Data: 2011-10-28 20:11:12 | |
Autor: Songoku | |
Jak nie obciążać zimnego silnika | |
Ja tam wsiadam i jadę normalnie i raczej na prędkość nie zwracam uwagi tylko na obroty. Zmieniam przy jakiś 4-5 krpm (początek skali) Tyle. -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black |
|
Data: 2011-10-31 22:08:16 | |
Autor: kakmar | |
Jak nie obciążać zimnego silnika | |
Dnia 28.10.2011 Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> napisał/a:
No i myślisz że to tak dobrze obciążać niedogrzany silnik wysokim biegiemJa tam wsiadam i jadę normalnie i raczej na prędkość nie zwracam uwagi tylko na obroty. Zmieniam przy jakiś 4-5 krpm (początek skali) na tak małych obrotach? Tak tylko pytam. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-10-31 23:49:45 | |
Autor: Songoku | |
Jak nie obciążać zimnego silnika | |
No i myślisz że to tak dobrze obciążać niedogrzany silnik wysokim biegiem Myślę, że na pewno nie jest dobrze pałować pod 10 krpm jak olej jeszcze nie dogrzany i właściwości nie trzyma. Poza tym imo niedogrzanie silnika to kwestia raczej smarowania a nie zimnego tłoka, wału i gładzi cylindrowej. A jeśli smarowanie to należy mniej silnik obracać, żeby nie zerwać filmu olejowego. Nie jestem mechanikiem, tak na chłopski rozum kminię... -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black |
|
Data: 2011-11-01 00:45:35 | |
Autor: kakmar | |
Jak nie obciążać zimnego silnika | |
Dnia 31.10.2011 Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> napisał/a:
Właśnie to jest kwintesencją mojego dylematu ;). Masz niższe obroty i większą pracę ze względu na przełożenie którą musi wykonać nierozgrzany silnik. Albo wysokie obroty, większe ciśnienie oleju i mniejszą pracę do wykonania aby utrzymać te 80. Dodatkowo szybciej się rozgrzeje na wyższych obrotach. Więc jak lepiej? -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-11-01 10:22:23 | |
Autor: Songoku | |
Jak nie obciążać zimnego silnika | |
Właśnie to jest kwintesencją mojego dylematu ;). Masz niższe obroty Jaką większą pracę? Czy Ci tłoki trzeszczą na niski obrotach? Chyba nie, jest niebezpieczeństwo, że panwewki się obrócą - też nie. więc imo obciążeniu nic do tego. Co do ciśnienia oleju to się nie wypowiadam bo nie wiem kiedy pompa ma największą sprawność. Może jest jak z turbiną - wstaje przy określonych obrotach a później pompuje już stałe doładowanie - nie wiem. Nigdy nie spotkałem się z twierdzeniem, że zimny silnik ma lżej jak się go wyżej kręci...Z tym szybkim rozgrzewaniem to równie dobrze możesz odkręcić manetkę na maxa przez 1 min przed jazdą - silnik się ogrzeje szybciej - pytanie jak długo pożyje przy takim traktowaniu? Wszyscy jak jeden mąż mówią Ci, że mniejsze obroty na zimnym silniku to zdrowie silnika. Zrobisz jak zechcesz... -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black |
|