Jak nie zapłacić podatku Belki?

Data: 2009-06-04 03:38:02
Autor: mic49
Jak nie zapłacić podatku Belki?
Witajcie,

Pytanie jak w temacie - mam na przykł±d jak±¶ kwotę do zainwestowania,
niech to będzie 50 tys. S± sposoby na to, aby zainwestować to w lokatę
i Belki nie zapłacić? Kilka rachunków, przelewy między nimi?

Michał

Data: 2009-06-04 12:43:45
Autor: jijomo
Jak nie zapłacić podatku Belki?
mic49 pisze:

Pytanie jak w temacie - mam na przykłąd jakąś kwotę do zainwestowania,
niech to będzie 50 tys. Są sposoby na to, aby zainwestować to w lokatę
i Belki nie zapłacić? Kilka rachunków, przelewy między nimi?

4 konta oszczednosciowe w Eurobanku. Nie jest to wprawdzie lokata, ale zysk masz wiekszy niz na jakiejkolwiek lokacie bedacej obecnie w ofercie. Wada jest taka, ze moga Ci w kazdej chwili oprocentowanie zmienic, zaleta - w kazdej chwili mozesz pieniadze zabrac.

pzdr. jijomo

Data: 2009-06-04 13:15:33
Autor: Maverick
jijomo wrote:
mic49 pisze:

[...]

dodam tylko ze 14k z hakiem na kazde konto - i masz 6,06 bez belki.

Data: 2009-06-04 04:24:42
Autor: mic49
On 4 Cze, 13:15, Maverick <maveWYTNIJ_TO_I_TOric...@poczta.fm> wrote:
jijomo wrote:

> [...]

> pzdr. jijomo

dodam tylko ze 14k z hakiem na kazde konto - i masz 6,06 bez belki.

A możesz mi opisać ten mechanizm, bo jak 14 k, to mamy 848 zł rocznie,
czyli 70 zł miesięcznie, czyli 13 zł Belki?

Michał

Data: 2009-06-04 13:26:45
Autor: Maverick
jijomo wrote:
mic49 pisze:
[...]

70 pln miesiecznie czyli 2.3 dziennie.

Odsetki sa naliczane dziennie - jak w ciagu doby przekroczysz lub wyrownasz 2.5 do placisz belke. A wiec od 15k juz pewnie belka bedzie, i to jakies 40%

Data: 2009-06-04 04:28:19
Autor: mic49
On 4 Cze, 13:26, Maverick <maveWYTNIJ_TO_I_TOric...@poczta.fm> wrote:
mic49 wrote:

> [...]

Odsetki sa naliczane dziennie - jak w ciagu doby przekroczysz lub
wyrownasz 2.5 do placisz belke. A wiec od 15k juz pewnie belka bedzie, i
to jakies 40%- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Czyli co - pierwszy dzień 14k na pierwszym rachunku, potem drugiego
dnia przelew na drugi itd.? Albo ja czego¶ nie rozumiem?

Michał

Data: 2009-06-04 13:33:11
Autor: jijomo
mic49 pisze:

Czyli co - pierwszy dzień 14k na pierwszym rachunku, potem drugiego
dnia przelew na drugi itd.? Albo ja czegoĹ› nie rozumiem?

Wplacasz po 14 tysiecy na kazdy rachunek i nic wiecej nie robisz oprocz obserwowania odsetek. Az do czasu jak Ci tak narosna, ze bedzie blisko 15 tysiecy na jednym rachunku.

pzdr

Data: 2009-06-04 04:37:09
Autor: mic49
On 4 Cze, 13:33, jijomo <lost2usunma...@op.pl> wrote:
mic49 pisze:

> [...]

Wplacasz po 14 tysiecy na kazdy rachunek i nic wiecej nie robisz oprocz
obserwowania odsetek. Az do czasu jak Ci tak narosna, ze bedzie blisko

Aaaaa, i teraz już czaję. A napiszcie jeszcze - jak zaokr±gla się
podatek Belki? Tzn. jaki jest próg, że bank pobiera odsetki?

Data: 2009-06-04 13:43:16
Autor: Maverick
mic49 pisze:

[...]

Gdy odsetki > = 2.500000000

A wiec gdy masz 2.49 odsetek na kazdym koncie dziennie to znak ze musisz uwazac.

Data: 2009-06-04 22:20:59
Autor: Paweł

mic49 pisze:

> [...]

Wplacasz po 14 tysiecy na kazdy rachunek i nic wiecej nie robisz oprocz
obserwowania odsetek. Az do czasu jak Ci tak narosna, ze bedzie blisko

Aaaaa, i teraz juĹĽ czajÄ™. A napiszcie jeszcze - jak zaokrÄ…gla siÄ™
podatek Belki? Tzn. jaki jest prĂłg, ĹĽe bank pobiera odsetki?

podatek belki zaookragla sie do 1pln, czyli jesli bank doliczy
ci 2,49pln odsetek, to 19% od 2,49pln da 0,47pln i finalnie
po zaookragleniu 0pln.

w EB przy dziennej kapitalizacji doliczaja aktualnie 0,0606/365 salda,
czyli np. od 15000 dolicza 2,49. limit przy ktorym odsetki zaookragla
sie do 2,49 mozna wyznaczyck: 2,4(9)*365/0,0606 = 15057,75
zeby cyferki wygladaly ladnie :-) to rozklada sie na kazdym koncie
oszczednosciowym po 15000 i ustala z niego zlecenie stale
w wysokosci 2,49 np. na ror, badz oszczednosciowe, ktore jeszcze
nie dobilo do 15000.

Data: 2009-06-04 22:27:49
Autor: MarekZ
Użytkownik "Paweł" <root@127.0.0.1> napisał w wiadomości news:h09abg$gue$1achot.icm.edu.pl...

w EB przy dziennej kapitalizacji doliczaja aktualnie 0,0606/365 salda,
czyli np. od 15000 dolicza 2,49. limit przy ktorym odsetki zaookragla
sie do 2,49 mozna wyznaczyck: 2,4(9)*365/0,0606 = 15057,75

Źle to chłopie liczysz - w*ebiesz kogoś jeszcze w 40%-owy podatek...

Nie możesz brać do obliczeń 2,4(9) tylko co najwyżej 2,494(9)

Data: 2009-06-04 22:47:56
Autor: Paweł
MarekZ wrote:

[...]

tak, oczywiscie, za dlugo dzis w pracy siedzialem i mi sie zapis pokrecil.

Data: 2009-06-04 13:28:18
Autor: Maverick
jijomo wrote:
mic49 pisze:
[...]

Dokladne usmy sobie mozesz policzyc, ale lepiej wrzucic mniej i nie martwic sie odsetkami od odsetek - bo przekroczysz prog i nie zauwazysz - i bedzie -40%. Przy naliczaniu dziennym lepiej wrzucic 100 pln mniej i sie nie martwic.

Data: 2009-06-04 13:30:46
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 04 Jun 2009 13:26:45 +0200, Maverick napisał(a):

Odsetki sa naliczane dziennie - jak w ciagu doby przekroczysz lub wyrownasz 2.5 do placisz belke. A wiec od 15k juz pewnie belka bedzie, i to jakies 40%

Dla 15k nie będzie (tylko trzeba ustawić zlecenie by codziennie przelewało
na ROR albo inne KO 2,49zł).

--
Kojer

Data: 2009-06-04 13:35:06
Autor: jijomo
Robert Kois pisze:

Dla 15k nie będzie (tylko trzeba ustawić zlecenie by codziennie przelewało
na ROR albo inne KO 2,49zł).

Dokladniej zaczynaja sie gdzies po 15050. Ale jesli ma sie 50000, to lepiej chyba wplacic po 10000 na kazdy z 5 rachunkow i niech odsetki sie kumuluja.

pzdr. jijomo

Data: 2009-06-04 13:44:07
Autor: Maverick
Robert Kois wrote:
[...]

Mozliwe, nie liczylem - tak wiec kwoty podawane na oko.

Data: 2009-06-04 13:53:07
Autor: RobertS
Jak nie zapłacić podatku Belki?
Dla 15k nie będzie (tylko trzeba ustawić zlecenie by codziennie przelewało
na ROR albo inne KO 2,49zł).

Mozliwe, nie liczylem - tak wiec kwoty podawane na oko.

a czy przypadkiem nie mozna zrobic tak, ze odsetki beda doliczane do konta glownego a nie oszczednosciowego?

mam tak w przypadku lokat 7-dniowych...

RobertS

Data: 2009-06-04 13:59:25
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 04 Jun 2009 13:53:07 +0200, RobertS napisał(a):

[...]

Nie, ale wyklikanie zlecenia stałego co 1 dzień to nie problem. --
Kojer

Data: 2009-06-04 05:41:07
Autor: mic49
On 4 Cze, 13:59, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

> [...]
> konta glownego a nie oszczednosciowego?

Nie, ale wyklikanie zlecenia stałego co 1 dzień to nie problem.

Dzięki za informacje.

Data: 2009-06-04 13:04:40
Autor: GrassHopper
_Jak_nie_zapłacić_podatku_Belki?

Nie ma co kombinować, przy zyskach 50ty¶ kombinowanie żeby unikn±ć Belki jest nie warte zysków (za dużo roboty - za mało zysku). No chyba, że faktycznie kto¶ się pokusi o konto w Eurobanku na 6,06 z dzienn± kapitalizacj±, ale to i tak trzeba pilnować tego...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Podstawy Inwestowania i Oszczędzania
http://podstawy-inwestowania.pl/
--
Wiadomo¶ć wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://msp.money.pl

Data: 2009-06-04 06:06:49
Autor: mic49
_Jak_nie_zapłacić_podatku_Belki?
On 4 Cze, 15:04, "GrassHopper" <gh@WYTNIJ_TOpodstawy-inwestowania.pl>
wrote:
[...]

Co więc proponujesz?

Data: 2009-06-04 16:26:18
Autor: nobody
Jak nie zapłacić podatku Belki?
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1fc7886d-ec7b-41e8-a167-c713a3823eafr16g2000vbn.googlegroups.com...
wrote:
[...]

Zastanawiam sie dlaczego jakis bank nie przygotowal jeszcze oferty (np. podobnej do eurobanku z wieksza iloscia subkont oszczednosciowych). W ten sposob sciagneliby do siebie sporo kapitalu z rynku .....

Data: 2009-06-04 17:28:05
Autor: MarekZ
Jak nie zapłacić podatku Belki?
Użytkownik "GrassHopper" <gh@WYTNIJ_TOpodstawy-inwestowania.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h08gp8$hf5$1z-news.wcss.wroc.pl...

[...]

Naprawdę? A przy jakich zyskach jest warte wg Twojej opinii?

Data: 2009-06-04 18:31:11
Autor: u
[...]

Skoro 50 tys. to dla ciebie nic, to przelej mi codziennie na moje konto owe 50 tys.
Możesz sobie zatrzymać 19%

Podać numer konta? Kiedy pierwsza transza?

Data: 2009-06-04 19:46:52
Autor: GrassHopper