Jak naprawic "wklęsły"wydech

Data: 2009-05-04 13:12:01
Autor: TomB12
Jak naprawic "wklęsły"wydech
Mam problem, najechałem kolektorem wydechowym na krawężnik i mam wklę¶nięte 2
rury od wydechów. Tak na oko to s± przewężone o 1/3. Da się to jako¶ naprawić?
Czy dać sobie spokój?  Ma to jaki¶ wpływ na pracę silnika?  A je¶li naprawić
to jak?  Kija wsadzić i wypukać?

Może ma kto¶ do¶wiadczenie w tego typu naprawach, za porady serdeczne dzieki.

Aha moto to mały bandit.

Pozdr

Data: 2009-05-04 15:28:08
Autor: Magic
TomB12 pisze:
Mam problem, najechałem kolektorem wydechowym na krawężnik i mam wklę¶nięte 2
rury od wydechów. Tak na oko to s± przewężone o 1/3. Da się to jako¶ naprawić?
Czy dać sobie spokój?  Ma to jaki¶ wpływ na pracę silnika?

Ma, przewężony wylot będzie utrudniał wymianę mieszanki w cylindrach, a gor±ce spaliny prędzej wypal± dziurę w takim przewężeniu.

A je¶li naprawić to jak?  Kija wsadzić i wypukać?

A z czego te kolektory s± ? Zwykła stal czy nierdzewka ? Bo nierdzewnych raczej nie dasz rady wyprostować.
Można spróbowac sposobem jak mówisz, je¶li będzie odpowiednie doj¶cie, w ostateczno¶ci wyci±ć uszkodzony fragment i przyspawać nakładkę.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Data: 2009-05-04 15:49:55
Autor: Marek B
Jak naprawic "wklęsły"wydech
Magic pisze:

Ma, przewężony wylot będzie utrudniał wymianę mieszanki w cylindrach, a gorące spaliny prędzej wypalą dziurę w takim przewężeniu.
ciężko będzie wypalić dziurę spalinami w kolektorze spalinami, ale racja przytkanie wylotu zmienia nieco sposób pozbywania się spalin z silnika.

A jeĹ›li naprawić to jak?  Kija wsadzić i wypukać?

A z czego te kolektory są ? Zwykła stal czy nierdzewka ? Bo nierdzewnych raczej nie dasz rady wyprostować.
da się w 100% nawet śladu nie będzie

Można spróbowac sposobem jak mówisz, jeśli będzie odpowiednie dojście, w ostateczności wyciąć uszkodzony fragment i przyspawać nakładkę.
z tym kijem to ja bym raczej nie eksperymentował

Marek
crf250x

Data: 2009-05-04 15:38:53
Autor: Marek B
Jak naprawic "wklęsły"wydech
cześć
TomB12 pisze:
Mam problem, najechałem kolektorem wydechowym na krawężnik i mam wklęśnięte 2
rury od wydechów. Tak na oko to są przewężone o 1/3. Da się to jakoś naprawić?
to jak?  Kija wsadzić i wypukać?

1.odkręcasz kolektor
2.można trochę obmyć z zewnątrz (jak kobieta zobaczy brudną rurę w zamrażalce to będzie zadyma)
3.zalewasz wodą tak aby lustro wody było powyżej zagiętej części, w żadnym razie nie zatykaj rury z żadnej ze stron!
4.na nockÄ™ do lodĂłwki
5.jeżeli po jednym zabiegu nie pomogło w 100% to czynność powtarzać do uzyskania zamierzonego efektu.

Marek
crf250x

Data: 2009-05-04 15:49:52
Autor: Kuczu
Marek B pisze:

[...]

Sam na to wpadles ?

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-05-04 15:52:17
Autor: Marek B
Jak naprawic "wklęsły"wydech
Kuczu pisze:
Sam na to wpadles ?
nie, znalazłem "tipsa" w internecie

Marek
crf250x

Data: 2009-05-04 15:55:56
Autor: Kuczu
Marek B pisze:

nie, znalazłem "tipsa" w internecie

Hmmm. Internet jest wielki...

Rece opadaja.

Data: 2009-05-04 15:54:33
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Jak naprawic "wklęsły"wydech
Marek B napisał(a):
4.na nockÄ™ do lodĂłwki

eee... to trzebaby miec taka zamrazalke ze sklepu z lodami chyba. Przecie kolektor nie wejdzie do takiej cywilnej.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-05-04 16:04:17
Autor: Mariusz Kruk
Jak naprawic "wklęsły"wydech
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek B"
3.zalewasz wod± tak aby lustro wody było powyżej zagiętej czę¶ci, w żadnym razie nie zatykaj rury z żadnej ze stron!
4.na nockę do lodówki

A teraz pomy¶l trochę i spróbuj wymy¶lić dlaczego to miałoby działać.

--
  Kruk@ -\                   | I  am  Yakko  of  Borg  -  You  will  be as-
          }-> epsilon.eu.org | sim...HELLO, NURSE!

Data: 2009-05-04 16:09:43
Autor: Marek B
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek B"
3.zalewasz wodą tak aby lustro wody było powyżej zagiętej części, w żadnym razie nie zatykaj rury z żadnej ze stron!
4.na nockÄ™ do lodĂłwki

A teraz pomyśl trochę i spróbuj wymyślić dlaczego to miałoby działać.

bo woda na końcach zamarznie szybciej a w środku rozepcha wgniecione miejsce.
proponuję sprawdzić na własnym kolektorze i we własnej zamrażarce

Marek
crf250x

Data: 2009-05-04 16:19:48
Autor: Mariusz Kruk
[...]
bo woda na końcach zamarznie szybciej a w ¶rodku rozepcha wgniecione miejsce.

W±tpliwe. Nie w takim stopniu.

--
  Kruk@ -\                   | I  am  Julius  Borg: We Came, We Scanned, We
          }-> epsilon.eu.org | assimilated.

Data: 2009-05-04 16:45:34
Autor: Marek B
Mariusz Kruk pisze:
[...]

WÄ…tpliwe. Nie w takim stopniu.
zalej wodę do chłodnicy i sprawdź czy zamarzająca woda szkód nie narobi.
linka do opisu z fotkami
http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=523620

Marek
crf250x

Data: 2009-05-04 17:03:51
Autor: Mariusz Kruk
[...]
zalej wodę do chłodnicy i sprawdĽ czy zamarzaj±ca woda szkód nie narobi.
linka do opisu z fotkami
http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=523620

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że w chłodnicy masz wodę w ¶rodku, a
nie na zewn±trz?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ This isn't an error message; I'm just \show-
\  Kruk@epsilon.eu.org   / ing something.(TeX)

Data: 2009-05-04 15:38:01
Autor: masti
Dnia Mon, 04 May 2009 17:03:51 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek B"
3.zalewasz wodą tak aby lustro wody było powyżej zagiętej części, w
ĹĽadnym razie nie zatykaj rury z ĹĽadnej ze stron! 4.na nockÄ™ do
[...]

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że w chłodnicy masz wodę w środku, a
nie na zewnÄ…trz?

a w tej rurze to gdzie? myślałeś, że wkładasz do miski? :)

--
mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett

Data: 2009-05-04 17:40:13
Autor: Arni
masti pisze:

http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=523620
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że w chłodnicy masz wodę w ¶rodku, a
nie na zewn±trz?

a w tej rurze to gdzie? my¶lałe¶, że wkładasz do miski? :)

i otrzymujemy rure całkowicie wklęsł± czyli antyrure :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-05-04 18:47:54
Autor: Eskimos
On Mon, 04 May 2009 17:40:13 +0200, Arni <arni@NO.spam> wrote:

i otrzymujemy rure całkowicie wklęsł± czyli antyrure :)

A do czego jest dana rura? :D

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-05-04 21:36:38
Autor: Mystik
Jak naprawic "wklęsły"wydech
Cze¶ć

Użytkownik "Eskimos" <eskimos@tegoniemaicpnet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:q07uv496gj5jkkhnqsfp4rc2rpljutv4o34ax.com...

A do czego jest dana rura? :D

Dana rura jest do niczego :). Jak zwykle zreszt±.

pozdr.
Mystik
FJR

Data: 2009-05-05 10:00:47
Autor: BartekGSXF
[...]

Do tego samego tylko wprostprzeciwnie.

"dzien dobry jestem lopa" ;)

--
Bartek
i rozbity czajnik 6

Data: 2009-05-04 22:52:36
Autor: Hinek
Jak naprawic "wklęsły"wydech

Użytkownik "Arni" <arni@NO.spam> napisał

i otrzymujemy rure całkowicie wklęsł± czyli antyrure :)

Hm. Mysle nad tym i mysle..To wcale nie jest smieszne.
Ciekawe czy ktos tu wie w ilo wymiarowej przestrzeni mozna
opisac "rure calkowicie wklesla" ? Bo wiem ze mozna.
Kiedys nawet przy piwie wyobrazilem ja sobie.
Ale potem zapomnialem....
Pozdr

--
Hinek
Deauville i inne..

Data: 2009-05-05 08:23:28
Autor: donia
Hinek pisze:

[...]

tak w ramach rozrywki spróbuj wyobrazić sobie rurę doskonale wklęsł± :D

--
pzdrv
donia i VyFRotka 800

Data: 2009-05-05 08:30:35
Autor: Darek F.
[...]

Hehe, to ile tego piwa bylo?

Pozdrawiam
Darek F., B-stok
B12 '01

Data: 2009-05-04 17:24:17
Autor: Darek F.
Jak naprawic "wklęsły"wydech
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że w chłodnicy masz wodę w ¶rodku, a
nie na zewn±trz?

Z tego co ja skumalem, to kolektor tez zalewasz w srodku.
Inaczej to nie ma najmniejszego sensu, a tak? Kto wie, jest szansa chociaz wiele zalezy od grubosci scianek kolektora i "ostrosci" wgniecenia.

Pozdrawiam
Darek F., B-stok

Data: 2009-05-04 17:31:42
Autor: Mariusz Kruk
Jak naprawic "wklęsły"wydech
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Darek F."
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że w chłodnicy masz wodę w ¶rodku, a
nie na zewn±trz?
Z tego co ja skumalem, to kolektor tez zalewasz w srodku.

NajwyraĽniej co innego rozumiemy przez "zalewasz". Jak dla mnie
zalewanie jakiego¶ obiektu to włożenie go do pojemnika i napełnienie
pojemnika wod±. Autorowi pewnie chodziło o co¶ innego.

Inaczej to nie ma najmniejszego sensu,

No wła¶nie.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Microsoft Office 2000: To wci±ga
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-05-04 18:33:23
Autor: Magic
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Ić w końcu zalej se pałę i zresetuj, może przestaniesz się czepiac byle drobiazgu który dziwnym trafem jest problematyczny tylko dla Ciebie.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Data: 2009-05-04 18:49:02
Autor: Arni
Magic pisze:
Mariusz Kruk pisze:
[...]

bo widzisz Magic, Ty rozumiesz jak to działa, nie uciekałes z lekcji fizyki. A niektorzy jak czegos nie rozumieja to od razu krzycz± ze to oszustwo albo nawet sam szatan :)

Data: 2009-05-04 22:58:42
Autor: Mariusz Kruk
Jak naprawic "wklęsły"wydech
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Magic"
[...]

Mógłby¶ się odpieprzyć? OK, jak już sobie wyja¶nili¶my, różnie
zrozumieli¶my "zalewasz" i tyle. Zdarza się. Przy moim rozumieniu to
faktycznie nie miało szans działać, ale rozumiem, że przy innym może.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Always  remember  that you are unique.  Just
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. like everyone else.

Data: 2009-05-05 17:00:03
Autor: Sir Piernik
Jak naprawic "wklęsły"wydech
Mariusz Kruk pisze:
....>8
> różnie zrozumieli¶my "zalewasz"

Zamiast grzecznie przyznac ze nie rozrozniasz "zalewac" od "zanurzasz" to jeszcze sie stawiasz.
Polityk jakis czy co?!

Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2009-05-05 16:56:06
Autor: Mariusz Kruk
Jak naprawic "wklęsły"wydech
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sir Piernik"
> różnie zrozumieli¶my "zalewasz"
Zamiast grzecznie przyznac ze nie rozrozniasz "zalewac" od "zanurzasz" to jeszcze sie stawiasz.

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=zala%E6
Ty też mógłby¶ się odpieprzyć.

--
  Kruk@ -\                   | pokorny  kij  dwie matki ssie, a każde cielę
          }-> epsilon.eu.org | ma dwa medale.(kasica)

Data: 2009-05-05 22:36:26
Autor: Sir Piernik
Jak naprawic "wklęsły"wydech
Mariusz Kruk pisze:
....>8
> http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=zala%E6
> Ty też mógłby¶ się odpieprzyć.

A "zanurzasz" juz nie pokazales?
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=zanurzy%E6
Oprocz grzebania w necie trzeba jeszcze myslec, dopiero wtedy mamy jakie takie wyniki.
Dales czlowieku ciala i nawet nie potrafisz sie przyznac :(
Dorosniesz kiedys (mam nadzieje).

Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2009-05-05 23:14:33
Autor: Mariusz Kruk
Jak naprawic "wklęsły"wydech
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sir Piernik"
> http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=zala%E6
> Ty też mógłby¶ się odpieprzyć.
A "zanurzasz" juz nie pokazales?

A w oryginale było co¶ o zanurzaniu? Nie było. Było o zalewaniu powyżej
poziomu kolanka.

Oprocz grzebania w necie trzeba jeszcze myslec,

Zgadza się. NajwyraĽniej jeszcze tego nie poj±łe¶.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb This isn't an error message; I'm just \show-
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' ing something.(TeX)

Data: 2009-05-04 18:22:21
Autor: Jacot
Marek B <redywywalto@noe.net.pl> wrote:

W±tpliwe. Nie w takim stopniu.

zalej wodę do chłodnicy i sprawdĽ czy zamarzaj±ca woda szkód nie narobi.

Spoko, chlopaki juz sie rozgladaja za zamrazarkami i tylko tak sie
przekomarzaja, jak zwykle;) Ja w kazdym razie mam chec wyprobowac.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2009-05-05 08:42:43
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Jacot napisał(a):
Spoko, chlopaki juz sie rozgladaja za zamrazarkami i tylko tak sie
przekomarzaja, jak zwykle;) Ja w kazdym razie mam chec wyprobowac.

Ciekawe czy to zadziala tez na organiczne rury....

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-05-05 09:51:42
Autor: Arni
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Jacot napisał(a):
Spoko, chlopaki juz sie rozgladaja za zamrazarkami i tylko tak sie
przekomarzaja, jak zwykle;) Ja w kazdym razie mam chec wyprobowac.

Ciekawe czy to zadziala tez na organiczne rury....

chcesz sie dac zamrozic?

Data: 2009-05-04 20:25:55
Autor: Baczek
[...]

Do ksztaltownika (rura o przekroju prostokata) dostala mi sie woda.
Dzis juz nie jest to ksztaltownik tylko rura :(
Przez zime zmienila ksztalt.

Data: 2009-05-04 18:35:06
Autor: Magic
Jak naprawic "wklęsły"wydech
Marek B pisze:
cze¶ć
TomB12 pisze:
[...]

2.można trochę obmyć z zewn±trz (jak kobieta zobaczy brudn± rurę w zamrażalce to będzie zadyma)
3.zalewasz wod± tak aby lustro wody było powyżej zagiętej czę¶ci, w żadnym razie nie zatykaj rury z żadnej ze stron!
4.na nockę do lodówki
5.jeżeli po jednym zabiegu nie pomogło w 100% to czynno¶ć powtarzać do uzyskania zamierzonego efektu.

Hmmm, ciekawy sposób i nawet może działać. Nie mogę się doczekać na relację kolegi TomB12 z wdrożenia go w jego przypadku.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Data: 2009-05-04 19:26:50
Autor: TomB12
Jak naprawic
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał(a):
Marek B pisze:
> [...]
> Hmmm, ciekawy sposób i nawet może działać. Nie mogę się doczekać na relację kolegi TomB12 z wdrożenia go w jego przypadku.

Szczerze powiedziawszy niegłupi pomysł , sprawdze jutro na firmie czy mi sie
kolektor do zamrażarki zmie¶ci i dam znać czy patent działa.

Data: 2009-05-05 07:47:50
Autor: Piotrek Roczniak
Jak naprawic
Marek B pisze:
> [...]

Szczerze powiedziawszy niegłupi pomysł , sprawdze jutro na firmie czy mi sie
kolektor do zamrażarki zmie¶ci i dam znać czy patent działa.

Dzie¶tam na jutubach widziałem patent na prostowanie wklę¶nięć karoserii.
Polegało to na tym iż należało rozgrzać wklę¶nięt± blachę suszark±/opalark±
po czym gwałtownie schłodzić powietrzem w puszce (do dmuchania komputerów). Powietrze należało uwalniać w pozycji odwrotnej do oczywistej - dzięki czemu
psikało się jego skroplon± postaci±, która to z kolei rozprężaj±c się już
na powierzchni blachy - chłodziła j± bardzo skutecznie.
Nie wiadomo czy zadziała na kolektor ale chyba warto spróbować przed demontażem?

--
Takiej władzy w naszych progach wszyscy chcieliby¶my podziękować,
W kilku nie do końca pięknych słowach. Z wyrazami szczerej niewdzięczno¶ci,

Data: 2009-05-05 10:35:45
Autor: donia
Jak naprawic
Piotrek Roczniak pisze:

[...]

jak jeszcze jutjubów i powietrza w puszkach nie było na ¶wiecie to się szmatę zamoczon± w zimnej wodzie przykładało :)

--
pzdrv
donia i VyFRotka 800

Data: 2009-05-06 22:16:10
Autor: Marek
Jak naprawic
[...]

Taniej i i do tego bardzo skutecznie jest schładzać CO2 od migomatu (jak kto¶ robi blacharkę to ma napewno).

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-05-06 22:43:23
Autor: -Demonos-
Jak naprawic
On Tue, 05 May 2009 10:19:15 +0200, Lama <lama@lama.cc> wrote:

Ale jest jeszcze jedna możliwo¶ć:
http://www.allegro.pl/item608564396_przyrzad_do_poszerzania_rur_wydechowych_29_44_mm.html

A ja chciałbym zobaczyć jak stosujesz to w zagiętej rurze czy kolanku :-D

-Demonos-
GSX 750 Inazuma '98
Virago 535 i Jawa TS 350 (ci±gle rozbita)

Data: 2009-05-07 09:20:17
Autor: Lama
Jak naprawic
-Demonos- pisze:
[...]

Pewnie mnie co¶ ominęło, ale gdzie jest mowa o tym, że chodzi o "zagięt± rurę czy kolanko" ?
Z reszt± jak się nie da, to nie. Trudno. To tylko podpowiedĽ.

--
Lama
Puzzle poskładane !

Data: 2009-05-07 11:32:31
Autor: Magic
Jak naprawic
Lama pisze:
-Demonos- pisze:
[...]

Kolektora wydechowego w moto z profilu kwadratowego albo ilu¶tamk±tnego to ja jeszcze nie widziałem, ale ja to młody jestem.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Data: 2009-05-07 13:25:34
Autor: Lama
Jak naprawic
Magic pisze:
Kolektora wydechowego w moto z profilu kwadratowego albo ilu¶tamk±tnego to ja jeszcze nie widziałem, ale ja to młody jestem.

Ja też nie, a kto¶ o takim wspomniał ?

--
Lama
Puzzle poskładane !

Data: 2009-05-07 18:28:04
Autor: Arni
Jak naprawic
Magic pisze:
Pewnie mnie co¶ ominęło, ale gdzie jest mowa o tym, że chodzi o "zagięt± rurę czy kolanko" ?

sprawdziłem - nie było

Kolektora wydechowego w moto z profilu kwadratowego albo ilu¶tamk±tnego to ja jeszcze nie widziałem, ale ja to młody jestem.

widzisz, musisz sobie wyobrazic ze kolektor pod spodem ma kawałek prostego odcinka i na tym odcinku tez sie moze wgiac. Jakby nie patrzył - wgiecie bedzie na prostej rurze :)