Jak napisa膰 odwo艂adnie do S膮du?

Data: 2013-09-06 17:59:01
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Jak napisa膰 odwo艂adnie do S膮du?
W dniu 2013-09-06 15:48, Raffaello pisze:

Szanowni - mam problem. Przyszed艂 do mnie nakaz zap艂aty - za przejazd

Nakaz zap艂aty ... wydany na podstawie pozwu "z艂o偶onego dnia" ...

bez biletu. No bywa. Zdarzy艂o si臋.

No to mo偶e zap艂a膰. Nie je偶d偶臋 zbiorkomem je艣li nie musz臋. Znajomi je偶d偶膮 cz臋sto. Cz臋sto nie p艂ac膮 za przejazd. Cz臋sto narzekaj膮 偶e zbiorkom jest brudny, przestarza艂y i w og贸le hujowy.

Ale KM nie upomina艂 si臋 przez 2 lata

Przyznajesz, 偶e jeste艣 g艂upi czy jak ? Kanar zapewne powiedzia艂 Ci jaki jest termin zap艂aty. Powiedzmy 7 dni. Mia艂 codziennie przychodzi膰 przez te 7 dni do Ciebie do domu i upewnia膰 si臋, 偶e zrozumia艂e艣 i pami臋tasz ?

w tym momencie jest niewa偶ny, bo min膮艂 ponad rok czasu. jak zatem
napisa膰 do S膮du odwo艂anie od tego pozwu? Jak ma wygl膮da膰 takie
odwo艂anie, jak je zatytu艂owa膰 itd?
Czy kto艣 mo偶e mi pom贸c?

Patrz moje pierwsze zdanie. Je艣li pozew wp艂yn膮艂 po roku od terminu wystawienia wezwania do zap艂aty za brak wa偶nego biletu - podnie艣 zarzut przedawnienia.

Przypominam, 偶e ustawa o udost臋pnianiu informacji gospodarczych nie zabrania umiejscowia膰 danych w BIGach i publicznie handlowa膰 d艂ugami przedawnionymi.

Z g贸ry dzi臋ki :)

Prosz臋.

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc艂aw +48 71 718 70 90

Data: 2013-09-06 19:40:21
Autor: Robert Tomasik
Jak napisa膰 odwo艂adnie do S膮du?
U偶ytkownik ""Rafa艂 \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l0cuba$tjd$1node2.news.atman.pl...
[...]

Cel ideologiczny Twojego dzia艂ania zacny, tym nie mniej odnosz臋 wra偶enie, 偶e pytajacemu niekoniecznie chodzi艂o o taka porad臋. Taka specyfika tej brupy.

Data: 2013-09-06 19:58:10
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2013-09-06 19:40, Robert Tomasik pisze:

Szanowni - mam problem. Przyszed艂 do mnie nakaz zap艂aty - za
przejazd
Nakaz zap艂aty ... wydany na podstawie pozwu "z艂o偶onego dnia" ...
No to mo偶e zap艂a膰.

w 艣wietle tego:

[...]

Ja za艣 odnosz臋 wra偶enie, 偶e udzieli艂em odpowiedzi w艂a艣nie takiej, jakiej zgodnie ze "specyfik膮" tej grupy oczekiwa艂 pi艣ca.

Chcia艂 dowiedzie膰, czy da si臋 "zgodnie z prawem" wymiga膰 z p艂atno艣ci, no to napisa艂em, 偶e tak. Pokaza艂em jednak, 偶e jest poza t膮 marchewk膮 i kij.

Dodam w ramach ciekawostki, 偶e :

Procesowa艂em si臋 z podmiotem X. Finalnie jednak uda艂o si臋 zawrze膰 ugod臋 przed s膮dem. S膮d tym samym zako艅czy艂 post臋powanie, koszty wrzuci艂 50/50 na strony. No i mnie si臋 zapom艂o w terminie koszt贸w zap艂aci膰, mimo, 偶e ugoda w pe艂ni mnie satysfakcjonowa艂a. O konieczno艣ci zap艂aty koszt贸w zapomnia艂em. Przypomnia艂em sobie w RAMIRENCIE, gdy pr贸bowa艂em po raz kolejny w 偶yciu tam po偶yczy膰 sprz臋t  budowlany. Odm贸wiono mi albowiem moje dane s膮 w BIG KRD :). Sprawdzi艂em za co - wierzycielem jest skarb pa艅stwa, i s膮d w imieniu tego偶 wrzuci艂 mnie do BIGu ;)

A je艣li chodzi o 偶ycie codzienne - jest par臋 podmiot贸w z kt贸rymi wsp贸艂pracuj臋 i te podmioty z automatu w KRD i INFOMONITORZE sprawdzaj膮 kontrahent贸w :)

Reasumuj膮c - chcia艂em by膰 "kompleksowy" w wyja艣nieniu.

Data: 2013-09-06 20:20:57
Autor: Robert Tomasik
Jak napisa膰 odwo艂adnie do S膮du?
U偶ytkownik ""Rafa艂 \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l0d5ao$a0t$1node1.news.atman.pl...
[...]

Je艣li jaki艣 podmiot korzysta z KRD i tego typu baz w sytuacji, gdy te wrzucaj膮 tam z automatu wierzytelno艣ci niewymagane, a nie zdaje sobie sprawy z tego, co ta baza zawiera, to zaleca艂bym spor膮 ostro偶no艣膰 w kontaktach gospodarczych z takim podmiotem. Zauwa偶, 偶e te rejestry w og贸le nei weryfikuj膮 danych, a co wi臋cej nie ma praktycznej kontroli nad tym, co oni sobie tam wypisuj膮. Jednym ze sposob贸w wyeliminowania konkurencji jest powpisywanie jaki艣 mniej lub bardziej wyimagowanych wierzytelno艣ci . Rzekomy wierzyciel mo偶e przez d艂u偶szy czas nawet nie wiedzie膰, 偶e go tam wpisano. Znam z pracy takie przypadki. Informacje gospodarcze by艂y dobrym pomys艂em, ale przez brak realnego nadzoru nad tymi bazami troch臋 wypatrzono pomys艂.

Data: 2013-09-06 20:34:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-06 20:20, Robert Tomasik pisze:
[...]

Przekazywanie nieprawdziwych informacji jest karalne do 30 000z艂.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-06 20:40:25
Autor: Robert Tomasik
Jak napisa膰 odwo艂adnie do S膮du?
U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l0d78f$6mm$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ale nie w tym problem i chyba dobrze o tym wiesz. Jak znajd臋 jaki艣 dokument z Twoim d艂ugiem sprzed 20 lat, to co prawda Ty mozesz skutecznie przedawnieniem obroni膰 si臋 przed prawomocnym tytu艂em wykonawczym, ale obrona przed wpisem ju偶 jest trudniejsza. No bo kto trzyma przez dziesi臋ciolecia dowody uregulowania nale偶no艣ci? Moim zdaniem BIK i inne tego typu instytucje powinny mie膰 zakaz gromadzenia danych o takich d艂ugach, kt贸rych nie wolno egzekwowa膰.

Data: 2013-09-06 22:01:11
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2013-09-06 20:40, Robert Tomasik pisze:

instytucje powinny mie膰 zakaz gromadzenia danych o takich
d艂ugach, kt贸rych nie wolno egzekwowa膰.

Jestem za. Pod warunkiem wrzucenia do KK albo KW jakiego艣 "hamulca" na takich, co zaci膮gaj膮 zobowi膮zania z g贸ry upatrzonym zamiarem nie wywi膮zania si臋 z nich. (hamulec ala artyku艂 na szalbierstwo).

Takich ludzi jest naprawd臋 bardzo wiele. Wi臋ksz膮 ilo艣膰 (kwotowo i ilo艣ciowo) niesp艂acanych zobowi膮za艅 stanowi膮 zobowi膮zania "drobne" ni藕li to co wszyscy jak mantr臋 powtarzaj膮 "inni kradn膮 miliony".

Znam przypadki, gdzie kto艣 ma np powy偶ej 30 drobnych niesp艂acanych kredyt贸w w r贸偶nych bankach i z u艣miechem na ustach bierze 31, nie b臋d膮c w sytuacji, 偶e potrzebuje si臋 zad艂u偶y膰.

Ba, najlepsi s膮 Ci co pisz膮 wnioski do wydzia艂u ksi膮g wieczystych o wykre艣lenie hipoteki w zwi膮zku z up艂yni臋ciem 3 letniego okresu przedawnienia zobowi膮zania zabezpieczonego hipotecznie, pomimo braku nawet z艂ot贸wki od dnia zaci膮gni臋cia zobowi膮zania :)

Data: 2013-09-06 23:27:40
Autor: Robert Tomasik
Jak napisa膰 odwo艂adnie do S膮du?
U偶ytkownik ""Rafa艂 \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l0dchg$bui$1node2.news.atman.pl...
[...]

286 kk

Znam przypadki, gdzie kto艣 ma np powy偶ej 30 drobnych niesp艂acanych kredyt贸w w r贸偶nych bankach i z u艣miechem na ustach bierze 31, nie b臋d膮c w sytuacji, 偶e potrzebuje si臋 zad艂u偶y膰.

Ale te poprzednie 30 jest mo偶liwych do egzekucji chyba.

[...]

Czemu zatem bank przez trzy lata nie egzekwuje?

Data: 2013-09-07 00:55:17
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2013-09-06 23:27, Robert Tomasik pisze:

[...]

Nie. Bez sensu zupe艂nie, nie o tym pisz臋. Sp贸jrz na artyku艂, kt贸ry wskaza艂e艣, a nast臋pnie na konstrukcj臋 art 121 KW. W 121 KW jest kr贸tko i zwi臋藕le - 3 razy fikniesz i mo偶esz mie膰 problem.

VS

286kk:
Tu musisz udowodni膰, 偶e kto艣 bra艂 kredyt/po偶yczk臋 celem osi膮gni臋cia korzy艣ci - czyli musisz udowodni膰 zamiar niesp艂acania.
Bra艂e艣 udzia艂 w post臋powaniu z w/w art ? Powiem tak: udowodnij zamiarem cz艂owieka, kt贸ry bierze 10 000 kredytu na 32 raty, i 3 raty sp艂aca jest NIESP艁ACANIE. Przy zawiadomieniu z w/w giniesz w konfrontacji: Ale ja chcia艂em sp艂aca膰 ale si臋 "potkn膮艂em". Po to wzi膮艂em kolejny kredyt.

[...]

Ta. Na psp podnosz膮 larum, 偶e biedni d艂u偶nicy s膮 niszczeni fikcj膮 dor臋cze艅. Spr贸buj przeprowadzi膰 egzekucj臋 z nieruchomo艣ci gdy d艂u偶nik z premedytacj膮 (mieszkaj膮c w tej nieruchomo艣ci) nie odbiera korespondencji :). A - podkre艣lam, 偶e zawiadomienie o stanie egzekucji od komornika przed艂o偶one s膮dowi w post臋powaniu maj膮cym na celu ustanowienie kuratora dla osoby nieznanej z miejsca zamieszkania, w kt贸rym ten komornik pisze, 偶e d艂u偶nik nie stawia si臋 na wezwania, nie odbiera korespondencji, nie jest nigdzie zameldowany na sta艂e, nie stanowi dla s膮du uprawdopodobnienia faktu, 偶e nie da si臋 dor臋czy膰 korespondencji d艂u偶nikowi. Ale ok, zaczynam schodzi膰 z tor贸w i zaraz si臋 b臋dziemy "licytowa膰 na przyk艂ady", a chodzi艂o o "og贸艂".

[...]

Bo d艂u偶nik dzwoni, obiecuje, pisze, 偶e da rad臋, podpisuje aneksy/ugody - bank daje wiar臋, w dobre zamiary d艂u偶nika (nie wiedzie膰 po co), a ten lawiruje, a przed s膮dem nie zawsze wyka偶esz, 偶e ugody/aneksy stanowi膮 uznanie/odnowienie d艂ugu, bo np umowa nie by艂a tylko na 1 d艂u偶nika a na 5 ... i je艣li bank chcia艂 aneksowa膰 - m贸g艂 to robi膰, ale z wszystkimi d艂u偶nikami/por臋czycielami/etc. Powod贸w jest mn贸stwo.

Data: 2013-09-07 12:07:42
Autor: Andrzej Lawa
Jak napisa odwo砤dnie do S眃u?
W dniu 07.09.2013 00:55, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:

[ciach]

Bra砮 udzia w post阷owaniu z w/w art ? Powiem tak: udowodnij zamiarem
cz硂wieka, kt髍y bierze 10 000 kredytu na 32 raty, i 3 raty sp砤ca jest
NIESPCANIE. Przy zawiadomieniu z w/w giniesz w konfrontacji: Ale ja
chcia砮m sp砤ca ale si "potkn背em". Po to wzi背em kolejny kredyt.

Moment... Czy ty chcesz pakowa do wi陑ienia ka縟ego, kto mia k硂poty ze sp砤t kredyt體, wzi背 nowe 縠by je posp砤ca i z tymi te mu si nie uda硂??

Bo twoja szklana kula m體i, 縠 to jest zamiar niesp砤cenia??

--
iadomie psuj眂y kodowanie i formatowanie wierszy
s jak sraj眂y z lenistwa i g硊poty na 秗odku pokoju.

Data: 2013-09-07 16:19:02
Autor: Robert Tomasik
Jak napisa odwo砤dnie do S眃u?
U縴tkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisa w wiadomo禼i
[...]

Nie pami阾am z kt骵j, ale z kt骵j t

Data: 2013-09-08 21:32:15
Autor: wromek
Jak napisa odwo砤dnie do S眃u?
Bo twoja szklana kula m體i, 縠 to jest zamiar niesp砤cenia??
Nie pami阾am z kt骵j, ale z kt骵j t

que?

Jak napisa膰 odwo艂adnie do S膮du?