Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Data: 2010-12-28 00:54:23
Autor: WS
Jak opona "daje znaki" kierowcy?
On 27 Gru, 19:06, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Jak hamować awaryjnie? Czemu Łowca twierdzi, że pulsacyjnie jest be? Jak się
nauczyć niepulsacyjnie? Jak rozpoznać, że opona informuje mnie, że kres jej
możliwości jest blisko?

Kilka lat temu bylem na czyms takim jak "szkola jazdy suzuki", w
wypadku hamowania awaryjnego (tzn. takiego, ze zdazy sie powiedziec
tylko "o ku...";) ) radzili (i uczyli) zablokowac tyl (i trzymac
zablokowany praktycznie do zatrzymania - zeby nie zaliczyc highsida
odpusczajac przy zbyt duzej predkosci jesli moto jest pod katem do
kierunku ruchu) + przod pulsacyjnie

Robilismy testy typu sam tyl, sam przod i hamowanie dwoma bylo
najskuteczniejsze

Co do "teorii" to idae byla taka, zeby bylo to proste i automatyczne,
dla amatora pulsacyjne hamowanie zapobiega zablokowaniu przodu w
panice..., wiec w sumie to "pulsacyjne" to jedyny odruch jaki nalezy
sobie wyrobic..., hamujac nie pulsacyjnie zatrzymamy sie minimalnie
szybciej, ale jest znacznie wieksze ryzyko zablokowania kola i
wywrotki, lub pelnego odpuszczenie hamulca i hamowania "od
poczatku"...

WS



WS

Data: 2010-12-28 12:09:35
Autor: Marcin N
Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c82cde7a-1cf9-420e-a7c4-91059130328f@v17g2000yqv.googlegroups.com...
Kilka lat temu bylem na czyms takim jak "szkola jazdy suzuki", w
wypadku hamowania awaryjnego (tzn. takiego, ze zdazy sie powiedziec
tylko "o ku...";) ) radzili (i uczyli) zablokowac tyl (i trzymac
zablokowany praktycznie do zatrzymania - zeby nie zaliczyc highsida
odpusczajac przy zbyt duzej predkosci jesli moto jest pod katem do
kierunku ruchu) + przod pulsacyjnie

Robilismy testy typu sam tyl, sam przod i hamowanie dwoma bylo
najskuteczniejsze

Jak to trenowaliście? Przy jakich szybkościach? Trenuję często hamowanie awaryjne, ale zwykle nie jadę szybciej niż 50 km/h.

Data: 2010-12-28 03:17:12
Autor: WS
Jak opona "daje znaki" kierowcy?
On 28 Gru, 12:09, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Jak to trenowali cie? Przy jakich szybko ciach? Trenuj cz sto hamowanie
awaryjne, ale zwykle nie jad szybciej ni 50 km/h.

normalnie, na asfaltowym placu, predkosci max 60km/h, rozpoczecie
hamowania od wyznaczonej linii, pomiar drogi hamowania...

WS

PS. z tego co pamietam podczas trningu mojej grupy bylo mokro, wiec
nawet opony sie za bardzo nie scieraly ;)

Data: 2010-12-28 11:20:51
Autor: Piotr Klimek
Jak opona "daje znaki" kierowcy?
Dnia (Tue, 28 Dec 2010 12:09:35 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:


Robilismy testy typu sam tyl, sam przod i hamowanie dwoma bylo
najskuteczniejsze

Jak to trenowaliście? Przy jakich szybkościach? Trenuję często hamowanie awaryjne, ale zwykle nie jadę szybciej niż 50 km/h.

W szkole suzuki wszystkie przejazdy byly z predkoscia 50km/h, chyba ze
ktos chcial szybciej :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2010-12-28 12:42:54
Autor: Marcin N
Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrn.pl.ihji3t.nu1.usenet@piko.homelinux.net...
Dnia (Tue, 28 Dec 2010 12:09:35 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:


Robilismy testy typu sam tyl, sam przod i hamowanie dwoma bylo
najskuteczniejsze

Jak to trenowaliście? Przy jakich szybkościach? Trenuję często hamowanie
awaryjne, ale zwykle nie jadę szybciej niż 50 km/h.

W szkole suzuki wszystkie przejazdy byly z predkoscia 50km/h, chyba ze
ktos chcial szybciej :)

Pamiętam, jak na parkingu namawiałeś mnie, żebym się rozpędził do 40 i zablokował tylne koło aż do zatrzymania.
Ileż stresu mnie to kosztowało ;).

Czemu w motoszkole rozpędzają tylko do 50? Czyżby było ryzyko upadków przy hamowaniu z większych prędkości?

Data: 2010-12-28 13:05:03
Autor: KJ Siła Słów
Jak opona "daje znaki" kierowcy?
W dniu 2010-12-28 12:42, Marcin N pisze:

Czemu w motoszkole rozpędzają tylko do 50? Czyżby było ryzyko upadków
przy hamowaniu z większych prędkości?

Ano jest.

Z wiekszych predkosci dupa zaczyna konkretnie latac na boki.

KJ

Jak opona "daje znaki" kierowcy?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona