Jak oni to zrobili?

Data: 2012-07-19 15:12:02
Autor: VomitroN
Jak oni to zrobili?
Mam zablokowane polaczenia anonimowe u operatora.
Mam zablokowane polaczenia anonimowe programowo z poziomu telefonu (symbian)
Mimo to, na wyswietlaczu pojawil sie dzis "numer prywatny". Odebralem z ciekawosci.
Dzieweczka z Orange zaczela mi wciskac neostrade. Zapytana, twierdzila, iz nie ma pojecia, ze dzwoni z numeru zastrzezonego. Domyslam sie, ze jest to swiadoma dzialalnosc, majaca na celu skuteczne dotarcie telekonsultantow do potencjalnego klienta. Interesuje mnie zatem, jak tez im sie udalo technicznie przebic  przez te wszystkie blokady?

--
VomitroN

Data: 2012-07-19 19:23:45
Autor: Maciej Bebenek
Jak oni to zrobili?
"VomitroN" <vomitronNOSPAM@interia.pl> wrote:
[...]

Połączenia bez numeru mogą być dwojakiego rodzaju:
- z ukrytÄ… prezentacjÄ… numeru
- bez prenenacji numeru.

Drugi przypadek teoretycznie miałby wystąpić w przypadku niedostosowania
technicznego, np. operatora zagranicznego z III obszaru płatniczego. W
praktyce zaczął być wykorzystywany m.in. do takich celów, o jakich piszesz.

Usługa blokady połączeń z numerów zastrzeżonych (ACR) może jedynie
zablokować połączenia pierwszego rodzaju.

Data: 2012-07-19 21:59:43
Autor: Marek
Jak oni to zrobili?
On Thu, 19 Jul 2012 19:23:45 +0200, Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:
Usługa blokady połączeń z numerów zastrzeżonych (ACR) może jedynie
zablokować połączenia pierwszego rodzaju.

A jak to się ma do blokady w symbianie, autor mówił ze to włączył więc dlaczego przepuscilo?
Soft w komórce powinien przewidzieć oba przypadki. W androidzie (sgs2) też korzystam z tej funkcji i jak dotąd nie miałem przypadku, żeby blokada "przepuscila" numer "prywatny" lub "nieznany".

--
Marek

Data: 2012-07-19 22:26:51
Autor: Kamikazee
Jak oni to zrobili?
W dniu 2012-07-19 21:59, Marek pisze:
Soft w komórce powinien przewidzieæ oba przypadki. W androidzie (sgs2) te¿
korzystam z tej funkcji i jak dot±d nie mia³em przypadku, ¿eby blokada
"przepuscila" numer "prywatny" lub "nieznany".

Jak mo¿na zablokowaæ anonimy w androidzie?

Data: 2012-07-20 09:36:04
Autor: tyran
Jak oni to zrobili?
On Thu, 19 Jul 2012 22:26:51 +0200
Kamikazee <niema@niema.pl.invalid> wrote:

> [...]
> przypadku, ¿eby blokada "przepuscila" numer "prywatny" lub
> "nieznany".

Jak mo¿na zablokowaæ anonimy w androidzie?

I co sie dzieje jak taki anonim jest blokowany? Co Ty
widzisz/slyszysz? Co widzi/slyszy strona dzwoniaca? Mozna potem gdzie
odnalezc informacje, ze ktos dzwonil i o ktorej?

--
tyran

Data: 2012-07-20 23:41:16
Autor: Marek
Jak oni to zrobili?
On Fri, 20 Jul 2012 09:36:04 +0200, tyran <trele.molere@op.pl> wrote:
I co sie dzieje jak taki anonim jest blokowany? Co Ty
widzisz/slyszysz? Co widzi/slyszy strona dzwoniaca? Mozna potem
gdzie
odnalezc informacje, ze ktos dzwonil i o ktorej?

W sgs2 ustawienia ->połączenia->odrzucanie połączeń. Tutaj się buduje listę nr, na liste oprócz numerów można dodać "nieznane". Jak sie dzwoni z nr na czarnej liście to jest efekt jakby był problem z siecią, nie dochodzi do żadnego połączenia, dzwoniąca komórka po prostu przestaje wybierać nr (nie ma sygnału zajętości, jest jakby zerwane połączenie). Sgs2 w ogóle nie sygnalizuje online ze było w danym momencie odrzucone połączenie, natomiast niektóre odrzucone polaczenia pojawiają się jedynie w raporcie połączeń jako nieodebrane. Niestety nie wiem dlaczego wybiórczo sa zapisywane w raporcie.

--
Marek

Data: 2012-07-20 01:47:12
Autor: Maciej Bebenek
Jak oni to zrobili?
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...]

Wiesz, jak to jest z symbianem ;-) Technologia schodzÄ…ca :-P

Data: 2012-07-20 18:05:42
Autor: VomitroN
Jak oni to zrobili?

Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:50089c50$1news.home.net.pl...
[...]

Dzis sytuacja sie powtorzyla. Tym razem na wyswietlaczu pojawil sie napis "POLACZENIE".
I teraz tak. Gosc w sluchawce stwierdzil ze dzwoni z callcenter Orange w Warszawie, czyli III obszar platniczy odpada. Usluge blokady polaczen anonimowych juz zareklamowalem u operatora.
Aplikacja, ktora blokuje w moim telefonie programowo takie polaczenia to MCleaner.
Do tej pory sprawowal sie idealnie. Mam wrazenie, ze Orange nieprzypadkowo omija powyzsze blokady.
Tylko dalej nie wiem jak mu sie to udaje?

--
VomitroN

Data: 2012-07-23 14:45:34
Autor: ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)
Jak oni to zrobili?
W dniu 2012-07-20 18:05, VomitroN pisze:

/.../
Mam wrazenie, ze Orange nieprzypadkowo omija powyzsze blokady.
Tylko dalej nie wiem jak mu sie to udaje?

Może jako bufora używają jakiejś archaicznej elektromechanicznej centrali. W takim przypadku nie można się przyczepić że numer nie jest prezentowany bo fizycznie centrala nie ma takiej funkcjonalności.

ALex

Jak oni to zrobili?