Data: 2012-02-12 14:58:26 | |
Autor: J.F. | |
Jak odpalić rozrusznik? | |
Dnia Sun, 12 Feb 2012 13:37:08 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
Po przekręceniu stacyjki załączany jest przekaźnik rozrusznika. Próbowałem mierzyć jego prąd, ale za pierwszym podejściem się nie udało; tani miernik, kiepskie przewody pomiarowe, miernik pokazuje 11A, przewody się grzeją, rozrusznik nie kręci. Kolejne podejście będzie z normalnymi przewodami, ale obstawiam że nie będzie to więcej niż 30A. Tam sa dwie cewki. Ta "rozruchowa" bierze ok 30A. http://www.chmurka.net/r/rel.png - K1 będzie włączany wcześniej niż K2, a wyłączany później, tak żeby tylko w K2 wypalały się styki Uwazaj, bo tam przez chwile sam rozrusznik podaje napiecie. Trzeba chwile odczekac. - jeżeli po rozłączeniu K1 na SENS nadal będzie masa, to będzie je załączał (na chwilę) i rozłączał do skutku (i oczywiście zasygnalizuje problem) Nie wiem czy ma sens, ale moze faktycznie od tego pusci. - na K3 został wybrany stycznik rozrusznika innego pojazdu dlatego, że taki stycznik jest odporny na obciążenia indukcyjne, a takim obciążeniem jest cewka przekaźnika rozrusznika w samochodzie To nie wiem czy jest sens dwa dodatkowe przekazniki dawac. Pomysl raczej nad tym zeby je jakos roznie sterowac - zeby np reset procesora nie uruchamial silnika. J. |
|
Data: 2012-02-12 20:39:20 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Jak odpalić rozrusznik? | |
In pl.misc.elektronika J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tam sa dwie cewki. Ta "rozruchowa" bierze ok 30A. Dwie? Z ciekawości - do czego? http://www.chmurka.net/r/rel.png No tak, bezwładność. Słuszna uwaga. - jeżeli po rozłączeniu K1 na SENS nadal będzie masa, to będzie je załączał (na chwilę) i rozłączał do skutku (i oczywiście zasygnalizuje problem) Miałem tak z jednym zapieczonym przekaźnikiem, za którymś razem puszczał. W sumie to nie bardzo widzę co innego można w takiej sytuacji zrobić... - na K3 został wybrany stycznik rozrusznika innego pojazdu dlatego, że taki stycznik jest odporny na obciążenia indukcyjne, a takim obciążeniem jest cewka przekaźnika rozrusznika w samochodzie Dwa na wszelki wypadek, jakby jeden się zapiekł. Pomysl raczej nad tym zeby je jakos roznie sterowac - zeby np reset No będą sterowane osobno :) reset nie uruchomi - dlatego pisałem o silnej masie z procesora. -- gof |
|