Jak nie dać skarbówce wejść na ka rk ?

Data: 2010-02-19 11:32:21
Autor: Thomas
Jak nie dać skarbówce wejść na ka rk ?
Mam pytanie, załóżmy że Pan X zacznie świadczyć jakieś drobne usługi : powiedzmy będzie rozsyłał swoje analizy osobom, które je zamówią przez internet. Wszystko dzieje się na gębę tj. bez żadnej umowy kupna/ sprzedaży, umowy o dzieło itp. Za wykonaną pracę będzie dostawał wynagrodzenie przelewem od zleceniodawców. Oczywiście nie są to zawrotne sumy ok 2 - 3 tys. miesięcznie.  Czy urząd skarbowy jest w stanie śledzić czyjś stan konta, oraz z jakiego tytułu naprawdę na konto napłynęły takie, a nie inne kwoty ?
Jakie inne organa w płolandii mają prawo do takiej ingerencji w moją prywatność ?

Data: 2010-02-19 11:54:13
Autor: SDD

Użytkownik "Thomas" <arabel9@o2.pl> napisał w wiadomości news:hllpag$acv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jesto to jak najbardziej umowa o dzielo. Swiadczona w ramach dzialalnosci gospodarczej - tyle, ze nie zarejestrowanej.

 Za wykonaną pracę będzie dostawał
wynagrodzenie przelewem od zleceniodawców. Oczywiście nie są to zawrotne sumy ok 2 - 3 tys. miesięcznie.

Dla takich sum najlepiej zarejestrowac DG i byc spokojniejszym.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-19 14:14:39
Autor: tp
Jak nie dać skarbówce wejść na kark ?
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał

Jesto to jak najbardziej umowa o dzielo. Swiadczona w ramach dzialalnosci gospodarczej - tyle, ze nie zarejestrowanej.
             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Odnawiam swoje dawne pytanie, bo mam podobnie, tyle, że kwoty jakie zarabiam to 2-3 tysiące ale rocznie, a nie miesięcznie. Czy coś mi grozi z tego powodu? Z tego co mi wiadomo mogę zawierać dowolną liczbę umów zleceń/o dzieło (do jakiś tam pewnie kwot górnych) i robię to właśnie po to, żeby zarabiać legalnie. Czy muszę rejestrować działalność?

Pozdrawiam
tp

Data: 2010-02-19 14:28:28
Autor: jureq
Jak nie dać skarbówce wejść na kark ?
Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:14:39 +0100, tp napisał(a):

Odnawiam swoje dawne pytanie, bo mam podobnie, tyle, Ĺźe kwoty jakie
zarabiam to 2-3 tysiące ale rocznie, a nie miesięcznie. Czy coś mi grozi
z tego powodu? Z tego co mi wiadomo mogę zawierać dowolną liczbę umów
zleceń/o dzieło (do jakiś tam pewnie kwot górnych)

Nie ma takich kwot.

i robię to właśnie po
to, żeby zarabiać legalnie. Czy muszę rejestrować działalność?

Jeśli wykonujesz te umowy na rzecz firm, to nie.

Data: 2010-02-19 13:51:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 19 Feb 2010, Thomas wrote:

[...]

s/żadnej/pisemnej/

  Umowa w sposób oczywisty istnieje: jedna strona zamawia i płaci,
druga strona robi i dostaje pieniądze.

Czy urząd skarbowy jest w stanie śledzić czyjś stan konta, oraz z jakiego tytułu naprawdę na konto napłynęły takie, a nie inne kwoty ?

  Po co, skoro źródłem "namiaru" będą:
- niezadowoleni klienci (wystarczy jeden)
- sąsiedzi z którymi powód ma "na pieńku"
- konkurencja, a przede wszystkim ktoś kto prowadzi DG i jest
   w takiej sytuacji "droższy o podatki", więc nie sposób dziwić
   się że ma co nieco przeciw takiej "formie"

  :P

pzdr, Gotfryd

Jak nie dać skarbówce wejść na ka rk ?