Jak odkrecic zapieczone pedaly?

Data: 2016-03-07 17:16:59
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
Przy wymianie przedniego napędu, od starych korb nie daj± się odkręcić pedały (serwis dzwonił, że nie daje rady, może wol± zadzwonić niż co¶ urwać/złamać).
Zastanawiam się nad podgrzaniem korb ręcznym elektrycznym Steinelem, na zdrowy rozum aluminium korby ma większ± rozszerzalno¶ć ciepln± niż stalowa o¶ pedału i 'powinno' pój¶ć.
Kto¶ z Was borykał się z podobnym problemem?
Jaki¶ inny pomysł?
W nieużywanym Romecie ATB z lat 80-tych mam niezłe pedały (chyba s± na łożyskach maszynowych, kręc± się jak perpetuum mobile ;)) trzymam go daleko - jest szansa, że gwint rometowskich pedałów (nie tylko srednica, ale skok i inne parametry) był taki sam, jaki obecnie jest w Shimano grup Alivio/Deore?

Data: 2016-03-07 19:48:22
Autor: __Maciek
Mon, 7 Mar 2016 17:16:59 +0100  ±ćęłń󶼿 <nie@dla.spamerow> napisał:

Kto¶ z Was borykał się z podobnym problemem?

Nie. Bardzo ważne jest, aby gwinty pedałów przed montażem posmarować
smarem. Może być np. ŁT43 czy inny towot. Dzięki temu się nie
zapiecze.

Podgrzanie to dobry pomysł, powinno się udać.

[...]

Tak. Kto¶ tu już pisał, że gwint pedałów, to najbardziej stabilny
standard w rowerach i nawet do roweru sprzed stu lat mógłby¶ wkręcić
jakie¶ SPDy.

Data: 2016-03-08 10:06:36
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
Gdyby trzeba było kupić nowe pedały (nawet do czasu odkręcenia starych), to co my¶licie o pedałach składanych:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=składane&search_scope=category-251545
Lubię wozić rower w samochodzie (kombi), wystaj±ce pedały naprawdę przeszkadzaj± (ryzyko uszkodzenia tapicerki), ale to 'składanie' na oko dużo nie zmienia, może na podróż pedały lepiej po prostu odkręcać od korb?

-- -- -
gwint pedałów to najbardziej stabilny standard w rowerach i nawet do roweru sprzed stu lat mógłby¶ wkręcić jakie¶

Data: 2016-03-08 13:58:22
Autor: Olivander
W dniu wtorek, 8 marca 2016 10:19:25 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
może na podróż pedały lepiej po prostu odkręcać od korb?
Gdy pakuję rowerek do walizki, odkręcam pedały i wkręcam od wewn±trz. Smarowane i często odkręcane nie zapiekaj± się. Nawet nie mam specjlnego klucza do pedałów z hartowanego superaluminium (choć już kilka razy składałem zamówienie u ¶w.pam. Mikołaja), zwykły płaski blaszak wystarczy. Do samochodu nie składam pedałów. A prócz rowerka w niedużym bagażniku mam kolo zapasowe, trójk±t, narzędzia, kalosze, i miejsce na 50kg wór ziemniarów :-)

Data: 2016-03-08 21:17:55
Autor: PeJot
W dniu 2016-03-08 o 10:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Lubię wozić rower w samochodzie (kombi), wystaj±ce pedały naprawdę przeszkadzaj± (ryzyko uszkodzenia tapicerki), ale to 'składanie' na oko dużo nie zmienia, może na podróż pedały lepiej po prostu odkręcać od korb?

Przy korbach aluminiowych odradzałbym takie sztuczki, z uwagi na zużycie gwintu.

Też często wożę rowery w kombi. 2-3 sztuki MTB po zdjęciu kół mieszcz± się w poprzek samochodu, siodłem do dołu.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2016-03-09 10:35:38
Autor: Andrzej Ozieblo
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
W dniu 2016-03-08 o 10:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Gdyby trzeba było kupić nowe pedały (nawet do czasu odkręcenia starych), to co my¶licie o pedałach składanych:

Niestety nie sa zbyt trwale. Podparcie jest na dwoch, blisko osadzonych lozyskach. Moje po ok. 3000 km sa do wymiany. Moze te bardzo markowe sa solidniejsze. Natomiast sa rzeczywiscie wygodne przy wozeniu roweru.

Data: 2016-03-07 20:46:49
Autor: PeJot
W dniu 2016-03-07 o 17:16,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Oczywi¶cie. Metod± które nigdy mnie nie zawiodła, jest *solidne imadło ¶lusarskie*, w którym zaciska się o¶ pedału, w miejscu gdzie s± podfrezowania na klucz 15. Czasem konieczny jest demontaż pedału z osi. Te podfrezowania obkładam dwoma kluczami imbusowymi 6, które robi± za dystanse i cało¶ć ¶ciskam w imadle. Kręci się korb±, byle w odpowiedni± stronę.

[...]

Tak. To jest jeden z najstarszych standardów w rowerach, nie ruszony od jego wymy¶lenia, choć w BMXach czasem pojawia się co¶ innego.

Data: 2016-03-08 02:00:20
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 7 marca 2016 18:01:10 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:

[...]

Jak najbardziej, bez problemu wkręciłem ubijaki do starego Waganta:
http://rmikke-input.blogspot.de/2009/04/pimp-my-wagant.html

Data: 2016-03-08 10:59:05
Autor: ToMasz
W dniu 07.03.2016 o 17:16,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

krociotko: ratujesz pedaly czy korby?

Data: 2016-03-08 12:24:56
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
Ratuję pedały, ale korby mógłbym pu¶cic na aledrogo od 1 zł na czę¶ci, więc niekoniecznie chcę te korby ci±ć.
Nie wiem, czy pistolet elektryczny na gor±ce powietrze nie uszkodzi powierzchni aluminium?
Normalnie aluminium jest polerowane i po polerowaniu lakierowane [bezbarwnie], lakier nie wytrzyma wysokiej temperatury.

-- -- -
krociotko: ratujesz pedaly czy korby?

Data: 2016-03-08 13:46:12
Autor: Olivander
W dniu wtorek, 8 marca 2016 10:59:07 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
W dniu 07.03.2016 o 17:16,  ±ćęłń󶼿 pisze:
> Zastanawiam się nad podgrzaniem korb ręcznym elektrycznym Steinelem
> Kto¶ z Was borykał się z podobnym problemem?
owszem. to jest standard korb alu.
dawniej używano rowerów dłużej niż dzisiejsze "spoueczeństwo koń sumentów"
i s± stare dobre, proste, metody
krociotko: ratujesz pedaly czy korby?
i to jest wła¶ciwie postawione pytanie.
( niemal jak przy porodzie :-))

trzeba próbować ratować obie rzeczy, ale bez strat może się nie obej¶ć.
agresywna chemia na gwinty, plus smary, potem imadła i żabki.

Zbyt mocny chwyt może dać uszkodzon± platformę, ale jeszcze czę¶ciej zbyt mocny skręt da zniszczony gwint korby.

Ale to jest DOPUSZCZALNA strata. Uszkodzony gwint da się naprawić,
narzynaj±c większy i wstawiaj±c stalow± wstawkę, której nazwy nie pamiętam, ale ona ma wewn±trz standardowy gwint rowerowy, a na zewn±trz ten większy ratunkowy. Te wstawki miewaj± warsztaty, ale można tez je kupić na Allegro i eBay, s± tanie. Gwintarka jest droższa, ale do połknięcia dla amatora garażowego, choć pro¶ciej gwintowanie zlecić. Mi to zrobił Rowerek@Sopot, polecam go¶cia, szybki nie jest, ale jest dobry..

Nie wiedziałem o tym, gdy ratowałem mojego leciwego Steigera. (Dzi¶ ma nowe życie jako ostre koło, z przednim kołem w słoneczko, przełożeniem, 52x16x28,5", monstrum-spacerówka. Raz go chciał ukra¶ć jeden żul i nie dał rady nim ruszyć.) Nie wiedz±c że to przetarty szlak zeszlifowałem czę¶ć korby by dobrać się do osi pedału. Męka, udręka. A parę dni potem znalazłem jaki¶ poradnik w sieci i to okazała się banalnie łatwa procedura, jak się j± zna. Podgrzanie też bym spróbował, elektryczne pewnie najlepsze, mi polecano acetylen. Delikatnie, a jednak z grubej rury.

Potwierdzam, że gwint pedału to szczególnie rozpowszechniony standard.. Nawet Ukrainy i Urale miały ten sam co dzisiejsze cywilizowane marki. I moja rada, rozważył bym zmianę serwisu. Twój to może być raczej sprzedaż i montownia nówek, niż Warsztat.

Data: 2016-03-09 10:44:36
Autor: ToMasz
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
I moja rada, rozważył bym zmianę serwisu. Twój to może być raczej sprzedaż i montownia nówek, niż Warsztat.

pozwólcie że stanę w obronie warsztatu.
odkręcenie pedałów to 3 min z kluczem 15. jak się nieda to się nie odkręca. oficjalnie. tu warsztat przez duże "W" powinien zastanowić się, po kija klient chce to rozkręcić. je¶li jedno i drugie jest sprawne? To nie jest "cennikowa" czynno¶ć. Dla warsztatów przez duże W istniej± "knify" pozwalaj±ce odkręcić  szybko takie "zapieczenie" w przypadku uszkodzenie i złomowania jednego z elementów. wtedy klient który kupuje i wymienia albo pedały albo korby, nawet nie jest informowany że co¶ było nie teges. ale ratowanie jednocze¶nie korb i pedałów? na to niema knifów i procedur. Więc musz± odpu¶cić, albo skasować dużo pieniędzy. to samo jest ze sztyc± i ram±. wyjmę każd±, ale poleci na złom.
ToMasz

PS zakładam że maj± 15stkę do pedałów, a nie 15sttkę za 9.99  z zestawu narzędzi praktiker
PPS korby 3 rzędowe kosztuj± 30zł. przyzwolite, klasy shimano 131, 80zł. pedały na łożyskach. 10. na porz±dnych łożyskach i super twadej osi - 60. Co my tu "rozkręcamy"? deorki?

Data: 2016-03-09 11:24:02
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
Je¶li chodzi o pedały (Bontrager, w detalu niedostępne) to chciałbym je zostawić (przełozyć na nowe korby), aby rower był jak najbardziej zbliżony do oryginału, a nie jak "garażowy składak" ;-o
A potrzebuję co¶ "na dzi¶", żeby z serwisu wrócić rowerem, a nie "z rowerem" ;-)
"Na szybko" kupię składane:
http://swiatroweru.com.pl/item.php?show=product&pid=3576
to będzie taka ciekawostka, chyba montuj± je w składakch Rometu:
Próbowałem ruszyć (klucz + młotek) pedały z piwnicznego Rometa ATB (stal w stali?), zero reakcji...
Podobnie w nowszym, ale jednak 10-letnim Giancie (stal w aluminium?), zero reakcji...
No chyba, że nie w tę stronę próbuję kręcić ;-)))

-- -- -
Co my tu "rozkręcamy"?

Data: 2016-03-09 11:39:46
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-03-09 o 11:24,  ±ćęłń󶼿 pisze:

"Na szybko" kupię składane:
http://swiatroweru.com.pl/item.php?show=product&pid=3576

Popatrz, popatrz, wlasnie kupilem takie same, ale gdzie indziej.

[...]

Lewy pedal ma lewy gwint, prawy - prawy. Prawy tzn. taki, ze krecac w prawo - wkrecasz.

Naodkrecalem sie w zyciu mnostwo pedalow i nigdy nie mialem z tym wiekszych problemow. Dlugi plaski 15 i energiczny ruch w dobra strone.

Data: 2016-03-09 12:11:23
Autor: Albert Stonoga
W dniu 09.03.2016 o 11:39, Andrzej Ozieblo pisze:
Naodkrecalem sie w zyciu mnostwo pedalow i nigdy nie mialem z tym
wiekszych problemow. Dlugi plaski 15 i energiczny ruch w dobra strone.

Dobre imadło i dĽwignia - czasami ponadmetrowa. I odkręcamy poooowoli. Jak nie idzie, próbujemy z dłuższ± dĽwigni± :)

Albert Stonoga

Data: 2016-03-09 12:24:45
Autor: bans
W dniu 2016-03-09 o 11:39, Andrzej Ozieblo pisze:

Lewy pedal ma lewy gwint, prawy - prawy. Prawy tzn. taki, ze krecac w
prawo - wkrecasz.

Ja nie jestem w stanie tego nigdy zapamiętać :)
Łatwiej mi zapamiętać że pedały odkręca się kręc±c kluczem do tyłu roweru :)

--
bans

Data: 2016-03-09 12:31:47
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
Próbowałem to sobie wyobrazić tak, że jak będziemy pedałować - i np. zastoi się łożysko w pedale - to pedały powinny się same wkręcać.
No i chyba waliłem w zł± stronę ;-))

-- -- -

Data: 2016-03-11 08:32:59
Autor: cytawa
±ćęłń󶼿 pisze:
Próbowałem to sobie wyobrazić tak, że jak będziemy pedałować - i np. zastoi się łożysko w pedale - to pedały powinny się same wkręcać.
No i chyba waliłem w zł± stronę ;-))

Zle sobie wyorazales, ale nie martw sie to jest paradoksalna sutuacja. pedaly sie dokrecaja, gdy lozysko jest sprawne. Nie podejmuje sie tego wyjasniac ale tak jest. Natomiast gdy lozysko sie zatrze to pedaly sie odkrecaja.

Jan Cytawa

Data: 2016-03-11 10:20:20
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
O żesz Ty...
Rodzaj przekładni planetarnej?
Nie wpadłem na to.
A jeżeli łożysko jest toczne??

-- -- -

Data: 2016-03-09 16:30:53
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-03-09 o 12:24, bans pisze:

[...]

Latwo zapamietac: prawy pedal - prawy gwint (czyli wkrecanie zgodne z kierunkiem wskazowek zegara), lewy - lewy gwint (wkrecanie przeciwne do kierunku wskazowek zegara). No chyba, ze wkrecasz od drugiej strony :) Np. do transportu.

Data: 2016-03-10 07:57:22
Autor: bans
W dniu 2016-03-09 o 16:30, Andrzej Ozieblo pisze:

Latwo zapamietac: prawy pedal - prawy gwint (czyli wkrecanie zgodne z
kierunkiem wskazowek zegara), lewy - lewy gwint (wkrecanie przeciwne do
kierunku wskazowek zegara).

Zaręczam ci że to nie jest łatwe do zapamiętania.

--
bans

Data: 2016-03-10 08:32:31
Autor: twistedme
W dniu 2016-03-10 o 07:57, bans pisze:
[...]

Też tak masz, że w teorii wszystko wiadomo a jak się staje z kluczem czy ¶rubokrętem, to zdarza mi się zgłupieć w któr± stronę trzeba kręcić? :)

Data: 2016-03-10 08:40:15
Autor: bans
W dniu 2016-03-10 o 08:32, twistedme pisze:

Też tak masz, że w teorii wszystko wiadomo a jak się staje z kluczem czy
¶rubokrętem, to zdarza mi się zgłupieć w któr± stronę trzeba kręcić? :)

Nie, chodzi o inne zjawisko - gdy mi kto¶ pokaże czym różni się np. sosna od ¶wierku to widzę różnicę, ale pół godziny póĽniej postawiony przed takimi drzewami znów ich nie rozróżniam...

--
bans

Data: 2016-03-10 09:09:19
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-03-10 o 08:40, bans pisze:

Nie, chodzi o inne zjawisko - gdy mi kto¶ pokaże czym różni się np.
sosna od ¶wierku to widzę różnicę, ale pół godziny póĽniej postawiony
przed takimi drzewami znów ich nie rozróżniam...

Tez tak mam. Ale ja to nazywam staroscia. :) Co prawda mam tak od dziecka, ale dobrze znalezc sobie usprawiedliwienie. W szczegolnosci podatny jestem na tzw. "bł±d czeski", czyli alternatywe. Sa dwie rzeczy do wyboru i nie jestem w stanie zapamietac na dluzej tej poprawnej. Np. "lękotka" i "ł±kotka" - ta od kolan. Za cholere nie zapamietam, ktora jest bardziej poprawna (bo podobno obie sa poprawne, ale jedna bardziej). Mozna przyjac, ze ta od "ł±ki", to dobre skojarzenia, ale potem zapominam, czy ma byc ta od "ł±ki" czy wrecz przeciwnie. :)

Ale z pedalami jest latwiej bo logicznie. Prawy to prawy, lewy to lewy. No i trzeba tylko zapamietac kierunek obrotu wskazowek zegara. :) Oczywiscie tez czasem mam klopoty z kierunkiem krecenia sruby, ale znajduje sie wtedy w sytuacji trudnej do zidentyfikowania kierunku, np. skulony pod samochodem.

Data: 2016-03-10 10:31:24
Autor: bans
W dniu 2016-03-10 o 09:09, Andrzej Ozieblo pisze:

Tez tak mam. Ale ja to nazywam staroscia. :) Co prawda mam tak od
dziecka, ale dobrze znalezc sobie usprawiedliwienie.

Też to mam od dziecka.

Ale z pedalami jest latwiej bo logicznie. Prawy to prawy, lewy to lewy.

Tak, tylko że u mnie problem polega nie na tym co ma jaki gwint, tylko co oznacza "prawy gwint" a co "lewy" :))) Nie jestem w stanie zapamiętać który to jest ten "standardowy". Czy "lewy" oznacza odkręcanie w lewo, czy dokręcanie w lewo?  :)

Dlatego wolę jednoznaczne "do tyłu roweru".

--
bans

Data: 2016-03-10 10:38:19
Autor: kawoN
W dniu 10.03.2016 o 10:31, bans pisze:

[...]

Ciekawe przypadki koledzy przedstawiacie :-)

Dla mnie "do tyłu roweru" jest do¶ć niejednoznaczne :-)

Cóż - mózg to wspaniały organ.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-03-10 10:47:48
Autor: bans
W dniu 2016-03-10 o 10:38, kawoN pisze:

Dla mnie "do tyłu roweru" jest do¶ć niejednoznaczne :-)

No ale jakie¶ powody tej niejednoznaczno¶ci podaj, jak już tak analizujemy :)

Zapewne chodzi ci o to czy do tyłu "góra" czy "dół" - ja jako¶ odruchowo zakładam że "góra" ;)

--

bans

Data: 2016-03-10 11:16:14
Autor: kawoN
W dniu 10.03.2016 o 10:47, bans pisze:

Zapewne chodzi ci o to czy do tyłu "góra" czy "dół" - ja jako¶ odruchowo
zakładam że "góra" ;)

W rzeczy samej :-)
Takie same założenia zostały poczynione
przy "gwincie prawym" i "lewym".
Cóż - ja mam wykształcenie techniczne
i nawet robiłem projekty gwintów :-)
Dlatego zapewne definicja naukowa nie sprawia
mi żadnego problemu.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-03-10 11:25:58
Autor: bans
W dniu 2016-03-10 o 11:16, kawoN pisze:

Cóż - ja mam wykształcenie techniczne

Ja też :P

Dlatego zapewne definicja naukowa nie sprawia
mi żadnego problemu.

Jak widać - to niesłuszna hipoteza ;)

--
bans

Data: 2016-03-26 08:55:09
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
Upewnijcie mnie jeszcze, jaki gwint maj± ¶ruby z łbami (na klucz imbusowy) mocuj±ce korby do osi suportu.
To s± prawe gwinty, i dla lewej i dla prawej korby (octalink jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie)?
Próbuję zdj±c praw± korbę z blatami i ¶ruba za ch... nie chce ani drgn±ć, odkręcam w lewo.

-- -- -

Data: 2016-03-26 10:45:13
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
Uff, wzi±łem lagę 1,5 metra i poszło, ze skrzypieniem ;-))

-- -- -
Próbuję zdj±c praw± korbę z blatami i ¶ruba za ch... nie chce ani drgn±ć, odkręcam w lewo.

Data: 2016-03-11 08:38:36
Autor: cytawa
bans pisze:

Nie, chodzi o inne zjawisko - gdy mi kto¶ pokaże czym różni się np.
sosna od ¶wierku to widzę różnicę, ale pół godziny póĽniej postawiony
przed takimi drzewami znów ich nie rozróżniam...

Zapamietaj sobie: kazda sosna, (nawet kosodrzewina) ma podwojne szpilki a swierk pojedyncze.
Gorzej jest jak odroznic swierk od jodly.

By nie bylo OT siadz na rower i pojedz do lasu. :)

Jan Cytawa

Data: 2016-03-11 08:55:54
Autor: bans
W dniu 2016-03-11 o 08:38, cytawa pisze:

Zapamietaj sobie: kazda sosna, (nawet kosodrzewina) ma podwojne szpilki
a swierk pojedyncze.

NajwyraĽniej nie rozumiesz mojego problemu bo próbujesz to wytłumaczyć :)))

W tej chwili jest to dla mnie banalne: sosna - podwójne szpilki, ¶wierk
- pojedyncze.

A jutro biegnę sobie na Klimczok i patrz±c na jakiego¶ iglaka będę kombinował: "Zaraz, to sosna ma podwójne szpilki czy ¶wierk?"

:P

--
bans

Data: 2016-03-11 09:06:46
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-03-11 o 08:55, bans pisze:

A jutro biegnę sobie na Klimczok i patrz±c na jakiego¶ iglaka będę
kombinował: "Zaraz, to sosna ma podwójne szpilki czy ¶wierk?"

I to jest to. Mam to samo. Bans, mysle ze to jakis defekt. Na szczescie maly i niegrozny. :)

Data: 2016-03-11 09:44:46
Autor: kawoN
W dniu 11.03.2016 o 09:06, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

To pewnie efekt metody nauczania poprzez definicje.
Czyli co¶ czym stały szkoły, które kończyli¶my.
I co było wszędzie dookoła nas, każdy kto co¶ tłumaczy
robi to poprzez wymy¶lenie jak najlepszej (w jego mniemaniu)
definicji.

Nowe metody stawiaj± na różnorodno¶ć metod nauczania
w zależno¶ci od jednostki. Aczkolwiek ¶miałbym twierdzić, że
albo nie s± skuteczne, albo nie s± stosowane :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2016-03-11 10:09:54
Autor: Andrzej Ozieblo

To mi przypomina Szwejka i jego slynna lokomotywe. :) http://w-zaciszu-biblioteki.blogspot.com/2012/07/jak-zapamietac-duze-liczby-czyli.html

Data: 2016-03-11 09:46:34
Autor: borsuk
W dniu 2016-03-11 o 09:06, Andrzej Ozieblo pisze:
  mysle ze to jakis defekt. Na szczescie
maly i niegrozny. :)

Nieodróżnianie ¶wierka od sosny to poważny defekt - co¶ w rodzaju daltonizmu :)

Data: 2016-03-11 10:03:25
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 11 Mar 2016 09:06:46 +0100, Andrzej Ozieblo napisał(a):

[...]

Hej, chłopaki! Jak wy trafiacie do domu? :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-03-11 10:41:31
Autor: bans
Jak odkrecic zapieczone pedaly?

Hej, chłopaki! Jak wy trafiacie do domu? :)

Wiesz, powrót do domu ćwiczę codziennie (no, prawie ;)

Gdybym interesował się np. drzewami i codziennie miał z tym tematem do czynienia - zapamiętałbym. Ale ponieważ nie zaprz±tam sobie nimi głowy to informacja o ilo¶ci szpilek wylatuje mi z głowy od razu.

--
bans

Data: 2016-03-11 22:04:53
Autor: Piotr aka dracorp
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
Dnia Fri, 11 Mar 2016 09:06:46 +0100, Andrzej Ozieblo napisał(a):

I to jest to. Mam to samo. Bans, mysle ze to jakis defekt. Na szczescie
maly i niegrozny. :)
A mi się wydaje że to jest normalne. Jak znajdziesz jakieś uzasadnienie lub sposób na zapamiętanie to zostanie w głowie. W głowie informacje też trzeba poindeksować.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-10 10:09:42
Autor: mbut
W dniu 10.03.2016 o 07:57, bans pisze:
[...]

Co za problem z zapamiętaniem. Prawy pedał , prawa noga a więc gwint prawy. Zakręcamy w prawo, i w czym jest problem?

Data: 2016-03-12 11:36:08
Autor: PeJot
[...]

Wystarczy mieć pod ręk± stare pedały jak wzór kierunku.

Data: 2016-03-19 14:45:15
Autor: ±ćęłń󶼿
Wielkosc (rozmiar) pedalów platformowych
Jednak nie zdecydowałem się na składane (kto¶ pisał, że te Wellgo szybko mu się rozleciały) i zamówiłem VP-196 (na łożyskach maszynowych) oraz FP-979 (ponoć na kulkach), obydwa do¶ć budżetowe i najbardziej podobne do poprzednich oryginalnych.
Te FP-979 to z wygl±du klon moich oryginalnych pedałów w GF.
Niestety tylko z wygl±du, bo FP-979 kręc± się jak koła od traktora z wsypanym piachem, jestem podłamany nędzn± jako¶ci± łożyskowania, w nocy to by mnie chyba zatrzymali za zakłócanie spokoju ;-))
Dla odmiany VP-196 s± leciutkie i dobrze równo niemal bezgło¶nie się kręc±, ale wydaj± mi się strasznie małe, s± o parę centymetrów węższe i krótsze od FP (klona dotychczasowych).
Sama platforma jest o jakie¶ 2 cm bliżej korb, w tym bliżej przedniej tarczy (pedał FP ma krótsz± wystaj±c± o¶) i my¶lę, że przez to spodnie mog± się łatwiej wkręcać w łańcuch (jeżdżę miejsko w "cywilnych" luĽnych ciuchach i z niektórymi spodniami niestety bywały problemy), do tego wydaje się, że mniejsza platforma nie daje pełnego oparcia dla stopy (podeszwy buta).
VP oferuje także inne modele pedałów "dużych" (czyli takich jak u innych normalnych).
Kurczę, co o tym my¶licie, jaki rozmiar platform jest lepszy?

-- -- -

Data: 2016-03-19 10:01:27
Autor: zbrochaty
Wielkosc (rozmiar) pedalów platformowych
Kurczę, co o tym my¶licie, jaki rozmiar platform jest lepszy?

Sympatyczny Kolego ˇ-Ę,
My kurcze my¶limy, że najlepszy rozmiar platform jest taki jaki Ci pasuję :)
Duże, małe, ¶rednie - sam wybierz
PójdĽ do sklepu, weĽ do ręki, pokręć i zobacz...
Rekomendujemy Ci czerwone, bo s± najszybsze, wkręć je w  o d p o w i e d n i ±  stronę i jeĽdzij i już nie pisz :)

Czerwone pedały ułatwiaj± :)
- wchodzenie na rower z dzieckiem w foteliku
- znakomicie poprawiaj± technikę wjazdu pod krawężnik z dzieckiem w foteliku
- nie zawadzaj± o dwustronn± nóżkę Pletcher Twin
- s± kompatybilne z napędem 1500-100-900
- znakomicie napędzaj± wózek na zakupy

Pamiętaj tylko aby czy¶cic je bardzo często maszynk± do czyszczenia łańcucha, a będziesz zadowolony :)

Data: 2016-03-19 22:06:36
Autor: borsuk
Wielkosc (rozmiar) pedalĂłw platformowych
W dniu 2016-03-19 o 18:01, zbrochaty@gmail.com pisze:
.... jeĽdzij i już nie pisz :)

Człowiek stara się jak może żeby grupa nie upadła, a kolega zbrochaty tego nie docenia :)
Tematy poruszane przez ±...ż s± niepowtarzalne, czyżby zbrochaty należał do tych, którzy lubi± tylko te piosenki, które znaj± :)

Data: 2016-03-21 07:59:47
Autor: bans
W dniu 2016-03-19 o 22:06, borsuk pisze:

Tematy poruszane przez ±...ż s± niepowtarzalne,

I najzabawniejsze jest to że go¶ć w ogóle nie reaguje na krytykę, można go flekować do woli, a on nic :)))

--
bans

Data: 2016-03-20 09:05:22
Autor: ±ćęłń󶼿
Wielkosc (rozmiar) pedalów platformowych
Wczoraj próbowałem kupić siodełko, w sklepie rowerowym, i to był bł±d: młokos odmówił rozpakowania jakiegokolwiek, a nawet z ciężkim bólem na twarzy zdejmował opakowania z wieszaka.

Jak pisałem, mam już dwie nowe pary pedałów i ile jeszcze mam zamówić, żeby trafić na dobre - szerokie, dobrze łożyskowane, pasuj±ce wygl±dem (chcę srebrno-czarne, no taki kaprys, lub... czerwone ;)) ???
Przekopałem fora i 'trend' jest w kierunku pedałów szerokich (żeby stopa miała wygodne oparcie), a cienkich (niskich), do tego lepsze modele s± nieco wklęsłe (podeszwa buta przy nacisku nie jest płaska).
Na czerwone też zwróciłem uwagę (czerwono-srebrna rama), ale najszybsze s± niebieskie ;-)

-- -- -
PójdĽ do sklepu, weĽ do ręki, pokręć i zobacz.
Duże, małe, ¶rednie - sam wybierz
My kurcze my¶limy, że najlepszy rozmiar platform jest taki jaki Ci pasuje

Data: 2016-03-20 09:58:06
Autor: PeJot
W dniu 2016-03-20 o 09:05,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Wczoraj próbowałem kupić siodełko, w sklepie rowerowym, i to był bł±d: młokos odmówił rozpakowania jakiegokolwiek, a nawet z ciężkim bólem na twarzy zdejmował opakowania z wieszaka.

Skre¶l sklep z listy dostawców. Dobór siodła do d4, jeżeli ma służyć do czego¶ więcej niż tylko do jazdy po bułki, to *nie* bułka z masłem.

Data: 2016-03-20 10:40:33
Autor: Piotr aka dracorp
Wielkosc (rozmiar) pedalów platformowych
Dnia Sun, 20 Mar 2016 09:58:06 +0100, PeJot napisał(a):

Skreśl sklep z listy dostawców. Dobór siodła do d4, jeżeli ma służyć do
czegoś więcej niż tylko do jazdy po bułki, to *nie* bułka z masłem.
Jep, sam szukam znowu sklepu gdzie można by było przymierzyć siodło. Niestety się jeszcze z takim nie spotkałem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-20 11:49:48
Autor: PeJot
W dniu 2016-03-20 o 11:40, Piotr aka dracorp pisze:

Jep, sam szukam znowu sklepu gdzie można by było przymierzyć siodło.
Niestety się jeszcze z takim nie spotkałem.

Zapytaj o możliwo¶ć zwrotu, proponuj±c jednocze¶nie że zamontujesz siodło z użyciem podkładek z blachy z puszki.

Data: 2016-03-20 11:26:41
Autor: ±ćęłń󶼿
Wielkosc (rozmiar) pedalów platformowych
Al. Waszyngtona 41, skre¶lam ;-))

-- -- -
Skre¶l sklep z listy dostawców.
Dobór siodła do 4d, jeżeli ma służyć do czego¶ więcej niż tylko do jazdy po bułki, to *nie* bułka z masłem.

Data: 2016-03-20 10:39:32
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sun, 20 Mar 2016 09:05:22 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Jak pisałem, mam już dwie nowe pary pedałów i ile jeszcze mam zamówić,
żeby trafić na dobre - szerokie, dobrze łożyskowane, pasujące wyglądem
(chcÄ™ srebrno-czarne, no taki kaprys, lub... czerwone ;)) ???
Przekopałem fora i 'trend' jest w kierunku pedałów szerokich (żeby stopa
miała wygodne oparcie), a cienkich (niskich), do tego lepsze modele są
nieco wklęsłe (podeszwa buta przy nacisku nie jest płaska).
Na czerwone też zwróciłem uwagę (czerwono-srebrna rama), ale najszybsze
sÄ… niebieskie ;-)
A jeśli chodzi o wielkość to nie mogą być po prostu Dartmoor?

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-20 13:00:13
Autor: ąćęłńóśźż
Wielkosc (rozmiar) pedalĂłw platformowych
Przygladam siÄ™ Wellgo MG1 i MG3.
www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=Wellgo+MG-3
www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=Wellgo+MG-1
MG3 mają rozmiar 100x90mm 350g, a MG1 mają większy rozmiar 112x118mm 380g (są sporo droższe).
Co myślicie?
Zastanawiam się, czy przy 'normalnej' jeździe platforma powinna nieco wystawać na zewnątrz podeszwy buta (codzienne obuwie zwykle o miękkich elastycznych podeszwach), czy być cała schowana pod butem :-o

-- -- -
A jeśli chodzi o wielkość to nie mogą być po prostu Dartmoor?

Data: 2016-03-09 14:36:20
Autor: Olivander
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
racja. ale w XXIw. konsumerystyczna, a nie oszczedna. ale serwis ktory chce zarobic nie moze poswiecic wiecej niz pare minut.

i jeszcze uwaga, klucz do pedałów to nie zawsze 15 mm
rzadziej, ale bywa inny. ale i tak najlepiej urzywac najporzadniejszy jaki sie ma, szajsblaszaki tylko niszcz± platformę.

Data: 2016-04-07 15:00:07
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
Czyli konkretnie co?

-- -- -
agresywna chemia na gwinty

Data: 2016-04-07 09:15:50
Autor: Olivander
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
W dniu czwartek, 7 kwietnia 2016 14:57:11 UTC+2 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Czyli konkretnie co?

-- -- -
> agresywna chemia na gwinty

wd40 x80 cocacola fosol etc
działa na rdzę, ale gorzej na tlenki aluminium

napisz lepiej co s±dzisz o pomysłach PiS, karach "za niemanie" kart rowerowych i kasków

Data: 2016-04-08 12:45:40
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
To tylko dziecinne zabawy.
Niebezpieczeństwo idzie sk±d in±d.
Co najmniej dwa konsorcja, jedno amerykańsko-chińskie i jedno amerykańsko-tajwańskie, pracuj± nad technologi± rowerów bez rowerzysty.
Projektami interesuj± się i Pentagon i NASA, a nad wkładem finansowym w badania (R&D) my¶li Google.
Technologia rower bez rowerzysty (Riderless Bike) rozwi±że największy problem Azji, ale także i Europy (Holandia, Dania): miliony rowerzystów potrzebnych do kierowania rowerami.
Te miliony, a na całym ¶wiecie miliardy rowerzystów mogłyby zamiast bezproduktywnego pedałowania zaj±ć się czym¶ pożytecznym, jak uprawa ryżu, kradzież technologii, czy niewydzielaj±ca CO2 zamiana krowiego metanu w węgiel.
Sami przecież wiecie, jak trudno jest przykładowo pisać na laptopie jad±c rowerem - ¶cieżek coraz więcej, więc pisz±c tylko na ¶wiatłach można nie zd±żyć z terminem itd.
Do tego nowe, lepsze prawo - jazda na rowerze pochłania tysi±ce ofiar ludzkich, więc po opracowaniu technologii Self-Driving Bicycle (to nazwa europejska) wprowadzony zostanie powszechny zakaz jazdy rowerzystów gdzie indziej, niz poza specjalnie wyznaczonymi poligonami.
Jak na razie przeciwni nowej technologii s± jedynie producenci styropianu w kształcie kasków oraz kliniki transplantacji.

-- -- -
W dniu 1 kwietnia 2016 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał

Data: 2016-04-08 11:02:19
Autor: Olivander
W dniu pi±tek, 8 kwietnia 2016 12:45:42 UTC+2 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Niebezpieczeństwo idzie sk±d in±d. (..)
Jak na razie przeciwni nowej technologii s± (..) kliniki transplantacji..
...a czego?

Data: 2016-03-19 21:33:34
Autor: Wujek
[...]

Byłoby to baaaaaardzo dziwne. Na 99,99% to konusy. Elegancko się kręc± bo maj± luz i s± suche. Po tylu latach pewnie i wżery się pojawiły. Może i kiedy¶ czę¶ci były trwalsze, ale nie te z PRLu.

Data: 2016-03-20 09:10:19
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak odkrecic zapieczone pedaly?
To Universal (odrzut z eksportu) składany na importowanych czę¶ciach (nic specjalnego: przerzutka Favorit, klamki Lee Chi, siodełko Selle Royale), więc i platformy mogły być z importu.
Poza tym taki rodzaj pedałów łatwo kręc±cych się dzi¶ też jest produkowany jako 'spinning'.

-- -- -