Jak odpalić rozrusznik?

Data: 2012-02-12 15:38:34
Autor: ToMasz
Jak odpalić rozrusznik?
W dniu 12.02.2012 14:37, Adam Wysocki pisze:
Pytanie miało pójść na pl.misc.elektronika, ale crossuję, bo może pms też
będzie miało coś do powiedzenia :)

Pacjent to Fiat Siena 1.6. Chcę móc go zdalnie odpalić, a na odpalenie
składa się też zakręcenie rozrusznikiem. Z pozoru jest to banalne,
są takie układy do zamontowania. sam taki miałem w c15 stce. Puszka jak alarm, pęczek kabli. jako zabezpieczenie trzeba było podać napięcie z czujnika położenia skrzyni biegów na luzie. teoretycznie można to wykombinować wykorzystując kontaktron zamocowany w dobrym miejscu i magnes na dzwigni biegów, ale wszyscy których pytałem radzili zastąpić ten czujnik kabelkiem do ręcznego. czyli ręczny ON=luz. oczywiście czasami ten znak równości nie działał i cytrynka śmiesznie podskakiwała.
Na pilocie były 3 przyciski, (o ile pamiętam) stacyjka rozrusznik i otwieranie drzwi. sam rozrusznik nie działał. trzeba było najpierw stacyjkę, przerwa, potem rozrusznik. tak samo jak były otwarte drzwi, albo kluczyk w stacyjce - pilotem nie dało się "zakręcić" rozrusznikiem.
Instalacja teoretycznie banalna. w praktyce - jak alarm, najtrudniej pociągnąć kable i estetycznie dopiąć się do wiązki. Mnie to działało ze 3 lata, potem auto przejął następny właściciel i też był zadowolony że najpierw silnik terkocze, potem się do auta wsiada.

Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2012-02-12 11:05:29
Autor: Pszemol
Jak odpalić rozrusznik?
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:jh8ita$fn3$1inews.gazeta.pl...
ten czujnik kabelkiem do ręcznego. czyli ręczny ON=luz. oczywiście czasami ten znak równości nie działał i cytrynka śmiesznie podskakiwała.

Ręczny wystarczy lekko pociągnąć i czujnik da sygnał że zaciągnięty
a tak naprawdę hamowania nie masz i nie tylko będzie podskakiwał
ale auto wyskoczy na chodnik i zabije kogoś :-(

Data: 2012-02-12 18:33:47
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
Jak odpalić rozrusznik?
[...]

Znacznie lepsze (mniej somplikowane ;-)  rozwiazanie jest w niniejszej ksiązce:

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/76840/czy-powiemy-prezydentowi

--
Włodek

Jak odpalić rozrusznik?