Jak nie pedofil - to pijak

Data: 2009-10-11 21:48:21
Autor: Grzegorz Z.
Jak nie pedofil - to pijak
Widzisz Piotrze? Jest w czym wybierać. Ciekawe kogo ciemniakom przydzielą
tym razem? :)

====================

Mieszkańcy miejscowości Parciaki na Mazowszu wywlekli z kościoła proboszcza
- podaje na swoich stronach "Tygodnik Ostrołęcki".
Jak opisuje lokalny tygodnik proboszcz nie cieszył się dobrą opinią u
mieszkańców, krytykowano go za pijaństwo i agresję. Punktem zapalnym buntu
stało się zniszczenie przez proboszcza samochodu katechetki.

Parafianie próbowali interweniować w kurii biskupiej, lecz nikt nie chciał
z nimi rozmawiać. W tej sytuacji mieszkańcy miejscowości zdecydowali się na
bardziej drastyczne kroki. Dziś wyprowadzili księdza spod ołtarza i
zamknęli kościół. Jak zapewniają otworzą go, kiedy przyjdzie do nas nowy
proboszcz.

http://wiadomosci.onet.pl/2058442,11,1,1,,item.html

Data: 2009-10-11 21:54:23
Autor: Piotr
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Sun, 11 Oct 2009 21:48:21 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

Widzisz Piotrze? Jest w czym wybierać. Ciekawe kogo ciemniakom przydzielą
tym razem? :)

Dlaczego ciemniakom? Piotr

Data: 2009-10-11 20:01:48
Autor: abner
Jak nie pedofil - to pijak
On Sun, 11 Oct 2009 21:54:23 +0200, Piotr wrote:

(...)

Dlaczego ciemniakom?
Piotr

Parafianin - czlowiek ograniczony, zacofany - czyli ciemniak! To własnie znaczy to słowo.

A tu słownik:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2570608

Data: 2009-10-11 22:19:21
Autor: Piotr
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Sun, 11 Oct 2009 20:01:48 +0000 (UTC), abner napisał(a):

Parafianin - czlowiek ograniczony, zacofany - czyli ciemniak! To własnie znaczy to słowo.

A tu słownik:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2570608

Hm, a to źródło nie jest dla ciebie za trudne? Tam są dwa punkciki
oznaczone umownie cyferkami "1" i "2". Poczytaj z mamą, "1" to
znaczenie słowa, a "2" to dodatkowe znaczenie, które twórca dookreślił
"dawniej"... Ja jakoś jestem przekonany, że rodowód tego "dawniej" to początek
"dobrych" lat pięćdziesiątych. Piotr

Data: 2009-10-11 20:28:08
Autor: abner
Jak nie pedofil - to pijak
On Sun, 11 Oct 2009 22:19:21 +0200, Piotr wrote:
(...)
Ja jakoś jestem przekonany, że rodowód tego "dawniej" to początek
"dobrych" lat pięćdziesiątych.
Piotr

"Dawniej" oznacza oryginalne znaczenie tego słowa. Wtedy, gdy powstawały pierwsze parafie. Przykro mi - ale takie jest właśnie oryginalne znaczenie tego słowa: ciemniak.

Dlaczego z resztą ma to oburzać, skoro parafianie są "stadem" a kapłan "pastarzem" i nikogo taka frazeologia nie razi?

Nie musisz mi wierzyć. Poczytaj sobie.

Data: 2009-10-11 22:42:43
Autor: Piotr
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Sun, 11 Oct 2009 20:28:08 +0000 (UTC), abner napisał(a):

"Dawniej" oznacza oryginalne znaczenie tego słowa. Wtedy, gdy powstawały pierwsze parafie. Przykro mi - ale takie jest właśnie oryginalne znaczenie tego słowa: ciemniak.

Nie prawda, dawniej nie oznacza oryginalne.

 Dlaczego z resztą ma to oburzać, skoro parafianie są "stadem" a kapłan "pastarzem" i nikogo taka frazeologia nie razi?

Nie musisz mi wierzyć. Poczytaj sobie.

Czytałem i nic takiego z powyższego nie wynika. Parafianin to członek
parafii i tyle, a co sobie do tego racjonaliśc przez lata dopisali, to
inna sprawa. Piotr

Data: 2009-10-12 01:29:38
Autor: Grzegorz Z.
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:42:43 +0200, Piotr napisał(a):

[...]

Nie? To po co ta twoja krucjata przeciw postympowi? Może teraz jest właśnie tak jak być powinno - i na przykład powinno się
poustawiać automaty z prezerwatywami we wszystkich gimnazjach?

Data: 2009-10-12 08:30:16
Autor: Piotr
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Mon, 12 Oct 2009 01:29:38 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

[...]

A ty znowu gadasz do głosów we własnej głowie, zgrzesiu...
Piotr

Data: 2009-10-12 15:34:44
Autor: Grzegorz Z.
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Mon, 12 Oct 2009 08:30:16 +0200, Piotr napisał(a):

[...]

Ależ skąd! Kontekst twojej wypowiedzi wyłapuję!

Data: 2009-10-11 22:03:36
Autor: Grzegorz Z.
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Sun, 11 Oct 2009 21:54:23 +0200, Piotr napisał(a):

Dnia Sun, 11 Oct 2009 21:48:21 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

Widzisz Piotrze? Jest w czym wybierać. Ciekawe kogo ciemniakom przydzielą
tym razem? :)

Dlaczego ciemniakom?

Bo gdyby nie byli ciemniakami to nie utrzymywaliby tego szemranego
towarzystwa.

Śmieszą mnie za każdym razem te zmieniania zamków w świątyniach/na
plebaniach czy też ich "okupacje".

Śmieszy mnie ta wiara że następny ksiądz to już na pewno kryształ będzie.

Gdyby nie byli ciemniakami to po prostu dali by sobie spokój z tą szopką
zwaną religią.

Śmieszy mnie wiara w samą istotę boga żydów w ogólności, ale to już temat
na osobną dyskusję.

Data: 2009-10-11 22:12:45
Autor: Piotr
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:03:36 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

[...]

Aha. Czyli postymp to światło, a wiara w "żydowskiego boga" to
ciemnota. A w innych Bogów również?
Piotr

Data: 2009-10-11 22:19:25
Autor: Grzegorz Z.
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:12:45 +0200, Piotr napisał(a):

[...]

Nie weksluj na postymp. Co ma wspólnego postymp z ateizmem?

Wiesz kiedy pierwszego ateistę w Polsce zamordowano za jego przekonania?

Data: 2009-10-11 22:13:46
Autor: Andrzej Adam Filip
Jak nie pedofil - to pijak
"Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> pisze:
[...]

plebaniach czy teĹź ich "okupacje".

[...]

A podasz ile jest parafii w Polsce i w ilu z nich było coś podobnego w
najlepszym/najgorszym roku w ostatnich 10 latach? :-)

Takie "sporadyczne BUNTY parafian" zdarzają się z wręcz nużącą
regularnością ale skala tego zjawiska jest bardzo daleka od "masowości" po "uśrednieniu" w skali całego kraju.
[ będą wdzięczny za liczby (z podaniem źródeł) sugerujące że się mylę]

Oczywiście hierarchia kościelna wydaje się bać jak diabeł święconej wody
jakiejkolwiek oficjalnie sformalizowanej procedury usuwania proboszcza
przez parafian bo nawet jeśli takowa jest to jakoś nie słychać o jej
stosowaniu więc pewnie jest "skutecznie utajniona" :-)

Nie porzucaj wielkiej drogi dla malutkiej.
  -- Przysłowie cygańskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-10-11 22:20:27
Autor: Grzegorz Z.
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:13:46 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

[...]

A ilu w Polsce jest reżyserów skazanych za pedofilię też mam podać?

Data: 2009-10-11 21:56:17
Autor: awe
Jak nie pedofil - to pijak
No a opowiadac ze ksiadz tak wiele moze. Jak widac nie moze.
awe

Data: 2009-10-11 22:06:44
Autor: Andrzej Adam Filip
Jak nie pedofil - to pijak
"awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> pisze:
No a opowiadac ze ksiadz tak wiele moze. Jak widac nie moze.
awe

Jak widać ksiądz (proboszcz) czasem może przesadzić aż tak
niewiarygodnie bardzo że wystarczająco wielu parafian jasny szlag trafi :-)
[z praktyki wynika że część parafian jest praktycznie zawsze za księdzem]

Jesień jest szczodra, wiosna - skąpa.
  -- Przysłowie buriackie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-10-11 22:23:21
Autor: Piotr
Jak nie pedofil - to pijak
Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:06:44 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

Jak widać ksiądz (proboszcz) czasem może przesadzić aż tak
niewiarygodnie bardzo że wystarczająco wielu parafian jasny szlag trafi :-)
[z praktyki wynika że część parafian jest praktycznie zawsze za księdzem]

Przecie to ludzie, niektórzy kompletnie nie nadają się na to
stanowisko. I nie zawsze tak jest, że część parafian jest zawsze za
księdzem. Bacia mojej żony, kwintesencja katolstwa, jest tak wkurzona
na pazerność nowego proboszcza, że nawet ona jest za jego odsunięciem.
Piotr

Data: 2009-10-11 23:16:46
Autor: Andrzej Adam Filip
Jak nie pedofil - to pijak
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:
[...]

Ona wiec ona jest babcią przeciw ale parafia jest pewnie wystarczająco
duża żeby inna babcia była za :-)

Ja po prostu "po komunie" mam trwał i ciężką alergię na zwroty
klasy "wszyscy" i one budzą moją "automatyczną i odruchową niewiarę".
Preferuje zwroty "większość" w porywach do "znacząca/przygniatająca
większość".

Kobieta ukryje miłość przez czterdzieści lat, ale nie potrafi
ukryć złości i gniewu.
  -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-10-11 23:20:21
Autor: awe
Jak nie pedofil - to pijak

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:8kgfhnnvvqan.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

dokladnie tak jak z cyca byla dupa a nie socjalista, tak z tego ksiedza byl cyc a nie owczarz.
awe

Jak nie pedofil - to pijak