Jak niemiecki papież Pius XII pomagał dobijac więźniów Auschwitz

Data: 2009-12-24 13:20:20
Autor: sofu
Jak niemiecki papież Pius XII pomagał dobijac więźniów Auschwitz
W archiwach Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau znajdują się wspomnienia
byłego więźnia Ludwika Kryńskiego. Opowiadał jak po apelu i kolacji dla
SS-manów, o godz. 18, odbył się ponowny apel. Mimo srogiego mrozu więźniowie
musieli wysłuchać wygłoszonego w języku niemieckim orędzia papieża Piusa
XII. Zamarzły 42 osoby. Wielu więźniów załamało się psychicznie.

Więcej na :
http://wiadomosci.onet.pl/2101156,449,wigilie_w_obozie_auschwitz_srogie_kary_i_zwloki_pod_choinka,item.html

-- -- -- -

Nie dziwi nic!
Ciekawe czy ci zamarzajacy na mrozie wiezniowie przeczuwali wtedy słuchajac
"ciepłych" słów Piusa XII skierowanych do Wielkiego Narodu Niemieckiego że
nawija do nich przyszły świety? Czy raczej znienawidzili go z calego serca i
duszy zanim przestali oddychać i odeszli?

sofu

Data: 2009-12-24 08:13:22
Autor: Mariusz Merta
towarzyszu, macie problem z kojarzeniem przyczyn i s kutków
wg pańskiego sposobu pojmowania ten człowiek zginął z powodu istnienia
Świąt Bożego Narodzenia
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zginal-wieszajac-swiateczne-lampki,wid,11806474,wiadomosc.html
wygląda na to, ze w/w święta powinny zostać zakazane, żeby ludzie nie
ginęli...
a propos, w łagrach w zsrr wypędzano czasem więźniów w Boże Narodzenie
na apel...
i co ? w/w święta są winne temu że ludzie ginęli czy też nadgorliwość
pijanych strażników (ciekawe dlaczego tego dnia akurat pili)
Mariusz Merta

Data: 2009-12-24 21:03:07
Autor: sofu

Użytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie jestesm panskim towarzyszem panie Merta. Wypraszam sobie!
A co do przyczyn i skutków, to nie mam żadnych problemów z kojarzeniem ich.
To jasne, ze to nie Pius XII zarzadził słuchnie na trzaskajacym mrozie
swojego orędzia, ktore doprowadziło do smierci wielu osób.
Ale to Pius XII je wyglosił do Niemców i po niemiecku. Głownie do Niemców,
bo w tym czasie poza Szwajcaria prajktycznie nie istniały inne kraje gdzie
bylyby liczace sie diaspory niemieckie. I mówił ciepło po niemiecku do
narodu, ktory rozpetał i prowadził straszliwą antyludzka wojne światową.
Przemawiał ciepło do KRK w Niemczech, ktory poza wyjatkami poparł
hitlerowska wojne. Got mins um tradycyjnie nosili na pasach żołnierze armii
szatana. Tamtejszy kosciół Rz. Katolicki udowadniał, ze to hasło popiera. I
to nieprzypadek, ze dla mordowania ludzi hitlerowcy posłuzyli sie tym
niemieckim orędziem Piusa XII.
Chcieli pokazać więżniom, że nie ma dla nich zadnej nadziei, bo nawet papież
w chwili martyrologii  tych ludzi stoi po stronie katów. Wiekszej perfidii
nie mozna sobie wyobrazić, ale papiez Pius XII w tym im wydatnie pomógł
wyglaszajac je po niemiecku akurat i w formie jaka została uzyta.

A pan TOWARZYSZU Merta niech dwa razy pomysli, a najlepiej poczyta o swoim
:świetym" idolu zanim pan otworzy swoja buzie nazywajac kogos swoim
towarzyszem.  Radze poczytac o tym wybitnym słudze szatana, a wtedy byc moze
inaczej pan spojrzy na to oredzie i jego obozowy kontekst.

sofu

sofu

Data: 2009-12-25 00:23:05
Autor: swstr
[...]

siedzisz w zasranym ciepelku i sie madrzysz kompletnie nie majac pojecia ani
nawet jakiegokolwiek wyobrazenia co to jest wojna , nie wspominajac juz nawet o
tym co robiono ze stoczniowcami w latach 80 podczas przesluchan

kim ty jestes zeby oceniac co bylo w obozach z perspektywy 70lat !!!

Jak niemiecki papież Pius XII pomagał dobijac więźniów Auschwitz

za taki cytat trzeba by cie wyslac 70 lat wstecz , jak bys dostal kromke chleba
na dzien to bys sie madrzyl , pokory chlopie troche

Data: 2009-12-25 00:42:38
Autor: sofu

Użytkownik "swstr" <swstrWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

chleba
na dzien to bys sie madrzyl , pokory chlopie troche

Skieruj swoje żale do redakcji wiadomosci onetu.
I przestań pić to gówno które ci mózg zaciemnia, bo nie wiadomo o co ci
chodzi?

sofu

Jak niemiecki papież Pius XII pomagał dobijac więźniów Auschwitz