Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Data: 2010-12-27 23:08:08
Autor: []v[]artec
Jak opona "daje znaki" kierowcy?
W dniu 2010-12-27 19:06, Marcin N pisze:
Jak hamować awaryjnie? Czemu Łowca twierdzi, że pulsacyjnie jest be? Jak
się nauczyć niepulsacyjnie? Jak rozpoznać, że opona informuje mnie, że
kres jej możliwości jest blisko?

- Jak należy hamować? ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Hamowanie.pdf )
- Co należy wiedzieć o hamulcach ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/heble.pdf )

PLUS:

- Drgania motocyklowe ( http://www.yamahaxjrclub.pl/kat1/Drgania.pdf )
- O łańcuchach ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Lancuchy.pdf )
- Zakręty cz.1 ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Zakrety1.pdf )
- Zakręty cz.2 ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Zakrety2.pdf )
- Jazda we dwoje ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/We2.pdf )
- Jazda w mieście ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Miasto.pdf )
- Jazda w czasie deszczu ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/woda.pdf )
- Regulacja zawiechy ( http://yamahaxjrclub.pl/kat1/Regzaw.pdf )


"Nie mistrz teorii a uczeń praktyki" - to tekst z jednego z kawałków, ale z tej teorii można się co nieco ciekawego dowiedzieć i poeksperymentować z tą wiedzą w bezpiecznym miejscu na szosie. Przy dobrej przyczepności kres przodu jest jak zaczyna podnosić tyłek. I nie ma co się bać na dobrym, suchym, czystym asfalcie, że Ci podetnie przód. Koniec przyczepności tyłu jest jak zaczyna tańczyć. Czyli najlepsze hamowanie jak z tyłu jeszcze nie podnosi i tył nie zrywa przyczepności - żeby w użyciu były dwa hamulce na pełnej możliwej sile. To tyle teorii.

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg

Data: 2010-12-28 22:54:03
Autor: jeDrASS
Jak opona "daje znaki" kierowcy?
On 2010-12-27 23:08, []v[]artec wrote:

ciach

"Nie mistrz teorii a uczeń praktyki" - to tekst z jednego z kawałków,
ale z tej teorii można się co nieco ciekawego dowiedzieć i
poeksperymentować z tą wiedzą w bezpiecznym miejscu na szosie. Przy
dobrej przyczepności kres przodu jest jak zaczyna podnosić tyłek. I nie
ma co się bać na dobrym, suchym, czystym asfalcie, że Ci podetnie przód.

hmm.. to chyba jak jedziesz autobusem.. wybacz ale fiknąć spokojnie da się.. trzeba po prostu sprawdzić w miarę bezpiecznym miejscu jak maszyna się zachowuje.. bo to zależy od opon, miejscówki i charakterystyki maszyny..


Koniec przyczepności tyłu jest jak zaczyna tańczyć. Czyli najlepsze
hamowanie jak z tyłu jeszcze nie podnosi i tył nie zrywa przyczepności -
żeby w użyciu były dwa hamulce na pełnej możliwej sile. To tyle teorii.

i tu ok..

--
jeDrASS

Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona