Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Jak nie obciążać zimnego silnika

Jak nie obciążać zimnego silnika

Data: 2011-10-28 20:11:12
Autor: Songoku
Jak nie obciążać zimnego silnika

Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.

Ja tam wsiadam i jadę normalnie i raczej na prędkość nie zwracam uwagi tylko na obroty. Zmieniam przy jakiś 4-5 krpm (początek skali)

Tyle.

--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

Data: 2011-10-31 22:08:16
Autor: kakmar
Jak nie obciążać zimnego silnika
Dnia 28.10.2011 Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> napisał/a:

Rozgrzewanie na postoju odpada, śpieszę się.

Ja tam wsiadam i jadę normalnie i raczej na prędkość nie zwracam uwagi tylko na obroty. Zmieniam przy jakiś 4-5 krpm (początek skali)

No i myślisz że to tak dobrze obciążać niedogrzany silnik wysokim biegiem
na tak małych obrotach? Tak tylko pytam.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-10-31 23:49:45
Autor: Songoku
Jak nie obciążać zimnego silnika

No i myślisz że to tak dobrze obciążać niedogrzany silnik wysokim biegiem
na tak małych obrotach? Tak tylko pytam.


Myślę, że na pewno nie jest dobrze pałować pod 10 krpm jak olej jeszcze nie dogrzany i właściwości nie trzyma. Poza tym imo niedogrzanie silnika to kwestia raczej smarowania a nie zimnego tłoka, wału i gładzi cylindrowej. A jeśli smarowanie to należy mniej silnik obracać, żeby nie zerwać filmu olejowego. Nie jestem mechanikiem, tak na chłopski rozum kminię...

--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

Data: 2011-11-01 00:45:35
Autor: kakmar
Jak nie obciążać zimnego silnika
Dnia 31.10.2011 Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> napisał/a:

No i myślisz że to tak dobrze obciążać niedogrzany silnik wysokim biegiem
na tak małych obrotach? Tak tylko pytam.


Myślę, że na pewno nie jest dobrze pałować pod 10 krpm jak olej jeszcze nie dogrzany i właściwości nie trzyma. Poza tym imo niedogrzanie silnika to kwestia raczej smarowania a nie zimnego tłoka, wału i gładzi cylindrowej. A jeśli smarowanie to należy mniej silnik obracać, żeby nie zerwać filmu olejowego. Nie jestem mechanikiem, tak na chłopski rozum kminię...

Właśnie to jest kwintesencją mojego dylematu ;). Masz niższe obroty i większą pracę ze względu na przełożenie którą musi wykonać nierozgrzany silnik. Albo wysokie obroty, większe ciśnienie oleju i mniejszą pracę do wykonania aby utrzymać te 80. Dodatkowo szybciej się rozgrzeje na wyższych obrotach. Więc jak lepiej?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-11-01 10:22:23
Autor: Songoku
Jak nie obciążać zimnego silnika
Właśnie to jest kwintesencją mojego dylematu ;). Masz niższe obroty
i większą pracę ze względu na przełożenie którą musi wykonać nierozgrzany
silnik. Albo wysokie obroty, większe ciśnienie oleju i mniejszą pracę do
wykonania aby utrzymać te 80. Dodatkowo szybciej się rozgrzeje na wyższych
obrotach. Więc jak lepiej?


Jaką większą pracę? Czy Ci tłoki trzeszczą na niski obrotach? Chyba nie, jest niebezpieczeństwo, że panwewki się obrócą - też nie. więc imo obciążeniu nic do tego. Co do ciśnienia oleju to się nie wypowiadam bo nie wiem kiedy pompa ma największą sprawność. Może jest jak z turbiną - wstaje przy określonych obrotach a później pompuje już stałe doładowanie - nie wiem.

Nigdy nie spotkałem się z twierdzeniem, że zimny silnik ma lżej jak się go wyżej kręci...Z tym szybkim rozgrzewaniem to równie dobrze możesz odkręcić manetkę na maxa przez 1 min przed jazdą - silnik się ogrzeje szybciej - pytanie jak długo pożyje przy takim traktowaniu?

Wszyscy jak jeden mąż mówią Ci, że mniejsze obroty na zimnym silniku to zdrowie silnika. Zrobisz jak zechcesz...

--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

Jak nie obciążać zimnego silnika

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona