Jak napisać odwoładnie do Sądu?

Data: 2013-09-06 15:48:08
Autor: Raffaello
Jak napisać odwoładnie do Sądu?
Witam

Szanowni - mam problem. Przyszedł do mnie nakaz zapłaty - za przejazd bez biletu. No bywa. Zdarzyło się. Ale KM nie upominał się przez 2 lata i nagle się obudzili. Tymczasem wg informacji jakie posiadam, taki nakaz w tym momencie jest nieważny, bo minął ponad rok czasu. jak zatem napisać do Sądu odwołanie od tego pozwu? Jak ma wyglądać takie odwołanie, jak je zatytułować itd?
Czy ktoś może mi pomóc?

Z góry dzięki :)

Data: 2013-09-06 17:30:07
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak napisać odwoładnie do Sądu?
On Fri, 6 Sep 2013, Raffaello wrote:

Witam

Szanowni - mam problem. Przyszed do mnie nakaz zapaty - za przejazd
bez biletu. No bywa. Zdarzyo si. Ale KM nie upomina si przez 2 lata
i nagle si obudzili. Tymczasem wg informacji jakie posiadam, taki nakaz
w tym momencie jest niewany, bo min ponad rok czasu.

  Ale rok to chyba oni mieli do zoenia pozwu.
  Dobrze mi wychodzi?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-06 17:44:59
Autor: Robert Tomasik
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomoci news:Pine.WNT.4.64.1309061729210.368quad...
[...]

Ale skoro od zdarzenia mino dwa lata, to bardzo prawdopodobne, e w chwili skadania pozwu min ju rok. Oczywicie wymaga to zbadania,.

Data: 2013-09-06 18:04:46
Autor: Raffaello
Jak napisa� odwo�adnie do S�du?
Robert Tomasik wrote:

[...]

 Ale rok to chyba oni mieli do złożenia pozwu.
 Dobrze mi wychodzi?

Ale skoro od zdarzenia minęło dwa lata, to bardzo prawdopodobne, że w
chwili składania pozwu minął już rok. Oczywiście wymaga to zbadania,.

Dokładnie. W chwili składania przez nich powzwu - minęło ponad 2 lata i 4 miesiące.
Więć to jest dziwne w ogóle, że sąd to przyjął do rozpatrzenia, no ale, te dzisiejsze polskie sonty...
Tak czy inaczej - jak się przed tym chronić i co mogę zrobić, na co się powołac i jak taki sprzeciw napisać?

Data: 2013-09-06 18:16:17
Autor: Liwiusz
Jak napisa� odwo�adnie do S�du?
W dniu 2013-09-06 18:04, Raffaello pisze:
Więć to jest dziwne w ogóle, że sąd to przyjął do rozpatrzenia, no ale,
te dzisiejsze polskie sonty...

Nie znasz się, a pieniaczysz. Przedawnienie to zarzut brany pod uwagę tylko na wniosek pozwanego.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-02 19:37:14
Autor: John Kołalsky
Jak napisa odwo adnie do S du?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

Więć to jest dziwne w ogóle, że sąd to przyjął do rozpatrzenia, no ale,
te dzisiejsze polskie sonty...

Nie znasz się, a pieniaczysz. Przedawnienie to zarzut brany pod uwagę tylko na wniosek pozwanego.

Przedawnienie było automatycznie uwzględniane dawniej, więc "te dzisiejsze sonty" jak najbardziej ma sens.

Data: 2013-09-06 23:02:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak napisa� odwo�adnie do S�du?
On Fri, 6 Sep 2013, Raffaello wrote:

Dokadnie.
W chwili skadania przez nich powzwu - mino ponad 2 lata i 4 miesice.
Wi to jest dziwne w ogle, e sd to przyj do rozpatrzenia, no ale,
te dzisiejsze polskie sonty...

  Nie, polskie przepisy.
  I chyba nie tylko polskie.

Tak czy inaczej - jak si przed tym chroni i co mog zrobi, na co si
powoac

  Liwiusz Ci napisa - na przedawnienie.

i jak taki sprzeciw napisa?

  Nie wiem!

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-07 16:30:05
Autor: Icek
Jak napisa� odwo�adnie do S�du?
Robert Tomasik wrote:

[...]

przedawnienie trzeba podnieść

Icek

Data: 2013-09-06 17:59:01
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-09-06 15:48, Raffaello pisze:

Szanowni - mam problem. Przyszedł do mnie nakaz zapłaty - za przejazd

Nakaz zapłaty ... wydany na podstawie pozwu "złożonego dnia" ...

bez biletu. No bywa. Zdarzyło się.

No to może zapłać. Nie jeżdżę zbiorkomem jeśli nie muszę. Znajomi jeżdżą często. Często nie płacą za przejazd. Często narzekają że zbiorkom jest brudny, przestarzały i w ogóle hujowy.

Ale KM nie upominał się przez 2 lata

Przyznajesz, że jesteś głupi czy jak ? Kanar zapewne powiedział Ci jaki jest termin zapłaty. Powiedzmy 7 dni. Miał codziennie przychodzić przez te 7 dni do Ciebie do domu i upewniać się, że zrozumiałeś i pamiętasz ?

w tym momencie jest nieważny, bo minął ponad rok czasu. jak zatem
napisać do Sądu odwołanie od tego pozwu? Jak ma wyglądać takie
odwołanie, jak je zatytułować itd?
Czy ktoś może mi pomóc?

Patrz moje pierwsze zdanie. Jeśli pozew wpłynął po roku od terminu wystawienia wezwania do zapłaty za brak ważnego biletu - podnieś zarzut przedawnienia.

Przypominam, że ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych nie zabrania umiejscowiać danych w BIGach i publicznie handlować długami przedawnionymi.

Z góry dzięki :)

Proszę.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-09-06 19:40:21
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:l0cuba$tjd$1node2.news.atman.pl...
[...]

Cel ideologiczny Twojego działania zacny, tym nie mniej odnoszę wrażenie, że pytajacemu niekoniecznie chodziło o taka poradę. Taka specyfika tej brupy.

Data: 2013-09-06 19:58:10
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-09-06 19:40, Robert Tomasik pisze:

Szanowni - mam problem. Przyszedł do mnie nakaz zapłaty - za
przejazd
Nakaz zapłaty ... wydany na podstawie pozwu "złożonego dnia" ...
No to może zapłać.

w świetle tego:

[...]

Ja zaś odnoszę wrażenie, że udzieliłem odpowiedzi właśnie takiej, jakiej zgodnie ze "specyfiką" tej grupy oczekiwał piśca.

Chciał dowiedzieć, czy da się "zgodnie z prawem" wymigać z płatności, no to napisałem, że tak. Pokazałem jednak, że jest poza tą marchewką i kij.

Dodam w ramach ciekawostki, że :

Procesowałem się z podmiotem X. Finalnie jednak udało się zawrzeć ugodę przed sądem. Sąd tym samym zakończył postępowanie, koszty wrzucił 50/50 na strony. No i mnie się zapomło w terminie kosztów zapłacić, mimo, że ugoda w pełni mnie satysfakcjonowała. O konieczności zapłaty kosztów zapomniałem. Przypomniałem sobie w RAMIRENCIE, gdy próbowałem po raz kolejny w życiu tam pożyczyć sprzęt  budowlany. Odmówiono mi albowiem moje dane są w BIG KRD :). Sprawdziłem za co - wierzycielem jest skarb państwa, i sąd w imieniu tegoż wrzucił mnie do BIGu ;)

A jeśli chodzi o życie codzienne - jest parę podmiotów z którymi współpracuję i te podmioty z automatu w KRD i INFOMONITORZE sprawdzają kontrahentów :)

Reasumując - chciałem być "kompleksowy" w wyjaśnieniu.
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-09-06 20:20:57
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:l0d5ao$a0t$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jeśli jakiś podmiot korzysta z KRD i tego typu baz w sytuacji, gdy te wrzucają tam z automatu wierzytelności niewymagane, a nie zdaje sobie sprawy z tego, co ta baza zawiera, to zalecałbym sporą ostrożność w kontaktach gospodarczych z takim podmiotem. Zauważ, że te rejestry w ogóle nei weryfikują danych, a co więcej nie ma praktycznej kontroli nad tym, co oni sobie tam wypisują. Jednym ze sposobów wyeliminowania konkurencji jest powpisywanie jakiś mniej lub bardziej wyimagowanych wierzytelności . Rzekomy wierzyciel może przez dłuższy czas nawet nie wiedzieć, że go tam wpisano. Znam z pracy takie przypadki. Informacje gospodarcze były dobrym pomysłem, ale przez brak realnego nadzoru nad tymi bazami trochę wypatrzono pomysł.

Data: 2013-09-06 20:34:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-06 20:20, Robert Tomasik pisze:
[...]

Przekazywanie nieprawdziwych informacji jest karalne do 30 000zł.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-06 20:40:25
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l0d78f$6mm$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ale nie w tym problem i chyba dobrze o tym wiesz. Jak znajdę jakiś dokument z Twoim długiem sprzed 20 lat, to co prawda Ty mozesz skutecznie przedawnieniem obronić się przed prawomocnym tytułem wykonawczym, ale obrona przed wpisem już jest trudniejsza. No bo kto trzyma przez dziesięciolecia dowody uregulowania należności? Moim zdaniem BIK i inne tego typu instytucje powinny mieć zakaz gromadzenia danych o takich długach, których nie wolno egzekwować.

Data: 2013-09-06 22:01:11
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-09-06 20:40, Robert Tomasik pisze:

instytucje powinny mieć zakaz gromadzenia danych o takich
długach, których nie wolno egzekwować.

Jestem za. Pod warunkiem wrzucenia do KK albo KW jakiegoś "hamulca" na takich, co zaciągają zobowiązania z góry upatrzonym zamiarem nie wywiązania się z nich. (hamulec ala artykuł na szalbierstwo).

Takich ludzi jest naprawdę bardzo wiele. Większą ilość (kwotowo i ilościowo) niespłacanych zobowiązań stanowią zobowiązania "drobne" niźli to co wszyscy jak mantrę powtarzają "inni kradną miliony".

Znam przypadki, gdzie ktoś ma np powyżej 30 drobnych niespłacanych kredytów w różnych bankach i z uśmiechem na ustach bierze 31, nie będąc w sytuacji, że potrzebuje się zadłużyć.

Ba, najlepsi są Ci co piszą wnioski do wydziału ksiąg wieczystych o wykreślenie hipoteki w związku z upłynięciem 3 letniego okresu przedawnienia zobowiązania zabezpieczonego hipotecznie, pomimo braku nawet złotówki od dnia zaciągnięcia zobowiązania :)
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-09-06 23:27:40
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:l0dchg$bui$1node2.news.atman.pl...
[...]

286 kk

Znam przypadki, gdzie ktoś ma np powyżej 30 drobnych niespłacanych kredytów w różnych bankach i z uśmiechem na ustach bierze 31, nie będąc w sytuacji, że potrzebuje się zadłużyć.

Ale te poprzednie 30 jest możliwych do egzekucji chyba.

[...]

Czemu zatem bank przez trzy lata nie egzekwuje?

Data: 2013-09-07 00:55:17
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-09-06 23:27, Robert Tomasik pisze:

[...]

Nie. Bez sensu zupełnie, nie o tym piszę. Spójrz na artykuł, który wskazałeś, a następnie na konstrukcję art 121 KW. W 121 KW jest krótko i zwięźle - 3 razy fikniesz i możesz mieć problem.

VS

286kk:
Tu musisz udowodnić, że ktoś brał kredyt/pożyczkę celem osiągnięcia korzyści - czyli musisz udowodnić zamiar niespłacania.
Brałeś udział w postępowaniu z w/w art ? Powiem tak: udowodnij zamiarem człowieka, który bierze 10 000 kredytu na 32 raty, i 3 raty spłaca jest NIESPŁACANIE. Przy zawiadomieniu z w/w giniesz w konfrontacji: Ale ja chciałem spłacać ale się "potknąłem". Po to wziąłem kolejny kredyt.

[...]

Ta. Na psp podnoszą larum, że biedni dłużnicy są niszczeni fikcją doręczeń. Spróbuj przeprowadzić egzekucję z nieruchomości gdy dłużnik z premedytacją (mieszkając w tej nieruchomości) nie odbiera korespondencji :). A - podkreślam, że zawiadomienie o stanie egzekucji od komornika przedłożone sądowi w postępowaniu mającym na celu ustanowienie kuratora dla osoby nieznanej z miejsca zamieszkania, w którym ten komornik pisze, że dłużnik nie stawia się na wezwania, nie odbiera korespondencji, nie jest nigdzie zameldowany na stałe, nie stanowi dla sądu uprawdopodobnienia faktu, że nie da się doręczyć korespondencji dłużnikowi. Ale ok, zaczynam schodzić z torów i zaraz się będziemy "licytować na przykłady", a chodziło o "ogół".

[...]

Bo dłużnik dzwoni, obiecuje, pisze, że da radę, podpisuje aneksy/ugody - bank daje wiarę, w dobre zamiary dłużnika (nie wiedzieć po co), a ten lawiruje, a przed sądem nie zawsze wykażesz, że ugody/aneksy stanowią uznanie/odnowienie długu, bo np umowa nie była tylko na 1 dłużnika a na 5 ... i jeśli bank chciał aneksować - mógł to robić, ale z wszystkimi dłużnikami/poręczycielami/etc. Powodów jest mnóstwo.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-09-07 12:07:42
Autor: Andrzej Lawa
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
W dniu 07.09.2013 00:55, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:

[ciach]

Brae udzia w postpowaniu z w/w art ? Powiem tak: udowodnij zamiarem
czowieka, ktry bierze 10 000 kredytu na 32 raty, i 3 raty spaca jest
NIESPACANIE. Przy zawiadomieniu z w/w giniesz w konfrontacji: Ale ja
chciaem spaca ale si "potknem". Po to wziem kolejny kredyt.

Moment... Czy ty chcesz pakowa do wizienia kadego, kto mia kopoty ze spat kredytw, wzi nowe eby je pospaca i z tymi te mu si nie udao??

Bo twoja szklana kula mwi, e to jest zamiar niespacenia??

--
wiadomie psujcy kodowanie i formatowanie wierszy
s jak srajcy z lenistwa i gupoty na rodku pokoju.

Data: 2013-09-07 16:19:02
Autor: Robert Tomasik
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
Uytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisa w wiadomoci
[...]

Nie pamitam z ktej, ale z ktej t

Data: 2013-09-08 21:32:15
Autor: wromek
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
Bo twoja szklana kula mwi, e to jest zamiar niespacenia??
Nie pamitam z ktej, ale z ktej t

que?

Data: 2013-09-06 18:15:08
Autor: Liwiusz
[...]

Przyszedł z esądu, czy z marmurka? Jak z esądu, to adresujesz tam pismo z treścią "zgłaszam zarzut przedawnienia". W przypadku marmurka znajdź w internecie "formularz sprzeciwu SP".

--
Liwiusz

Data: 2013-09-06 18:18:33
Autor: Raffaello
Liwiusz wrote:

[...]

Z sądu rejonowego w zamościu, I wycidzał cywilny czyli chyba e-sąd?
I wystarczy w treści sprzeciwu napisać, że zgłaszac zarzut przedawnienia, czy trzeba się na coś powołać?

Data: 2013-09-06 18:41:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-06 18:18, Raffaello pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Czyli nie z e-sadu. Zobacz jak wygląda formularz sprzeciwu, to będziesz wiedział co napisać.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-06 19:00:47
Autor: Andrzej Lawa
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
W dniu 06.09.2013 18:15, Liwiusz pisze:

Przyszed z esdu, czy z marmurka? Jak z esdu, to adresujesz tam pismo
z treci "zgaszam zarzut przedawnienia". W przypadku marmurka znajd w
internecie "formularz sprzeciwu SP".

A e-sd nie mia czasem zacz z automatu odrzuca roszczenia przedawnione?

Data: 2013-09-06 19:15:18
Autor: Andrzej Lawa
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
W dniu 06.09.2013 19:04, Liwiusz pisze:

A e-sd nie mia czasem zacz z automatu odrzuca roszczenia
przedawnione?

Nie.

Czyby nowiutki Art. 505 (29a) KPC ju skasowali?

(OK, cile nie odnosi si od no przedawnienia, ale ogranicza pozwy dla e-sdu do nalenoci wymagalnych nie duej ni 3 lata - a akurat "najpopularniejsze" nalenoci z e-sdw przedawniaj si wanie po 3 latach)

Data: 2013-09-06 19:20:35
Autor: Liwiusz
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
W dniu 2013-09-06 19:15, Andrzej Lawa pisze:
[...]

No to ju sam sobie odpowiedziae, e gwno wiedziae.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-06 19:36:33
Autor: Andrzej Lawa
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
W dniu 06.09.2013 19:20, Liwiusz pisze:
[...]

Wicej od ciebie, bo ty o tej nowelizacji ewidentnie nie wiedziae.

Data: 2013-09-06 19:57:04
Autor: Liwiusz
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
W dniu 2013-09-06 19:36, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Jasnowidz te z ciebie taki jak naukowiec, czyli z dupy.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-06 20:15:36
Autor: Andrzej Lawa
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
W dniu 06.09.2013 19:57, Liwiusz pisze:

Wicej od ciebie, bo ty o tej nowelizacji ewidentnie nie wiedziae.

Jasnowidz te z ciebie taki jak naukowiec, czyli z dupy.

Godnemu chleb na myli, ale bd uprzejmy nie miesza mnie do swoich "dupnych" fantazji, OK?

Swoj drog nauczye ju si odrnia zaduenie przedsibiorcy powstajce wskutek braku rodkw spowodowanego przez niepaccych klientw od zaduenia tyche klientw wobec owego przedsibiorcy?

Data: 2013-09-06 20:18:05
Autor: Liwiusz
Jak napisa odwoadnie do Sdu?
W dniu 2013-09-06 20:15, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Jeste nudniejszy ni kataryniarz w Wchocku.

eot, koniec karmienia na dzi.

--
Liwiusz

Jak napisać odwoładnie do Sądu?