Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Data: 2010-12-27 21:25:47
Autor: Ivam
Jak opona "daje znaki" kierowcy?
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifakih$cck$1@news.onet.pl...
Padło tam wiele ciekawych uwag, które mogłyby pomóc wielu mniej doświadczonym kierowcom, gdybyście nie skupiali się tak na stroszeniu piórek i zadziornym skakaniu sobie do oczu.

hehhehe;)

Może więc w tym wątku uda się rozwinąć temat bardziej merytorycznie.

Na 100%.

Jak hamować awaryjnie? Czemu Łowca twierdzi, że pulsacyjnie jest be?

Bo nie wie znaczy slowo "pulsacyjnie". IMHO to co powiedzial/wyjasnil dotyczace hamowania to bardzo dobra metoda.

Polega ona na ciaglym dostosowywaniu sily hamowania do chwilowej przyczepnosci kola. Czyli lapiesz za klamke, a gdy czujesz ze opona puszcza to Ty popuszczasz w pewnym stopniu klamke. Ten "pewien stopien" okreslasz samemu - puszczasz do momentu, az kolo nie chwyci przyczepnosci. Czesto w akcie paniki puszczasz calkowicie. Jak juz zlapie przyczepnosc to znowu dusisz mocniej. Robisz to, zeby wyczuc max. ile mozesz hamowac.

Jak się nauczyć niepulsacyjnie?

Dusic jednostajnie, albo nie dusic w ogole. Ewentualnie mozna hamowac przerywanie (0-1, czyli hamujesz, puszczasz i tak caly czas podczas hamowania).

Ale to niedobre metody.

Jak rozpoznać, że opona informuje mnie, że kres jej możliwości jest blisko?

Kurcze, nie powiem Ci teraz. Nigdy sie nie zastanawialem tak dokladnie, bo po prostu pojezdzilem troszeczke w terenie, troszeczke na gorszych drogach, gdzie po prostu byla okazja do utraty przyczepnosci przy hamowaniu nawet na Romecie czy MZ'tce. Teraz to po prostu czuje, bez wiekszego zastanowienia czy na klamce, czy poprzez odglos czy poprzez cos innego.

Przypomnij sie na wiosne, jak wyciagne maszyne z garazu. Na 100% bedzie pelno roznego syfu na drodze i zalicze pare uslizgow przedniego kola przy hamowaniu. Jak sie przypomnisz to zwroce uwage na to co sie dokladnie dzieje i jak to dokladnie okreslic.

Jeśli macie ochotę odpowiedzieć - bardzo chętnie posłucham. Zgaduję, że nie tylko ja.

Chcesz sie czegos dowiedziec to czytaj uwaznie - nie znasz slowa to sprawdz, albo zapytaj. Unikniesz wielu nieporozumien i zrozumiesz wiecej. Poza tym polece Ci ksiazki (dostepne w PL i przetlumaczone na nasz jezyk):
- Strategie uliczne
- Motocyklista doskonaly
autorem obu jest David L. Hough

Ksiazki napisane bardzo fajnie. Dobra rzecz na zimowa lekture. Druga wyjasnia min. dlaczego w zakrecie trzeba dodawac gazu, a nie ujmowac, jak hamowac zeby sie zatrzymac itp. Pierwsza bardziej nadaje sie dla adeptow poruszania sie po drogach w ogole. Jest to zbior przykladowych sytuacji, ktorych moznaby uniknac, jadac inaczej, albo np. myslac za innych uzytkownikow drog.

Poza tym "cwiczyc, cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc".

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-27 22:04:50
Autor: Daniel Kowalski
Jak opona "daje znaki" kierowcy?

- Strategie uliczne
- Motocyklista doskonaly

Jako "żółtodziób" przeczytałem też "Przyspieszenie - twist on the wrist"; książeczka o jeździe na torze, ale jak zwykle sporo uwag technicznych można przełożyć na zwykłą jazdę.

Data: 2010-12-28 09:33:08
Autor: Ivam
Użytkownik "Daniel Kowalski" <bountykiller@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4D18FF72.90203@gazeta.pl...

[...]

O! Jest juz po polsku. To tez polecam.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-28 10:31:28
Autor: duddits
Jak opona "daje znaki" kierowcy?
W dniu 2010-12-28 10:18, NESSO pisze:
jakiś link do PDF ?

Wiem. Sam święty nie jestem, ale czy nie myślałeś czasem aby nie wspierać ludzi, którzy te publikacje napisali?

Może raz na jakiś czas warto kupić taką książkę.

--
duddits
FZ8N.pl

Data: 2010-12-28 10:45:00
Autor: NESSO
Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Wiem. Sam święty nie jestem, ale czy nie myślałeś czasem aby nie wspierać ludzi, którzy te publikacje napisali?

Może raz na jakiś czas warto kupić taką książkę.

Przecież kupuje transfer na "chomiku" kosztuje .

Data: 2010-12-28 11:13:09
Autor: wsk125
W dniu 2010-12-28 10:45, NESSO pisze:

Wiem. Sam święty nie jestem, ale czy nie myślałeś czasem aby nie wspierać
ludzi, którzy te publikacje napisali?

Może raz na jakiś czas warto kupić taką książkę.

Przecież kupuje transfer na "chomiku" kosztuje .

ROTFL !!!

A chomiki płacą tantiemy autorowi książki :-)))

Książka kosztuje tyle, co ~10dm2 wachy.

Zrobisz przez to teraz 100km mniej, ale może w przyszłości wiedza z książki przyczyni się do tego, że przejedziesz 100tys km więcej...

Marcin

--
TT900
wroclaw

Data: 2010-12-28 12:03:29
Autor: blur
Jak opona "daje znaki" kierowcy?
?
Użytkownik "wsk125"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifcd7j$d5k$1@news.onet.pl...

[...]

-- -- -- -- -- --

a pdf do tego że będzie drzewo więcej ;)

Data: 2010-12-28 12:06:41
Autor: duddits
W dniu 2010-12-28 12:03, blur pisze:
a pdf do tego że będzie drzewo więcej ;)

To się zgadza, tyle że w takiej formie też można kupić :)

Może nie wykręcajmy kota ogonem - przecież wiadomo o co chodzi.

--
duddits
FZ8N.pl

Jak opona "daje znaki" kierowcy?