Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?

Data: 2010-10-01 16:17:33
Autor: 666
Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?
Chcę zamówić przez sieć nowe korby i tarcze, ale nie jestem pewien, czy mam kwadrat, czy może oktalinka.
Oś z łożyskami suportu chciałbym zostawić stare.
Z zewnątrz od strony tarcz jest po prostu otwór na jakiś duży hex (ampolowy) i tyle.
Jak odróznić bez zdejmowania jesli te same korby sa robione w dwóch wariantach?
THX

Data: 2010-10-01 18:34:24
Autor: MadMan
Dnia Fri, 1 Oct 2010 16:17:33 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

Jak odróznić bez zdejmowania jesli te same korby sa robione w dwóch wariantach?

Odkręć śrubę mocującą korbę, wtedy stwierdzisz co masz. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-01 19:00:20
Autor: Czesław
W dniu 2010-10-01 18:34, MadMan pisze:

Odkręć śrubę mocującą korbę, wtedy stwierdzisz co masz.

To banalne rozwiązanie jest zbyt banalne dla kapitana mórz i oceanów, goń się i nie rób tak więcej!

Data: 2010-10-02 00:02:04
Autor: ToMasz
Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?
 666 pisze:
(...)
Jak odróznić bez zdejmowania jesli te same korby sa robione w dwóch wariantach?
zdjąć. dlaczego robie Ci na złość? bo jak kupisz(nowe częsci)to i tak
będziesz musiał zdjąć. Może za jedną przesyłką jeszcze coś dokupisz....
moze sciagacz:)

ToMasz

Data: 2010-10-02 09:11:32
Autor: 666
Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?
OK, liczyłem, że da się odróżnić bez zdjęcia ;-)
Ściągacza nie bardzo chcę kupować, na kilka rowerów w rodzinie każdy ma jakiś inny sytem mocowania tarcz i korb.
Dam zarobić lokalnemu serwisowi 20 zł na czynsz za lokal :-)

-- -- -

zdjąć.

Data: 2010-10-02 11:42:16
Autor: MadMan
Dnia Sat, 2 Oct 2010 09:11:32 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

OK, liczyłem, że da się odróżnić bez zdjęcia ;-)

Da się. Pisałem ci jak. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-02 15:28:48
Autor: 666
Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?
To ja napiszę:

i) zejść do tej piwnicy;
ii) rzucić okiem na LEWĄ stronę, pomiędzy lewą korbą, a suportem;
iii) zobaczyć gołym okiem, że kwadrat ;-))

Żadne odkręcania niczego nie potrzebne.

OK, i teraz krok dalej:

Ponieważ rower został przywalony przez samochód, i obie korby włącznie z tarczami (mało "wybitny" zestaw FC-M341) są pogięte, to pogięta może też być (chociaż nie musi) stalowa oś suportu.

I tak sobie myślę, że ułamek milimetra na osi przełoży się na ramieniu 175 mm korby na spore zwichrowanie, więc raczej nie będę ryzykował i zainwestuję w nową oś.

A skoro już nowa, to niech będzie nieco lepsza Hollowtech, to nie będzie aż tak duża różnica w cenie.

THX

Data: 2010-10-04 07:36:45
Autor: Tomek
  666 pisze:
Ponieważ rower został przywalony przez samochód, i obie korby włącznie z tarczami (mało "wybitny" zestaw FC-M341) są pogięte, to pogięta może też być (chociaż nie musi) stalowa oś suportu.

Jak dostał takiego kopa, że korby pokrzywiło, to sprawdź najpierw czy to jest w dalszym ciągu jednoślad...

Data: 2010-10-02 23:10:45
Autor: ToMasz
 666 pisze:
[...]

strasznie drogo...

ToMasz

Data: 2010-10-03 00:27:58
Autor: Akarm
[OT] Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?
 666 napisał:

Przestań dodawać adresy, pisz z tych dotychczasowych. Nawet kolina już przestała (przestało?) ciągłych zmian.

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-10-03 01:51:19
Autor: live_evil
W dniu 03.10.2010 00:27, Akarm pisze:

Przestań dodawać adresy, pisz z tych dotychczasowych. Nawet kolina już
przestała (przestało?) ciągłych zmian.

Ale często nick zmienia.

--
live_evil

Data: 2010-10-04 20:18:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?
666 bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Ściągacza nie bardzo chcę kupować, na kilka rowerów w rodzinie każdy ma jakiś inny sytem mocowania tarcz i korb.

To musisz mieć całe trzy rowery. Szacun!

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-05 12:08:12
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Mon, 4 Oct 2010 20:18:15 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

Kliny mają (miały?) co najmniej dwa rozmiary, tak że podbijam do 4 ;D

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-10-05 20:33:10
Autor: darkimage

Użytkownik "Marek 'Qrczak' Potocki" <brak@maila.pl> napisał w wiadomości news:1qsocu90yq7zw$.f36rns28bv9i.dlg40tude.net...

Kliny mają (miały?) co najmniej dwa rozmiary, tak że podbijam do 4 ;D

Dwa kliny, kwadrat, isis, octalink, ten nowy system z zintegrowaną osią z prawą lub lewą korbą (inne do szosy i górala), BB30. Więcej nie pamiętam ;)
--
DarkImage

Data: 2010-10-05 20:42:15
Autor: MadMan
Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?
Dnia Tue, 5 Oct 2010 20:33:10 +0200, darkimage napisał(a):

Dwa kliny, kwadrat, isis, octalink, ten nowy system z zintegrowanÂą osiÂą z prawÂą lub lewÂą korbÂą (inne do szosy i gĂłrala), BB30. WiĂŞcej nie pamiĂŞtam ;)

ZTCW kwadrat/isis/octalink to jest 1 ściągacz. Zintegrowana oś to
imbusy. Reszta nie wiem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-06 09:26:56
Autor: darkimage
Jak odrni suport kwadrat od octalinka ?
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1bkdr13ejkyrm$.dlgrower.power.pl...

ZTCW kwadrat/isis/octalink to jest 1 ściągacz. Zintegrowana oś to
imbusy. Reszta nie wiem.

Zgodzę się, że isis i octalink to jeden ściągacz, ale nie zawsze można tym samym ściągaczem od kwadratów je ściągnąć.
--
Darkimage

Data: 2010-10-07 17:43:35
Autor: Ryszard Mikke
Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):
Dnia Tue, 5 Oct 2010 20:33:10 +0200, darkimage napisaĹ&#65533;(a):

> Dwa kliny, kwadrat, isis, octalink, ten nowy system z zintegrowanÂą osiÂą z > prawÂą lub lewÂą korbÂą (inne do szosy i gĂłrala), BB30. WiĂŞcej nie pamiĂŞta
m ;)

ZTCW kwadrat/isis/octalink to jest 1 Ĺ&#65533;ciÄ&#65533;gacz. Zintegrowana oĹ&#65533; to
imbusy. Reszta nie wiem.

Kliny młotkiem.

rmikke

--

Jak odróżnić suport kwadrat od octalinka ?