Jak obliczyć pensję za niepełny miesiąc?

Data: 2010-06-14 18:49:49
Autor: tomjas
Jak obliczyć pensję za niepełny miesiąc?
Witam.
Pytanie pewnie banalne. Jak obliczyc pensję za niepełny miesiąc.
Przykład:
Podpisuję umowę 9 czerwca. Czy należy mi się 16/21 pensji (tyle dni
roboczych przepracowanych) czy 21/31 (tyle dni w mies od podpisania
umowy). Na chlopski rozum liczylbym dni robocze. Czy może oblicza się
ile dni przepracowanych - od tego pensja brutto i z niej podatek (przy
mniejszej ilosci dni przepracowanych brutto bedzie niższe i wtedy netto
może być relatywnie wyższe)? Pytanie bierze się stąd, ze ostatnio
pracowałem w jednej firmie i w podobny sposób próbowałem obliczyć pensję
i nijak się nie zgadzało. Dodam, że na szczęście na moją korzyść:)
Z góry dzięki i pozdrawiam.

Data: 2010-06-15 00:40:56
Autor: elephanto
W dniu 2010-06-14 20:49, tomjas pisze:
[...]

W przypadku rozpoczecia zatrudnienia w trakcie miesiaca i przy zalozeniu stalej pensji miesiecznej, dzielisz te ustalona pensje brutto ktora bys dostal, gdybys pracowal caly miesiac i dzielisz przez liczbe godzin do przepracowania w danym miesiacu (dla czerwca 2010 : 168h).  otrzymana kwote (zaokraglona do pelnych groszy) mnozysz przez liczbe godzin nieprzepracowanych. Wynik odejmujesz od pensji brutto.

Np.
Zatrudnienie w stalej pensji miesiecznej 3000zl/mc od 9 czerwca wlacznie.

3000/168=17,86
17,86*(8*5)=714,40  // 8h pracy dziennie; 5 dni roboczych czerwca bez zatrudnienia.

3000-857,28=2285,28zl brutto.

--
Adam

Jak obliczyć pensję za niepełny miesiąc?