Jak odzyskać dysk?

Data: 2017-02-12 22:01:05
Autor: Sebastian Biały
Jak odzyskać dysk?
On 2017-02-12 21:09, neelix wrote:
dyskach wylądowały na I a nie na G jak było przy dwóch dyskach.

A nie możesz zmienić litery dysku?

Jak odzyskać HDD?

Normalnie. Dowolny linux rescue i "dd if=/dev/zero of=/dev/sdx bs=512 count=1"

sdx zmienic na poprawny, zalezy od kolejności wykrywania. Usunie to MBR i dysk bedzie dla OS czysty jak z fabryki.

Data: 2017-02-12 23:10:25
Autor: neelix
Jak odzyskać dysk?

On 2017-02-12 21:09, neelix wrote:
dyskach wylądowały na I a nie na G jak było przy dwóch dyskach.
A nie możesz zmienić litery dysku?

Dzięki za odzew. Może to jest pomysł? Zmienić G na I .... .

[...]

Jestem zwykłym użyszkodnikiem komputera i te techniczne sztuczki są dla mnie trochę obce. Moja skromna wiedza wymaga większej precyzji podczas pomocy np. co to jest sdx żeby był poprawny.

neelix

Data: 2017-02-13 00:29:41
Autor: JaNus
Jak odzyskać dysk?
W dniu 2017-02-12 o 23:10, neelix pisze:
Dzięki za odzew. Może to jest pomysł? Zmienić G na I .... .

Zważ, abyś nie zmienił litery takiego dysku, który niesie na sobie
jakieś *aktualnie pracujące* aplikacje, bo będzie krucho  ;-)
Co do zmiany litery to ścieżka jest następująca:
panel sterowania > Narzędzia administracyjne > zarządzanie komputerem.
Tam da się zmienić litery dysków, ale (uwaga!) nie masz nad tym pełnej
władzy, bo nie powinno się niektórych dysków "znikać"!
Pomocne może okazać się jeszcze narzędzie subst, aby się dowiedzieć jak
działa to stwórz plik jak.bat o zawartości:
C:\WINDOWS\system32\subst /?
pause

i odpal ten *.bat
Tak samo możesz utworzyć plik, który załadowany do folderu "autostart"
będzie Ci przy każdym rozruchu ustawiał dodatkowy dysk logiczny, będący
de facto wybranym folderem na dysku fizycznym

Data: 2017-02-13 09:28:18
Autor: Adam
Jak odzyskać dysk?
W dniu 2017-02-13 o 00:29, JaNus pisze:
[...]

A po kiego subst ładować do bata?
Przecież jest on w ścieżce wyszukiwania, wystarczy z palca samo polecenie
subst
aby zobaczyć, co aktualnie jest podpięte, albo
subst /?
aby zobaczyć składnię.

Tak samo możesz utworzyć plik, który załadowany do folderu "autostart"
będzie Ci przy każdym rozruchu ustawiał dodatkowy dysk logiczny, będący
de facto wybranym folderem na dysku fizycznym

W tym przypadku być może wystarczy:
subst G: I:\

pod warunkiem, że G: nie jest już w użyciu.

Zrobić, co trzeba a później odpiąć przez
subst G /d

Albo tak, jak już było wcześniej napisane, polecenie diskmgmt.msc i zmiana litery.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-13 23:15:26
Autor: JaNus
Jak odzyskać dysk?
W dniu 2017-02-13 o 09:28, Adam pisze:
A po kiego subst ładować do bata? Przecież jest on w ścieżce
wyszukiwania, wystarczy z palca samo polecenie subst aby zobaczyć, co
aktualnie jest podpięte, albo subst /? aby zobaczyć składnię.

Drogi Adamie, zanim wrzucisz poradę, to... upewnij się,
"organoleptycznie"  ;-)
Robiąc tak jak mówisz to będziesz miał efekt na jakiś niewielki ułamek
sekundy! Okienko mignie, i zniknie. Jak w wierszu poleceń uwzględnisz
słówko "pause", co? Dlatego z *.bat'em jednak jest to bardziej, hm,
uży-skuteczne

W tym przypadku być może wystarczy: subst G: I:\

pod warunkiem, że G: nie jest już w użyciu.

Z tego co kojarzę, to u kol. neelix'a właśnie, że w użyciu jest, i to z
tym będzie spory zgryz. Bez sporej dozy sprytu się nie obejdzie.

Data: 2017-02-14 15:17:36
Autor: Adam
Jak odzyskać dysk?
W dniu 2017-02-13 o 23:15, JaNus pisze:
[...]

Jaki ułamek sekundy?

Wchodzisz do konsoli albo przez klawisz Win-X, albo poleceniem CMD, albo w dowolny inny sposób.
A potem już możesz wołać, czy sto SUBST, czy NET USE i nic nie ucieka.
A jeśli ucieka, to albo zmienić parametry okna konsoli, albo zatrzymać potok choćby przez |MORE.

[...]

Można użyć DISKPART z konsoli naprawczej albo jakiegoś specjalizowanego linuksa  ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-15 08:19:25
Autor: Jan StoĹźek
Jak odzyskać dysk?
Po głębokim namyśle Adam napisał w Tuesday 14 of February 2017 15:17:

[...]

A czy dobrze pamiętam, że można ustawić parametry konsoli, żeby się nie zamykała po skończeniu programu? --
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-02-15 08:47:28
Autor: JaNus
Jak odzyskać dysk?
W dniu 2017-02-15 o 08:19, Jan Stożek pisze:
[...]

Nnno nie znałem tych dwóch "wejść". Zazwyczaj ją uruchamiałem przez menu
z [Win-logo] > "uruchom", a w nim wpisywane subst - zamyka się po ułamku
sekundy.

A potem już możesz wołać, czy sto SUBST, czy NET USE i nic nie
ucieka. A jeśli ucieka, to albo zmienić parametry okna konsoli,
albo zatrzymać potok choćby przez |MORE.

  - i wtedy żadna z-mora nie pomaga...  ;-)

[Jan Stożek]:
A czy dobrze pamiętam, że można ustawić parametry konsoli, żeby się
nie zamykała po skończeniu programu?

Hm, a jak to się robi?

Data: 2017-02-13 15:36:13
Autor: neelix
Jak odzyskać dysk?

Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości news:58a0efe4$0$5140$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Po zmianie litery Norton oficjalnie dalej nie widzi ścieżki i punktów przywracania. dostępne są tylko 3 ostatnie.z 21. Chyba zostaje przywrócenie starego dysku. Tylko jak?

neelix

Data: 2017-02-13 07:08:49
Autor: sczygiel
Jak odzyskać dysk?
W dniu poniedziałek, 13 lutego 2017 15:36:17 UTC+1 użytkownik neelix napisał:
> [...]

Po zmianie litery Norton oficjalnie dalej nie widzi ścieżki i punktów przywracania. dostępne są tylko 3 ostatnie.z 21. Chyba zostaje przywrócenie starego dysku. Tylko jak?

Mozesz sprobować zmienic temu dyskowi ID. To takie 8 bajtów podzielone w połowie minusem.

Może norton sobie pamięta ze te punkty przywracania byly na konkretnym dysku.
Tak czy siak chyba lepiej zapytac kogos kto nortona zna jak wkopiować punkty przywracania do lokalizacji gdzie już te trzy są. Albo zmienic lokalizację gdzie norton je trzyma na lokalizację gdzie są te stare punkty przywracania...

Tak czy siak pewnie grzebanie w rejestrze cie czeka...

Data: 2017-02-13 16:32:36
Autor: Jacek Maciejewski
Jak odzyskać dysk?

http://pl.docs.pld-linux.org/pl_dysk_nazwy.html