Jak naprostowac tarcze hamulcowa?

Data: 2016-02-17 16:21:08
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
Mam lekko skrzywion± tarczę (chyba od kontaktu trzeciego stopnia z samochodem), ustawiam luĽno klocki, żeby nie tarły, ale przez to hamulce (mechaniczne) s± mało czułe.
Czy i jak naprostować tarczę?
Na kole?

Data: 2016-02-17 18:14:35
Autor: solar
W dniu 2016-02-17 o 16:21,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Na kole, na oko.
S± specjalne klucze, ale wystarczy francuz. A nawet same palce. Prostować z czuciem. Lepiej po kawałeczku na 3 razy, niż za mocno i potem odginać.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Chrze¶cijanin okrywa się chwał± poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa."

Data: 2016-02-17 18:28:01
Autor: mbut
W dniu 17.02.2016 o 18:14, solar pisze:
[...]

Nie chcę Cię martwić ale szanse s± małe. Tarcza przy prostowaniu sprężynuje, mi się  niestety nie udało naprostować.
pozdr

Data: 2016-02-17 19:50:14
Autor: solar
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
Nie chcę Cię martwić ale szanse s± małe. Tarcza przy prostowaniu
sprężynuje, mi się  niestety nie udało naprostować.

Ja tam się nie martwię. Kilka swoich z sukcesem prostowałem - zarówno pełnych, jak i na paj±ku.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"...człowiek jest bezwolnym elementem w trybach organizacji. Ma szerzyć słowo Boże w jedynie słusznej interpretacji zalecanej przez autorytet instytucji."

Data: 2016-02-18 07:47:44
Autor: bans
W dniu 2016-02-17 o 18:14, solar pisze:

Na kole, na oko.
S± specjalne klucze, ale wystarczy francuz. A nawet same palce.

Lub kombinerki. Testowane wielokrotnie :)

--
bans

Data: 2016-02-18 11:12:33
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
A metalowymi narzędziami nie pokaleczy się tarcz? Zastanawiam sie nad nacięciem tarczówk± jakiego¶ klocka drewnianego (nie mam niestety tarczówki, bo już bym to zrobił).

-- -- -
Lub kombinerki.

Data: 2016-02-18 11:27:41
Autor: bans
W dniu 2016-02-18 o 11:12,  ±ćęłń󶼿 pisze:

A metalowymi narzędziami nie pokaleczy się tarcz?

Jeszcze mi się ta sztuka nie udała. Tarcza to przecież k...sko odporna stal...
Zreszt±, tu nie chodzi o to żeby j± szarpać jak w¶ciekły pies nogę listonosza.

Złapać, wygi±ć w odpowiedni± stronę, sprawdzić czy dalej ociera :)

--
bans

Data: 2016-02-18 12:05:08
Autor: TheGhost
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
Lub kombinerki. Testowane wielokrotnie :)

Owiń ta¶m± scotch, ewentualnie taki prosty wynalazek :-)

http://allegro.pl/klucz-do-prostowania-tarcz-hamulcowych-bitul-i5969566636.html

Pozdrawiam, M.

Data: 2016-02-18 12:15:08
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
Spróbuję narzędziami hydraulicznymi (żabka, francuz, klucz nastawny) przez jak±¶ tekturę lub sklejkę, gdy rower wróci z serwisu.
Serwis (bardziej szosowo-kolarski niż ATB) nie chciał prostować tarczy, fachowiec orzekł, że po prostowaniu, gdy tarcza się nagrzeje, to póĽniej wraca do pierwotnego kształtu.
Może i tak, nie chc± mieć reklamacji.

-- -- -
Owiń ta¶m± scotch, ewentualnie taki prosty wynalazek

Data: 2016-02-18 12:36:12
Autor: TheGhost

" ±ćęłń󶼿" <nie@dla.spamerow> wrote in message news:na493s$46f$2node1.news.atman.pl...
[...]

Może faktycznie kwestia odpowiednich tarcz. Wkręć w imadło - to też dobry sposób :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2016-02-18 15:04:58
Autor: bans
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
W dniu 2016-02-18 o 12:36, TheGhost pisze:

 Wkręć w imadło - to też
dobry sposób :-)

Tia, jasne, a żeby sprawdzić czy ociera ma z powrotem przykręcić tarczę do koła i zamontować koło... I tak w kółko Macieju, aż wyprostuje?

Tarcza może być skrzywiona tak, ze "na oko" tego nie widać... Nigdy nie demontowałem tarcz, ba, nawet w terenie prostowałem...

--
bans

Data: 2016-02-25 17:54:00
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
A co my¶licie o tym stojaku?
www.bitul.pl/Sklep/Produkty/47-Stojak-serwisowy-z-regulacja-wysokosci
Jest tani, ale poza tym?
Tak aby okazyjnie nasmarować rower, podregulować hamulce czy przerzutki.

-- -- -
http://allegro.pl/klucz-do-prostowania-tarcz-hamulcowych-bitul-i5969566636.html

Data: 2016-02-25 18:43:30
Autor: Piotr aka dracorp
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
Dnia Thu, 25 Feb 2016 17:54:00 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

A co myślicie o tym stojaku?
www.bitul.pl/Sklep/Produkty/47-Stojak-serwisowy-z-regulacja-wysokosci
Jest tani, ale poza tym?
Tak aby okazyjnie nasmarować rower, podregulować hamulce czy przerzutki.
Tylko ĹĽycie zweryfikuje no chyba ĹĽe ktoĹ› ma na stanie.
Ja mam 2 z alledrogo i jeden jest cholernie niestabilny, ciągle upada z rowerem. Zastanawiam się czy nie przywieźć sobie stojaka serwisowego ale on w sumie tylko do serwisowania. A takie chociaż rower podtrzyma. --
piecia aka dracorp

Data: 2016-02-26 08:08:41
Autor: bans
W dniu 2016-02-25 o 17:54,  ±ćęłń󶼿 pisze:
A co my¶licie o tym stojaku?
www.bitul.pl/Sklep/Produkty/47-Stojak-serwisowy-z-regulacja-wysokosci

Nie mam dokładnie tego stojaka, ale mam stojak o takiej samej zasadzie działania. Dobry do tego, żeby rower postawić i go nie dotykać - bo każdy rower ma inny kształt rurek tylnego trójk±ta i te haki pasowały mi w 100% tylko do jednego roweru - pozostałe rowery się bujaj± i tylko kombinuj± żeby spa¶ć ;)

Stojak na pewno słabo nadaje się do prac serwisowych.

--
bans

Data: 2016-02-26 08:41:00
Autor: z
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
Sorry za OT ale już miałem mojemu mechanikowi do listy życzeń dorzucić prostowanie tarcz hamulcowych w yarisie.
Całe szczę¶cie że skapowałem się jak± grupę czytam. :-)

Data: 2016-02-26 09:59:05
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
Tak, dziękuje.
Przyjrzałem się jednemu z rowerów i widzę, że linka hamulca tylnego prowadzona jest pod ram±, pod suportem i pod lewymi dolnymi widełkami widelca tylnego.
Powieszenie takiego roweru na podobnym stojaku będzie się zapewne wi±zało z przyci¶nięciem pancerza linki hamulcowej (pancerza).
Dla odmiany w damkach jest dolne prowadzenie linku przedniej przerzutki (pod suportem) - to tak w nawi±zaniu do stojaków podtrzymuj±cych od spodu suport i doln± ramę.
Jak dla mnie fajny byłby nie tyle stojak, co wieszak serwisowy z imadłem łapi±cym ruręgórn± lub rurę podsiodłow±, tyle że bez nogi, a jako¶ mocowany do ¶ciany.
A jakby tak kupić dwa tak tanie stojaki i jednym podeprzeć trójk±t tylny, a drugim cał± ramę z przodu :-o

-- -- -

Data: 2016-02-17 20:02:02
Autor: Piotr aka dracorp
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
Dnia Wed, 17 Feb 2016 16:21:08 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Mam lekko skrzywionÄ… tarczÄ™ (chyba od kontaktu trzeciego stopnia z
samochodem), ustawiam luźno klocki, żeby nie tarły, ale przez to hamulce
(mechaniczne) są mało czułe.
Czy i jak naprostować tarczę?
Na kole?
http://endurorider.pl/2013/06/klucz-do-prostowania-tarczy-hamulcowej/
Mam ale jeszcze nie używałem. Moje się nie chcą wykrzywić.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-02-17 20:59:57
Autor: ToMasz
W dniu 17.02.2016 o 16:21,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

jest taki przyrz±d do prostowania. nie żeby się nie dało kleszczami, ale tym przyrz±dem można trochę na zewn±trz, trochę przy ¶rodku...
ToMasz

vbraki sobie załóż.

Data: 2016-02-17 12:17:31
Autor: Ignac
Jak naprostowac tarcze hamulcowa?
W dniu ¶roda, 17 lutego 2016 20:59:59 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

vbraki sobie załóż.

Przecież mam założone!

Jak naprostowac tarcze hamulcowa?