Jak odszukać nieruc homość po danych os obowych

Data: 2009-07-29 18:45:50
Autor: rg
Jak odszukać nieruc homość po danych os obowych
Z księgi wieczystej mogę dowiedzieć się kto jest właścicielem działki (itd.).

A jak odszukać po imieniu i nazwisku jaką nieruchomość dana osoba posiada?
W księgach wieczystych udostępnią mi takie dane po danych osobowych?

Data: 2009-07-29 11:20:03
Autor: plusz
On 29 Lip, 18:45, "rg" <nie_ma_ema...@onet.pl> wrote:
[...]

w ewidencji gruntów maja wyszukiwanie po nazwisku - ale generalnie
musisz uzasadnić dlaczego te dane potrzebujesz i zwykle udzielają
informacji rodzinie

--
plusz

Data: 2009-07-29 20:50:46
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "rg" <nie_ma_emaila@onet.pl> napisał w wiadomości news:42v075lvk26g8pais9k8rglek9o3ekv13d4ax.com...
[...]

W obrębie danej gliny danymi takimi dysponuje Urząd Gminy (Miasta, Dzielnicy) na potrzeby podatkowe. kwestia podstawy prawnej do uzyskania tych informacji.

Data: 2009-07-30 00:06:05
Autor: Andrzej Lawa
rg pisze:
[...]

A jak planujesz uzasadnić potrzebę uzyskania takiej informacji?

Bo sprawdzenie, kto jest właścicielem danej nieruchomości jest oczywiste
- może chcesz ją kupić i sprawdzasz, czy faktycznie sprzedający jest
właścicielem.

Ale po co chcesz wyszukiwać nieruchomości, których właścicielem jest
jakaś osoba?

Data: 2009-07-30 09:05:18
Autor: GK
Jak odszukać nieruchomość po danych osobowych
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
(...) po co wyszukiwać nieruchomości, których właścicielem jest
jakaś osoba?

Choćby dla komornika. Albo przed rozwodem,:) względnie po śmierci spadkodawcy. Niestety, centralnej ewidencji gruntów Polska jeszcze się (chyba - niech ktoś mnie poprawi, jesli jest inaczej) nie dorobiła.

GK

Data: 2009-07-30 10:40:18
Autor: to
 GK wrote:

Niestety, centralnej ewidencji gruntów Polska jeszcze się
(chyba - niech ktoś mnie poprawi, jesli jest inaczej) nie dorobiła.

Raczej na szczęście.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-30 12:02:27
Autor: Andrzej Lawa
 GK pisze:
[...]

Wiem, wiem - mi chodzi o konkretne uzasadnienie w tym przypadku, żeby
grupa mogła ocenić, czy teoretycznie sąd może to łyknąć.

Data: 2009-07-30 16:52:49
Autor: rg

rg pisze:
> Z księgi wieczystej mogę dowiedzieć się kto jest właścicielem działki (itd.).
> W księgach wieczystych udostępnią mi takie dane po danych osobowych?
> A jak planujesz uzasadnić potrzebę uzyskania takiej informacji?

A jak uzasadnić najlepiej? Potrzebne do ewentualnego zabezpieczenia należności.

Data: 2009-07-30 22:05:17
Autor: Andrzej Lawa
rg pisze:

[...]

Ewentualnego? Tzn. ktoś jest Ci coś winien czy też kiedyś teoretycznie
może być coś winien?

Jeśli to pierwsze - to czy masz już tytuł egzekucyjny?

Data: 2009-08-01 16:39:39
Autor: rg
Jak odszukać nieruc homość po danych os obowych
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(-a):

Ewentualnego? Tzn. ktoś jest Ci coś winien czy też kiedyś teoretycznie
może być coś winien?

Raczej to pierwsze.

Jeśli to pierwsze - to czy masz już tytuł egzekucyjny?

Nie, na razie chcę się dowiedzieć czy dana osoba ma w ogóle jakiś majątek.

Data: 2009-08-01 18:48:00
Autor: Andrzej Lawa
rg pisze:
[...]

To póki co IMHO wręcz nie powinni udzielić żadnych informacji, bo póki
nie ma oficjalnie stwierdzonej zaległej należności (tytuł egzekucyjny po
wyroku sądowym) możesz być przestępcą szukającym opłacalnej ofiary albo
jakimś świrem szukającym kogoś, kto nie chce Ciebie spotkać ;)

Data: 2009-08-01 22:08:35
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
rg pisze:
[...]

   Gdyby szukał opłacalnej ofiary, to najpierw wyszukuje drogą nieruchomość, a potem sprawdza kto jest właścicielem i to jest jak najbardziej wykonalne.

--
Liwiusz

Jak odszukać nieruc homość po danych os obowych