Jak namierzyc wlasciciela auta

Data: 2019-10-16 20:05:56
Autor: ToMasz
Jak namierzyc wlasciciela auta
10 lat temu zbylem samochod, niestety zapomnialem zglosic faktu zbycia. W miedzyczasie umowa k/s przepadla.
Pojazd dalej jest zarejestrowany na mnie,
tu się pierwsza rzecz nie zgadza. w dowodzie masz kilka miejsc na pieczątki. musisz wyrobić nowy dowód. to może zrobić ktoś inny, ale odebrać  - już nie. Odebrać musisz osobiście. Skoro go sprzedałeś, zapytaj w swoim urzędzie miasta jak tam dowód rejestracyjny. kiedy wydali ostatni, policzy pieczątki....

Posiadam tylko numer rejestracyjny, numer VIN, numer aktualnych oraz byly polis OC.
Ubezpieczalnie maja wszystkie dane ale mimo ze posiadam zaswiadczenie z wydzialu komunikacji iz dalej jestem
oficjalnie wlascicielem auta nic podac nie chca.
NIC? Chyba pytasz nie o to o co powinieneś. Wymyśl bajkę, że potrzebujesz potwierdzenie ostatniego przelewu, a Ty go sam zrobić nie możesz, bo zamknąłeś konto w tym banku.

Może w cepiku lub innej bazie dowiesz się że od jakiegoś czasu przeglądy rejestracyjne są robione daleko od Twojego miejsca zamieszkania. Na tej podstawie możesz uwiarygodnić w urzędzie komunikacji fakt sprzedaży auta dawno temu. podobnie z opłacaniem OC.
myślę ze nie powinieneś się przejmować tym ze nabywca nie przerejestrował auta, tylko tym że Ty tego nie zgłosiłeś. zgłoś i zapomnij. ewentualnie jako potwierdzenie załatw wyzej wymienione dokumenty.

ToMasz
ale z pieczątkami w dowodzie rejestracyjnym, to przegięcie. nie trolujesz aby?

Data: 2019-10-16 11:19:55
Autor: jerzy.bbb
[...]

No wlasnie w koncu ktos ten fakt zauwazylem. Pojazd 20 letnia przechodzip przeglad co roku, w dowodzie jest miejsce na 6 pieczatek, musial byc nowy dowod wyrobiony gdzie wlascicielem jestem ja !

Jak mozna go odebrac? Pokazujac sterte umow kupna/sprzedazy i udowadniajac ze jest sie czwartym z kolei wlascicielem pojazdu? :D Czy moze falszujac podpis?

> [...]
NIC? Chyba pytasz nie o to o co powinieneś. Wymyśl bajkę, że potrzebujesz potwierdzenie ostatniego przelewu, a Ty go sam zrobić nie możesz, bo zamknąłeś konto w tym banku.

Zawsze mnie pytaja o szereg danych na infolinii a ja nawet nie wiem jak ma na imie osoba ktora kupila polise... nie da rady. Ja mam nawet oficjalne urzedowe pismo ze jestem wlascicielem tego auta w CEPIK....tez nie da rady...

[...]

Jak mam zglosic sprzeadz jak nie wiem komu sprzedalem. Czy moze mam napisac ze sprzedalem w 2012 roku ale nie wiem komu i podpis? :)

Jedyne pewne punkty zaczepienia ktore mam to polisy OC. Ale pokombinuje z tym cepikiem i dowodem rejestracyjnym bo gdzies to auto przeglady musi pzrechodzic no i dowody musza byc wystawiane... ze mna jako wlascicielem .

Data: 2019-10-16 12:16:44
Autor: WS
On Wednesday, October 16, 2019 at 8:19:57 PM UTC+2, jerz...@o2.pl wrote:
> tu się pierwsza rzecz nie zgadza. w dowodzie masz kilka miejsc na > pieczątki. musisz wyrobić nowy dowód. to może zrobić ktoś inny, ale > odebrać  - już nie. Odebrać musisz osobiście.

Sporo ludzi jezdzi z "karteczka" z przegladu, nie wymieniaja dowodu, bo to kosztuje czas i $. Ostatnio mialy sie zmienic przepisy i mialo to byc 100% legalne...

Jak mozna go odebrac? Pokazujac sterte umow kupna/sprzedazy i udowadniajac ze jest sie czwartym z kolei wlascicielem pojazdu? :D

To jest problem - jesli np. zabiora dowod, to musi go odebrac "urzedowy" wlasciciel ;)

Data: 2019-10-16 23:29:47
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 16.10.2019 o 20:19, jerzy.bbb@o2.pl pisze:
[...]

Na podawanej już wyżej stronie

https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojazd-online/

Można sprawdzić m. in. nr aktualnego dowodu rejestracyjnego, kiedy go wydano, kiedy odebrano, który urząd go wydał, oczywiście dane właściciela też.
Można też sprawdzić po kodzie, która stacja kontroli pojazdów i kiedy ostatnio robiła badanie techniczne, z jakim wynikiem, stanem licznika, itd.
To już jest chyba coś.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2019-10-16 15:44:05
Autor: Zenek Kapelinder
Jak namierzyc wlasciciela auta

Data: 2019-10-17 04:28:30
Autor: Grzegorz Tomczyk
Jak namierzyc wlasciciela auta
W dniu czwartek, 17 października 2019 00:44:07 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Szkoda tylko że jak samochod nie był przerejestrowana to sprawdza się samego siebie.

Chyba oczywiste. Wg CEPIK wątkotwórca jest ciągle właścicielem.

A jak został przerejestrowany to nic się nie sprawdzi bo jest RODO.

No to wtedy nie byłoby tego tematu.

Data: 2019-10-17 12:56:30
Autor: J.F.

Użytkownik jerzy.bbb napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:38c99c0e-10e6-4e60-8fcb-3e6e757656a7@googlegroups.com...
[...]

Niekoniecznie, moze bierze papierek z przegladu, a DR nie zmienia.

A masz informacje o badaniach ? Moze nie robi ?

Jak mozna go odebrac? Pokazujac sterte umow kupna/sprzedazy i udowadniajac ze jest sie czwartym z kolei wlascicielem pojazdu? :D
Czy moze falszujac podpis?

Urzednik pierwsze o co poprosi do dowod osobisty ...

[...]

Tak by nalezalo. I niech sie teraz urzednicy martwia, co z tym zrobic.
Tylko sie upewnij, czy juz sie przedawnilo :-)

J.

Data: 2019-10-16 11:32:32
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak namierzyc wlasciciela auta
Gratyfikacja zbędna. Babka przychodzi co jakiś czas odnowić polisy ale jak chcesz komuś zapłacić to profesjonaliści przyjmą każdą sumę ;-)
https://detektyw24.net/cennik/
Nie widzę tu ceny ale strzelam że będzie 100 PLN plus VAT ;-)

Jak namierzyc wlasciciela auta