Jak opowiedzieć ludziom o rowerach? :)

Data: 2009-05-24 21:15:38
Autor: reme.k
Jak opowiedzieć ludziom o rowerach? :)
Witam.
Chodzi mi o to że zostałem poproszony o zorganizowanie warsztatów / prelekcji o
tematyce rowerowej na obozie młodzieżowym. Ta młodzież to osoby 12-16 lat.

Wymyśliłem że mogę im pokazać jak się wykonuje podstawowe czynności serwisowe
przy rowerze, dętka, łańcuch, regulacja przerzutki i hamulców.
Myślę że to musi być coś nośnego i łatwego do opowiedzenia i demonstracji bo np.
ciężko by mi było wytłumaczyć jak wyregulować luzy na piaście. ...choć w sumie.
Poproszę aby uczestnicy przytargali swoje sprzęty na obóz żeby było na czym
pokazywać. (to obóz w mieście, stacjonarny jakby)

Oprócz tego wymyśliłem część teoretyczną, jakiś "wykład" nt rodzajów rowerów i
ich zastosowania z pokazem filmów, demonstracja stron internetowych, jak szukać
czegoś rowerowego w necie, wyjazdy, rajdy itp.
Mogę użyć kompa i projektora na ścianę.

Wiecie? Co by młodzież załapała cyklozę :)

Jak ktoś ma jakiś pomysł to dawajcie.
Fajnie jakby mi się udało ułożyć program 4x1h
Na koniec powiem że robię to za zupełne darmo.
Dzięki.

Data: 2009-05-24 21:45:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jak opowiedzieć ludziom o rowerach? :)
Panie reme.k@vp.pl, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:653d.0000145f.4a199cdanewsgate.onet.pl> przy ul....

Jak ktoś ma jakiś pomysł to dawajcie.
Fajnie jakby mi się udało ułożyć program 4x1h
Na koniec powiem że robię to za zupełne darmo.
Dzięki.

Ja bym znalazł kogoś, kto fajnie gada i miał przygody na rowerze - szlajał
się po Polsce, po świecie, pokazałby jakieś zdjęcia. No chyba, że Ty fajnie
gadasz i miałeś przygody to do boju.
No i przede wszystkim - zrób tak, żeby się dzieciaki woziły rowerami, a nie
piły piwo i paliły skręty pod blokiem :-)
Powodzenia!

Data: 2009-05-25 19:22:19
Autor: reme.k
> [...]

No i przede wszystkim - zrób tak, żeby się dzieciaki woziły rowerami, a nie
piły piwo i paliły skręty pod blokiem :-)

No właśnie chyba nie.
Ja umiem głównie grzebać przy rowerach, a wyjazdy to nie wiem czy potrafię
przedstawić ciekawie. Może ogłoszenie dam żeby ktoś chętny na jeden raz coś
opowiedział. hm...

Data: 2009-05-26 18:34:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jak opowiedzieć ludziom o rowerach? :)
Panie reme.k@vp.pl, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:1cc6.0000003a.4a1ad3cbnewsgate.onet.pl> przy ul....

[...]

Napisz gdzie będziesz to to prowadził (przynajmniej okolice), może ktoś się
sam znajdzie. --

Data: 2009-05-26 21:35:07
Autor: reme.k
> [...]
> opowiedział. hm...

Napisz gdzie będziesz to to prowadził (przynajmniej okolice), może ktoś się
Wrocław 12-17 lipca (w mieście obóz)

Data: 2009-05-26 23:44:24
Autor: akara0
Jak opowiedzieć ludziom o rowerach? :)
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" napisał
Ja bym znalazł kogoś, kto fajnie gada i miał przygody na rowerze - szlajał
się po Polsce, po świecie, pokazałby jakieś zdjęcia. No chyba, że Ty fajnie
gadasz i miałeś przygody to do boju.
włącz im coś w stylu NWD,a jakaś kompilacja najlepszych fragmentów. no i koniecznie filmik z kraks rowerowych :)

Data: 2009-05-27 21:18:20
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jak opowiedzieć ludziom o rowerach? :)
Panie akara0, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvhnrs$o93$1news.onet.pl> przy ul....

Naucz się obsługi usenetu i wróć.

Data: 2009-05-24 22:10:07
Autor: Tomasz Pyra
reme.k@vp.pl pisze:

Jak ktoś ma jakiś pomysł to dawajcie.
Fajnie jakby mi się udało ułożyć program 4x1h
Na koniec powiem że robię to za zupełne darmo.

Z warsztatowych rzeczy też mogła przydać się takie zupełne podstawy - jak załatać dętkę na trasie i co trzeba ze sobą mieć.

Poza czynnościami warsztatowymi z teorii mogłoby się przydać np. zasady bezpiecznego poruszania się po ulicach, czyli przepisy obowiązujące rowerzystów plus dobra praktyka rowerowo-miejska.

Coś o zabezpieczeniach rowerów (np. demonstracja przecięcia linki za 10zł).

Planowanie wycieczek i o tym gdzie w okolicy z której są uczestnicy warto się wybrać (no i potem się tam właśnie wybrać).

Data: 2009-05-24 23:59:09
Autor: reme.k
> [...]

Z warsztatowych rzeczy też mogła przydać się takie zupełne podstawy - jak załatać dętkę na trasie i co trzeba ze sobą mieć.
No o czymś takim myślałem.

Poza czynnościami warsztatowymi z teorii mogłoby się przydać np. zasady bezpiecznego poruszania się po ulicach, czyli przepisy obowiązujące rowerzystów plus dobra praktyka rowerowo-miejska.
Tu może być problem :)
Ale ciekawe czy jakby poprosić Policję to przyszedłby policjant i trochę
opowiedział?

Coś o zabezpieczeniach rowerów (np. demonstracja przecięcia linki za 10zł).
Zanotowałem:)

Planowanie wycieczek i o tym gdzie w okolicy z której są uczestnicy warto się wybrać (no i potem się tam właśnie wybrać).
To też wymyśliłem. Wrocław okolice Legnickiej, to może przez Most Milenijny bym
ich zabrał.

Data: 2009-05-24 22:25:18
Autor: R
Jak opowiedzieć ludziom o rowerach? :)
Moim zdaniem servis jest nudny dla laika. Na początku proponuje ci abyś się wywiedział czym ową młodzież mozna zainteresować.

Internet to kopalnia wiedzy więc dobry pomysłem jest pokazanie wielu rowerowych
stron zwłaszcza stron o rowerowych forach. Ze swojej strony mogę stwierdzić iż ludzi wciągam w cyklozę opowiadając im o
swoich wyprawach, o skrajnie różnych podejściach do rowerzystów, o zacofanych
cywilizacyjnie zakątkach Europy, o gigantomanii na Ukrainie czy nowinkach z
Europy Zachodniej.

Data: 2009-05-24 23:56:05
Autor: reme.k
Jak opowiedzieć ludziom o rowerach? :)
Moim zdaniem servis jest nudny dla laika.
Ale wymyśliłem że to byłoby przy okazji reperacji rowerów uczestników czyli żywy
przykład. Choćby łańcuch posmarować, masa ludzi jeździ z piszczącym łańcuchem i
nawet nie wie że to tak łatwo można usunąć.

[...]
To fajnie lecz ja to tylko na takie jednodniówki po górach jeździłem w Polsce.
Chyba żeby kogoś jeszcze zaprosić?

--

Jak opowiedzieć ludziom o rowerach? :)