Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Jak nie obciążać zimnego silnika

Jak nie obciążać zimnego silnika

Data: 2011-10-28 19:52:44
Autor: juhass
Jak nie obciążać zimnego silnika
W dniu 2011-10-28 19:30, kakmar pisze:
Jako że robi się coraz ciemniej i zimniej, a wyjazd mam prawie
prosto na drogę z ograniczeniem do 80. To nęka mnie taka rozterka:
Czy wyjeżdżając na drogę lepiej jechać te 80 na pierwszym czy np
na 3 biegu i dlaczego?

Najlepiej to będzie jechać normalnie, a przed jazdą zapalić moto, niech sobie popracuje, choćby te 30s- minutę. Później spokojnie jechać zmieniając biegi nie za wcześnie ani za późno, dać się rozgrzać motocyklowi. Gdy temperatura płynu chłodniczego osiągnie te 70-90st, można śmielej odkręcać, ale z pełnym pałowaniem dobrze poczekać jeszcze troszkę, gdyż olej na ogół grzeje się wolniej od płynu w chłodnicy.


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice

Data: 2011-10-28 20:42:24
Autor: kakmar
Jak nie obciążać zimnego silnika
Dnia 28.10.2011 juhass <juchass@poczta.fm> napisał/a:

Najlepiej to będzie jechać normalnie, a przed jazdą zapalić moto, niech sobie popracuje, choćby te 30s- minutę. Później spokojnie jechać zmieniając biegi nie za wcześnie ani za późno,

No ale kiedy właśnie zmieniać te biegi? Bo normalnie to, jakby tu,
no każdy jest trochę inaczej normalny. Więc mając te 80, mam jechać na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciążać?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-10-28 17:59:44
Autor: Pete
Jak nie obciążać zimnego silnika
On 10/28/2011 3:42 PM, kakmar wrote:
No ale kiedy właśnie zmieniać te biegi? Bo normalnie to, jakby tu,
no każdy jest trochę inaczej normalny. Więc mając te 80, mam jechać
na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciążać?

Na wstecznym najlepiej te 80 jechac.

Zajrzyj do instrukcji - bedziesz wiedzial przy jakich predkosciach/obrotach zmieniac jesli naprawde to taki dylemat dla ciebie i sam nie potrafisz tego ocenic.

Pete

Data: 2011-10-29 02:44:39
Autor: Wojtek
Jak nie obci±¿aæ zimnego silnika
Pete wrote:

On 10/28/2011 3:42 PM, kakmar wrote:
> No ale kiedy w³a¶nie zmieniaæ te biegi? Bo normalnie to, jakby tu,
> no ka¿dy jest trochê inaczej normalny. Wiêc maj±c te 80, mam jechaæ
> na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obci±¿aæ?

Na wstecznym najlepiej te 80 jechac.

Zajrzyj do instrukcji - bedziesz wiedzial przy jakich predkosciach/obrotach zmieniac jesli naprawde to taki dylemat dla ciebie i sam nie potrafisz tego ocenic.

:)
--
Wojtek Sobociñski
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-10-31 22:38:01
Autor: kakmar
Jak nie obciążać zimnego silnika
Dnia 28.10.2011 Pete <noname@nodomain.com> napisał/a:

Na wstecznym najlepiej te 80 jechac.

Patrz mam jakiÅ› niedorobiony model, bez wstecznego.

Zajrzyj do instrukcji - bedziesz wiedzial przy jakich predkosciach/obrotach zmieniac jesli naprawde to taki dylemat dla ciebie i sam nie potrafisz tego ocenic.

W instrukcji nic konkretnego nie znalazłem, znaczy jest jak ustawić zawieszenie itp. Nie ma niestety napisane przy jakich obrotach najlepiej rozgrzewać silnik. Więc skoro wiesz, to podziel się proszę tą wiedzą z mniej kumatym kolegą.

--
kakmaratgmaildotcoma

Data: 2011-10-29 01:55:14
Autor: marider
Jak nie obciążać zimnego silnika
W dniu 2011-10-28 22:42, kakmar pisze:
Więc mając te 80, mam jechać na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciążać?

Na 1ce az do odciecia, pi razy drzwi 170km/h i wiecej w nowoczesnych motocyklach i nie pekaj, panewka Ci sie nie obroci, chyba ze masz kawal sraki... ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-10-29 08:34:07
Autor: AZ
Jak nie obciążać zimnego silnika
On 2011-10-28, marider <2marider@gazeta.pl> wrote:

Na 1ce az do odciecia, pi razy drzwi 170km/h i wiecej w nowoczesnych motocyklach i nie pekaj, panewka Ci sie nie obroci, chyba ze masz kawal sraki... ;)

No i po co ten lans? W Kawasaki przynajmniej sie cylindry nie koncza po
50 kkm...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-29 16:30:26
Autor: marider
Jak nie obciążać zimnego silnika [OT]
W dniu 2011-10-29 10:34, AZ pisze:
On 2011-10-28, marider<2marider@gazeta.pl>  wrote:

Na 1ce az do odciecia, pi razy drzwi 170km/h i wiecej w nowoczesnych
motocyklach i nie pekaj, panewka Ci sie nie obroci, chyba ze masz kawal
sraki... ;)

No i po co ten lans? W Kawasaki przynajmniej sie cylindry nie koncza po
50 kkm...

Pokaz przyklad ;]

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-10-29 20:55:52
Autor: AZ
Jak nie obciążać zimnego silnika [OT]
On 2011-10-29, marider <2marider@gazeta.pl> wrote:

No i po co ten lans? W Kawasaki przynajmniej sie cylindry nie koncza po
50 kkm...

Pokaz przyklad ;]

OIDP to Piomay opisywal na grupie. Podpytaj. Jezeli pytasz o przyklad
Kawasaki to jest moje - 90 kkm i kompresja 90% tego co mowi serwisowka.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-30 15:39:40
Autor: Tytus z domQ
Jak nie obciążać zimnego silnika [OT]
Siemka

*** "AZ"
Kawasaki to jest moje - 90 kkm i kompresja 90% tego co mowi serwisowka.

No - jak sie zsumuje wszystkie 3 co pracuja to tak wyjdzie...

--
         Tytus
żółta motorynka
malagutek RWD

Data: 2011-10-30 15:50:34
Autor: Songoku
Jak nie obciążać zimnego silnika [OT]

No - jak sie zsumuje wszystkie 3 co pracuja to tak wyjdzie...


:)
--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

Data: 2011-10-31 22:20:42
Autor: kakmar
Jak nie obciążać zimnego silnika
Dnia 28.10.2011 marider <2marider@gazeta.pl> napisał/a:
W dniu 2011-10-28 22:42, kakmar pisze:
Więc mając te 80, mam jechać na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciążać?

Na 1ce az do odciecia, pi razy drzwi 170km/h i wiecej w nowoczesnych motocyklach i nie pekaj, panewka Ci sie nie obroci, chyba ze masz kawal sraki... ;)

Moje 0,6 motocykla tyle na 1 nie da rady. Ale słyszałem też że optymalnie jest jeździć między obrotami maks momentu i mocy. Tylko że rondka w centrum handlowym gdzie mi po drodze po bułki to dość małe są i co na to reszta ruchu po mieście i piesi, no bo że staruszki nie dadzą rady to już wiem.

--
kakmaratgmaildotcom
;) - tak to dla ciężkokumatych

Data: 2011-11-01 08:46:28
Autor: Marcin N
Jak nie obciążać zimnego silnika
W dniu 2011-10-28 22:42, kakmar pisze:
Dnia 28.10.2011 juhass<juchass@poczta.fm>  napisaÅ‚/a:

Najlepiej to będzie jechać normalnie, a przed jazdą zapalić moto, niech
sobie popracuje, choćby te 30s- minutę. Później spokojnie jechać
zmieniając biegi nie za wcześnie ani za późno,

No ale kiedy właśnie zmieniać te biegi? Bo normalnie to, jakby tu,
no każdy jest trochę inaczej normalny. Więc mając te 80, mam jechać
na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciążać?

Widzę, że to nie żarty.
Jeździj między 3-4 tys obrotów. Zapewne wiesz, jakie są minimalne nieszarpiące obroty i nie schodź poniżej nich.

Nieprawdą jest, że w każdych warunkach optymalnie jest jeździć między maksymalnym momentem i mocą.

Jak nie obciążać zimnego silnika

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona