

W moim przypadku Turek na szczęście przyjechał do Polski i sprzedał samochód, ale gdyby pozostał w Turcji z tym samochodem to chyba >do końca życia musiałbym płacić za niego OC.

Niby dlaczego?
To że byłeś ubezpieczającym, nie oznacza, że przechodzą na Ciebie jakiekolwiek obowiązki właściciela.

Data: 2019-10-17 07:31:56
Autor: darek12345
> [...]

Niby dlaczego?
To że byłeś ubezpieczającym, nie oznacza, że przechodzą na Ciebie jakiekolwiek obowiązki właściciela.

Pani z Ergo Hestia powiedziała mi, że jako ubezpieczający nie mam możliwości niezapłacenia składki za automatycznie przedłużające się ubezpieczenie OC. Nie weryfikowałem, czy to jest prawdą, bo Turek przyjechał do Polski i sprzedał samochód. Poszliśmy do biura Ergo Hestii i zakończyliśmy ubezpieczenie. Nie wiem natomiast w jaki sposób mógłbym uniknąć automatycznego przedłużenia ubezpieczenia, gdzie płatnikiem mam być ja, w przypadku, gdy nie ma kontaktu z właścicielem, bo jest poza Polską (poza UE) oraz samochód nie jest sprzedany lub zezłomowany.
Pani z biura Ergo Hestii powiedziała, że to ja biorę na siebie wszystkie płatności jako ubezpieczający. Też wydaje mi się to bez sensu, bo moja rola była jedynie grzecznościowa. Nie używałem tego samochodu ani nic wspólnego z nim nie miałem, więc oczywiście dla mnie sytuacja bez sensu.
W jaki sposób Twoim zdaniem można się z takiej dziwnej sytuacji wyrwać?

Data: 2019-10-17 07:44:31
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
Najprosciej to nie wyrywać się z jakiejś sytuacji a zwyczajnie niedopuscic zeby niekorzystna sytuacja zaszła. Co bys odpowiedział jak ktoś kto umoczyl w amber gold kase spytal jak odzyskać pieniądze? Ja bym odpowiedział że było nie wpłacać.

Data: 2019-10-17 16:59:51
Autor: Budzik
Jak namierzyc wlasciciela auta
Użytkownik  darek12345@gmail.com ...

W jaki sposób Twoim zdaniem można się z takiej dziwnej sytuacji wyrwać?

Stwierdzic ze jako niewłasciciel samochodu nie bedziesz płacił składki...
Ten obowiazek spoczywa na włascicielu a nie na osobie która była ubezpieczajacym rok wczesniej.

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2019-10-17 10:35:46
Autor: darek12345
> [...]

Ten obowiazek spoczywa na włascicielu a nie na osobie która była ubezpieczajacym rok wczesniej.

Według ustawy:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20031241152/T/D20031152L.pdf
"Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC..."
Natomiast "posiadacz" to niekoniecznie właściciel, ale może być to również użytkownik (posiadacz zależny) nie będący właścicielem:
http://www.korzystneoferty.pl/porady-eksperta/pojecie-posiadacza-pojazdu-w-kontekscie-obowiazku-zawarcia-umowy-ubezpieczenia/43
Ja nie byłem ani właścicielem ani użytkownikiem a jedynie ubezpieczającym. Mimo to pani z Ergo Hestii twierdziła, że muszę płacić za automatycznie przedłużające się ubezpieczenie OC.

Data: 2019-10-17 19:49:48
Autor: Cavallino
W dniu 17-10-2019 o 19:35, darek12345@gmail.com pisze:

[...]

Pewnie założyła, że masz to auto w posiadaniu.
Czyli że jesteś posiadaczem.

Ale jak widać nie miała racji, choć pewnie nie byłoby łatwo się od tego wykręcić.

Data: 2019-10-17 11:01:32
Autor: darek12345
Jak namierzyc wlasciciela auta

Pewnie założyła, że masz to auto w posiadaniu.
Czyli że jesteś posiadaczem.

Ale jak widać nie miała racji, choć pewnie nie byłoby łatwo się od tego wykręcić.

Samochód był wtedy w Turcji. Mówiłem o tym tej pani z Ergo Hestii, że ja tylko jestem ubezpieczającym a nie użytkuję tego samochodu. Na szczęście sprawa już jest zamknięta. Jednak gdyby Turek nie przyjechał do Polski i nie sprzedał tego samochodu, to nie wiem, w jaki sposób miałbym udowadniać i przed kim, że nie użytkuję tego samochodu.

Data: 2019-10-17 20:12:26
Autor: Cavallino
W dniu 17-10-2019 o 20:01, darek12345@gmail.com pisze:

[...]

To nie tak działa - to ten co coś od Ciebie chce, musi Ci udowodnić, że ma prawo tego czegoś od Ciebie chcieć.

Aczkolwiek bez sądu mogłoby się to nie skończyć, gdyby olali Twoje PISEMNE oświadczenie, że nigdy nie byłeś posiadaczem tego samochodu.

Data: 2019-10-18 15:04:05
Autor: J.F.
Użytkownik  darek12345 napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b02656db-5998-4e76-ae96-043b8601da9e@googlegroups.com...
[...]

Hm, to posiadacz pojazdu ma obowiazek ubezpieczyc ...

Jednak gdyby Turek nie przyjechał do Polski i nie sprzedał tego samochodu, to nie wiem, w jaki sposób miałbym udowadniać i przed kim, że nie użytkuję tego samochodu.

Pytanie czy w ogole musisz - wypowiadasz kontynuacje umowy, polisa sie konczy i tyle.
No chyba ze ubezpieczyciel sie uprze, ze wypowiedziec nie mozesz, wiec jest nieskuteczne, wiec polisa sie przedluza, wiec nalezy mu sie skladka za kolejny okres ... ale dlaczego od Ciebie ?
Skoro masz obowiazek placic, to i wypowiedziec powinienes miec prawo.

No i dalsza akcja jest prosta - odpowiadasz, ze na podstawie obowiazujacych przepisow nie mozesz im zaplacic, bo umowa by sie przedluzala w nieskonczonosc, a zamierzasz skorzystac z automatycznego zakonczenia z powodu nie wplyniecia skladki :-)
Mozesz ewentualnie poprosic o rozlozenie na raty ... i nie wplacic ostatniej w terminie - tez przerywa automatyczne przedluzanie.

J.

Data: 2019-10-17 23:31:17
Autor: Kris
W dniu czwartek, 17 października 2019 19:35:49 UTC+2 użytkownik darek...@gmail.com napisał:
Mimo to pani z Ergo Hestii twierdziła, że muszę płacić za automatycznie >przedłużające się ubezpieczenie OC.

Dlatego własnie unikam łażenia po oddziałach, pośrednikach itp.
szkoda nerwów
W takich sytuacjach wysyła się pismo, meila z wypowiedzeniem umowy do ubezpieczyciela
Pani z Hestii gadać bzdury może, pisemnie raczej by nie odpisali ze nie możesz wypowiedzieć umowy która zawarłeś

Data: 2019-10-18 00:08:00
Autor: WS
On Friday, October 18, 2019 at 8:31:19 AM UTC+2, Kris wrote:

Pani z Hestii gadać bzdury może, pisemnie raczej by nie odpisali ze nie możesz wypowiedzieć umowy która zawarłeś

Zdaje sie, ze przez jakis czas bylo tak, ze automatycznie wznowionej polisy obowiazkowego OC nie dalo sie wypowiedziec/anulowac, trzeba bylo zaplacic.... moze o to chodzilo (przyslali wezwanie do zaplaty po terminie wypowiedzenia, nie musieli informowac wczesniej). Teraz info musi byc przed upplywem poprzedniej, a jak ma sie wiecej niz jedna to chyba (?) mozna wypowiedziec....

A, o ile pamietam drugie przedluzenie z automatu i nieoplacenie chyba jednak rozwiazywalo umowe (???)

Data: 2019-10-18 09:45:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-17 o 18:59, Budzik pisze:
[...]

Za zapłatę składki odpowiada ubezpieczający, a nie ubezpieczony.

--
Liwiusz

Data: 2019-10-18 15:59:49
Autor: Budzik
Jak namierzyc wlasciciela auta
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

A czy jest przepis który mowi ze skoro w poprzednim roku byłem ubezpieczajacym to w nastepnym juz nim jestem przez zasiedzenie?

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2019-10-18 20:01:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-18 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

Jest przepis, że umowa się przedłuża. Skoro się przedłuża, to się przedłuża. Dane te same.

--
Liwiusz

Data: 2019-10-18 20:10:03
Autor: 'TomN'
Liwiusz w <news:5da9fdde$0$17358$65785112news.neostrada.pl>:

Jest przepis, że umowa się przedłuża.

Nie ma i nie było w ostatnich 20 latach przepisu, że umowa ubezpieczenia OC
pojazdów samochodowych się przedłuża! --
'Tom N'

Data: 2019-10-19 10:59:47
Autor: Budzik
Jak namierzyc wlasciciela auta
Użytkownik m4rkiz m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com ...

Jest przepis, że umowa się przedłuża.

Nie ma i nie było w ostatnich 20 latach przepisu, że umowa
ubezpieczenia OC pojazdów samochodowych się przedłuża!

Art. 28. 1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż
na jeden dzień przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych została zawarta,
nie powiadomi na piśmie zakładu ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu,
uważa się, że została zawarta następna umowa na kolejne 12 miesięcy,
z zastrzeżeniem ust. 2.

Ok, to posiadacz... A my tu cały czas mowimy nie o obowiazkach posiadacza a o obowiazkach tego kto ubezpieczył pojazd w poprzednim okresie ale kto posiadaczem nie jest!

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2019-10-19 21:52:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-19 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Już było pisane - obowiązkiem ubezpieczającego jest opłacenie składki.

Ubezpieczający - ten, co kupuje ubezpieczenie.
Ubezpieczony - ten, co jest ubezpieczony (posiadacz pojazdu).

Oczywiście ubezpieczający nie będący posiadaczem pojazdu nie ma obowiązku ubezpieczania czyjegoś pojazdu, ale skoro już to zrobił, to konsekwencje są takie, że umowa taka ulega ponownemu zawarciu, jeśli posiadacz pojazdu jej nie rozwiąże.

--
Liwiusz

Data: 2019-10-19 22:42:43
Autor: kk
On 2019-10-19 21:52, Liwiusz wrote:
[...]

Z czego wnioskujesz, że umowa ma być z dotychczasowym ubezpieczającym?

Data: 2019-10-20 10:11:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-19 o 22:42, kk pisze:
On 2019-10-19 21:52, Liwiusz wrote:
[...]

Z tego, że taka sama umowa jest zawierana na kolejny rok. I jakoś logiczniej jest, aby umowa była z tą osobą, która ją zawarła, a nie z inną osobą (to byłoby dopiero kuriozum, gdybyś musiał płacić za umowę zawartą przez kogoś innego, nawet bez twojej wiedzy i zgody).

--
Liwiusz

Data: 2019-10-21 18:41:48
Autor: kk
On 2019-10-19 21:52, Liwiusz wrote:
[...]

Ale jak? Bez rekalkulacji?

Data: 2019-10-21 12:12:14
Autor: WS
Jak namierzyc wlasciciela auta
On Monday, October 21, 2019 at 6:41:59 PM UTC+2, kk wrote:

Ale jak? Bez rekalkulacji?

Jakis tam czas ustawowy przed koncem ( ~1mc) dostajesz info z opcjami przedluzenia, jesli skutecznie nie wypowiesz przed koncem to automatycznie przedluzy sie na zaproponowanych warunkach i bedziesz scigany o oplacenie kontynuowanej umowy...
Teraz (o ile pamietam) jesli bedziesz mial inna umowe to zostawiasz jedna, reszte mozesz wypowiedziec (pewnie placac proporcjonalnie za okres obowiazywania). Dawniej sie nie dalo - trzeba bylo oplacic...

Data: 2019-10-22 19:43:05
Autor: kk
On 2019-10-21 21:12, WS wrote:
[...]

Nie o to chodzi. W tym przepisie jest mowa o zawarciu kolejnej umowy ale on nie jest o tym, kto jest zobowiązany do jej zawarcia i na jakich warunkach.

Data: 2019-10-24 12:14:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-22 o 19:43, kk pisze:
On 2019-10-21 21:12, WS wrote:
[...]

Kto - ten, kto zawierał poprzednią umowę.
Na jakich warunkach - to właśnie warunki są przedstawiane przed jej rozpoczęciem.

--
Liwiusz

Data: 2019-10-22 19:36:28
Autor: kk
On 2019-10-21 20:30, Liwiusz wrote:
[...]

No to może i strona umowy inna.

Data: 2019-10-24 12:13:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-22 o 19:36, kk pisze:
On 2019-10-21 20:30, Liwiusz wrote:
[...]

Ale że co, zgodziłbyś się, abyś przejął po kimś umowę, bo "tak wyszło"?

--
Liwiusz

Data: 2019-10-24 22:25:37
Autor: kk
On 2019-10-21 20:30, Liwiusz wrote:
[...]

Ktoś jest zobowiązany zawrzeć umowę.

Data: 2019-10-24 23:12:00
Autor: Liwiusz
On 2019-10-21 20:30, Liwiusz wrote:
[...]

Czyli ma taki obowiązek. Czyli umowa nie może się zawrzeć bez jego zgody.

--
Liwiusz

Data: 2019-10-19 12:27:36
Autor: 'TomN'

On 2019-10-18 20:10, 'TomN' wrote:
Liwiusz w

Jest przepis, że umowa się przedłuża.

Nie ma i nie było w ostatnich 20 latach przepisu, że umowa ubezpieczenia OC
pojazdów samochodowych się przedłuża!

Art. 28. 1. [...]  następna umowa na kolejne 12 miesięcy

Następna umowa to nie przedłużona... CBDU

--
'Tom N'

Data: 2019-10-19 21:48:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-18 o 20:10, 'TomN' pisze:
Liwiusz w

Jest przepis, że umowa się przedłuża.

Nie ma i nie było w ostatnich 20 latach przepisu, że umowa ubezpieczenia OC
pojazdów samochodowych się przedłuża!

Dobra, uściślimy: zostaje zawarta na kolejny rok.

--
Liwiusz

Data: 2019-10-19 05:59:47
Autor: Budzik
[...]

Ok, ale umowe moge przeciez wypowiedziec?
Właściciel pojazdu musi zawrzec nowa ale czy taki sam obowiazek spoczywa na ubezpieczajacym nie swój pojazd?

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2019-10-19 21:49:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-19 o 07:59, Budzik pisze:
[...]

Wypowiedzieć może posiadacz pojazdu.

Właściciel pojazdu musi zawrzec nowa ale czy taki sam obowiazek spoczywa
na ubezpieczajacym nie swój pojazd?

Nie ma obowiązku ubezpieczania nie swoich pojazdów, chyba że jesteśmy ich posiadaczami.

--
Liwiusz

Data: 2019-10-17 18:09:46
Autor: Cavallino

[...]

W sensie, że nie możesz wypowiedzieć, a zapłacić musisz?

Data: 2019-10-17 10:31:40
Autor: darek12345
Jak namierzyc wlasciciela auta

Tak, dokładnie w takiej sytuacji byłem. A przynajmniej tak twierdziła Pani z Ergo Hesti, że wypowiedzieć nie mogę a płacić muszę.

Data: 2019-10-18 08:10:11
Autor: Uzytkownik
W dniu 2019-10-17 o 19:31, darek12345@gmail.com pisze:
Tak, dokładnie w takiej sytuacji byłem. A przynajmniej tak twierdziła Pani z Ergo Hesti, że wypowiedzieć nie mogę a płacić muszę.

Trochę to dziwne, że mogłeś zawrzeć umowę, a już nie mogłeś jej wypowiedzieć. Przecież możesz wypowiedzieć każdą umowę, którą zawarłeś. Pomijam już tutaj kwestie, że za brak OC grożą sankcje ze strony Funduszu Gwarancyjnego.

Data: 2019-10-18 08:29:09
Autor: J.F.
Dnia Fri, 18 Oct 2019 08:10:11 +0200, Uzytkownik napisał(a):
[...]

Nie wiem jak to tam bylo, ale formalnie upowaznienie do zawarcia to
nie jest upowaznienie do wypowiedzenia :-)

Albo nie potrzebowal zadnego papierka - umowe na Turka zawarl, bo
pieniadze kazdy agent chetnie przyjmie, ale przy wypowiadaniu uslyszal
"pani sie nie nazywa Mehmet" ...

Ewentualnie umowe zawarl na siebie, a potem uslyszal "jak pan auto sprzedal, to umowa przeszla na nowego wlasciciela,
juz pan nie moze wypowiedziec"

J.

Data: 2019-10-18 17:25:25
Autor: Cavallino
W dniu 18-10-2019 o 08:29, J.F. pisze:
[...]

Do zawarcia nie potrzeba upoważnienia.
Być ubezpieczającym możesz z własnego wyboru, co nie znaczy że za rok też musisz nim być.

Data: 2019-10-18 08:06:51
Autor: Uzytkownik
W dniu 2019-10-17 o 16:31, darek12345@gmail.com pisze:
[...]

W prosty sposób. Wystarczy tylko nie opłacić ubezpieczenia i kolejne z automatu już się nie wznowi. Oczywiście T.U. będzie się upominało o zapłatę tego zaległego ubezpieczenia, ale można to zrobić już po rozwiązaniu umowy, albo poczekać na nakaz sądowy :)

Data: 2019-10-18 09:44:22
Autor: Liwiusz
[...]

2. Zawarcie następnej umowy nie następuje, pomimo braku powiadomienia, o któ-rym mowa w ust. 1, jeżeli:1) nie została opłacona w całości określona w umowie składka za mijającyokres 12 miesięcy [...]

Płać w ratach, nie zapłać ostatniej raty (zapłać po terminie polisy), albo zapłać 1zł mniej, jeśli płacisz jednorazowo.

--
Liwiusz

Data: 2019-10-17 06:29:38
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 17 października 2019 01:19:58 UTC-5 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Przejrzałem dwie moje polisy i jest tam "ubezpieczony/ubezpieczający". Czy to musi być tożsame z "właściciel" nie jestem pewien

No ale juz blizej do sedna problemu.
Urzad niech sie buja. Wazne ze jest podstawa do odczepienia sie od watkotworcy a to o to tam chodzi.

Data: 2019-10-17 06:45:09
Autor: Kris
W dniu czwartek, 17 października 2019 15:29:40 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

No ale juz blizej do sedna problemu.
Urzad niech sie buja. Wazne ze jest podstawa do odczepienia sie od watkotworcy a to o to tam chodzi.

Racja w tym jest
Oświadcza że nie jest właścicielem tego auta, i niech sobie urzędy ustalają właściciela

Data: 2019-10-16 02:32:33
Autor: Kris
W dniu wtorek, 15 października 2019 22:36:33 UTC+2 użytkownik Jann napisał:

Jak ugryzc temat aby przymusic aktualnego posiadacza do przerejestrowanai auta? Jak go wogole namierzyc dalej?

Generalnie w takiej sytuacji możesz mieć trochę kłopotów z tłumaczeniem się jak aktualny posiadacz pojazdu coś nawywija. Aczkolwiek i tak zawsze konsekwencje ponosi kierowca nie właściciel.
Skoro od 10lat pojazd ubezpiecza ktoś inny to myślę ze spokojnie da sie uwiarygodnić że Ty tego pojazdu nie używasz
Ja na Twoim miejscu poszedłbym do wydziału komunikacji i powiedział jak jest- że sprzedałeś samochód, że minęło ponad 10lat i kopi umowy już nie masz i że dowiedziałeś się że auta dalej jest zarejestrowane na Ciebie.
Sprawdzić to możesz w aplikacji mObywatel lub tutaj
https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojazd

Data: 2019-10-16 03:34:45
Autor: jerzy.bbb
W dniu środa, 16 października 2019 11:32:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Sprawdzić to możesz w aplikacji mObywatel lub tutaj

Byłem i powiedzieli ze mam problem i ze nic nie moga zrobic. Syuacja jest patowa.

Ubezpieczalnie nic nie chca podac a maja wszystkie dane (kto oplaca aktualne polisy itp).

Pozostaje policja/prokuratura, pytanie tylko jak takie pismo zatytulowac aby ruszyli tylki i wystosowali pismo do ubezpieczalni o dane bo raczej Pan dyzurny z komendy mnie wysmieje.

Data: 2019-10-16 03:59:39
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
Bo tam gdzie byłeś nic na gębę się nie załatwia. Trzeba było złożyć oświadczenie że sprzedałes 10 lat temu i czekać na odpowiedź na piśmie. To że trzeba mieć poswiadczenie ze dostali pismo mam pisać czy mogę odpuścić? To że bez rysu historycznego ma być też mam pisać? Czy jestes, raczej nie jesteś, na tyle bystry ze  wystarczy jedna urzędowa formulka i w tym przypadku opis polegający na napisaniu ze sprzedany został 10 lat temu i ze umowa się nie zachowała. Dalej aktualna data i podpis podobny do tego w dowodzie.

Data: 2019-10-16 04:31:57
Autor: Kris
W dniu środa, 16 października 2019 12:59:42 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Dalej aktualna data i podpis podobny do tego w dowodzie.

I dostanie oficjalna odpowiedź w stylu "Prosimy o dostarczenie kopi umowy sprzedaży"

Data: 2019-10-16 07:49:44
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta

Data: 2019-10-17 12:26:28
Autor: Adam
Jak namierzyc wlasciciela auta

No właśnie - nic nie widzę.
Coraz częściej mi się zdarza widzieć pustą odpowiedź.

Co dziwne - tutaj piszę przez chmurkę, ptogram Thunderbird.

Ale tej samej wiadomości nie widzę na news-archive oglądanym przez 40tude Dialog.

Co się dzieje?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-10-18 07:38:43
Autor: Miroo
Jak namierzyc wlasciciela auta

Data: 2019-10-17 23:27:02
Autor: Kris
Jak namierzyc wlasciciela auta

Podejrzewam że masz racje;)

Data: 2019-10-18 10:41:05
Autor: Miroo
W dniu 2019-10-18 o 08:27, Kris pisze:
W dniu piątek, 18 października 2019 07:38:57 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

Podejrzewam że masz racje;)

Wszyscy mi to mówią...
....gdy milczę ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-10-18 08:07:13
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Oct 2019 12:26:28 +0200, Adam napisał(a):
[...]

Cos zlego sie dzieje z serwerem neostrady - stan grup jakby zawisl
wczoraj, w nocy sie troche odblokowal, ale nie wiem czy do konca.
Co ciekawe - wysylal posty w swiat, ale nie pokazywal nawet tych ktore zostaly wyslane bezposrednio do niego.

Czy jednak Zenek padl ofiarą tej usterki ?

J.

Data: 2019-10-18 09:40:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-10-17 o 12:26, Adam pisze:

[...]

Ja też w tym wątku widzę puste posty Zenka (nie wnikam w to głębiej, bo post Zenka - czy pusty, czy napisany - ma tę samą wartość).

--
Liwiusz

Data: 2019-10-18 09:59:45
Autor: Mateusz Viste
2019-10-18 o 09:40 +0200, Liwiusz napisał:
Ja też w tym wątku widzę puste posty Zenka (nie wnikam w to głębiej,
bo post Zenka - czy pusty, czy napisany - ma tę samą wartość).

I tu się kolega myli. Zapisany wykazuje wartość wybitnie ujemną.

(i u mnie kilka postów z Bałut pojawiło się pustych - i także nie
przejąłem się tym zbytnio, z tych samych powodów)

Mateusz

Data: 2019-10-18 08:40:38
Autor: Kris
W dniu piątek, 18 października 2019 09:59:46 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

I tu się kolega myli. Zapisany wykazuje wartość wybitnie ujemną.

(i u mnie kilka postów z Bałut pojawiło się pustych - i także nie
przejąłem się tym zbytnio, z tych samych powodów)

Zaraz Zenek Twoje Panienki obrazi;)

Data: 2019-10-18 10:35:28
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
Wyjebane mam na kozojebce.

Data: 2019-10-18 19:53:43
Autor: Mateusz Viste
Viste napisał:

> I tu się kolega myli. Zapisany wykazuje wartość wybitnie ujemną.
> przejąłem się tym zbytnio, z tych samych powodów)  Zaraz Zenek Twoje Panienki obrazi;)

Luzik, dziewczyny się tak łatwo nie obrażają. Gdyby potrafiły się
wysłowić, stwierdziłyby pewno "nas obrazić byle kto nie może" :-)

Mateusz

Data: 2019-10-18 11:25:11
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta
Maja pecha że byle kto je rucha. A jak by miały mówić to by powiedziały że masz malutkiego kutasika.

Data: 2019-10-21 01:43:51
Autor: Kris
W dniu piątek, 18 października 2019 19:53:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

Luzik, dziewczyny się tak łatwo nie obrażają. Gdyby potrafiły się
wysłowić, stwierdziłyby pewno "nas obrazić byle kto nie może" :-)

Gdzieś ten tekst już widziałem;)
Czyżby Twoje Panienki z Bałut czerpały natchnienie?

Data: 2019-10-19 12:06:41
Autor: m4rkiz
On 2019-10-16 13:31, Kris wrote:
[...]

na co odpisze zgodnie z prawdą iż nie posiada

sam fakt posiadania kopii pisma (i nadania za potwierdzeniem odbioru) w którym zawiadamia starostę o faktach które tu przedstawił może np. pomóc w sytuacji kiedy obecny właściciel skosi przystanek po pijaku

pomóc w znaczeniu stanowić różnicę między spędzeniem 24h w areszcie a usłyszeniem "ok, szukamy dalej"

przykład ekstremalny i mało prawdopodobny, ale zainwestować trzeba 15 minut i koszt poleconego i przynajmniej ma się świadomość że zrobione jest wszystko co było można

Data: 2019-10-16 04:30:31
Autor: Kris
W dniu środa, 16 października 2019 12:34:48 UTC+2 użytkownik jerz...@o2.pl napisał:

Pozostaje policja/prokuratura, pytanie tylko jak takie pismo zatytulowac aby >ruszyli tylki i wystosowali pismo do ubezpieczalni o dane bo raczej Pan >dyzurny z komendy mnie wysmieje.

Coś mi po głowie chodzi że 1- lat temu to chyba w skarbówce jak się pita składało żeby podatek PCC(?)zapłacić to wpisywało się dane kupującego i sprzedającego
Może jakimś cudem odnajdą tamten PIT i Tobie udostępnią.

Data: 2019-10-16 09:59:22
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak namierzyc wlasciciela auta
Ubezpieczalnie nic nie chca podac a maja wszystkie dane (kto oplaca aktualne polisy itp).

Znajomemu pomogła agentka ubezpieczeniowa jeśli nawet to nie będzie TU do którego ma dostęp to jeden telefon i dostanie te dane od ręki.

Data: 2019-10-16 10:29:06
Autor: jerzy.bbb
Jak namierzyc wlasciciela auta

Data: 2019-10-16 17:59:53
Autor: Budzik
Jak namierzyc wlasciciela auta
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

Ubezpieczalnie nic nie chca podac a maja wszystkie dane (kto oplaca
aktualne polisy itp). Znajomemu pomogła agentka ubezpieczeniowa jeśli nawet to nie będzie
TU do którego ma dostęp to jeden telefon i dostanie te dane od ręki.

Jemu nie chca podac ale jak bedzie jakas sprawa typu przestepstwo wykonane autem (jak tu niektorzy czarnowidza) to odpowiednim słuzbom podadza...

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2019-10-16 20:05:56
Autor: ToMasz
Jak namierzyc wlasciciela auta
10 lat temu zbylem samochod, niestety zapomnialem zglosic faktu zbycia. W miedzyczasie umowa k/s przepadla.
Pojazd dalej jest zarejestrowany na mnie,
tu się pierwsza rzecz nie zgadza. w dowodzie masz kilka miejsc na pieczątki. musisz wyrobić nowy dowód. to może zrobić ktoś inny, ale odebrać  - już nie. Odebrać musisz osobiście. Skoro go sprzedałeś, zapytaj w swoim urzędzie miasta jak tam dowód rejestracyjny. kiedy wydali ostatni, policzy pieczątki....

[...]
NIC? Chyba pytasz nie o to o co powinieneś. Wymyśl bajkę, że potrzebujesz potwierdzenie ostatniego przelewu, a Ty go sam zrobić nie możesz, bo zamknąłeś konto w tym banku.

Może w cepiku lub innej bazie dowiesz się że od jakiegoś czasu przeglądy rejestracyjne są robione daleko od Twojego miejsca zamieszkania. Na tej podstawie możesz uwiarygodnić w urzędzie komunikacji fakt sprzedaży auta dawno temu. podobnie z opłacaniem OC.
myślę ze nie powinieneś się przejmować tym ze nabywca nie przerejestrował auta, tylko tym że Ty tego nie zgłosiłeś. zgłoś i zapomnij. ewentualnie jako potwierdzenie załatw wyzej wymienione dokumenty.

ToMasz
ale z pieczątkami w dowodzie rejestracyjnym, to przegięcie. nie trolujesz aby?

Data: 2019-10-16 11:19:55
Autor: jerzy.bbb
[...]

No wlasnie w koncu ktos ten fakt zauwazylem. Pojazd 20 letnia przechodzip przeglad co roku, w dowodzie jest miejsce na 6 pieczatek, musial byc nowy dowod wyrobiony gdzie wlascicielem jestem ja !

Jak mozna go odebrac? Pokazujac sterte umow kupna/sprzedazy i udowadniajac ze jest sie czwartym z kolei wlascicielem pojazdu? :D Czy moze falszujac podpis?

> [...]
NIC? Chyba pytasz nie o to o co powinieneś. Wymyśl bajkę, że potrzebujesz potwierdzenie ostatniego przelewu, a Ty go sam zrobić nie możesz, bo zamknąłeś konto w tym banku.

Zawsze mnie pytaja o szereg danych na infolinii a ja nawet nie wiem jak ma na imie osoba ktora kupila polise... nie da rady. Ja mam nawet oficjalne urzedowe pismo ze jestem wlascicielem tego auta w CEPIK....tez nie da rady...

[...]

Jak mam zglosic sprzeadz jak nie wiem komu sprzedalem. Czy moze mam napisac ze sprzedalem w 2012 roku ale nie wiem komu i podpis? :)

Jedyne pewne punkty zaczepienia ktore mam to polisy OC. Ale pokombinuje z tym cepikiem i dowodem rejestracyjnym bo gdzies to auto przeglady musi pzrechodzic no i dowody musza byc wystawiane... ze mna jako wlascicielem .

Data: 2019-10-16 12:16:44
Autor: WS
On Wednesday, October 16, 2019 at 8:19:57 PM UTC+2, jerz...@o2.pl wrote:
> tu się pierwsza rzecz nie zgadza. w dowodzie masz kilka miejsc na > pieczątki. musisz wyrobić nowy dowód. to może zrobić ktoś inny, ale > odebrać  - już nie. Odebrać musisz osobiście.

Sporo ludzi jezdzi z "karteczka" z przegladu, nie wymieniaja dowodu, bo to kosztuje czas i $. Ostatnio mialy sie zmienic przepisy i mialo to byc 100% legalne...

Jak mozna go odebrac? Pokazujac sterte umow kupna/sprzedazy i udowadniajac ze jest sie czwartym z kolei wlascicielem pojazdu? :D

To jest problem - jesli np. zabiora dowod, to musi go odebrac "urzedowy" wlasciciel ;)

Data: 2019-10-16 23:29:47
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 16.10.2019 o 20:19, jerzy.bbb@o2.pl pisze:
[...]

Na podawanej już wyżej stronie

https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojazd-online/

Można sprawdzić m. in. nr aktualnego dowodu rejestracyjnego, kiedy go wydano, kiedy odebrano, który urząd go wydał, oczywiście dane właściciela też.
Można też sprawdzić po kodzie, która stacja kontroli pojazdów i kiedy ostatnio robiła badanie techniczne, z jakim wynikiem, stanem licznika, itd.
To już jest chyba coś.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-10-16 15:44:05
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta

Data: 2019-10-17 04:28:30
Autor: Grzegorz Tomczyk
Jak namierzyc wlasciciela auta
W dniu czwartek, 17 października 2019 00:44:07 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Szkoda tylko że jak samochod nie był przerejestrowana to sprawdza się samego siebie.

Chyba oczywiste. Wg CEPIK wątkotwórca jest ciągle właścicielem.

A jak został przerejestrowany to nic się nie sprawdzi bo jest RODO.

No to wtedy nie byłoby tego tematu.

Data: 2019-10-17 12:56:30
Autor: J.F.

Użytkownik jerzy.bbb napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:38c99c0e-10e6-4e60-8fcb-3e6e757656a7@googlegroups.com...
[...]

Niekoniecznie, moze bierze papierek z przegladu, a DR nie zmienia.

A masz informacje o badaniach ? Moze nie robi ?

Jak mozna go odebrac? Pokazujac sterte umow kupna/sprzedazy i udowadniajac ze jest sie czwartym z kolei wlascicielem pojazdu? :D
Czy moze falszujac podpis?

Urzednik pierwsze o co poprosi do dowod osobisty ...

[...]

Tak by nalezalo. I niech sie teraz urzednicy martwia, co z tym zrobic.
Tylko sie upewnij, czy juz sie przedawnilo :-)

J.

Data: 2019-10-16 11:32:32
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak namierzyc wlasciciela auta
Gratyfikacja zbędna. Babka przychodzi co jakiś czas odnowić polisy ale jak chcesz komuś zapłacić to profesjonaliści przyjmą każdą sumę ;-)
https://detektyw24.net/cennik/
Nie widzę tu ceny ale strzelam że będzie 100 PLN plus VAT ;-)

Jak namierzyc wlasciciela auta